| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassobureau
-
Mag dit zomaar ?
Incassobureau
Hallo allemaal,
Wat vinden jullie van het feit dat iedereen zomaar een incassobureau kan starten ?
In Nederland zijn zo,n 600 incassobureau,s waarvan er maar ongeveer 30 to 40 lid zijn van het NVIO.
Zo krijg je toch een wildgroei en de incassobureau,s die geen lid zijn van die NVIO kunnen zo doen waar ze zin in hebben.
Iedereen die een incassobureau heeft, moet verplicht lid zijn van de NVIO.
Dat is mijn mening .
Wat vinden jullie van het feit dat iedereen zomaar een incassobureau kan starten ?
In Nederland zijn zo,n 600 incassobureau,s waarvan er maar ongeveer 30 to 40 lid zijn van het NVIO.
Zo krijg je toch een wildgroei en de incassobureau,s die geen lid zijn van die NVIO kunnen zo doen waar ze zin in hebben.
Iedereen die een incassobureau heeft, moet verplicht lid zijn van de NVIO.
Dat is mijn mening .
Re: Incassobureau
een incassobureau kan een schuldenaar in opdracht van een schuldeiser aanmaningen en betalingssommaties stellen. Doch als de schuldenaar niet of niet volledig betaalt, moet ook een incassobureau naar de rechter stappen en vonnis vragen. En valt dat vonnis ten gunste van de schuldeiser uit, kan alleen een erkende deurwaarder dat vonnis betekenen en executeren, Om een incassobureau te starten moet je feitelijk alleen maar een brief kunnen schrijven, weten wat de wettelijke rente en de maximaal te berekenen incassokosten zijn. En ik ga ervan uit dat een rechtschapen ondernemer niet met een louche of dubieus incassobureau in zee gaat.
zijn zeker ook allemaal verleasers,lieske???????????????????
-
wimpie
Let s.v.p. op of een incassobureau is aangesloten bij de NVI. Alleen deze bureaus staan onder toezicht!!
WEES GEWAARSCHUWD!!

WEES GEWAARSCHUWD!!
-
Gerty Berentsen
Ik heb zelf nu als sinds februari 2003 een geschil met O2 (nu overgenomen door Telfort) gaat het na 5 maanden rust weer lekker beginnen.
Dit bedrijf dat de incasso doet voor Telfort gaat het nu wel erg bond maken.
Nu is mijn vraag ze zijn aangesloten bij GGN(GroepGerechtsdeurwaardersNederland).
Wat is dit voor een incasso bedrijf.
Moet ik hier op ingaan of moet ik het hier bij laten.
Ik heb in het verleden ongeveer 85 telefoontjes en ca. 150 uur gebeld met O2 en GGN.
En wie gaan die kosten van zo ongeveer € 500,00 aan mij betalen (u raad het al O2 niet en GGN geeft ook al niet thuis).
Met vriendelijke groet Gerty Berentsen.
Dit bedrijf dat de incasso doet voor Telfort gaat het nu wel erg bond maken.
Nu is mijn vraag ze zijn aangesloten bij GGN(GroepGerechtsdeurwaardersNederland).
Wat is dit voor een incasso bedrijf.
Moet ik hier op ingaan of moet ik het hier bij laten.
Ik heb in het verleden ongeveer 85 telefoontjes en ca. 150 uur gebeld met O2 en GGN.
En wie gaan die kosten van zo ongeveer € 500,00 aan mij betalen (u raad het al O2 niet en GGN geeft ook al niet thuis).
Met vriendelijke groet Gerty Berentsen.
-
Gast
GGN is een groep van deurwaarders die gezamenlijk een incassobureau zijn begonnen...mocht het niet lukken in het minnelijk traject dan gaat 1 van de GGN deurwaarders aan de slag om vonnis te halen en te executeren...zo zijn de GGN deurwaarders gegarandeerd van een zekere werkstroom...lekker slim van die GGN deurwaarders...als je dus betaalt strijken zij de incassoprovisie op en hoeven verder niks te doen...
Dus gewoon wachten tot de dagvaarding en dan maar kijken wat je er mee doet...(voor laten komen of niet)
Dus gewoon wachten tot de dagvaarding en dan maar kijken wat je er mee doet...(voor laten komen of niet)
-
jafar
ik vind niet dat u alle incassobureaus met elkaar mag vergelijken.
ik marco otten directeur/eigenaar van jafarincassodiensten wil absoluut niet vergeleken worden met incassobureaus die fout bezig zijn.
ook ik ben niet aangesloten bij de vereniging voor incassobureaus.
toch lever ik goed werk en volgens de regels.
ik ben gratis voor de particulier.
voor bedrijven zijn de kosten 250,00 euro perjaar.
mocht u willen reageren op deze sugestie dan hoor ik dat graag.
[email protected] of 0630069345
ik marco otten directeur/eigenaar van jafarincassodiensten wil absoluut niet vergeleken worden met incassobureaus die fout bezig zijn.
ook ik ben niet aangesloten bij de vereniging voor incassobureaus.
toch lever ik goed werk en volgens de regels.
ik ben gratis voor de particulier.
voor bedrijven zijn de kosten 250,00 euro perjaar.
mocht u willen reageren op deze sugestie dan hoor ik dat graag.
[email protected] of 0630069345
-
Christiaan van den Noort
Hallo,
ook ik heb al een lange tijd geschillen met Telfort (o2) en GGN. Dit al sinds 2002! Ik heb voor beiden geen goed woord over. Telfort probeert geld te innen wat hen niet toekomt, en schakelen GGN om dit te doen. Inmiddels heb voor de zesde maal alles opgestuurd naar GGN, maar wederom lang wachten op een reactie. GGN eist van de schuldenaar een betaling/reactie binnen 9 dagen, maar houden voor een eigen antwoord ruim 1,5 maand aan! Asociaal!
Mocht je ook zo'n geval hebben dan kom ik graag in contact met je. Mail me op: [email protected] of bellen op 06-41282916 (nee geen telfort!)
ook ik heb al een lange tijd geschillen met Telfort (o2) en GGN. Dit al sinds 2002! Ik heb voor beiden geen goed woord over. Telfort probeert geld te innen wat hen niet toekomt, en schakelen GGN om dit te doen. Inmiddels heb voor de zesde maal alles opgestuurd naar GGN, maar wederom lang wachten op een reactie. GGN eist van de schuldenaar een betaling/reactie binnen 9 dagen, maar houden voor een eigen antwoord ruim 1,5 maand aan! Asociaal!
Mocht je ook zo'n geval hebben dan kom ik graag in contact met je. Mail me op: [email protected] of bellen op 06-41282916 (nee geen telfort!)
-
mammelou1963
GGn heeft mij ook zo behandeld mijn man is heel erg ziek en ik heb alles netjes betaal dmaar ze dreigen mij met van alles .ik heb een mail gestuurd naar een vereniging voor deurwaarders maar ze zijn niet eens aangesloten het gaat weer om het menzis gedoe.Ik betaal maar steeds omdat ik bang ben dat ze mij het huis leeg halen inmiddels is het zover dat ik geen rooie cent meer heb het is van de zotte .eigenlijk moeten wij masaal een aanklacht indienen te gen deze praktijken ik laat het er nu maar op aan komen heb ook geen keus meer ben doodop
ze mogen nooit zomaar je huis leeg halen hiervoor moeten ze eerst naar de rechter, en dan kan jij aantonen dat alles betaald is en dat Tijhuis zelf niet heeft gereageerd op uw schrijven.
Want zij zullen dit ook moeten aantonen aan de rechter dat u geschreven heeft, en doen ze dit niet dan hebben ze dus tijdens de rechtzaak een probleem. Omdat ze niet hebben gereageerd op uw reacties staan zij niet sterk en kunnen ze ook noit zeggen dat ze de brieven niet hebben ontvangen, want het lijkt mij stug dat de post alle brieven die u heeft gestuurd niet aan zijn gekomen en is ook niet echt geloofwaardig.
Want zij zullen dit ook moeten aantonen aan de rechter dat u geschreven heeft, en doen ze dit niet dan hebben ze dus tijdens de rechtzaak een probleem. Omdat ze niet hebben gereageerd op uw reacties staan zij niet sterk en kunnen ze ook noit zeggen dat ze de brieven niet hebben ontvangen, want het lijkt mij stug dat de post alle brieven die u heeft gestuurd niet aan zijn gekomen en is ook niet echt geloofwaardig.
-
mammelou1963
ik heb alles aangetekent gedaan dus ze kunnen geen kant op ik heb een map vol papieren ook alle mailtjes heb ik opgeslagen.