LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ani1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2009 19:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Ani1992 »

Me moeder en ik hebben allebei een telfort abonnement ..
belminuten van mij : 300 en voor € 8.95
belminuten van me moeder : 200 € 7.50

Nu wordt er telkens meer van onze rekening af getrokken dan wij gebeld

Wij zijn langs Ritel in goes geweest waar we onze abonnement heebn aangevraagd.
Ze hebben een paar keer klachten door gegeven maar telfort die doet er niks aan !

Dit kan niet langer door gaan , Wat moet ik doen?

Ani Azizova

Burgh - Haamstede

06-45095917

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk eerst wanneer uw abonnement is ingegaan.

Bekijk vervolgens de daarbij horende abonnementsvoorwaarden en wat bij u de kosten zijn per minuut. Telfort schijnt naar boven af te ronden, dus 1 minuut + 1 sec = 2 minuut = creatief bankieren.
Denk ook aan eventueel starttarief.

Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging brief sturen met klacht over de facturen binnen de periode die daar bij Telfort voor geldt.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs bewaren.

Reageert Telfort niet en/of komt u niet tot een overeenkomst dan kijken of dit grond is voor een geschil bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en dien een klacht in bij Consuwijzer.nl

Is dit geen reden tot geschil bij geschillencommissie, kijk dan wanneer uw abonnement afloopt, wat de opzegtermijn is volgens uw AV en zeg tijdig schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op, kopie van brief etc bewaren en kijk of u een betere provider kunt vinden, waarbij u zich vooraf informeert wat de tarieven en A.V. zijn.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Moose »

Als ik dit zogenaamde Helfort webcare zie is het dezelfde papagaaien van de klantenservice zoals ze typen is zoals ze praten door de telefoon.

Mensen gewoon Geschillen Commissie inschakelen, kijk dan hoe snel het wordt geregeld.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste Ani1992,

Volgens onze administratie heeft u recht op korting op uw abonnementskosten.

De korting stond echter niet goed in de systemen. Wij hebben de korting vandaag met terugwerkende kracht in onze administratie doorgevoerd (per 13 mei 2009).

Een correctie voor de teveel betaalde kosten ontvangt u op de factuur van juli 2009.

Wilt u het nummer van uw moeder aan ons doorgeven zodat we kunnen checken wat er exact aan de hand is? Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ivor

Margriet1604
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:01

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Margriet1604 »

Voor mij NOOIT meer telfort. Bij mn rekening van maart hadden ze meer kosten afgeschreven die ik helemaal niet gemaakt had. Dit bedrag moest totaal overgemaakt worden en dan zou ik op de volgende factuur het teveel betaalde geld in mindering krijgen.
Ondertussen heb ik het geld al op 6 mei overgemaakt, netjes het complete bedrag. Ze hebben het echter na anderhalve maand nog steeds niet "dichtgeboekt" zoals ze die mooie ter gebruiken. Ik heb ze gemiddeld DRIE keer per week aan de telefoon, iedere keer het zelfde verhaal, "we hebben het doorgestuurd naar een andere afdeling, daar is iets mis gegaan, ik verbind u even door". En er gebeurd niets! Mijn telefoon is al drie keer geblokkeerd geweest terwijl het geld al anderhalve maand geleden is overgemaakt. Ik blijf brieven schrijven, ook worden de belkosten die ik naar de klantenservice van Telfort heb niet zomaar vergoed, mag je "een brief schrijven naar de klachtenafdeling, daar gaan wij niet over mevrouw". Er wordt niets mee gedaan bij Telfort.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u al een klacht hierover ingediend bij Consuwijzer.nl?
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Dan geeft u weer een signaal af naar OPTA dat het nog hopeloos gesteld is met Telfort t.a.v. de foutenafhandeling.

Mijn ervaring met de financiële administratie was ook hemelschreiend.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Margriet1604

Wij willen graag voor u uitzoeken wat er precies gebeurd is met de uitbetaling van het teveel betaalde bedrag. Wilt u uw klantnummer aan ons doorgeven zodat we dit voor u kunnen checken?

Margriet1604
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:01

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Margriet1604 »

Hoewel ik er nog weinig vertrouwen in heb, kunt u mij misschien uw e-mailadres of iets dergelijks geven zodat ik schriftelijk contact met u op kan nemen.

jesarela
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 10:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door jesarela »

Ook ik heb te maken gekregen met de afschrijving "TELFORT TAV ACCOUNTS REC''. Ik snap hier niks van en helemaal niet van de hoge bedragen die afgeschreven worden van mijn rekening!

Als ik probeer via de Telfort website probeer in te loggen om mijn factuur na te kijken, krijg ik de melding dat mijn telefoonnummer niet juist is. Erg vervelend.

Ik wil graag meer duidelijkheid, maarja.. Ik ben ook van plan om mijn abonnement op te zeggen, maar daar heb ik toch ook een klantnummer voor nodig. En die staat op de factuur, maar daar kom ik zoals gezegd niet bij.

Hoe kom ik nou verder?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt proberen of Telfort bereid is te reageren op een klacht via de site waarin u verzoekt u de factuur specicficatie naar uw e-mail adres te sturen. Als het goed is kunt u dan uw accounts nummer zien.

Sterkte.
Wilt u hier vermelden of het Telfort lukt om aan uw verzoek te voldoen?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Margriet1604

Wij willen u graag helpen, maar zonder uw klantnummer kunnen wij niet checken wat er gebeurd is met de uitbetaling.

Indien u contact per e-mail wenst, verzoeken wij u vriendelijk uw e-mailadres aan ons door te geven.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jesarela

Graag ontvangen wij de volledige omschrijving van de afschrijving o.v.v. het bedrag en de datum. Wij gaan dan kijken om welke facturen het gaat en waarom u niet in kunt loggen in Mijn Telfort.

Toolboy

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Toolboy »

Telfort webcare
Simyo Webcare
[email protected]

Blijkbaar is er links en rechts nog al wat mis

Gezien de reacties van de providers.
:lol:
T

Brasco03
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 13:25

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Brasco03 »

Beste Telfort webcare,

Ik heb een telfort 500 abonnement en wil deze opzeggen. Ik heb begrepen dat de opzegtermijn gewijzigd is van 3 maanden naar 1 maand, klopt dit ook voor Telfort. En als ik nu opzeg wanneer gaat de opzegging dan in?

Daarnaast, wil ik ook graag weten of ik mijn soort abonnement kan wijzigen;
- van 500 naar bijv. 300
- 1000 sms (absurd aantal) naar 100

Via mijn Telfort kan ik weinig wijzigen.....helaas.

Wat betreft sms-bundel, had altijd 300 stuks maar na mijn verlenging is deze komen te vervallen en had ik wel 1000 stuks moeten kiezen. Ik sms gemiddeld rond de 150 sms'jes per maand....wat nu??

Brasco03
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 13:25

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Brasco03 »

trouwens...wbt opzegtermijn, recent is dit toch gewijzigd van 3 maanden naar 1 maand. Wat zijn hierbij de voorwaarden?

Is er na je eerste contractjaar een opzegtermijn van één maand geldend of moet je je contract uitdienen tot de laatste maand...?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Je moet de contractduur van 1 jaar uitzitten maar je kunt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand per einddatum jaarcontract opzeggen.
Houdt er wel rekening mee dat diverse providers een kalendermaand als opzegtermijn rekenen.

Zorg dat je naast eventueel telefonisch opzeggen ook een aangetekende brief liefst met ontvangstbevestiging stuurt. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht Telfort problemen geven rond het opzeggen.
In deze brief kunt u meteen uw toestemming tot automatische incasso intrekken mocht Telfort automatisch incasseren.
Dat is handig mocht de afdeling financiën na beëindiging toch doorgaan met onterechte incasso's .

Margriet1604
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:01

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Margriet1604 »

Beste Telfort,

Mijn emailadrs is [email protected]

A Millie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:07

Re: Telfort

Ongelezen bericht door A Millie »

Ik hoop dat Kirsten een stevig spamfilter heeft.

Toolboy

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik hoop dat Kirsten een stevig spamfilter heeft.
Dat is wat anders maar wel ingedekt ga ik van uit.

Het wordt hoog tijd dat JP en z`n vrienden eens wat gaan ondernemen tegen de praktijken van de providors.
Normen en waarden toch CDA.?????
Die zijn ver te zoeken bij de providors.
Pak dat Tuig eens aan :lol:

T

anoeska1
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door anoeska1 »

Ik heb een unlimited abonnement bij Telfort en dat gaat veel beter dan een normaal abonnement.
De eerste 2 keer gingen fout daarna 10 maanden nu geen problemen ermee gehad.
Zo lang je de klantenservice niet hoef te hebben is er niks aan de hand.. zo gauw als je hun nodig hebt wordt telfort een groot drama.

Gesloten