LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Voor mijn online webshop importeer ik meerdere goederen uit het buitenland. Ik ben sinds kort overgestapt naar fedex die zouden mij producten komen afleveren. Nu heb ik met andere koeriers bedrijven nooit echt problemen of irritaties ondervonden dus dacht ik dat aangezien de prijs net zo hoog is als alle andere bedrijven de service net zo goed zou zijn..nou niet dus.
Ik zou volgens mijn traceer info de pakket op een vrijdag geleverd krijgen tegen 6 uur, dus heeft mijn partner een dag vrij opgenomen om hier op te wachten. In de middag had mijn man nog gebeld met fedex dat hij gewoon thuis zat en hoe laat ie het pakket ongeveer kon verwachten.
Na 18 uur nog steeds geen pakket of fedex gezien, nadat ik keek op internet naar de info van mijn traceercode staat er, klant niet beschikbaar of bedrijf gesloten 13.10 uur. Dus met andere woorden ze zijn in de middag langs gekomen maar we waren helaas niet thuis.
Een briefje die elk koeriers bedrijf normaliter achterlaat was ook nergens te bekennen, mij was het duidelijk ze zijn nooit langs gekomen.
Telefonisch meteen cc opgenomen en ge eist dat de eerst volgende werkdag voor 10 uur moesten leveren, gelukkig zijn ze dit wel nagekomen.
Het komt (nu de derde) keer voor dat ik een bericht via internet krijg dat ze langs zijn gekomen, maar er word nooit een briefje achtergelaten, liegt dit bedrijf of ben ik nu achterlijk?
Nu tweede probleem, weer zo naief van fedex gebruikt gemaakt zoals schema word er 26 maart geleverd, op 23 maart kijk ik hiernaar en plan de 26 ste vrij om het pakket op te wachten. Op de 25 ste zie ik voor het eerst een briefje in mijn brievenbus van fedex dat ze langs zijn gekomen, (het kan dus wel) maar dat was helemaal niet volgens afspraak want ik was de 25 ste ook gewoon niet thuis, want in de planning stond bezorgen op de 26 ste.
Nu is het voor mij geen probleem dacht zoals ups dat normaal ook doet of de tnt die komen de volgende dag gewoon weer langs en ook ditmaal stond op de schema op internet dat er de 26 ste alsnog geleverd zou worden, belt er een medewerker op om 12 uur s'middags op de 26 ste, ja we hebben geen koerier we komen vandaag niet bezorgen!!!!!
Zo een groot bedrijf maar helaas zó uitermate teleurstellend, door bij mijn standpunt te blijven heb ik wel voorelkaar gekregen dat ze alsnog de 26 ste gaan bezorgen, maar ik vind het ondertussen al de moeite niet meer waard dit kost mij stress voor niks , voor mij is dit bedrijf niet betrouwbaar, ik kap ermee.
Mvg.
Nouria
Ik zou volgens mijn traceer info de pakket op een vrijdag geleverd krijgen tegen 6 uur, dus heeft mijn partner een dag vrij opgenomen om hier op te wachten. In de middag had mijn man nog gebeld met fedex dat hij gewoon thuis zat en hoe laat ie het pakket ongeveer kon verwachten.
Na 18 uur nog steeds geen pakket of fedex gezien, nadat ik keek op internet naar de info van mijn traceercode staat er, klant niet beschikbaar of bedrijf gesloten 13.10 uur. Dus met andere woorden ze zijn in de middag langs gekomen maar we waren helaas niet thuis.
Een briefje die elk koeriers bedrijf normaliter achterlaat was ook nergens te bekennen, mij was het duidelijk ze zijn nooit langs gekomen.
Telefonisch meteen cc opgenomen en ge eist dat de eerst volgende werkdag voor 10 uur moesten leveren, gelukkig zijn ze dit wel nagekomen.
Het komt (nu de derde) keer voor dat ik een bericht via internet krijg dat ze langs zijn gekomen, maar er word nooit een briefje achtergelaten, liegt dit bedrijf of ben ik nu achterlijk?
Nu tweede probleem, weer zo naief van fedex gebruikt gemaakt zoals schema word er 26 maart geleverd, op 23 maart kijk ik hiernaar en plan de 26 ste vrij om het pakket op te wachten. Op de 25 ste zie ik voor het eerst een briefje in mijn brievenbus van fedex dat ze langs zijn gekomen, (het kan dus wel) maar dat was helemaal niet volgens afspraak want ik was de 25 ste ook gewoon niet thuis, want in de planning stond bezorgen op de 26 ste.
Nu is het voor mij geen probleem dacht zoals ups dat normaal ook doet of de tnt die komen de volgende dag gewoon weer langs en ook ditmaal stond op de schema op internet dat er de 26 ste alsnog geleverd zou worden, belt er een medewerker op om 12 uur s'middags op de 26 ste, ja we hebben geen koerier we komen vandaag niet bezorgen!!!!!
Zo een groot bedrijf maar helaas zó uitermate teleurstellend, door bij mijn standpunt te blijven heb ik wel voorelkaar gekregen dat ze alsnog de 26 ste gaan bezorgen, maar ik vind het ondertussen al de moeite niet meer waard dit kost mij stress voor niks , voor mij is dit bedrijf niet betrouwbaar, ik kap ermee.
Mvg.
Nouria
Laatst gewijzigd door nouria op 27 mar 2009 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Beste Nouria.
Erg vervelend om te horen. We doen er graag alles aan om onze klanten tevreden te stellen. Duidelijk is hier iets mis gegaan.
Indien je daarvoor openstaat wil ik je graag vragen je contactgegevens te emailen naar [email protected]. We nemen dan nog even contact met je op om dit te bespreken.
Mvg
FedEx Express Nederland
Erg vervelend om te horen. We doen er graag alles aan om onze klanten tevreden te stellen. Duidelijk is hier iets mis gegaan.
Indien je daarvoor openstaat wil ik je graag vragen je contactgegevens te emailen naar [email protected]. We nemen dan nog even contact met je op om dit te bespreken.
Mvg
FedEx Express Nederland
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Beste Fedex,
Ik heb enige tijd geleden meteen een klacht zowel schriftelijk als via de mail naar jullie verstuurd. Dit hebben jullie ook meteen in behandeling genomen, daarom was ik ervan overtuigd dat dit in de toekomst beter zou gaan.
Ik heb het meerdere keren aangegeven bij jullie, dat er volgens jullie een bezorger is langsgekomen maar de briefjes die jullie horen achterlaten nergens nooit te bekennen zijn.
Ik heb het via de normale weg geprobeerd, zowel telefonisch als schriftelijk ik heb niet het idee dat er iets veranderd word in jullie werkwijze.
Toch bedankt voor u reactie.
Mvg,
Nouria
Ik heb enige tijd geleden meteen een klacht zowel schriftelijk als via de mail naar jullie verstuurd. Dit hebben jullie ook meteen in behandeling genomen, daarom was ik ervan overtuigd dat dit in de toekomst beter zou gaan.
Ik heb het meerdere keren aangegeven bij jullie, dat er volgens jullie een bezorger is langsgekomen maar de briefjes die jullie horen achterlaten nergens nooit te bekennen zijn.
Ik heb het via de normale weg geprobeerd, zowel telefonisch als schriftelijk ik heb niet het idee dat er iets veranderd word in jullie werkwijze.
Toch bedankt voor u reactie.
Mvg,
Nouria
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Beste mensen,
Hier exact hetzelfde probleem, en als ik verder rondzoek op internet zie ik veel van dezelfde gevallen. Heb een hele dag alles afgezegd om op het pakketje te wachten, van 's ochtends half 9 tot 's avonds 7 uur bij de deur geweest en dan blijkt dat ze niet langskomen. Er is zeker niemand aan de deur geweest, en ook geen briefje achtergelaten. Opvallend genoeg verscheen pas rond een uur of 8 op de site bij tracking dat het pakket om 12 uur was aangeboden, waar geen sprake van was. Waardeloze service van FedEx om gewoon niet langs te komen en dan wel doen alsof dat gebeurd is. Ook is de klantenservice niet bereikbaar. Geen aanrader!
Groet,
Hier exact hetzelfde probleem, en als ik verder rondzoek op internet zie ik veel van dezelfde gevallen. Heb een hele dag alles afgezegd om op het pakketje te wachten, van 's ochtends half 9 tot 's avonds 7 uur bij de deur geweest en dan blijkt dat ze niet langskomen. Er is zeker niemand aan de deur geweest, en ook geen briefje achtergelaten. Opvallend genoeg verscheen pas rond een uur of 8 op de site bij tracking dat het pakket om 12 uur was aangeboden, waar geen sprake van was. Waardeloze service van FedEx om gewoon niet langs te komen en dan wel doen alsof dat gebeurd is. Ook is de klantenservice niet bereikbaar. Geen aanrader!
Groet,
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Jammer dat ik lees dat ik niet de enige ben waar fedex zit te liegen dat ze bezorgen.
Voor mij echt een onbetrouwbaar bedrijf waar ik geen zaken meer mee doe ik heb meerdere klachten ingediend maar ze blijven altijd volhouden dat ze langs zijn geweest. Dat terwijl de al bij twee bezorg momenten zelf opbelden dat het niet ging lukken die dag, ze dachten blijkbaar als we afbellen dan is dat beter daar baal je echt van want er is betaald om te bezorgen niet om af te bellen!
En je kunt het al raden ik heb toen mn pakketje zelf maar opgehaald bij een ophaal punt wat even 45 min rijden was, dus nog kosten maken ook, alleen omdat deze mongolen niet kunnen bezorgen!!
Dus mensen als je je pakketje netjes bezorgd wilt hebben dan zou ik oppassen met fedex en als ze claimen langs te zijn gekomen ze laten nooit wat achter een briefje zoals het hoort dan weet je zeker dat ze liegen!
Voor mij echt een onbetrouwbaar bedrijf waar ik geen zaken meer mee doe ik heb meerdere klachten ingediend maar ze blijven altijd volhouden dat ze langs zijn geweest. Dat terwijl de al bij twee bezorg momenten zelf opbelden dat het niet ging lukken die dag, ze dachten blijkbaar als we afbellen dan is dat beter daar baal je echt van want er is betaald om te bezorgen niet om af te bellen!
En je kunt het al raden ik heb toen mn pakketje zelf maar opgehaald bij een ophaal punt wat even 45 min rijden was, dus nog kosten maken ook, alleen omdat deze mongolen niet kunnen bezorgen!!
Dus mensen als je je pakketje netjes bezorgd wilt hebben dan zou ik oppassen met fedex en als ze claimen langs te zijn gekomen ze laten nooit wat achter een briefje zoals het hoort dan weet je zeker dat ze liegen!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jul 2009 07:22
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
tsja, gisteren overkwam mij dus hetzelfde met FEDEX. Volgens de track en trace zou de koerier gisteren langskomen.
ik zit de hele dag thuis van half 9 tot 7 uur, heb de avond ervoor een briefje gericht aan FEDEX met mijn mobiele telefoonnr. naast mijn deurbel in de portiek gehangen.(voor het geval dat evt. de bel niet werkt of ik hem onverhoopt niet hoor), ben om de twee uur naar beneden gelopen om te checken of er een briefje in mijn brieven bus lag, maar geen briefje.
Sávonds lees ik ineens op de track en trace dat hij om 11 uur sóchtends is langsgeweest maar dat de bewoner niet thuis was?! Ik heb de hele dag thuis gezeten.
En hij heeft geen briefje achtergelaten...en ook niet mijn nummer gebeld wat hij onmogelijk over het hoofd heeft kunnen zien!
Ik weet dat hij niet verplicht is om te bellen maar hij had zeker een briefje achter moeten laten. Ik heb bewust een dag vrij genomen, dit kost mij geld, en hij laat niets achter. Dat kan dus niet. Ik heb een vette 250 euro verzendkosten aan FEDEX betaald om dit zware pakket uit de US te laten komen, neem een dag vrij wat mij ook geld kost, en dan krijg ik dit als service...Ik heb savonds nog gebeld met de uiterst vriendelijke (!) klantenservice en die gaf me groot gelijk en vertelde me ook nog dat FEDEX sommige orders uitbesteed aan ''derden'' om af te leveren waaronder dus de mijne...of dat verstandig is- en goed voor klantenbinding? Voor mij pakt het iig niet goed uit.
Morgen ga ik ze weer bellen om ze vriendelijk te verzoeken het pakket binnen bepaalde uren komen brengen want ik ga niet weer een dag vrij nemen om te wachten op een koerier die zijn werk niet serieus neemt. Zo ga je niet met klanten om die een flink bedrag hebben betaald.
ik zit de hele dag thuis van half 9 tot 7 uur, heb de avond ervoor een briefje gericht aan FEDEX met mijn mobiele telefoonnr. naast mijn deurbel in de portiek gehangen.(voor het geval dat evt. de bel niet werkt of ik hem onverhoopt niet hoor), ben om de twee uur naar beneden gelopen om te checken of er een briefje in mijn brieven bus lag, maar geen briefje.
Sávonds lees ik ineens op de track en trace dat hij om 11 uur sóchtends is langsgeweest maar dat de bewoner niet thuis was?! Ik heb de hele dag thuis gezeten.
En hij heeft geen briefje achtergelaten...en ook niet mijn nummer gebeld wat hij onmogelijk over het hoofd heeft kunnen zien!
Ik weet dat hij niet verplicht is om te bellen maar hij had zeker een briefje achter moeten laten. Ik heb bewust een dag vrij genomen, dit kost mij geld, en hij laat niets achter. Dat kan dus niet. Ik heb een vette 250 euro verzendkosten aan FEDEX betaald om dit zware pakket uit de US te laten komen, neem een dag vrij wat mij ook geld kost, en dan krijg ik dit als service...Ik heb savonds nog gebeld met de uiterst vriendelijke (!) klantenservice en die gaf me groot gelijk en vertelde me ook nog dat FEDEX sommige orders uitbesteed aan ''derden'' om af te leveren waaronder dus de mijne...of dat verstandig is- en goed voor klantenbinding? Voor mij pakt het iig niet goed uit.
Morgen ga ik ze weer bellen om ze vriendelijk te verzoeken het pakket binnen bepaalde uren komen brengen want ik ga niet weer een dag vrij nemen om te wachten op een koerier die zijn werk niet serieus neemt. Zo ga je niet met klanten om die een flink bedrag hebben betaald.
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Wat ik nu heb meegemaakt kan ik met mijn hoofd ook niet bevatten.
Er komt een Fedex pakje vanuit Japan mijn kant op. Op 31 december (oudjaar) krijg ik hiervan een briefje in de bus om een nummer te bellen of op de site te kijken. Omdat ik het nieuwjaarweekend weg was heb ik hier vandaag, maandag 4 januari in de avond, pas tijd voor. Nu zie ik op de website dat mijn pakje is afgeleverd met de volgende melding:
"Neergelegd bij voordeur. Pakket werd afgeleverd op bestemmingsadres - vrijgeving toegestaan"
Da's toch niet normaal? Het pakketje is om 10 over 1 's middags bij mijn deur neer gelegd, midden in de volksbuurt van Zeist, terwijl ik om 5 uur pas thuiskom van werk? Dat geeft dieven wel erg veel gelegenheid om het pakje lekker op te rapen en mee naar huis te nemen. Dat is toch niet normaal met post omgaan? Zelfs bij ons eigen dodgy TNT kun je je pakje nog ergens anders ophalen of ze zijn zo aardig om het bij een buurman te bezorgen. Nu is het opeens service tot de voordeur en niet eens erna?
En natuurlijk is de klantenservice ook maar tot 19u bereikbaar. Da's ook zo lekker 2010...
Er komt een Fedex pakje vanuit Japan mijn kant op. Op 31 december (oudjaar) krijg ik hiervan een briefje in de bus om een nummer te bellen of op de site te kijken. Omdat ik het nieuwjaarweekend weg was heb ik hier vandaag, maandag 4 januari in de avond, pas tijd voor. Nu zie ik op de website dat mijn pakje is afgeleverd met de volgende melding:
"Neergelegd bij voordeur. Pakket werd afgeleverd op bestemmingsadres - vrijgeving toegestaan"
Da's toch niet normaal? Het pakketje is om 10 over 1 's middags bij mijn deur neer gelegd, midden in de volksbuurt van Zeist, terwijl ik om 5 uur pas thuiskom van werk? Dat geeft dieven wel erg veel gelegenheid om het pakje lekker op te rapen en mee naar huis te nemen. Dat is toch niet normaal met post omgaan? Zelfs bij ons eigen dodgy TNT kun je je pakje nog ergens anders ophalen of ze zijn zo aardig om het bij een buurman te bezorgen. Nu is het opeens service tot de voordeur en niet eens erna?
En natuurlijk is de klantenservice ook maar tot 19u bereikbaar. Da's ook zo lekker 2010...
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Neerleggen is m.i. NIET hetzelfde als afleveren.Neergelegd bij voordeur. Pakket werd afgeleverd op bestemmingsadres
Ik zou het verzendende bedrijf melden dat het niet is afgegeven aan jou (of een vertegenwoordiger van jou) en dat zij dus bij FedEx een klacht moeten indienen.
Want, even zwart wit, de bezorger kan het ook wel zo gezegd hebben, en zit nu thuis te genieten van de inhoud......
Een stelregel bij mijn oude werkgever "If it isn`t documented, it didnt happen" - oftwel - geen handtekening van ontvanger? niet afgeleverd.
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Erg slecht. 3 pakketjes uit US laten versturen met Fedex. Kost een vermogen voor een relatief laag gewicht. dan zou je toch op z'n minst mogen verwachten dat het gewoon aan komt.
Alle 3 pakketjes staat nu dat ze aan de deur zijn geweest, maar zit al de hele dag binnen. Is iig voor mij de laatste keer geweest dat ik fedex gebruik.
Als ik ergens hekel aan heb dan is het wel liegen.
Alle 3 pakketjes staat nu dat ze aan de deur zijn geweest, maar zit al de hele dag binnen. Is iig voor mij de laatste keer geweest dat ik fedex gebruik.
Als ik ergens hekel aan heb dan is het wel liegen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2010 04:51
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Dag iedereen,
Ter introductie: Ik ben werkzaam in een startend distributie centre in Nederland van een computer hardware bedrijf, internationaal actief.
Klanten waarmee wij samenwerken zitten voornamelijk overal en verspreid door heel Europa. Per dag hebben wij gemiddeld 30 pakketten te verzenden.
Ook wij hebben veel problemen met FedEX, maar dan voor services voor onze uitgaande goederen buiten Nederland. Binnenkomende goederen laten we meestal door DHL of UPS doen, wat echter veel duurder is.
Hierbij een aantal voor- en nadelen die wij tot nu toe hebben vastegsteld, na bijna een jaar samenwerking.
Voordelen van FedEX:
-goedkoop, vergeleken met andere "elite" koerierdiensten.
-flexibele ophaaltijden.
-inklaren van goederen gaat gemakkelijk.
-duidelijke track 'n trace.
-Alle chauffeurs zijn vriendelijk...
-Sterke netwerk in vooral Noord Europa, Ierland.Engeland.
Nadelen:
-waardeloze klantenservice. Bellen hier naartoe heeft vaak geen of weinig zin.
-Slechte economy service, vaak worden opdrachten overhandigd naar andere koeriersbedrijven los van FedEX. Hierbij verliezen ze dus zelf controlle over pakketten. Mocht er problemen optreden dan is de toewerking naar een oplossing uiterst zeer niet effectief.
-Zwakke netwerk binnen Zuid-Europese landen (Italie, griekenland vooral)
-Hoge risico's, wanneer pakketten buiten EU gaan. Pakket raakt vaak zoek, of wordt door een onmogelijk route gevoerd en weer teruggestuurd, en de process herhaalt dan meerder keren, traag dus.
-Inklaringsdocumenten worden vaak kwijtgeraakt, ook al weet je zeker dat je meedere malen en setjes heb meegegeven of op verschillende dozen hebt geplakt / kan zorgen voor onnodige vertragingen.
-Afnemende service na proeftijd.
Erg teleurstellende after-sale ervaringen met FedEX.
Gelukkig zijn wij d'r binnenkort van af, ben spuugzat om boze klanten aan de lijn te krijgen terwijl hun klantenservice niet meer doen dan je aan 'n lijntje te houden.
Daar zijn ze namelijk wel goed in.
Vooral niet om aan te raden voor startende bedrijven die betrouwbaarheid boven geldbesparend kiezen. Uiteindelijk zul je merken dat je klanten zich niet meer prettig voelen en liever een andere koerier willen.
Aan te raden voor mensen met een gestoorde hoeveelheid geduld.
Tot slot: echt voordelig verzendt je niet met FedEX al willen de prijzen lager zijn dan de veel duurdere UPS of DHL, uiteindelijk loop je veel meer mis door verliezen van klanten of hun vertrouwen wat natuurlijk vele malen ongunstiger is.
Ter introductie: Ik ben werkzaam in een startend distributie centre in Nederland van een computer hardware bedrijf, internationaal actief.
Klanten waarmee wij samenwerken zitten voornamelijk overal en verspreid door heel Europa. Per dag hebben wij gemiddeld 30 pakketten te verzenden.
Ook wij hebben veel problemen met FedEX, maar dan voor services voor onze uitgaande goederen buiten Nederland. Binnenkomende goederen laten we meestal door DHL of UPS doen, wat echter veel duurder is.
Hierbij een aantal voor- en nadelen die wij tot nu toe hebben vastegsteld, na bijna een jaar samenwerking.
Voordelen van FedEX:
-goedkoop, vergeleken met andere "elite" koerierdiensten.
-flexibele ophaaltijden.
-inklaren van goederen gaat gemakkelijk.
-duidelijke track 'n trace.
-Alle chauffeurs zijn vriendelijk...
-Sterke netwerk in vooral Noord Europa, Ierland.Engeland.
Nadelen:
-waardeloze klantenservice. Bellen hier naartoe heeft vaak geen of weinig zin.
-Slechte economy service, vaak worden opdrachten overhandigd naar andere koeriersbedrijven los van FedEX. Hierbij verliezen ze dus zelf controlle over pakketten. Mocht er problemen optreden dan is de toewerking naar een oplossing uiterst zeer niet effectief.
-Zwakke netwerk binnen Zuid-Europese landen (Italie, griekenland vooral)
-Hoge risico's, wanneer pakketten buiten EU gaan. Pakket raakt vaak zoek, of wordt door een onmogelijk route gevoerd en weer teruggestuurd, en de process herhaalt dan meerder keren, traag dus.
-Inklaringsdocumenten worden vaak kwijtgeraakt, ook al weet je zeker dat je meedere malen en setjes heb meegegeven of op verschillende dozen hebt geplakt / kan zorgen voor onnodige vertragingen.
-Afnemende service na proeftijd.
Erg teleurstellende after-sale ervaringen met FedEX.
Gelukkig zijn wij d'r binnenkort van af, ben spuugzat om boze klanten aan de lijn te krijgen terwijl hun klantenservice niet meer doen dan je aan 'n lijntje te houden.
Daar zijn ze namelijk wel goed in.
Vooral niet om aan te raden voor startende bedrijven die betrouwbaarheid boven geldbesparend kiezen. Uiteindelijk zul je merken dat je klanten zich niet meer prettig voelen en liever een andere koerier willen.
Aan te raden voor mensen met een gestoorde hoeveelheid geduld.
Tot slot: echt voordelig verzendt je niet met FedEX al willen de prijzen lager zijn dan de veel duurdere UPS of DHL, uiteindelijk loop je veel meer mis door verliezen van klanten of hun vertrouwen wat natuurlijk vele malen ongunstiger is.
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Ik word ook helemaal gek van FedEx. Ik heb ook speciaal een dag vrij genomen voor een pakket. De hele dag niks gehoord of gezien! En dan wel op de track and trace pagina zetten: Klant niet beschikbaar of bedrijf gesloten. Zijn ze niet helemaal goed wijs??
Ik heb mensen die wachten op goederen! En dan bel ik met die klantenservice: nee meneer hij zit in het busje en wordt écht nog wel bezorgd hoor, vandaag nog. Niks gehad, volgende dag bellen: u wordt binnen een kwartier teruggebeld. Ook mooi niet dus!!
Ik bestel nooit meer wat met FedEx. Heb nu vier jaar ervaring met UPS, en op aandringen van mijn supplier moest ik FedEx maar een keer proberen, scheelt iets in de prijs.
NOOIT MEER FEDEX. Ik kan iedereen UPS aanraden, en FedEx afraden.
Ik heb mensen die wachten op goederen! En dan bel ik met die klantenservice: nee meneer hij zit in het busje en wordt écht nog wel bezorgd hoor, vandaag nog. Niks gehad, volgende dag bellen: u wordt binnen een kwartier teruggebeld. Ook mooi niet dus!!
Ik bestel nooit meer wat met FedEx. Heb nu vier jaar ervaring met UPS, en op aandringen van mijn supplier moest ik FedEx maar een keer proberen, scheelt iets in de prijs.
NOOIT MEER FEDEX. Ik kan iedereen UPS aanraden, en FedEx afraden.
Laatst gewijzigd door michiel10 op 21 jun 2010 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Beste,
Dit gebeurt ook wel bij DHL of TNT.
De rottigheid zit gewoon in het beloningssyteem versleuteld.
De goedkopere services worden vaak uitbesteed aan derden. Zij krijgen per aflevering betaald, en hierbij geldt een "bewoner niet thuis" ook als een aflevering.
Als het nu een beetje tegenzit, en ze lopen achter op het rittenschema, dan is er niets zo verleidelijk als voor een aantal adressen "bewoner niet thuis" in te vullen. De bezorger is weer op schema en zijn verdiensten leiden er niet onder.
Dit gebeurt ook wel bij DHL of TNT.
De rottigheid zit gewoon in het beloningssyteem versleuteld.
De goedkopere services worden vaak uitbesteed aan derden. Zij krijgen per aflevering betaald, en hierbij geldt een "bewoner niet thuis" ook als een aflevering.
Als het nu een beetje tegenzit, en ze lopen achter op het rittenschema, dan is er niets zo verleidelijk als voor een aantal adressen "bewoner niet thuis" in te vullen. De bezorger is weer op schema en zijn verdiensten leiden er niet onder.
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Beste,
Helaas hebben we dit als internetonderneming sinds 2002 niet op die mate met DHL of TNT meegemaakt. We hadden gisteren exact dezelfde ervaring met FEDEX als de eerste schrijver/schrijfster op dit forum.
Daarnaast hebben we ook twee keer gemaild met de klachtenlijn van Fedex maar tot op heden geen enkele reactie. (afgelopen maandag! en gisteren (vrijdag). Ik kan er kort over zijn:
- Fedex laat nooit brieven achter
- Hun track en trace is waardeloos en loopt ca. 1 dag achter
- We hebben gevraagd of we het zelf konden (laten) ophalen gezien de urgentie maar tot op heden nog geen reactie.
- Ondanks gemaakte afspraken komen ze hun bezorg afspraak niet na
- Bellen rond 14.00 betekent dat je wordt afgesnauwd dat ze tot wel 18.00 kunnen bezorgen en dat we ons geen zorgen moeten maken.
- Je wordt afgescheept met we bellen meteen terug maar na 18.00 zijn ze gesloten....
- We hebben aantoonbaar financiële schade opgelopen en dat deert Fedex niet.
Kortom, we hebben het ook helemaal gehad met FEDEX en hebben gisteren ook onze account opgezegd. Ons advies is vermijd FEDEX. Besteed uw geld uit aan een andere koeriersbedrijf die ook wel voor minder geld snel en betrouwbaar levert.
Hopend dat FEDEX wel wat meer kan met deze klant ervaringen. Ze hebben kennelijk niet geleerd van de eerdere reacties op dit forum.
H. Zorg
Helaas hebben we dit als internetonderneming sinds 2002 niet op die mate met DHL of TNT meegemaakt. We hadden gisteren exact dezelfde ervaring met FEDEX als de eerste schrijver/schrijfster op dit forum.
Daarnaast hebben we ook twee keer gemaild met de klachtenlijn van Fedex maar tot op heden geen enkele reactie. (afgelopen maandag! en gisteren (vrijdag). Ik kan er kort over zijn:
- Fedex laat nooit brieven achter
- Hun track en trace is waardeloos en loopt ca. 1 dag achter
- We hebben gevraagd of we het zelf konden (laten) ophalen gezien de urgentie maar tot op heden nog geen reactie.
- Ondanks gemaakte afspraken komen ze hun bezorg afspraak niet na
- Bellen rond 14.00 betekent dat je wordt afgesnauwd dat ze tot wel 18.00 kunnen bezorgen en dat we ons geen zorgen moeten maken.
- Je wordt afgescheept met we bellen meteen terug maar na 18.00 zijn ze gesloten....
- We hebben aantoonbaar financiële schade opgelopen en dat deert Fedex niet.
Kortom, we hebben het ook helemaal gehad met FEDEX en hebben gisteren ook onze account opgezegd. Ons advies is vermijd FEDEX. Besteed uw geld uit aan een andere koeriersbedrijf die ook wel voor minder geld snel en betrouwbaar levert.
Hopend dat FEDEX wel wat meer kan met deze klant ervaringen. Ze hebben kennelijk niet geleerd van de eerdere reacties op dit forum.
H. Zorg
Re: Fedex onbetrouwbaar koeriers bedrijf
Zorg2011
Of dit bedrijf onbetrouwbaar is, kan ik niet beoordelen en dus doe ik daar geen uitspraak over. Wel lees ik in dit draadje, dat dit bedrijf kwalitatief koerierswerk verricht, dat naar mijn mening nog slechter is dan TNT en dat is eigenlijk onmogelijk. Probleem is dan wel: bij wie moet je dan wel aankloppen?
Maxiem.
Of dit bedrijf onbetrouwbaar is, kan ik niet beoordelen en dus doe ik daar geen uitspraak over. Wel lees ik in dit draadje, dat dit bedrijf kwalitatief koerierswerk verricht, dat naar mijn mening nog slechter is dan TNT en dat is eigenlijk onmogelijk. Probleem is dan wel: bij wie moet je dan wel aankloppen?
Maxiem.