LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lexapro en slapeloosheid

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
kokaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2009 17:50

lexapro en slapeloosheid

Ongelezen bericht door kokaatje »

Hoi allemaal,

Ik gebruik lexapro nu ongeveer 6 maanden en 20 mg per dag.
En ik ben er erg tevreden over alleen de laatste 2, 3 weken kan ik bijna niet slapen en als ik slaap ben ik zo onrustig dat als ik wakker word ik nog steeds dood moe ben. Met als toppunt gisternacht ik werd midden in de nacht wakker zwetend, onrustig en ontzettend bang. Ik kon mijn gedachten niet meer onder controle houden en ik had een koortsachtig gevoel. Nou is mijn vraag heeft iemand hier ook wel eens last van en wat kan je er tegen doen? Ow en heeft iemand ook zo'n last van vreetbuien (ik heb het vooral met zoetigheid). Ik word er gek van!

groetjes

ederooy
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:58

Re: lexapro en slapeloosheid

Ongelezen bericht door ederooy »

Het is niet vreemd dat je deze reactie krijgt. Bij sommige gaat het over na een tijdje ..... ik heb er echter heel de tijd dat ik gebruik al last van. De psych zal je willen adviseren om de dosis te verhogen. Doe dit alsjeblieft niet. Het brengt je alleen verder in de problemen. Wat wel helpt is diazepam om in slaap te komen en van de nachtmerries verlost te zijn. Diazepam is echter ook verslavend. Je zou dus beter een middel zoals melatonine kunnen nemen.

Helaas is het slecht slapen één van de bijwerkingen. Soms zul je periodes hebben dat het beter gaat, maar er zullen ook weer periodes komen dat het weer terug komt.

Gesloten