LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 feb 2009 23:41
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Hallo allemaal,
Helaas ben ik er vandaag ook ingetrapt. Omdat mijn moeder het niet helemaal vertrouwde ben ik gelijk gaan zoeken! Ik heb ze nu gelijk gemaild dat ik absoluut niks meer wil en ik ga ze morgen gelijk bellen! Ik zal de machting voor mijn 'gewonnen' Sudoku pakket wel niet meer kunnen terugdraaien, maar probeer nu alles te doen om de rest te voorkomen! Wat een ******lijers!
Helaas ben ik er vandaag ook ingetrapt. Omdat mijn moeder het niet helemaal vertrouwde ben ik gelijk gaan zoeken! Ik heb ze nu gelijk gemaild dat ik absoluut niks meer wil en ik ga ze morgen gelijk bellen! Ik zal de machting voor mijn 'gewonnen' Sudoku pakket wel niet meer kunnen terugdraaien, maar probeer nu alles te doen om de rest te voorkomen! Wat een ******lijers!
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
waarom wordt er 1000 euro afgeschreven terwijl diegene overleden is
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mar 2009 13:16
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
In december 2007 kreeg ik een telefoontje dat ik een prijs had gewonnen een sudoko spel hoefde alleen de verzendkosten te betalen.
Om een lang verhaal kort te houden heb het spel(boekje blijkt achteraf) nooit ontvangen er is ook nooit geld van mijn rekening afgehaald.
Nu februari 2009 krijg ik een schrijven van Intrum Justitia dat ik € 61,20 moet betalen voor een abbonement wat ik nooit ben aangegaan.
Ik heb met het incasso bureau gebelt mijn verhaal gedaan en ze zouden het uitzoeken.
Krijg vandaag 3 maart weer post van incassobureau met mededeling dat hun cliënt een voicelog heeft en dat ik daar heb ingestemd om de boekjes te laten toesturen.
ik heb hun wederom gebeld en gezegt dat ik nooit iets heb ontvangen en niet van plan ben te betalen voor iets wat ik niet heb gehad punt uit
Waar sta in nu juridisch weet iemand van jullie dat?
Ik heb een uitkering en heb dat geld gewoon niet.
vriendelijke groeten Elly de Vries
Om een lang verhaal kort te houden heb het spel(boekje blijkt achteraf) nooit ontvangen er is ook nooit geld van mijn rekening afgehaald.
Nu februari 2009 krijg ik een schrijven van Intrum Justitia dat ik € 61,20 moet betalen voor een abbonement wat ik nooit ben aangegaan.
Ik heb met het incasso bureau gebelt mijn verhaal gedaan en ze zouden het uitzoeken.
Krijg vandaag 3 maart weer post van incassobureau met mededeling dat hun cliënt een voicelog heeft en dat ik daar heb ingestemd om de boekjes te laten toesturen.
ik heb hun wederom gebeld en gezegt dat ik nooit iets heb ontvangen en niet van plan ben te betalen voor iets wat ik niet heb gehad punt uit
Waar sta in nu juridisch weet iemand van jullie dat?
Ik heb een uitkering en heb dat geld gewoon niet.
vriendelijke groeten Elly de Vries
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Ik val hier ook maar even binnen en zie als eerste onderwerp Global Collect b.v. staan. Daarnaast bestaat Hoshi nl. Naar mijn idee zijn dit 2 totaal verschillende zaken (wellicht reeds in deze draad aangegeven, maar geen zin om 25 pagina's door te lezen). Global Collect is naar mijn mening gewoon een internationale bankvorm.
Ik koop b.v. voor de Skype telefoon (via de computer, bel mijn ouders in Spanje voor 0,02 ct per minuut) een tegoed om te kunnen bellen. Dit bedrag maak ik over aan Global collect met een specifieke code.
Dit geeft verder geen problemen.
Het werkelijke probleem bij dit draadje is gewoon de verkoopwijze van Hoshi. En hoshi is niet de enige die op deze wijze een manier van verkopen heeft die niet zo heel erg netjes is, en dan druk ik mij verkeerd uit.
Eigenlijk is het simpel: als je niet specifiek meedoet aan een of andere prijsvraag en je wordt gebeld dat je iets hebt gewonnen: niet eens reageren en de telefoon erop. En blijkt Sudoku van Hoshi binnen een soort prijsvraag te vallen, dan zou je hooguit 88 cent moeten betalen voor de verzendkosten en geen 4,95 voor een bijdrage. Zelfs verzendkosten zijn dubieus.
Ik koop b.v. voor de Skype telefoon (via de computer, bel mijn ouders in Spanje voor 0,02 ct per minuut) een tegoed om te kunnen bellen. Dit bedrag maak ik over aan Global collect met een specifieke code.
Dit geeft verder geen problemen.
Het werkelijke probleem bij dit draadje is gewoon de verkoopwijze van Hoshi. En hoshi is niet de enige die op deze wijze een manier van verkopen heeft die niet zo heel erg netjes is, en dan druk ik mij verkeerd uit.
Eigenlijk is het simpel: als je niet specifiek meedoet aan een of andere prijsvraag en je wordt gebeld dat je iets hebt gewonnen: niet eens reageren en de telefoon erop. En blijkt Sudoku van Hoshi binnen een soort prijsvraag te vallen, dan zou je hooguit 88 cent moeten betalen voor de verzendkosten en geen 4,95 voor een bijdrage. Zelfs verzendkosten zijn dubieus.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Ook ik heb iets vreemds, ik heb bij puzzelrijk een abo. voor zo'n puzzelboekje, dat loopt en kan ik desgewenst opzeggen, ook zij schrijven af via Global.
Maar toevallig viel mijn oog op iets anders van Global, van mijn andere rekeningnummer. Daar stond het volgende:
09-03-2009Boekdatum : 09-03-2009
Verwerkingsdatum : 08-03-2009
id 1555.03.219 GlobalCollect af € 8,06
BETALINGSKENM. 231313218939
0020000137909850 08-03-09 16:03
00000023130001048406
GlobalCollect
Ik heb dus echt geen idee waar dit nou weer voor is......iemand een idee, ik laat het overigens wel storneren via de bank....
Maar toevallig viel mijn oog op iets anders van Global, van mijn andere rekeningnummer. Daar stond het volgende:
09-03-2009Boekdatum : 09-03-2009
Verwerkingsdatum : 08-03-2009
id 1555.03.219 GlobalCollect af € 8,06
BETALINGSKENM. 231313218939
0020000137909850 08-03-09 16:03
00000023130001048406
GlobalCollect
Ik heb dus echt geen idee waar dit nou weer voor is......iemand een idee, ik laat het overigens wel storneren via de bank....
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
beste ek1974,
hoe heb jij dit laten stopzetten, middels een email of tel.?
hoe heb jij dit laten stopzetten, middels een email of tel.?
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
DAMES-HEREN,
BY DEZE LAAT IK UW DAT IK GEDUPEERD BEN DOOR DE FIRMA
GLOBAL COLLECT SERVICES
EN ER HEEFT EEN ZONDER OPDRACHT WERD ER EEN BEDRAG VAN MYN BANK AFGESCHREVEN 179.40 EURO EENMALIGE INCASSO
GLOBAL COLLECT SERVICES MET HET BANK NR.43.37.76.927
EN WERD PER 12-02-2009 AFGESCHREVEN
HOE MOET OF KAN IK DAT GELD TERUG VORDEREN.
M.V.G.
JACK
[email protected]
BY DEZE LAAT IK UW DAT IK GEDUPEERD BEN DOOR DE FIRMA
GLOBAL COLLECT SERVICES
EN ER HEEFT EEN ZONDER OPDRACHT WERD ER EEN BEDRAG VAN MYN BANK AFGESCHREVEN 179.40 EURO EENMALIGE INCASSO
GLOBAL COLLECT SERVICES MET HET BANK NR.43.37.76.927
EN WERD PER 12-02-2009 AFGESCHREVEN
HOE MOET OF KAN IK DAT GELD TERUG VORDEREN.
M.V.G.
JACK
[email protected]
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Ook ik zag dat er een bedragje door Global collect services was afgeschreven. Gelukkig gaat het maar om € 3,95.
Wat te doen: als code bij de afschrijving staat een MA (= machtiging). Bel of ga naar je bank en laat het bedrag storneren. Je krijgt het bedrag gewoon terug. Bij een machtiging heb je 30 dagen de tijd om dat te doen. Het betreffende bedrijf krijgt dan de melding: storno: niet akkoord met de afschrijving. Maar daarna kunnen ze alnog doodleuk doorgaan met incasseren. De volgende stap is, om de bank ook meteen de opdracht te geven om een SELECTIEVE BLOKKADE op het rekeningnummer van dat bedrijf te zetten. Iedere incasso vanf dat nummer zal dan niet meer lukken van jouw rekening.
Wat te doen: als code bij de afschrijving staat een MA (= machtiging). Bel of ga naar je bank en laat het bedrag storneren. Je krijgt het bedrag gewoon terug. Bij een machtiging heb je 30 dagen de tijd om dat te doen. Het betreffende bedrijf krijgt dan de melding: storno: niet akkoord met de afschrijving. Maar daarna kunnen ze alnog doodleuk doorgaan met incasseren. De volgende stap is, om de bank ook meteen de opdracht te geven om een SELECTIEVE BLOKKADE op het rekeningnummer van dat bedrijf te zetten. Iedere incasso vanf dat nummer zal dan niet meer lukken van jouw rekening.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
[/b]ik zou graag iedereen even duidelijk willen maken dat global collect een bedrijf is dat betalingen verwerkt! dat houd in dat als jij iets koopt op internet dat het bedrijf waar jij het besteld global collect machtigd de betaling af te schrijven en te verwerken, waarna jij het product of lidmaatschap krijgt. leest dus altijd de kleine lettertjes op een site want daar staat dit duidelijk uitgelegd!!! global collect licht dus niemand op!!!!
ik hoop dat ik heermee veel mensen gerust kan stellen
gr barrie
ik hoop dat ik heermee veel mensen gerust kan stellen
gr barrie
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
WAT JE NU MOET DOEN;
zoek het bankrekeningnummer van hoshi sudoku op [ heb ik gevonden bij internetbankieren ]. ga GELIJK naar je bank en leg het verhaal uit. zij kunnen dat bankrekeningnummer BLOKKEREN en zelfs je geld TERUGBOEKEN.
MIJN VERHAAL;
'k werd gebeld door 1 of andere idioot die geen andere baan kan vinden, dat ik onlangs een gratis enquête had ingevuld online & dat ik niet had gewonnen, maar een troostprijs kreeg. dit zou een tijdschrift zijn t.w.v. €19,95, maar ik hoefde alleen maar eenmalig €4,95 betalen. 'k vond het al raar, want welk tijdschrift kost nou €19,95 ? maar oke. stom geweest en toch mee ingestemd alles. nou kreeg het boekje kregen, opeens kreeg'k er nog 1 & was er €19,95 afgeschreven van m'n rekening. ik snel op internet zoeken, vond'k dus ook allemaal van die verhalen. heb ik gebeld, kreeg'k zo'n stomme vrouw die natuurlijk al chagrijnig was geworden door de duizenden telefoontjes van boze klaten, heeft ze gezegd dat ik moest mailen. ik boze mail schrijven [ maar netjes gehouden ] stond er dat ik een opzegtermijn had van 3 maanden, dus dat ik dat domme blad [ die ik niet eens gebruik ] nog 3 maanden MOEST ontvangen dus nog €60,- moest betalen. nou écht niet dus. ik naar de bank gegaan, dat rekeningnummer laten blokkeren en m'n geld laten terugboeken. ik krijg nu nog steeds wel elke maand dat kutboekje met een brief dat ik nog steeds geld aan ze moet geven omdat automatische incasso niet meer lukt. nou, tot nu toe heb'k ze alleen maar boos weggegooid, maar de 3 maanden zijn nog niet om. dus ben benieuwd wat ze eraan gaan doen om m'n geld alsnog te krijgen !
zoek het bankrekeningnummer van hoshi sudoku op [ heb ik gevonden bij internetbankieren ]. ga GELIJK naar je bank en leg het verhaal uit. zij kunnen dat bankrekeningnummer BLOKKEREN en zelfs je geld TERUGBOEKEN.
MIJN VERHAAL;
'k werd gebeld door 1 of andere idioot die geen andere baan kan vinden, dat ik onlangs een gratis enquête had ingevuld online & dat ik niet had gewonnen, maar een troostprijs kreeg. dit zou een tijdschrift zijn t.w.v. €19,95, maar ik hoefde alleen maar eenmalig €4,95 betalen. 'k vond het al raar, want welk tijdschrift kost nou €19,95 ? maar oke. stom geweest en toch mee ingestemd alles. nou kreeg het boekje kregen, opeens kreeg'k er nog 1 & was er €19,95 afgeschreven van m'n rekening. ik snel op internet zoeken, vond'k dus ook allemaal van die verhalen. heb ik gebeld, kreeg'k zo'n stomme vrouw die natuurlijk al chagrijnig was geworden door de duizenden telefoontjes van boze klaten, heeft ze gezegd dat ik moest mailen. ik boze mail schrijven [ maar netjes gehouden ] stond er dat ik een opzegtermijn had van 3 maanden, dus dat ik dat domme blad [ die ik niet eens gebruik ] nog 3 maanden MOEST ontvangen dus nog €60,- moest betalen. nou écht niet dus. ik naar de bank gegaan, dat rekeningnummer laten blokkeren en m'n geld laten terugboeken. ik krijg nu nog steeds wel elke maand dat kutboekje met een brief dat ik nog steeds geld aan ze moet geven omdat automatische incasso niet meer lukt. nou, tot nu toe heb'k ze alleen maar boos weggegooid, maar de 3 maanden zijn nog niet om. dus ben benieuwd wat ze eraan gaan doen om m'n geld alsnog te krijgen !
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Goede dag mensen.
er is afgelopen maand een flink bedrag afgeschreven van m'n rekening, namelijk ruim 100,- namens global collect bv.
ik ben wezen zoeken wat het is, en kwam hier terecht.
kan iemand mij misgien vertellen wat dit global collect is en namens wie ze opereren.
mogen hun dit geld zomaar afschrijven en is het nog mogelijk om dit terug te vorderen?
alvast bedankt.
er is afgelopen maand een flink bedrag afgeschreven van m'n rekening, namelijk ruim 100,- namens global collect bv.
ik ben wezen zoeken wat het is, en kwam hier terecht.
kan iemand mij misgien vertellen wat dit global collect is en namens wie ze opereren.
mogen hun dit geld zomaar afschrijven en is het nog mogelijk om dit terug te vorderen?
alvast bedankt.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
bij mij is er 13 euro afgehaald
ik weet niet wie die mense zijn of hoe ze aan me rekening koomen
ik ga ook zo naar de bank om het terug te haalen en te blokken
maar wat zijn het honde om dit bij 10tallen mense te doen
ik hoop dat er wat gedaan word aan global collect
mvg richard
ik weet niet wie die mense zijn of hoe ze aan me rekening koomen
ik ga ook zo naar de bank om het terug te haalen en te blokken
maar wat zijn het honde om dit bij 10tallen mense te doen
ik hoop dat er wat gedaan word aan global collect
mvg richard
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
hoi richard28!
Global collect is een bedrijf die werkt in opdracht van bedrijven en daar het administratieve gedeelte van de betalingen overneemt van internetwinkels en dergelijke. zodra je niet weet welk bedrijf global collect toestemming heeft gegeven het geld van je rekening af te schrijven kun je het beste contact op nemen met 023 567 1500 dat is het nummer van global collect die kunnen je precies vertellen door welk bedrijf er toestemming is gegeven dat bedrag af te schijven.
ik hoop dat je hier wat mee kan!
gr barrie
Global collect is een bedrijf die werkt in opdracht van bedrijven en daar het administratieve gedeelte van de betalingen overneemt van internetwinkels en dergelijke. zodra je niet weet welk bedrijf global collect toestemming heeft gegeven het geld van je rekening af te schrijven kun je het beste contact op nemen met 023 567 1500 dat is het nummer van global collect die kunnen je precies vertellen door welk bedrijf er toestemming is gegeven dat bedrag af te schijven.
ik hoop dat je hier wat mee kan!
gr barrie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jun 2009 10:57
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Ook ik ben slachtoffer geworden van onterechte incasso's via Global Connect.
Er is inmiddels 4 x € 74,97 van mijn rekening afgeschreven en allemaal tengunste van het bekende banknummer 43.37.76.927
Bij mij stond er nog een vermelding "TIP300" dit blijkt een duistere loterij te zijn.
Als ik zie vanaf wanneer deze zwendel praktijken spelen, wordt het dan niet eens tijd dat Global Collect wordt aangepakt.
Er is inmiddels 4 x € 74,97 van mijn rekening afgeschreven en allemaal tengunste van het bekende banknummer 43.37.76.927
Bij mij stond er nog een vermelding "TIP300" dit blijkt een duistere loterij te zijn.
Als ik zie vanaf wanneer deze zwendel praktijken spelen, wordt het dan niet eens tijd dat Global Collect wordt aangepakt.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Beste mensen, lees eens hier:
http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=38&t=268
Ook daar zitten dus gedupeerden!
http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=38&t=268
Ook daar zitten dus gedupeerden!
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
ik ben onlangs opgelicht door dit bedrijf. ik had helemaal niets besteld bij ze en spontaan was er 179, 40 afgeschreven. Ik begreep er niets van!!
Ik heb de Rabobank de opdracht gegeven te storneren, heb alle rekeningnummers van dit bedrijf door gestuurd naar Rabobank en alle info die ik erover had gevonden online en ze hebben alles geblokkeerd.
de vraag rest; hoe komen ze aan mijn rekeningnummer?? ik stond er werkelijk waar van te kijken....kan het ook niet achterhalen...heb wel vermoeden maar zeker weten doe ik het niet.
dus aub mensen pas op!! ze boeken gewoon geld af, terwijl je nooit iets hebt besteld of komen spontaan aan je rekeningnummer via andere websites...sta hier van te kijken hoe zoiets mogelijk is...
mvg Elke
Ik heb de Rabobank de opdracht gegeven te storneren, heb alle rekeningnummers van dit bedrijf door gestuurd naar Rabobank en alle info die ik erover had gevonden online en ze hebben alles geblokkeerd.
de vraag rest; hoe komen ze aan mijn rekeningnummer?? ik stond er werkelijk waar van te kijken....kan het ook niet achterhalen...heb wel vermoeden maar zeker weten doe ik het niet.
dus aub mensen pas op!! ze boeken gewoon geld af, terwijl je nooit iets hebt besteld of komen spontaan aan je rekeningnummer via andere websites...sta hier van te kijken hoe zoiets mogelijk is...
mvg Elke
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
toch even naar de politie gaan ook.
Want dit is in feite diefstal.
Want dit is in feite diefstal.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Voor de personen die zo uithalen naar Global Collect... misschien eerst eens goed kijken waar je het over hebt?
Global Collect voert alleen maar opdrachten uit van andere bedrijven. Ze hebben mij ernorm goed geholpen toen ik heb benaderde. Met mails dat je "geld terug wilt", kunnen zij niet zo veel. Ze hebben meer informatie nodig...
Enne.... het bleek dat ik nogal dom had gedaan had op een bepaalde website.... zoals in 99.88% van dit soort gevallen het blijkt te zijn. Maar natuurlijk zijn mensen het opeens vergeten dat ze op een dergelijke site zijn geweest.
Global Collect voert alleen maar opdrachten uit van andere bedrijven. Ze hebben mij ernorm goed geholpen toen ik heb benaderde. Met mails dat je "geld terug wilt", kunnen zij niet zo veel. Ze hebben meer informatie nodig...
Enne.... het bleek dat ik nogal dom had gedaan had op een bepaalde website.... zoals in 99.88% van dit soort gevallen het blijkt te zijn. Maar natuurlijk zijn mensen het opeens vergeten dat ze op een dergelijke site zijn geweest.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Joke,
ongetwijfeld zullen mensen wel eens wat vergeten zijn.
Echter, als ik met Japie zaken doe, en zeg "je mag het van mijn rekening halen" verwacht ik ook een afschrijving van Japie.
En niet van Truus BV.
Want, ik heb Japie toestemming gegeven, en niet Truus BV.
Daarom is dit al fout.
Daarnaast gebeurt het helaas wel dat er zaken de mist in gaan, en mensen onterecht bestolen worden.
Een goede afschrijving is m.i. Bedrijfsnaam, bestelnummer en/of klantnummer, tijdstip/tijdvak.
Dus: Nuon B.V, klant J Jansen klantno 113400, contractnummer 1234001, Juli 09.
En niet slechts 'global collect bv, hoshi' - want dit brengt mensen in verwarring - en dat is m.i. volkomen terecht.
Een onduidelijke omschrijvig gebeurt vaker (zie topic Kaartjes Maken) - en wekt direct het vermoeden van 'vals spel'.
Het is aan de bedrijven dit te veranderen - niet aan ons, als klant.
ongetwijfeld zullen mensen wel eens wat vergeten zijn.
Echter, als ik met Japie zaken doe, en zeg "je mag het van mijn rekening halen" verwacht ik ook een afschrijving van Japie.
En niet van Truus BV.
Want, ik heb Japie toestemming gegeven, en niet Truus BV.
Daarom is dit al fout.
Daarnaast gebeurt het helaas wel dat er zaken de mist in gaan, en mensen onterecht bestolen worden.
Een goede afschrijving is m.i. Bedrijfsnaam, bestelnummer en/of klantnummer, tijdstip/tijdvak.
Dus: Nuon B.V, klant J Jansen klantno 113400, contractnummer 1234001, Juli 09.
En niet slechts 'global collect bv, hoshi' - want dit brengt mensen in verwarring - en dat is m.i. volkomen terecht.
Een onduidelijke omschrijvig gebeurt vaker (zie topic Kaartjes Maken) - en wekt direct het vermoeden van 'vals spel'.
Het is aan de bedrijven dit te veranderen - niet aan ons, als klant.
Re: Global Collect BV en HOSHI NL
Je hebt gelijk, alleen kunnen onze banken en andere geldverwerkende instanties dat niet aan.
Als Japie tegen Truus BV zegt "je mag dat geld van mijn rekening afhalen", maar Truus BV geeft Pietje BV opdracht omdat te doen, dan is Pietje BV het bedrijf dat het geld van je rekening haalt en die naam komt dan op het afschrift te staan met misschien ergens nog in die kleine omschrijving Truus BV.
Dat is geen probleem van Truus BV of Pietje BV, maar van de verwerkende bank.
Als Japie tegen Truus BV zegt "je mag dat geld van mijn rekening afhalen", maar Truus BV geeft Pietje BV opdracht omdat te doen, dan is Pietje BV het bedrijf dat het geld van je rekening haalt en die naam komt dan op het afschrift te staan met misschien ergens nog in die kleine omschrijving Truus BV.
Dat is geen probleem van Truus BV of Pietje BV, maar van de verwerkende bank.