LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Ik weet niet wie je bedoelt met "sib", maar ik reageer gewoon.
Dat er geen reacties komen van mensen die niet geslaagd zijn, lijkt mij duidelijk. Als je ergens voor bent gegaan, familie en vrienden hebt benaderd tot deze groep er knettergek van is geworden, lijkt mij het duidelijk dat deze mensen die "mislukt zijn" niet meer reageren op dit forum.
Dus de tegenstanders die niet meer reageren zijn ook niet "geslaagd"?
Het probleem is gewoon dat als je met MLM begint, je binnen een netwerk moet gaan zoeken naar mogelijke distributeurs.
Nee hoor.
Mag ook daarbuiten.
En nu heb je gelijk het grootste probleem naar voren gebracht... zónder dat je dat besefte, Madeleine! Mensenvrees.
Een sociaal netwerk bestaat uit familie, een vriendenkring en eventueel verenigingen waar je bij bent aangesloten. Als je binnen deze kring geen distributeurs kunt vinden, wat dan. Flyers, advertenties of via Marktplaats b.v. De soep is dun. Voorts weet iemand niet waar andere distributeurs wonen, kan een buurman zijn via wie jij bent gestart.
Ah, juist..., we gaan weer het hebben over "verzadiging", blijkbaar.
Dit is het hele probleem met MLM. Als het nu echt gewoon om de producten gaat, wordt er niet zo gehamerd op het zoeken van andere distributeurs.
Niet hameren, aub.
Zou hetzelfde zijn als AH de supermarktfranchise nemer ook zegt om nog iemand te vinden die in het pand naast hem óók een AH wil starten, is hij ook distributeur van AH. Niet dus.
Kromme vergelijking.
Deze filiaalhouder wil graag mensen belonen voor het aanbrengen van anderen klanten, maar de marges op levensmiddelen zijn te klein, Madeleine.
En niet gaan wauwelen over franchise, de nemers zijn dolgelukkig met hun franchise. Centrale campagnes, inkoop, reclame, etc. En wat verkoopt een franchisenemer: de basisbehoeften dus klandizie is er gewoon.
Ja? Wat is het verschil met goede mlm?
Vraag eens aan Jor of hij de produkten "goed" vond? En jijzelf, Madelein?
Vertel eens, wat vind jij van de "voorwasspray"?
En niet die ranzige zaken zoals een onkruiddrankje Noni of supplementen waar eigenlijk niemand behoefte aan heeft.
Ik dacht dat je het netjes wilde houden?

Met zeer vriendelijke groeten,
As it Was.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat er geen reacties komen van mensen die niet geslaagd zijn, lijkt mij duidelijk. Als je ergens voor bent gegaan, familie en vrienden hebt benaderd tot deze groep er knettergek van is geworden, lijkt mij het duidelijk dat deze mensen die "mislukt zijn" niet meer reageren op dit forum.
Wow, dat type mensen ken ik niet. Als jij ze wel kent, zou je me ze dan even in contact kunnen brengen? Of is het weer één van je stokpaardjes die je niet onderbouwen kunt. Gek genoeg worden er heel wat mensen knettergek van de paar tegenstanders die er alles aan doen om hun mening bij je door de strot te douwen.
Het probleem is gewoon dat als je met MLM begint, je binnen een netwerk moet gaan zoeken naar mogelijke distributeurs. Een sociaal netwerk bestaat uit familie, een vriendenkring en eventueel verenigingen waar je bij bent aangesloten. Als je binnen deze kring geen distributeurs kunt vinden, wat dan.
Dan doe je iets fout of zit je bij het verkeerde netwerk
Flyers, advertenties of via Marktplaats b.v. De soep is dun. Voorts weet iemand niet waar andere distributeurs wonen, kan een buurman zijn via wie jij bent gestart.
Hm gek toch, eerst is er bijna niemand bezig met MLM en dan is vervolgens de soep dun. En doet het er terzake dat je niet weet waar iemand woont. En als je buurman er mee bezig is met MLM en jij weet het niet dan hoef jij je er niet druk over te maken want dan pakt hij het verkeerd aan. Dan weet je meteen waarom hij niet succesvol is.
Dit is het hele probleem met MLM. Als het nu echt gewoon om de producten gaat, wordt er niet zo gehamerd op het zoeken van andere distributeurs. Zou hetzelfde zijn als AH de supermarktfranchise nemer ook zegt om nog iemand te vinden die in het pand naast hem óók een AH wil starten, is hij ook distributeur van AH. Niet dus.
Weer een niet onderbouwde stelling en je stelling over AH is nog deels waar ook. Veel franchisenemer starten inderdaad met een formule nadat ze van een bestaande franchisenemer info hebben gekregen.
En niet gaan wauwelen over franchise, de nemers zijn dolgelukkig met hun franchise. Centrale campagnes, inkoop, reclame, etc. En wat verkoopt een franchisenemer: de basisbehoeften dus klandizie is er gewoon. En niet die ranzige zaken zoals een onkruiddrankje Noni of supplementen waar eigenlijk niemand behoefte aan heeft.
Als jij ook niet gaat wauwelen over MLM, de nemers zijn dolgelukkig met hun MLM. Al word die enkeling (zoals asgard) die hier komt meteen persoonlijk aangevallen door gefrustreerde tegenstanders die weer een tegenslag te verwerken krijgen want het klopt niet met hun waanbeelden. En ranzige zaken is puur een persoonlijke mening van iemand die zelf al heeft laten zien er zeer vreemde gedachten op na te houden.
Met vriendelijke groet van iemand die niet in niet te onderbouwen stellingen gelooft.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Hoe dan ook, als ik morgen een "MLM-bedrijf" start, weet ik niet welke distributeurs bij mij in de buurt wonen, nietwaar? En dat is één van de grootste problemen met MLM die de tegenstanders hebben. Als ik in een dorp woon met 1000 inwoners en er blijken nog 2 personen te wonen die in dezelfde "business" (ook weer zo'n woord), dan krijg ik dat niet te horen. Van die 1000 inwoners zijn misschien 250 mensen geïnteresseerd en daar ben IK! Tja, mijn familie en vriendenkring (die wellicht al door de andere distributeurs zijn benaderd) en dat was het dorp. Moet ik naar de stad toe waar overal al distributeurs wonen en die in de loop der jaren het hele grasland al hebben gehad.

Ik heb nog nooit, nimmer, ooit hierop antwoord gekregen.

Waarom worden mensen niet geïnformeerd waar de distributeurs zijn en of het voor mij nog zin heeft om te starten met MLM. Waarom wordt iemand hierover niet geïnformeerd, wat is de reden hiervoor.

Ik verzoek de voorstanders vriendelijk om mijn vraag, het niet informeren, op een normale manier te beantwoorden zonder dit hele verhaal in stukken te hakken. Het is een op zichzelf staande vraag.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoe dan ook, als ik morgen een "MLM-bedrijf" start, weet ik niet welke distributeurs bij mij in de buurt wonen, nietwaar? En dat is één van de grootste problemen met MLM die de tegenstanders hebben.
Inderdaad en aangezien het enkel de tegenstanders zijn die er een probleem mee hebben doet het niet terzake.
Als ik in een dorp woon met 1000 inwoners en er blijken nog 2 personen te wonen die in dezelfde "business" (ook weer zo'n woord), dan krijg ik dat niet te horen. Van die 1000 inwoners zijn misschien 250 mensen geïnteresseerd en daar ben IK! Tja, mijn familie en vriendenkring (die wellicht al door de andere distributeurs zijn benaderd) en dat was het dorp. Moet ik naar de stad toe waar overal al distributeurs wonen en die in de loop der jaren het hele grasland al hebben gehad.
Deze discussie heb ik al een keer meegemaakt in het kader van een vergelijk met McDonalds. Het gaat totaal niet op en iemand die MLM begrijpt weet dat het niet belangrijk is. Enkel mensen die geloven dat je klanten van andere af moet pakken en dat het gaat om zelf zoveel mogelijk klanten moet maken geloven dat. En dat zijn enkel de tegenstanders.
Ik heb nog nooit, nimmer, ooit hierop antwoord gekregen.
Onzin
Waarom worden mensen niet geïnformeerd waar de distributeurs zijn en of het voor mij nog zin heeft om te starten met MLM. Waarom wordt iemand hierover niet geïnformeerd, wat is de reden hiervoor.
Is uitgebreid aan de orde gekomen in het kader van McDonalds.
Ik verzoek de voorstanders vriendelijk om mijn vraag, het niet informeren, op een normale manier te beantwoorden zonder dit hele verhaal in stukken te hakken. Het is een op zichzelf staande vraag.
Nou vooruit dan. Omdat je in MLM maar een paar klantjes persoonlijk hoeft te kennen en als je niet weet dat je buurman met hetzelfde bedrijf bezig is hij óf niet op de juiste manier werkt (in welk geval hij geen concurrent is), óf hij zit in je upline (maar dan zou je het moeten weten) in welk geval hij gek is om onder jouw duiven te schieten want daardoor verdient hij UITEINDELIJK minder óf je hebt een volledig andere kennissenkring waardoor het geen enkel probleem is.
Ik ken een MLM'ster die in de straat waar ze woont minstens 5 mensen heeft in haar team. Niet één is ongelukkig en er is vrijwel géén overlap. Bij eentje is er wel sprake van en die heeft ze bij die ander waarbij de overlap plaats vind in het team geplaatst zodat ook dat is opgelost.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Beste Antileugens,

Maanden heb jij je als zogenaamd "neutraal" opgesteld maar zoals het spreekwoord zegt:

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken!

En de streek is: weer geen antwoord op mijn vraag! Iets waar hij/zij (kan ook een meisje zijn hoewel ik dat ernstig betwijfel) dus weer geen antwoord op geeft en de tegenstanders continue van beschuldigd. Dus nogmaals:

Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.

Ik herhaal mijn vraag: Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.

Ik wil gewoon een antwoord hierop, niet dat het verhaal zoals gebruikelijk uit elkaar getrokken wordt met lala-antwoorden. En in MacDonalds ben ik totaal niet geïnteresseerd, dat is franchise.
Beantwoord nu eens deze eenvoudige vraag.

Waarom?

Met vriendelijke groet,

Madeleine

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Maanden heb jij je als zogenaamd "neutraal" opgesteld maar zoals het spreekwoord zegt:

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken!
Die zullen we maar op dezelfde hoop gooien van die balk en die andere beledigingen en insinuaties. Je moet wel. Als je wilt laten weten dat dit toch vooral geen persoonlijke aanval is zou ik je adviseren even met Kuklos te overleggen; die is nogal goed in daar uitvluchten voor te bedenken.
En de streek is: weer geen antwoord op mijn vraag! Iets waar hij/zij (kan ook een meisje zijn hoewel ik dat ernstig betwijfel) dus weer geen antwoord op geeft en de tegenstanders continue van beschuldigd. Dus nogmaals:

Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.
Is beantwoord zo goed als ik kan. Als je verder antwoord wenst zou ik zeggen, neem even contact met het bedrijf zelf op. Iemand die overweegt te starten kan dat overigens ook en ik betwijfel of je bewering dan blijkt te kloppen.
Ik herhaal mijn vraag: Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.

Zoals gezegd vermoed ik dat dit je zoveelste veronderstelling is. Alhoewel je gelijk hebt dat dit niet pro-actief gebeurt betwijfel ik of je, als je het bedrijf er om vraagt, je die info over welke distributeurs er actief zijn in je regio niet zou krijgen.
Ik wil gewoon een antwoord hierop, niet dat het verhaal zoals gebruikelijk uit elkaar getrokken wordt met lala-antwoorden. En in MacDonalds ben ik totaal niet geïnteresseerd, dat is franchise.
Beantwoord nu eens deze eenvoudige vraag.
Die heb je bij deze gekregen hoewel het antwoord natuurlijk eigenlijk voor jou niet relevant is omdat je toch al barst van de vooroordelen.
Waarom?
Ja, waarom jij met alle geweld een antwoord wilt hebben terwijl je toch niet wilt starten is me een raadsel. Volgens mij is het gewoon om de aandacht af te leiden van het feit dat je mensen beschuldigd van zaken die je zelf flikt.
Ik vind je nogal irritant. Helaas is het in mijn geval, in tegenstelling tot in jouw geval, nog onderbouwd ook.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Oeps, ik heb even op je op dit forum gezocht en schrok ervan hoe je een paar jaar geleden tekeer ging en je halve privé leven er bij haalde. Ik zal niet meer op je reageren want dat lijkt me, gezien je labileit toen, niet verstandig.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

@antileugens
Ja, inderdaad mijn privéleven in november 2004. Mijn man kreeg een epileptisch insult en binnen 12 uur was zijn én mijn leven voorbij, uiteindelijk melanoomkanker en hij is op 31 maart 2005 overleden. Dat was het privéleven wat jij hebt aangehaald. En de reacties op dit verhaal van pro-MLM-ers? Dat vertel jij er natuurlijk voor het gemak niet bij. Echt te walgelijk voor woorden en mijn reacties daarop waren misschien ook niet netjes. Medeleven? Nee hoor, ik die in mijn totale wanhoop dit berichtje schreef, kreeg een volledige beerput over mij heen. Typisch MLM. MLM-ers zijn net roofdieren, als de tegenstander zwak is zijn het hyena's, opeten voordat het slachtoffer dood is, nietwaar?

Heb jij ooit het gevoel gehad dat de grond letterlijk onder je open gaat? De angst en de wanhoop? Ik ben na het bericht van de neuroloog naar buiten gegaan en heb op straat lopen gillen help me, help me. Ik schaam mij er nog steeds geen moment voor en ik schaam mij niet dat ik in die tijd een berichtje op dit forum heb gezet.

Ik zou mij echter doodschamen als ik een reactie had geschreven als de pro's hebben gedaan. Ik kan mij niet voorstellen als jij een zelfde bericht zou schrijven over jouw partner dat ik een dergelijke reactie zou geven. Mijn reactie is meegevoel, ik zou je sterkte toewensen en hoop dat het allemaal mee zou vallen. Dat een behandeling mogelijk is en dat jullie toch nog jaren bij elkaar zouden blijven. Op zulke momenten vallen bepaalde vijandelijkheden bij normale mensen weg. Niet bij MLM-ers. Alleen al het feit dat jij dit bericht aanhaald, toont aan dat jij geen normaal fatsoen hebt. Maar in ieder geval weet jij nu dat mijn man al 4 jaar geleden is overleden en ook voor jou: chapeau! Mijn complimenten!

Dus zwam niet zo, dit is weer typisch zo'n afleidingsmaneuvre waar je de anties continue van beschuldigd dus jij bent geen fluit beter.

En dit geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag: wat is de reden dan mensen die overwegen om met MLM te starten niet te horen welke distributeurs in haar/zijn omgeving actief zijn?

Met vriendelijke groet,

Madeleine

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

En ik zou me doodschamen als ik dat soort opmerkingen over mijn privéleven zou gebruiken om een discussie te winnen zoals jij destijds deed. Ik zou je zeker niet helpen lekker rond te woelen in de slachtofferrol omdat dat misschien lijkt alsof je daarmee geholpen word maar het juist het tegenovergestelde doet. Maar dat gaat je pet duidelijk te boven. Gelukkig zijn er heel wat mensen die liever naar echte oplossingen zoeken in plaats van onder de rok van hun mamma kruipen en zich zielig willen voelen (en dan nog dat zielig gevoel gebruiken ook nog om aan te vallen, want dat is wat er werkelijk gebeurde).

Daar laat ik het bij om de eerder genoemde redenen en omdat je een vraag herhaald die ik al beantwoord heb en die bovendien al meerdere malen is beantwoord. Weer laat je zien dat de zaken waar je anderen van beschuldigd meer op jezelf van toepassing zijn.
Laatst gewijzigd door antileugens op 21 jun 2009 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Af en toe ben je toch een rare, Madeleine.....
Vragen stellen die volkomen zinloos zijn....
Dus nogmaals:

Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.

Ik herhaal mijn vraag: Waarom wordt iemand die start met MLM niet geïnformeerd welke distributeurs in zijn omgeving actief zijn.

Ik wil gewoon een antwoord hierop
En anders ga je stampvoeten, of niet met dat bedrijf in zee?
Mooi zo!

Maar, wat serieuzer:
Een sprookje.
Picture it... een klein dorpje op Sicilie:
JIJ bent een distributeur bij Amway.

Jouw buurman, van 2 deuren verder, die jouw bloed wel kan drinken, krijgt van Amway te horen dat jij óók een distributeur bent......, naast bijv nóg 3 mensen in jouw wijk.

Moet ik mijn verhaal nog af maken?? Nee toch?

Voortaan ff nadenken graag. Het doet niet ter zake wie in jouw buurt ook distributeur is. Jouw netwerk is volkomen anders.
Sterker nog: Het netwerk van mijn eigen VROUW is anders dan die van mij!!

En ik denk dat het niet rot bedoeld is van A.L., maar je komt door zulke opmerkingen en vragen wel óver als een zeurpiet.

Met vriendelijke groet,

As it Was

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Nou vooruit dan. Omdat je in MLM maar een paar klantjes persoonlijk hoeft te kennen en als je niet weet dat je buurman met hetzelfde bedrijf bezig is hij óf niet op de juiste manier werkt (in welk geval hij geen concurrent is), óf hij zit in je upline (maar dan zou je het moeten weten) in welk geval hij gek is om onder jouw duiven te schieten want daardoor verdient hij UITEINDELIJK minder óf je hebt een volledig andere kennissenkring waardoor het geen enkel probleem is.
Ik ken een MLM'ster die in de straat waar ze woont minstens 5 mensen heeft in haar team. Niet één is ongelukkig en er is vrijwel géén overlap. Bij eentje is er wel sprake van en die heeft ze bij die ander waarbij de overlap plaats vind in het team geplaatst zodat ook dat is opgelost.
Jij bent af en toe ook "verbazingwekkend" en onberekenbaar in mijn ogen, maar wat je hier boven zegt, klopt wél.

Ook jij de vriendelijke groeten, maar misschien kun je me toch beter negeren.

As it Was

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Denken jullie echt dat ik het verhaal over mijn overleden man heb gebruikt om jullie op andere gedachten te brengen? Dit is van jullie zijde echt te ranzig om over te praten. Ik ga hier verder niet op in, het is jullie ziekelijke geestesgesteldheid.

Maar goed, waarom worden nieuwe mensen die met MLM in zee gaan niet geïnformeerd over de andere distribiteurs die bij hen in de buurt actief zijn? WAAROM??? Wat is de angst om mensen hierover niet te informeren? Of is dit waar MLM op gebaseerd is?

Tja, de vraag staat nog steeds. En mijn excuses dat ik in pure wanhoop mijn verhaal in 2004 op dit forum heb geplaatst. Helaas is deze reactie weer een bewijs dat ieder medegevoel ontbreekt bij MLM-ers. Jammer, het was een open goal antileugens. En ben ik nu een slecht mens? In jouw ogen dus wel.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Denken jullie echt dat ik het verhaal over mijn overleden man heb gebruikt om jullie op andere gedachten te brengen?
Jullie is jodenvolk. (Dit is een uitdrukking, bij wat oudere mensen wel bekend)
Ik heb ook geen zin dit uit te pluizen en op te zoeken, waar, en hóe je toen hebt gereageerd.
Dit is van jullie zijde echt te ranzig om over te praten. Ik ga hier verder niet op in, het is jullie ziekelijke geestesgesteldheid.
Jullie is... enz.
En ik denk dat A.L. het ook niet zo direct bedoeld heeft.
Maar goed, waarom worden nieuwe mensen die met MLM in zee gaan niet geïnformeerd over de andere distribiteurs die bij hen in de buurt actief zijn? WAAROM???
Zie je wel dat je zeurt?!!!
Wat is de angst om mensen hierover niet te informeren? Of is dit waar MLM op gebaseerd is?
Tuurlijk. We zijn allemaal bang.......
Tja, de vraag staat nog steeds.

In je dromen.
En mijn excuses dat ik in pure wanhoop mijn verhaal in 2004 op dit forum heb geplaatst.
Hoeft helemaal niet en ik hoop dat het goed met je gaat, maar uit wat je nu blijft blaffen en grommen, maak ik op dat je nu wéér een tegenslag hebt?
Moet je toch niet hier op dit forum laten blijken, maar we draaien allemaal wel eens door wanneer er gekke zaken gebeuren.
Helaas is deze reactie weer een bewijs dat ieder medegevoel ontbreekt bij MLM-ers. Jammer, het was een open goal antileugens. En ben ik nu een slecht mens? In jouw ogen dus wel.
Dat is wat ik bedoel met zeuren, Madeleine.
Hoofdstuk afsluiten en kom in hemelsnaam niet maar aan met:
Ikhebnoggeenuitleggehadwaaromnieuwemensen.... diemetMLMinzeegaan niet geïnformeerdwordenover de anderedistribiteurs... diebijheninde buurtactiefzijn.
Want dat heet zeuren.
Net als blijven vragen "waaromDTgeenmlmdistributeurwordt".

Met vriendelijke groet,

As it Was

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Heeft iemand haar al antwoord gegeven?
Voor de goede orde: de madeleine definitie van een antwoord is zeggen dat ze gelijk heeft.

Dus iets in de trend van: "De reden dat er niet word meegedeeld welke distributeurs er bij jou in de buurt zitten is omdat we je willen belazeren zodat je zo snel mogelijk stopt"

Zo goed?!

(ojee, nou gaan mlmangel of kuklos dit over een paar maanden natuurlijk uit de context trekken. Nou ja, het zij zo)

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Amway

Ongelezen bericht door mee eens »

Het aantal distributeurs in jouw omgeveing doet er niets toe in het opbouwe van jouw bedrijf.
Immers: jij kent de buren, maar die kennen hun eigen vrienden in Hilversum, den haag of lutjebroek. die kennen weer hun buren, maar DIE kennen weer mensen in grootegast, maastricht en jouw andre buurman.. Dus op een spreidingsgebied van 7.000.000 huishoudens is het volstrekt onbelangrijk of je buurman al gestart is.

Dus niet eerder gevolgtrekkingen , totdat je alle kanten van het verhaal kent.
Heeft dit je geholpen? Prima producten trouwens!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Tja, ik zie de volgende vraag al aankomen als je eenmaal weet welke distributeurs zijn in je omgeving: "Waarom vertellen ze niet wie die distributeurs kennen, want misschien kennen ze wel mensen die ik ook ken en dan heeft het voor mij geen zin om te starten".
Dat verteld het bewuste MLM bedrijf natuurlijk met opzet niet, want ze willen immers dolgraag dat je zo snel mogelijk gedesillusioneerd word.

Is doordenken de tegenstanders misschien vreemd?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Jammer dat er weer zo triest wordt gereageerd op het punt van Madeleine. Haar punt is terecht. Netwerken overlappen elkaar deels. Combineer dit met de "Six Degrees of Separation" theorie en het lijkt me evident dat er dus wel degelijk een nadelig effect is als mensen uit jouw omgeving (en dus je netwerk) al actief zijn.

De vraag is alleen hoe nadelig. Maar door de kinderachtige wijze van reageren raakt die vraag ondergesneeuwd en is een goede kans gemist om Madeleine's punt op legitieme wijze te verzwakken.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Amway

Ongelezen bericht door asitwas »

Madeleine's punt op legitieme wijze te verzwakken
Is in ruime mate aan voldaan.
Net als de uitleg dat DT niet in zal schrijven als rep van ACN......!!

Vragen om maar wat te vragen te hebben....? Niet snugger.
2+ 2 =4...., en dan toch weer zoiets in twijfel trekken:
"Maar wat als dat nu eens niet zo is??"
Ja, ja...., zonde van ieder zijn tijd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Jammer dat er weer zo triest wordt gereageerd op het punt van Madeleine. Haar punt is terecht. Netwerken overlappen elkaar deels. Combineer dit met de "Six Degrees of Separation" theorie en het lijkt me evident dat er dus wel degelijk een nadelig effect is als mensen uit jouw omgeving (en dus je netwerk) al actief zijn.
Het cruciale woordje in je reactie is natuurlijk lijkt. Het is al duidelijk uitgelegd dat dit misschien in het reguliere bedrijfsleven wel opgaat maar NIET in MLM. Maar als je alleen maar lezen wilt wat je lezen wilt zal het voor altijd lijkt blijven.
En het is triest hoe jij doet voorkomen alsof de vraag niet is beantwoord.
De vraag is alleen hoe nadelig. Maar door de kinderachtige wijze van reageren raakt die vraag ondergesneeuwd en is een goede kans gemist om Madeleine's punt op legitieme wijze te verzwakken.
Dat krijg je als je zo kinderachtig als de tegenstanders bent. Zo heb ik bijvoorbeeld voor de zoveelste keer mijn betoog met feiten gestaafd in het geval van Nutricia en ineens is het helemaal stil aan jullie kant.
En het is duidelijk dat jouw onderzoek weer eens ontbreekt anders had je gezien dat M helemaal niet op de manier had gereageerd zoals ze doet voorkomen en dat mijn reden om niet verder op haar te reageren volstrekt legitiem is. Bovendien is haar punt al op legitieme manier afgezwakt maar is ZIJ degene die het antwoord ondersneeuwd door als een klein kind haar vraag (die dus al beantwoord is) keer op keer te herhalen.
Aan de andere kant is dat natuurlijk wel typerend kuddegedrag. En is ook jouw reactie begrijpelijk omdat je nu weer een argumentje meent te hebben waarmee je het over een andere boeg kunt gooien en je weer in een cirkeltje rond kunt rennen. Deze vraag is, zoals ik al eerder opmerkte, niet alleen NU beantwoord maar ook al meerdere malen eerder.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Amway

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

@ antileugens:

Ik ben volkomen verbijsterd over uw reactie dat ik de ziekte van mijn echtgenoot zou gebruiken om mijn gelijk te krijgen. Denkt u echt dat normale mensen zoiets zouden gebruiken om hun gelijk te krijgen over MLM? Ik kan mij niet voorstellen dat ik als normaal mens zoiets ooit zou insinueren maar het toont wel de mentaliteit van MLM-ers, het is haast sectarisch gedrag. Denkt u echt dat het hele MLM-verhaal mij interesseerde toen ik dat bericht heb geschreven? De pyramide van Maslof, ik was tot het onderste niveau gedaald omdat mijn leven op zijn kop stond. MLM??? Dit toont in ieder geval uw ware aard, niet neutraal maar een echte MLM-er, die er al zo lang inzit dat hij op alle mogelijke manieren zijn handel beschermt.

Waarom worden nieuwe prospects niet geïnformeerd wie in hun buurt ook actief zijn? Hoezo, je moet maar een paar mensen kennen? Worden die allemaal distributeur?

Volgens mij gaat het er gewoon om dat er bandjes en boeken verkocht kunnen worden aan distributeurs, het gaat helemaal niet om verkopen. De verkoop van motivatie-artikelen is gewoon de handel en de mensen die starten hebben geen enkele kans.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Gesloten