LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

even bovenaan zetten

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Hoor of zie niets meer van jullie.Waar blijft mijn dagvaarding

janty
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:15

Re: Transfair

Ongelezen bericht door janty »

Hoi hoi,ik ben er ook weer even.
Ik heb ook niets meer vernomen van Lindorff of de Jong.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geen bericht is goed bericht?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Laten we het hopen ,Lindorff kennende,beginnen ze over 2 jaar weer van vooraf aan.Dan hebben we alles weggedaan denken ze.Al moet ik alles 20jaar bewaren ,betalen doe ik nooit

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Dagvaarding gehad eindelijk.Zal ze een poeppie laten ruiken .Hou jullie op de hoogte,dien gelijk een tegenvordering in

stofzuigertje

Re: Transfair

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Snepke,

Graag even het verhaal waar U voor moet komen want de vorige 8 pagina's waren niet duidelijk, dus wat is jou klacht?

Als je onterecht een incasso kreeg mag je de vrije dag en reiskosten claimen en alle gemaakte kosten die je nog hebt.

Maar waarom sturen ze deze uitnodiging..?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Geplaatst op 01 Jun 2008 21:05 door snepke


--------------------------------------------------------------------------------

beste mensen ik lig al vanaf sept 2007 in de clinch met lindorff.om een bedrag van 49,95 euro van canaal digitaal,die had het abonnement verhoogd,dus opgezegd kon binnen 30 dagen ,bevestiging gehad van cd.krijg ik rekening van lindorff 104 euro.IK gebeld betaal niet alles gekopieerd en opgestuurd,krijg brief niks mee te maken betalen of loon beslag.Diverse aangetekende brieven gestuurd en om bewijsstukken nota nummers ,abonneenummers gevraagd.krijg niks want ze hebben niks,dus ik betaal niets,nou een brief van een deurwaarder gehad,vertrouwde het niet staat geen telefoonnr op een uitgeprinte handtekening moet een echte zijn ,geen k.v.k nr.Wat blijkt nou tegen een vergoeding mogen ze de naam van de deurwaarder gebruiken om mensen bang te maken en dat lukt nog ook.Vraag een specificatie van de incasso kosten,willen ze nooit geven ze mogen maar 20% van de hoofdsom in rekening brengen,als het tot een rechtzaak komt moeten hun zich verantwoorden en hoef jij dat niet te betalen.IK krijg dus vanaf sept al dreigbrieven,ik betaal niets en laat me niet bang maken.Ik heb alle bewijzen,en als ze geld willen zien hadden ze in oktober al een dagvaardiging gestuurd
Niet zo meilijk te vinden D1RK ;)

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Transfair

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste gravedigger,

Wanneer u overtuigd bent dat de "deurwaardersbrief" onecht is, bent u bevoegd tot het doen van aangifte bij de politie, terzake het misdrijf (poging) tot oplichting!

Voor alle juistheid kunt u eerst deze brief toetsen aan de hand van de inhoud (elementen) van:

Artikel 326 Wetboek van strafrecht

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 45 Wetboek van Strafrecht zegt dat:
poging tot misdrijf strafbaar is, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.

Via "Googlen" kunt u zich verdiepen in een bredere uitleg van de elementen van genoemde artikelen door het intoetsen van de elementen, zoals: "Listige kunstgrepen", etc...

Toon bij de politie ook de in het verleden ontvangen stukken.
Mogelijk kan de inhoud hiervan de bewijskracht verstevigen!

Omtrent de vervolging beslist het OM.

Dat inderdaad een strafbaar feit is gepleegd, ligt uiteindelijk in handen van de strafrechter.

Bij het Juridisch Loket is voor u, eventueel, gratis juridische hulp beschikbaar!

succes.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

@sterkearm
Het gaat niert over mij. maar over snepke hoor !

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Transfair

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste gravedigger,

U mag mijn bijdrage beschouwen als een algemeen advies aan de leden op dit forum die dergelijke conflicten hebben.

Mijn stelling is: Eisers en verweerders dienen zich aan de Wet te houden.


vr. gr.

sterkearm :!: :!:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Dank je gravedigger.
Ik kreeg een rekening on-line ,daar stond op "het settopbox is gewijzigd.
U dient de gewijzigde prijs te voldoen tenzij u het binnen 30 dagen na factuurdatum(15 sept) schriftelijk en kosteloos opzegt"
1 Okt opgezegd dus ruim binnen 30 dagen.
Kreeg dit antwoord"
Bij deze bedanken wij u voor uw recente verzoek.
In antwoord op uw schrijven bevestigen wij dat wij uw verzoek hebben gehonoreerd en hebben verwerkt in onze administratie'.
Lindorff bevestigd dat cd mijn opzegging van 1okt ,binnen hebben gehad op 5 okt.
Heb ik op papier.
En nu zitten ze vanaf sept 2007 te zieken en te dreigen dat ik toch moet betalen en dat ik afsluitkosten moet betalen,dus dat doe ik niet.
Lindorff roept net zo hard dat de vordering terecht is,ik vind van niet.
Al diverse nep brieven gehad van deurwaarders,als je ze belt weten ze nergens van,een concept dagvaarding gehad gewoon per post niet eens aangetekend.
Nu dan een echte dagvaarding door een deurwaarder gebracht.
IK heb laten weten aan cd en Lindorff dat ik een tegenvordering indien
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Maar wat ik me nou afvraag snepke, is waarvoor dat bedrag van 49,95 bedoeld is Waren dat abonneekosten voor oktober of iets abnders? dat wordt niet duidelijk.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Dat was de rekening van settopbox die moet je per jaar betalen,ze willen dat ik nog een jaar betaal en afsluitkosten omdat ik het opgezegd heb.
En dat abo ging in per september,heb dat abo ook niet aangevraagd.Hun beweren dat ik 30dagen te laat was met opzeggen,dat het voor 31 aug opgezegd moest zijn,in die factuur stond het anders en het is 10 euro omhoog gegaan ,je mag per direct opzeggen als de prijs wijzigt
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Settopbox kan dus. Weet je daat het bedag voor? En stonden de afsluitkosten in hun Algemene Viirwaarden?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb de factuur en daar stond op dat ik kon opzeggen gratis omdat het duurder was geworden.Heb ik gedaan,heb alles op papier ook hun bevestiging ,ze hadden mijn opzeging binnen 30 dagen .dusss

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ah. Maar wacht even. Staat in de bevestigingsbrief van CD per WANNEER dat abo is opgezegd? Staat er geen datum dat is dat de eerstvolgende vervaldarum, dus per 1 september van het volhende jaar. Dan zou de claim kloppen en heeft CD je vern**kt door geen datum te noemen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Op de factuur staat opzeggen binnen 30 dagen na factuurdatum(15sept)schriftelijk en kosteloos.
1okt is binnen 30 dagen .
Heb een bevestiging dat ze het 5 okt binnen hadden.
En bij de wet is geregeld dat je per direct zonder opgaaf van reden je abo mag beeindigen als het duurder wordt ,dus die afsluitkosten klopt ook niet.
En als ik dan nog voor een jaar moet betalen,moet ik beeld hebben,maar ze hebben me gelijk afgesloten.
Hun komen hun eigen voorwaarden niet na,daar staat ook in als de prijs is gewijzigd kun je per direct opzeggen ,dat doe ik dus en dan krijg je een dagvaarding.
En dat is een nieuw abo is per sept ingegaan,had dat abo niet,ongevraagd met een abo opgescheept,had het basispakket had ik in mei al opgezegd,liep af 31aug,krijg ik ongevraagd settopbox,dus gelijk opgezegd,en hun beweren dat ik voor 31aug had moeten opzeggen.
Hoe kun je iets opzeggen,als je het niet hebt.
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ergens jeb ik het gevoel dat je verkeers aan het redeneren bent.
En geloof me, Transfair zal je echt niet dagvaarden, als ze niet menen sterk te staan.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Transfair

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste forumleden,

In het civielrechtelijk verkeer geldt in het algemeen: "Hij/zij die eist, bewijst".

Dus de eiser moet zijn/haar bewijzen bij u op tafel leggen.

U behoeft zich niet te verantwoorden!

Uw antwoorden kunnen u in een nadelige positie brengen.

Voor wat betreft wederzijdse verplichtingen, volgens inhoud van de aangeboden overeenkomst, lees vooral de "algemene voorwaarden" exact.

Ook uw rechten/verplichtingen bij tussentijdse wijzigingen van de overeenkomst zijn belangrijk!

Vraag de aanbieder schriftelijk, om nadere verklaring v.w.b. strekking van onduidelijke bepalingen in de overeenkomst.

Gebruik desnoods een vergrootglas, indien de lettergrootte zodanig is dat uw ogen (met bril) u in de steek laten!

Kunt u zich, al dan niet met hulpmiddelen, verenigen met inhoud/ strekking van de aangeboden overeenkomst, teken dan voldaan het contract!

Het voorkomt later kopzorgen!!!

vr. groetend

Gesloten