LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog maar eens Fit For Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Wie vind dat er aan de praktijken van Fit For Free wat gedaan moet worden ???

Peiling eindigde op 26 jul 2008 17:55

Ja (ik)
1
100%
Nee (ik niet)
0
Geen stemmen
neutraal
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

melus
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:51

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door melus »

voor charlizz....ZOALS JE KAN LEZEN DAT IK DOOR EEN FOUTJE EEN BEDRAAG VAN 434,27 MOET BETALEN EN IK HAD GEEN 1 KEER GEBRUIK GEMAAKT VAN FFF.DAT IS JAMMER DAT DIE MENSEN ECHT ZO NONCHELANT ZIJN.EN WEL HEB IK GEHOORD ALS JE EEN BEKENDE OF FAMILIE IS VAN 1 VAN HUN DAN GA DIE OPZEGGING ALS EEN VUURPIJL EN VERDWIJNT VAN DE AARDBODEM.MAAR JA ALS WE ALLEMAAL 1 VORMEN KOMEN WE WEL UIT.IK WACHT OP MIJN DAGVAARDING MAAR.

mdgeus
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:15

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door mdgeus »

Ik heb inderdaad ook geprobeerd mijn abonnement op te zeggen en werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Op een schriftelijke opzegging kreeg ik geen reactie.
ze hebben nu een aantal maanden geen abonnementsgeld kunnen afschrijven en ik krijg nu netjes van een incassobureau een briefje.
de openstaande kosten zijn 76 euro, 9 euro storno kosten en nog eens 75 euro aanmaningskosten.
daarover heen nog eens de incassokosten van het incassobureau samen 200 euro

na wat heen en weer gemail heb ik dan wel de bevestiging dat het abonement gestopt is wanneer deze 200 euro betaald is.

echter op mijn commentaar op de 75 euro kosten (+9 storno) van F4F kreeg ik als opmerking dat dit in het contract vermeld staat en dat ze daar niets aan willen doen.

melus
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:51

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door melus »

hoi mensen

ja dat doetfit4free met iedereen.Een vrouw belde mij vroeg in de morgen ,om te zeggen dat ik 435,87 moet betalen anders een dagvaarding.Ik wacht op mijn dagvaarding maar steeds bellen ze mij en bedreig me om te betalen en het gaat steeds omhoog.Deze mensen zijn gewoon oplichters achter de schermen.Waarom heeft iedereen problemen met hun?Raar toch.Ik stuur alles wat voor mij komt retour terug en ook mails .Als ze dit wil lezen ben ik heel blij want ik ben hun echt spuugzat.Door een fout moet je batalen zonder gebruik te maken van fitness.Iedereen retour alles terug wat je krijgt.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

na jullie verhaal gelezen te hebben ben ik misselijk geworden. Wat een vreselijke instantie.

Is het misschien een idee dat degene die in aanmerking komt voor een civiele toevoeging een advocaat in de arm neemt en dat de rest met getuigenverklaringen en bewijsvoering komt? en anders eventueel iemand met een rechtsbijstandverzekering?

Of even langs het juridisch loket voor advies.

succes

anthonius1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2009 15:04

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door anthonius1 »

Beste mensen,

Ik verwacht op ieder moment een dagvaarding van FFF.

Heeft er al iemand ervaring met een rechtzaak en wat was de uitkomst hiervan? Staan deze oplichters echt zo sterk in hun schoenen?

anthonius1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2009 15:04

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door anthonius1 »

Beste mensen,

Even een korte update. Ik heb zojuist in Den Haag een vriendelijke jongen ( Leander) gesproken. Ik heb de jongen rustig gevraagd waarom ik geen inzage in mijn documentatie terwijl Direct Incasso op het punt stond mij te dagvaarden. Wat blijkt nu: Ik heb alleen een betalingsachterstand omdat Fit For Free was vergeten mij rekeningnummer aan te passen. Ik heb mijn rekening destijds schriftelijk doorgegeven aan de vestiging in Capelle, en deze hebben verzuimd dit door te geven aan het hoofdkantoor in Den Haag. Direct Incasso heeft mij vanaf het begin bestookt met brieven en aanmaningen omdat ik mijn contract niet zou hebben beeindigd. Leander toverde vandaag plots mijn brief en de ware reden boven tafel. Wat een zooitje in Den Haag en bij Direct Incasso.

Je zou je ... uit je broek lachen.

Peter

mdgeus
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:15

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door mdgeus »

Ik heb direct incasso geschreven dat ik het niet eens ben met 75 euro aanmaningskosten van F4F. en dat ik dus ipv 202 maar 122 euro heb overgemaakt.

ik kreeg wel vandaag een brief dat ik niet voldoende gevolg heb gegeven aan hun brief. Ik heb nu 4 dagen om de rest in der minnen te betalen, de opdracht tot opstellen van de dagvaarding is volgens die brief al gegeven.

Weet iemand in hoeverre je in je recht staat als je niet accoord gaat met 100% aanmaningskosten:
hoofdsom = 76, aanmaningskosten 75, plus 9 euro storno kosten (deze staan in de algemene voorwaarden vermeld) en daarover nog 37 euro aan incassokosten van Direct Incasso.

bay
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:19

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door bay »

Fit for Free rekent al de helft zogezegde aanmaningskosten aan op een abonnement ...
en dan nog eens het incasso bureau

Mag niet volgens de juridische instanties zoveel kosten incassobureau kosten mag wel maar fit for free rekent ook al veel kosten en deze mogen niet erbij geteld worden wat ze wel doen.

Sas79
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2009 18:46

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Sas79 »

Hallo, zoals bij de meesten van jullie heb ik ook de probleem met het opzeggen van men abonnement/pasje bij FFF.
1 hoera ( dacht ik ) abonnement is opgezegd , MAAR dat pasje kost je nog eens 2,50 euro per maand terwijl die al is ingeleverd, Het verhaal, op 05-05-2005 bij FFF in Capelle a/d Ijssel ingeschreven, heb hem opgezegd op 07-01-2006 ruim van te vore. Bij de balie medewerker heb ik mijn pasje in geleverd en ook geen ontvangst bewijs gekregen dat ik hem heb ingeleverd. Na lang tijd wachten, zelf gebeld en na gevraagd of mijn opzegging bij hun is aangekomen, bleek dus niet te zijn. OO en het is niet aan te raden om een aangetekenden brief te sturen , want die raken ze ook kwijt.
(Over brutaliteit zal ik het helemaal niet hebben hoe ze met mensen omgaan.)
Na dat ik op een keer 5 briefen te gelijk heb opgestuurd kreeg ik een bevestiging dat mijn abonnement werd opgezegd .dat was alweer 12-01-2008 . MAAR tot mijn verbazing werd er wel maandelijks 2,50 euro voor het pasje als korting pas van mijn bank rekening ingehouden.toen ik het ging terug boeken, kreeg ik een brief dat ik een achterstand had van 15,00 euro met amid. van 79 erbij total 94euro, en dat ik die binnen 10 dagen moest betalen anders ........ Dus om het verhaal kort te houden incasso Per Direkt is ook alleen maar een Bedrijf die voor de oplichters van FFF hun vuile klusjes opruimen. Zoals ik het heb gezegd , Pasje heb ik ingeleverd. nu wacht ik de dagvaardiging af, en zal jullie allemaal op de hoogte houden , gebruik wel de site van rader als bewijs stuk.
Gr Sas

lonneke_73
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 17:45

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door lonneke_73 »

ik heb ook problemen met fff. ik heb een aantal maanden geleden een abbo genomen voor een jaar. ik kreeg kort daarna allerlei lichamelijke klachten en ik heb ze toen gebeld dat ik niet meer kon sporten omdat ik veel pijn had. ze vertelde me dat ik het abbo niet kon opzeggen, ook niet vanwege medische redenen. ik heb toen een brief geschreven naar de klachtencommissie maar daar is nooit op gereageerd. tot ik van de week ineens een brief kreeg met daarin het bedrag wat ik moest betalen plus 86 euro aanmaningskosten. terwijl ik nooit een herinnering heb gehad. nu heb ik ze voor de zoveelste maal gebeld en ze zeiden weer dat ik gewoon moest betalen. moet ik nu inderdaad maar betalen of zal ik het gewoon afwachten en ze een aangetekende brief schrijven, want van mijn 1e brief heb ik niets meer gehoord.

Anja3
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:58

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Anja3 »

Ik moet a.s. donderdag 30 juli voor de rechter verschijnen: hetzelfde probleem: FFF zegt mijn opzegging teglaat te hebben ontvangen.

Is iemand al bij de rechter geweest en/of een uitspraak gehad?

Ben zeer benieuwd!

groet. Anja

HeidiMeelker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2013 23:35

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door HeidiMeelker »

CRIMINELEN. Mijn zoon (14) wou graag met een vriendje sporten. Beiden hebben zich ingeschreven via internet, wij als ouders moesten mee om de pas op te halen en te tekenen voor akkoord omdat ze nog onder de 16 jr waren. Toen bleek dat de jongens helemaal niet zonder begeleiding (lees: ouder of broer boven 18 jr en ook lid) mochten sporten! Dus wij als ouders gingen niet akkoord.. Maar zo werkt dat dus niet bij Fit For Veel! Je zit zonder ooit een contract te hebben getekend aan een jaarabonnement vast waarmee je ook nog niet eens kunt sporten, maar incasseren gebeurt uiteraard weer wel. Je bent dus minderjarig als je je inschrijft en je pas wil ophalen, maar om te incasseren ben je wel oud genoeg en is er geen handtekening van een ouder nodig!?

Klantenservice (service kun je dit overigens niet noemen) gebeld en tja, u zit er een jaar aan vast. Had u de algemene voorwaarden maar moeten lezen. Ja, dat doen jongens van 14 ook dagelijks natuurlijk..
Criminele organisatie met dito directie. Als je zo uitgekookt na hebt gedacht hoe je zoveel mogelijk geld kan verdienen door iets 'goedkoop' aan te bieden en daar jongeren de dupe van laat worden.
Best slim, daarvoor in ieder geval chappeau!

Gesloten