LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Al zal dat wel weer het begrip te boven gaan.
En ja hoor, weer een persoonlijke aanval... Misschien best dat we allemaal beslissen jou te negeren.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Sinds wanneer zijn feiten een persoonlijke aanval?
Gek genoeg maakte je die opmerking niet bij Kuklos (natuurlijk heb je die weer niet gezien, maar bij mij zie je alles wat je aanvallen kunt en niets waar je op reageren moet) toen hij exact hetzelfde zei en waarbij uiteindelijk bleek dat juist hij het niet begreep (gezien je neiging dingen 'niet te herinneren' of 'niet gezien te hebben': Ik heb het hier over zijn opmerking over het uurtarief waarvoor asgard zou werken).

Ach, de dubbele moraal van een tegenstander word weer eens bewezen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

And the endless stream of motivation aids keeps marginal salespeople believing -- in the face of poor results -- that success is just around the bend.

BRON: http://www.ex-cult.org/Groups/Amway/dexter-yager-2.txt

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Beste mensen, lieve lezers,

Een gouden regel is, dat je alleen over dingen kunt meepraten als je recht van spreken hebt. Recht van speken ontstaat niet omdat je wel eens iets hebt gezien, gehoord, of net je teen in het zwembad hebt gehad.
De meeste van jullie zijn niet geinteresseerd in feiten, maar vuren alleen maar meningen af.
Laat iemand die zelf bedrogen is, opgelicht, in de val gelokt, afgezet, benadeelt eens reageren met feiten. Dan zullen we 100% zeker zien dat Niet Amway daar iets aan kon doen, maar dat diegene een slecht mens is tegengekomen.
Want je kan lullen wat je wilt. ze leveren hele goede producten, doen blijkbaar iets goed met zo'n hoge omzet en zoveel vestigingen ter wereld. Of denk je dat een bedrijf wat systematisch mensen bedriegt zo groot kan worden? Lijkt me dus gewoon prima bedrijf, met succesvolle reputatie en het respect van vele andere bedrijven en instanties.
Advies: ga met iemand samen zitten die alles WEET, niet met iemand die van alles DENKT. 2de tip: als je buurman nooit tegels heeft gezet, dan kan hij je tegels niet mooi vinden, maar hij kan ze niet zetten!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Daarom is het ook zo grappig dat er geen enkele reactie kwam op het commentaar van iemand die weliswaar commentaar (door foutieve info) op Amway had maar razend enthousiast was over de producten. Nee, dan plaatsen ze maar weer een linkje en beweren ze positieve berichten over MLM of de producten die MLM in de markt zet niet te kunnen lezen en verzinnen ze een rotsmoes (die vervolgens onderuit gehaald word) waarom ze het niet op hun zogenaamd evenwichtige site kunnen plaatsen.

Ach, het is wel een grappige en vrij onschuldige sekte, die kudde van aliassen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Je haalt een oude discussie aan:
Een gouden regel is, dat je alleen over dingen kunt meepraten als je recht van spreken hebt. Recht van speken ontstaat niet omdat je wel eens iets hebt gezien, gehoord, of net je teen in het zwembad hebt gehad.
Basis van onze rechtsstaat, anders zouden een rechter, OvJ en advocaat niks over een moord mogen zeggen als ze er zelf ook niet een gepleegd hadden.
De meeste van jullie zijn niet geinteresseerd in feiten, maar vuren alleen maar meningen af.
En hoe moeten we jouw post zien?

Laat iemand die zelf bedrogen is, opgelicht, in de val gelokt, afgezet, benadeelt eens reageren met feiten. Dan zullen we 100% zeker zien dat Niet Amway daar iets aan kon doen, maar dat diegene een slecht mens is tegengekomen.
Want je kan lullen wat je wilt. ze leveren hele goede producten, doen blijkbaar iets goed met zo'n hoge omzet en zoveel vestigingen ter wereld. Of denk je dat een bedrijf wat systematisch mensen bedriegt zo groot kan worden?
Opnieuw oude discussie.
Ter vergelijking, Maddoff. Hoeveel jaar actief, hoeveel geld ingelegd.
Lijkt me dus gewoon prima bedrijf, met succesvolle reputatie en het respect van vele andere bedrijven en instanties.
een mening dus.
Advies: ga met iemand samen zitten die alles WEET, niet met iemand die van alles DENKT.
Dus mlm-ers moeten ook niet meer luisteren naar Trump?
2de tip: als je buurman nooit tegels heeft gezet, dan kan hij je tegels niet mooi vinden, maar hij kan ze niet zetten!
Dus, niet meer naar Trump luisteren?

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Snap je het niet, of ben jij die notoire intrigant uit Asterix en Obelix?
Stel je hebt alleen maar gehoord van je buurvrouw haar broer, die heeft wel eens een mercedes gehad. En die mercedes was een klotewagen, ging altijd stuk.
conclusie van broer, buurvrouw en jij ook: mercedes is dus een slechte wagen.
Dit is hoe mensen kletsen, meningen vormen en vooral meepraten met de meute. Beter slap uit je nek kletsen, dan niets te zeggen hebben op een feestje.
Dus: ben jij iemand die jarenlang met succes een bedrijf heeft opgebouwd, alle hoeken en gaten kent, zelf in de loopgraven heeft gestaan? Dan kan je meepraten met de mannen.
Dat was mijn betoog, meer niet. Prima producten trouwens. soms wat duurder dan de winkelshit, maar wereldwijde bestsellers!

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

@Mee eens, dus jouw mening is dat iedereen die niet heeft ge Amway mlm-d zijn mond moet houden? En als we dat nu eens toepassen op een rechter die ene moord beoordeelt? Of Donald Trump die bij acn lezingen geeft over hoe geweldig die kans is, voor anderen dan?

En mensen die wel iets verdienen bij Amway, maar niet echt succesvol zijn mogen dus ook niet meepraten?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Volgens mij bedoeld hij dat je om feiten zou moeten vragen voor je iets klakkeloos aanneemt en als je die niet krijgt, je zelf op onderzoek uit moet. Als je tenminste commentaar wilt geven dat ergens op slaat.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat kan hij wel bedoelen, maar dat staat er niet.

Wat er staat is dat je succesvol moet zijn geweest in het bouwen van een Amway team voordat je mee mag praten.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

ja, ik weet het nu zeker, de notoire intrigant... altijd op zoek naar de speld in de hooiberg, commentaar op alles, ongefundeert, geen kennis van zaken. Niets beter te doen dan narren, sarren, zeuren, dreinen, pesten.
Waar ben je verder nog goed in? heb je hobbys? wat voor auto rijdt je, heb je kinderen? dat is vast leuker om oer te schrijven toch?

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

notoire intrigant uit Asterix en Obelix?
In welk mlmverhaal (on topic blijven) kwam Idefix er ook weer bij??
Oh, ja..., de mlm rondvraag van Gallie......

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Als MLM nu écht een succesformule zou zijn, waar zijn dan alle MLM-ers op dit forum? Reacties komen van beginners die denken hun leven via MLM totaal (financieel) te kunnen veranderen. Die beginners posten een aantal weken en vervolgens hoor je er niets meer van. Het lijkt mij dat als het écht succes oplevert, iedere distributeur hier op het forum zijn handel verdedigt. Dat op bijeenkomsten wordt verzocht om vooral op dit forum een reactie te plaatsen. Mee eens? Maar dat gebeurt niet, starters komen op dit forum terecht als zij op internet zoeken op naam van het MLM-bedrijf waar zij bij terecht zijn gekomen. Na een periode van ongeveer een maand hoor je nooit meer van deze mensen. Waarom niet? Als het zoveel succes heeft blijf je toch je handel verdedigen of niet soms? Of zou het zo kunnen zijn dat men binnen één of twee maanden er achterkomt dat het allemaal niet zo is zoals het wordt voorgesteld.

Dat ik werk binnen het reguliere bedrijfsleven en ik anti-MLM ben komt omdat een bepaalde groep mensen wordt benaderd en dat dit, hoe rot het ook klinkt, een groep is die sociaal niet aan de top staat en hoopt dat b.v. MLM een uitweg is voor b.v. financiële problemen.
Dit is gewoon een feit. En die advocaten etc. die ook in MLM zitten: dat is de top die écht rijk wordt. De slimme guys en dat zal niemand worden die ergens onderaan een droge boterham probeert te verdienen.
Verbieden die hap.

Madeleine

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Juist.., dié Madeleine...,
Waarom niet? Als het zoveel succes heeft blijf je toch je handel verdedigen of niet soms?
Verdedigen? Waar tégen?
Een paar mensen op een roddelforum?
Of zou het zo kunnen zijn dat men binnen één of twee maanden er achterkomt dat het allemaal niet zo is zoals het wordt voorgesteld.
Tuurlijk! IEDEREEN stopt binnen 2 maanden. Gelukkig krijgen ze dan allemaal hun "startkapitaal" van € 40,00 terug en kunnen ze produkten die het niet bevallen, weer inlevern.
Hoeven ze tenminste niet bijstand aan te vragen door een faillietgang veroorzaakt door hun mlm avontuur.
Die tienduizenden die er een volledig inkomen uithalen téllen we gewoon niet.
Dat ik werk binnen het reguliere bedrijfsleven en ik anti-MLM ben komt omdat een bepaalde groep mensen wordt benaderd en dat dit, hoe rot het ook klinkt, een groep is die sociaal niet aan de top staat en hoopt dat b.v. MLM een uitweg is voor b.v. financiële problemen.
Laat me raden: PVDA?
Dit is gewoon een feit. En die advocaten etc. die ook in MLM zitten: dat is de top die écht rijk wordt.
Túúrlijk!
Je IQ moet wél wat hoger zijn dan gemiddeld, om te begrijpen wat mlm is.... en wat er gedaan moet worden.
De slimme guys en dat zal niemand worden die ergens onderaan een droge boterham probeert te verdienen.
Verbieden die hap.
Ahá! Zie je wel!
Mensen uitsluiten. Schande. Straks gaan ze mlm-ers nog door hun knieen schieten of halen ze er een zootje F16's bij.....

As it Was.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

@ mee eens:
Ik volg dit forum al sinds 2002 en de notoire sarrers, schelders, onbeschoften zijn absoluut niet de tegenstanders. MLM-ers hebben de gewoonte om bijzonder onbeschoft te worden en tegenstanders voor oud vuil uit te maken als er een discussie is waar zij geen antwoord op weten. De meest verschrikkelijke dingen zijn naar mijn hoofd gegooid waar echt de honden geen brood van lusten.

Jouw reactie is precies gelijk, ik kan geen antwoord geven dus ik ga schelden. Ik denk dat ik jouw reactie bij deze bij de moderator ga melden, dit is niet de wijze waarop beschaafde mensen een discussie voeren. Als je het met iemand niet eens bent, geef je een normale tegenreactie zonder iemand persoonlijk aan te vallen.

Maar dit is dus precies wat ik bedoel met het gevoel dat ik van MLM-ers krijg: tegen beter weten in je verdedigen terwijl je diep in je hart al weet dat het inderdaad niet zal worden wat je is voorgespiegeld en op deze wijze, met schelden, probeer je dit alles te ontkennen.

Ik verzoek je vriendelijk in het vervolg niet zo op de persoon te spelen.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

PS: @antileugens: ik was mijn Nickname + code kwijt omdat mijn computer een crash had ondergaan en ik een nieuwe code moest zoeken.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat er staat is dat je succesvol moet zijn geweest in het bouwen van een Amway team voordat je mee mag praten.
Waar staat dat dan?! Heb het proberen te vinden maar zie het nergens staan.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Het lijkt mij dat als het écht succes oplevert, iedere distributeur hier op het forum zijn handel verdedigt.


Inderdaad, niks meer dan een mening.

Nee, ze hebben volgens mij wel betere zaken te doen.
Maar dat gebeurt niet, starters komen op dit forum terecht als zij op internet zoeken op naam van het MLM-bedrijf waar zij bij terecht zijn gekomen. Na een periode van ongeveer een maand hoor je nooit meer van deze mensen. Waarom niet? Als het zoveel succes heeft blijf je toch je handel verdedigen of niet soms? Of zou het zo kunnen zijn dat men binnen één of twee maanden er achterkomt dat het allemaal niet zo is zoals het wordt voorgesteld.
En nog een mening gebaseerd op je eigen veronderstellingen maar niet op feiten.
Ik zou ook kunnen zeggen, dat als er zoveel na 2 maanden er achter zijn gekomen zijn dat het allemaal niet zo is zoals het word voorgesteld dat er toch wel een paar zouden zijn die dat hier zouden melden. Maar ondanks dat er al meerdere malen om gevraagd is lukt het de tegenstanders zelden of nooit om met iemand op te komen draven.
Dat ik werk binnen het reguliere bedrijfsleven en ik anti-MLM ben komt omdat een bepaalde groep mensen wordt benaderd en dat dit, hoe rot het ook klinkt, een groep is die sociaal niet aan de top staat en hoopt dat b.v. MLM een uitweg is voor b.v. financiële problemen.
Dit is gewoon een feit.

dat zal best. Bewijzen doe je het echter niet maar vooruit, ik zal die maar laten wapperen.
En die advocaten etc. die ook in MLM zitten: dat is de top die écht rijk wordt. De slimme guys en dat zal niemand worden die ergens onderaan een droge boterham probeert te verdienen.
Aha, alleen de slimme jongens verdienen dus. Volgens mij is dat meer gebaseerd op vooronderstellingen dat er tussen advocaten veel oplichters zitten maar je levert geen spat bewijs.
Verbieden die hap.
Inderdaad, en dat is het ook al. Eigenlijk ben je namelijk met lasterlijke praat bezig. Gelukkig hebben de meeste mensen geleerd voor zichzelf te denken en stinkt het grootste deel niet in je lasterlijke verhaaltjes zonder onderbouwing maar denken ze zelf na. Een beetje intelligent persoon ziet ook dat het juist de niet-tegenstanders zijn die met feiten aandraven en dat de tegenstanders, net zoals nu, continue op andere topics overgaan als ze weer eens onderuit gaan.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Ja, díe Madeleine, sib.
En een normaal antwoord geef jij ook weer niet. Het zijn en blijven dezelfde MLM-ers op dit forum! Ben jij al succesvol? Het woord alleen al, succesvol. Als ik het tegenwoordig ergens hoor, moet ik meteen aan MLM denken. Waarom komen er nooit succesvolle MLM-ers op tv? Die vertellen hoe geweldig de formule is? Dat iedereen een kans heeft om succesvol te zijn? Een groot huis, boot, mooie auto? Het lijkt mij een superitem om op tv te brengen. Maar dat is nog nooit gebeurd en waarom zou dat nou zijn?

Maar jouw reactie is weer als vanouds, niets, noppes, nada. Geneuzel in de ruimte met de eeuwige zelfde reacties. Chapeau.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Ja, díe Madeleine, sib.
Gezellie......
En een normaal antwoord geef jij ook weer niet.
Had je een vraag dan die nog niet beantwoord is?
Het zijn en blijven dezelfde MLM-ers op dit forum! Ben jij al succesvol?
Jawel. Jij (nog) niet? Niet opgeven. Ik zie in de sterren dat het binnenkort beter met je zal gaan.
Waarom komen er nooit succesvolle MLM-ers op tv? Die vertellen hoe geweldig de formule is? Dat iedereen een kans heeft om succesvol te zijn?
Hmmm, kijk jij nooit naar onze Harry Mensje dan??
Of telt hij niet mee? Is dat geen TV?
Een groot huis, boot, mooie auto?
Hé! Vreemd! Nee, daar had hij het niet over.
Ben je niet in de war met een "verhaaltje voor het naar bed gaan"?
Maar dat is nog nooit gebeurd en waarom zou dat nou zijn?
Gewoon doorslikken. Niet kauwen... dan smaakt het niet zo vies.
Maar jouw reactie is weer als vanouds, niets, noppes, nada. Geneuzel in de ruimte met de eeuwige zelfde reacties. Chapeau.
Dank je wel. Jij ook een fijne avond.

Met vriendelijke groeten, (Hé?? Die heb ik nét gemist?)

As it Was.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

@sib

Dat er geen reacties komen van mensen die niet geslaagd zijn, lijkt mij duidelijk. Als je ergens voor bent gegaan, familie en vrienden hebt benaderd tot deze groep er knettergek van is geworden, lijkt mij het duidelijk dat deze mensen die "mislukt zijn" niet meer reageren op dit forum.

Het probleem is gewoon dat als je met MLM begint, je binnen een netwerk moet gaan zoeken naar mogelijke distributeurs. Een sociaal netwerk bestaat uit familie, een vriendenkring en eventueel verenigingen waar je bij bent aangesloten. Als je binnen deze kring geen distributeurs kunt vinden, wat dan. Flyers, advertenties of via Marktplaats b.v. De soep is dun. Voorts weet iemand niet waar andere distributeurs wonen, kan een buurman zijn via wie jij bent gestart.

Dit is het hele probleem met MLM. Als het nu echt gewoon om de producten gaat, wordt er niet zo gehamerd op het zoeken van andere distributeurs. Zou hetzelfde zijn als AH de supermarktfranchise nemer ook zegt om nog iemand te vinden die in het pand naast hem óók een AH wil starten, is hij ook distributeur van AH. Niet dus.

En niet gaan wauwelen over franchise, de nemers zijn dolgelukkig met hun franchise. Centrale campagnes, inkoop, reclame, etc. En wat verkoopt een franchisenemer: de basisbehoeften dus klandizie is er gewoon. En niet die ranzige zaken zoals een onkruiddrankje Noni of supplementen waar eigenlijk niemand behoefte aan heeft.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Gesloten