Mijn mobiele contact bij Vodafone liep 24 april 2009 af. In januari 2009 heb ik schriftelijk opgezegd (opzegtermijn 3 maanden). De opzegging is door Vodafone bevestigd en akkoord bevonden. Vanaf 24 april zou ik niet meer kunnen bellen of gebeld worden met het betreffende nummer.
In maart heb ik nummerbehoud behoud aangevraagd via T-Mobile. T-Mobile gaf me aan dat dit nummer 16 juli 2009 door Vodafone zou worden vrijgegeven.
In de veronderstelling dat mijn contract bij Vodafone per 24 april is beëindigd, kreeg in mei gewoon een rekening van Vodafone. Kennelijk heeft Vodafone eenzijdig dit contract verlengd tot 16 juli 2009.
Ik heb Vodafone brieven hieromtrent geschreven en het bedrag door de bank terug laten storten. Nu heeft Vodafone mijn andere nummer die niets met het beëindigde contract heeft te maken geblokkeerd en dreigt met BKR registratie en Preventel als ik niet betaald.
Wat moet ik doen? Juridisch bijstand aanvragen of betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone
Re: Vodafone
Je had op het formulier moeten melden dat het nummer 24 april geporteerd moest worden, en dat je al opgezegd had. Kopie opzegging bijvoegen.
Fout ligt bij tmobile als je bovenstaande expliciet doorgegeven hebt aan tmobile
Fout ligt bij tmobile als je bovenstaande expliciet doorgegeven hebt aan tmobile
Re: Vodafone
Ik had inderdaad doorgegeven aan T-Mobile dat 24 april mijn nummer moest worden geporteerd en dat ik al had opgezegd. Middels een daarvoor opgesteld formulier van T-mobile.
Betekent dat ik toch moet betalen voor de fout van T-Mobile?
Betekent dat ik toch moet betalen voor de fout van T-Mobile?
Re: Vodafone
Bel T-Mobile (GRATIS 0800-7111) vertel ze het verhaal, ze zullen dit noteren, en dit doorgeven aan de afdeling nummerbehoud.
Bel Vodafone, dan kies optie voor opzeggingen, vertel ze dat er nummerbehoud is gevraagd bij T-Mobile.
Nummerbehoud formulier duidelijk aangeven per welke datum je geporteerd wilt worden. Houd dit in de gaten op www.t-mobile.nl en zoek even op "nummerbehoud"naar T-Mobile vervolgens tiep je daaar je te behouden nummer in en zie je wat de status is.
Blijf het wel in de gaten houden, je nieuwe provider is verantwoordelijk voor nummerbehoud. Schrijf voor de zekerheid beide providers een brief.
Nummerbehoud kan al bijna 10 jaar en nog doen providers het fout, nummerbehoud zou betekenen per directe opzegging + afkoop resterende maanden inclusief opzegtermijn. Vooral Vodafone (rot provider) heeft er een handje van de laatste tijd de klant flink te frusterern met hun systemen en bureacratische manier van doen, klantenservice is alsof je tegen een papegaai praat.
Success en sterkte met het ontbinden van je contract bij Vodafone.
Laat even weten hoe is afgelopen.
Trouwens, fout ligt bij Vodafone niet bij T-Mobile, die wil je natuurlijk z.s.m. porteren alleen zijn ze afhankelijk voor de medewerking van Vodafone, die geven deze datum door aan T-Mobile, hieraan kan T-Mobile niets aan doen.
Mail trouwens ook de OPTA en de consumenten organisaties, hoe meer mensen dit kenbaar maken hoe sneller Vodafone aangepakt wordt.
Op deze manier heeft het te maken met op een bijna criminele organisatie als Vodafone van haar klanten geld verdienen en steeds zeggen ze ligt aan het systeem of ander programma.
Bel Vodafone, dan kies optie voor opzeggingen, vertel ze dat er nummerbehoud is gevraagd bij T-Mobile.
Nummerbehoud formulier duidelijk aangeven per welke datum je geporteerd wilt worden. Houd dit in de gaten op www.t-mobile.nl en zoek even op "nummerbehoud"naar T-Mobile vervolgens tiep je daaar je te behouden nummer in en zie je wat de status is.
Blijf het wel in de gaten houden, je nieuwe provider is verantwoordelijk voor nummerbehoud. Schrijf voor de zekerheid beide providers een brief.
Nummerbehoud kan al bijna 10 jaar en nog doen providers het fout, nummerbehoud zou betekenen per directe opzegging + afkoop resterende maanden inclusief opzegtermijn. Vooral Vodafone (rot provider) heeft er een handje van de laatste tijd de klant flink te frusterern met hun systemen en bureacratische manier van doen, klantenservice is alsof je tegen een papegaai praat.
Success en sterkte met het ontbinden van je contract bij Vodafone.
Laat even weten hoe is afgelopen.
Trouwens, fout ligt bij Vodafone niet bij T-Mobile, die wil je natuurlijk z.s.m. porteren alleen zijn ze afhankelijk voor de medewerking van Vodafone, die geven deze datum door aan T-Mobile, hieraan kan T-Mobile niets aan doen.
Mail trouwens ook de OPTA en de consumenten organisaties, hoe meer mensen dit kenbaar maken hoe sneller Vodafone aangepakt wordt.
Op deze manier heeft het te maken met op een bijna criminele organisatie als Vodafone van haar klanten geld verdienen en steeds zeggen ze ligt aan het systeem of ander programma.
Re: Vodafone
Hoi, ik heb uit dreiging van Vodafone maar betaald. 16 juni heb ik nummer behoud geannuleerd. 24 juni heb ik na te hebben vernomen dat mijn abonnement nog steeds liep mijn abonnement opgezegd.
Dat dit soort praktijken anno 2009 kunnen, ongelofelijk. Ik vind de werkwijke van vodaonfe pure geldklopperij. De acties die ze houden moeten ergens van worden betaald denk ik maar...
OPTA krijgt zekers een brief van mijn ongenoegen door nummerbehoudt.
T-Mobile moet nog reageren dus ik wacht nog even hun reactie af.
Dat dit soort praktijken anno 2009 kunnen, ongelofelijk. Ik vind de werkwijke van vodaonfe pure geldklopperij. De acties die ze houden moeten ergens van worden betaald denk ik maar...
OPTA krijgt zekers een brief van mijn ongenoegen door nummerbehoudt.
T-Mobile moet nog reageren dus ik wacht nog even hun reactie af.
Re: Vodafone
Waarom betaal je voor iets als je al hebt opgezegd, zij kunnen dreigen wat zij willen.
Maar hebben geen recht om te zeggen dat ze je dan gaan melden bij BKR, dit schijnen ze met elke klant te doen die bij hun weg wil. Ook als je je rekeningen gewoon betaald hebt, daar zijn heel wat bercihten over te vinden op het internet.
En ze mogen natuurlijk nooit zomaar je andere telfoon afsluiten, die heeft niks te maken met het andere abonnement.
Is idd verstandig zoals hierboven al beschreven, maak er werk van.
lees de berichten ook www.ikbengenaaid.nl over vodafone
Maar hebben geen recht om te zeggen dat ze je dan gaan melden bij BKR, dit schijnen ze met elke klant te doen die bij hun weg wil. Ook als je je rekeningen gewoon betaald hebt, daar zijn heel wat bercihten over te vinden op het internet.
En ze mogen natuurlijk nooit zomaar je andere telfoon afsluiten, die heeft niks te maken met het andere abonnement.
Is idd verstandig zoals hierboven al beschreven, maak er werk van.
lees de berichten ook www.ikbengenaaid.nl over vodafone