LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOYCOTTEN VAN CZ ALS ZIEKTEKOSTEN VERZEKERAAR

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Anti incasso

BOYCOTTEN VAN CZ ALS ZIEKTEKOSTEN VERZEKERAAR

Ongelezen bericht door Anti incasso »

cz is een bedrijf die werkt met edr incasso deze mensen van edr zijn zwaar onbeschoft zij zijn een bedrijf wat oude niet te innen schulden (dus meestal al van mensen die niets hebben en al zwaar in de problemen zitten bang te maken met allerlei bedreigingen dit gaat ten koste van je gezondheid (en dan te bedenken dat het gaat om een ziekte kosten verzekering)
dit bedrijf werkt zo:ze kopen oude schulden op voor ongeveer 15% van de originele schuld en proberen dan mensen zover te krijgen dat ze betalen of dat ze bellen en een betalings afspraak maken ze zullen eerst zeggen ach wij nemen genoegen met 25 euro per maand dan bent u van uw problemen af en vragen u om betalings bewijzen toe te sturen (dit omdat zij die zelf niet hebben en zo proberen bewijs te vergaren en werk je dan dus mee aan het graven van je eigen graf)
dit bedrijf is een incasso buro dus geen deurwaarder dus niet op reageren ze hebben geen enkele rechtelijke bevoegdheid.
maar zo gauw je accoord gaat met de 25 euro beken je eigenlijk schuld dus zeker niet doen want ze zullen na ongeveer een half jaar een rechtzaak aanspannen dat 25 euro te weinig is als u dan niet accoord gaat met het nieuwe voorstel van bvb 100 euro per maand maar dan is er geen weg terug meer.
laat ze maar naar de rechter stappen of naar een gerechtsdeurwaarder want die hebben wel gerechtelijke bevoegdheid en ben je er zeker van dat je niets betaald wat je niet zou moeten betalen.
dus geen betalingsbewijzen sturen helemaal niets ze 1 keer bellen dat je niet begrijpt waar het over gaat en ze vertellen dat je ze wel bij de rechter ziet als ze denken dat ze recht hebben op dat geld dus geen enkele informatie aan ze verschaffen.
voorbeeld u weet dat u januari en februari en maart betaald heet van uw premie en dat je bvb april vergeten bent van dat jaar zij sturen u een rekening van meerdere maanden die niet betaald zouden zijn u belt dan en zegt dat klopt niet ik heb alleen april niet betaalt en dat klopt maar dat wisten zij niet maar nu wel door uw medewerking helemaal als je ze nog de betalings bewijzen opstuurt ook het vragen aan edr zelf om een specificatie van wat er dan betaald zou moeten worden of wat er nog open staat zullen zij u niet sturen want die hebben ze niet en de rechter zal daar om vragen aan edr en die hebben ze niet dus kunnen ze hun verhaal niet onderbouwen dus als u ze dat opstuurt hebben ze wat en anders hebben zie zippo niks
Laatst gewijzigd door Anti incasso op 24 jun 2009 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Re: BOYCOTTEN VAN CZ ALS ZIEKTEKOSTEN VERZEKERAAR

Ongelezen bericht door jor »

Opgelost,bedankt. :wink:
Laatst gewijzigd door jor op 24 jun 2009 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Anti incasso

veranderd sorry

Klachtencoördinator CZ

Ongelezen bericht door Klachtencoördinator CZ »

Goedemiddag,

Als medewerker van CZ reageer ik graag op uw publicatie.
Vorderingen (schulden van verzekerden) worden pas na uitspraak van de rechter uit handen gegeven. Het werk dat wordt uitbesteed aan EDR is daarmee volkomen rechtsgeldig. Mocht u hierover nadere uitleg willen dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 013 5938090.

Met vriendelijke groet,

CZ.

Anti incasso

zal best de manier waarop ze hun werk uitvoeren is bedenkelijk en zijn ze geen gerechtelijke deurwaarder dus geen recht om dingen te doen alleen de gerechtsdeurwaarder heeft daar recht op en bellen met CZ hahahaha ja als je mss gezellig wil borrel kletsen maar vragen om normale informatie dan krijg je niets dus waarom bellen dit is veel leuker jullie luisteren nooit naar mensen en behandelen ze als stront dus zou niet weten waarom we gezellig gaan kletsen dan doe liever je werk op een beschaafde manier en zoals ik al eerder zei als je ziek word en valium nodig hebt van je eigen ziekte kosten verzekering dan is er toch wel wat mis in dit land je bent verplicht zo een verzekering te nemen ook al heb je er geen geld voor vroeger was alles beter en ik zie dat graag terug gedraaid toen ik jong was ging je naar de tandarts of naar de dokter of waar dan ook en dat kostte niets en dat was geen stress nu is het zo dat je verplicht betaald aan iets dat heet een verzekering maar de meeste rekeningen mag je nog zelf betalen en dan ook nog eigen bijdrage mss beseffen sommige mensen niet dat er ook nog mensen zijn die daar allemaal geen geld voor hebben maar je bent verplicht en als je niet op tijd betaald niet uit onwil maar om dat je het gewoon noiet hebt jagen ze je nog wel meer op de kosten door incasso je had het geld al niet en nu is het nog meer geworden dus je kan nu helemaal niet meer betalen en daardoor komen er weer andere betalingen achter te lopen waar ook weer incasso kosten opkomen en word het water naar de zee dragen met betalen dus beter om niet te betalen.
Kijk als je niets bezit kunnen ze ook niets van je plukken neem mijn loon maar in beslag of mijn spullen dat maakt mij niets uit ik hecht er geen waarde aan waar ik wel waarde aan hecht is mijn normen en waarden die ik wel heb en balkenende die er mee te koop loopt niet ik zal nooit betalen aan chanteurs en dus mogen ze bij mij allles komen halen ik heb namelijk niets en dat vopelt goed dus krijgen ze niets en ik zou dan bvb zeggen dat ze blij mogen zijn met mijn spullen ik zal zelfs een kop koffie zetten voor ze en ze bedanken voor het uit huis halen van mijn oude troep want ik was die spullen toch al zat namelijk oude kast en ga zo maar door maargoed ik heb dit soort schulden niet vroeger wel en ik heb er van geleerd ik bezit dus niets sluit geen leningen af en eigenlijk is dat ook niet nodig want ik heb niets nodig en als u bij cz werkt dan is dat fijn voor u alleen zie ik niet waarom er gebeld moet worden ik snap het allemaal wel en nu zal u het wel uitleggen dat zou je aan de klanten van jullie moeten doen op een normale manier niet aan mij dan zou ik dit namelijk ook niet schrijven dus ik zou die energie van u bewaren en de klant eerlijker behandelen en met meer mededogen en niet zo hard zijn dan komen we ergens maar mij iets uitleggen over aasgier bedrijven ???????????????????????????????????????????????????????

anoniem28

Ongelezen bericht door anoniem28 »

ik als cz klant zou graag willen reageren op de medewerker van cz.
Ik als cz klant ben niet te spreken over cz als zorgverzekeraar.
Sinds het samenvoegen met oz is het gewoon een zooitje. Wat op een normale manier zou moeten verlopen, loopt dat simpelweg niet.
Om voorbeelden te noemen: ik moest anticonseptie aanvragen. In het nieuws was toen ter sprake dat anti conseptiemiddelen uit het basispakket gehaald zouden worden. Met uitzondering van. Ik gebeld met OZ (toen nog) en de medewerkster vertelde mij dat de anticonseptie die ik wilde volledig vergoed werd door de zorgverzekeraar. Ik met goede vertrouwen de anticonseptie opgehaald bij de apotheek. HA wilde hem zelf plaatsen maar dat ging niet goed dus moest ik een nieuwe gaan halen bij de apotheek. Een jaar na data krijg ik een brief van OZ. Met de mededeling dat ik geen recht zou hebben gehad op vergoeding voor de anticonseptie en of ik even 260 euro wilde betalen :shock: . Ik was het daar niet mee eens want ik had immers contact met OZ erover gehad maar omdat ik geen naam van de medewerkster had genoteerd had ik geen poot om op te staan :(
De rekening liep op tot 340 euro en die heb ik toen maar betaald met als gevolg dat ik mijn maandpremies NIET MEER KON betalen. Toen is alle ellende voor mij begonnen. Bellen met de zorgverzekeraar heeft geen zin want er worden handen boven elkaars hoofden gehouden en heb je als klant(patient) maar te slikken wat je verteld wordt en moet je betalen wat zij vinden dat jij moet betalen.
Een actie van zorgverzekeraars, uitkeringsinstanties en opticiens :!: Als je een uitkering hebt en je moet een bril hebben dan krijg je dat vergoed van je zorgverzekeraar. Ik een bril wezen halen, moest hem eerst zelf voorschieten en dan de rekening declareren bij je zorgverzekeraar. Ik dat dus gedaan heeft me 125 euro gekost( die ik eigenlijk al niet had maar ik moest een bril hebben) en kreeg van de zorgverzekeraar het bericht dat ze mijn bril niet vergoeden. Leuke acties allemaal maar voor wie zijn die acties nou, want ik heb er nou nog nooit gebruik van kunnen maken. Niets gaat op de juiste manier bij mij. Maar goed ik ben letterlijk doodziek van mijn zorgverzekeraar. Migraine is daar een uitkomst van :( En wat betreft het EDR verhaal. De medewerker van CZ zegt dat de dossiers pas uit handen worden gegeven als er een uitspraak van de rechter op is gedaan. Even de gang van zaken op een rijtje. Schuld aan zorgeverzekeraar, krijg herinneringen en aanmaningen, wordt overgedragen aan een incassobureau :!: , er komt niets van de grond af dus wordt er gedagvaardigd. Ligt het dossier dus bij de gerechtsdeurwaarder. Ok uitspraak van de rechter, moet betalen maar er komt nog steeds niets van de grond. En dan :?: Laten jullie dossiers opkopen door weer een incassobureau :?: Als er met het eerste incassobureau niets van de grond af komt en zelfs met de gerechtsdeurwaarder niet, hoe kom je dan op het idee dat de klant dan wel aan het tweede incassobureau zou gaan betalen :?: Ik heb ook een schuld bij EDR lopen waarvan zij zeggen dat er nog GEEN uitspraak van een rechter op ligt. Dus heb ik hun verteld niet aan hun te gaan betalen want ik wil graag mijn verhaal doen bij de rechter. Ik heb een aflossing lopen bij CZ zelf, ik heb een aflossing lopen bij een gerechtdeurwaarder omtrent mijn ziektekosten en nu heeft EDR mijn dossier opgekocht en komt met rekeningen waar ik geen weet van heb. Dus ga ik graag naar de rechter met al mijn papierwerk en geef de rechter graag inzage in mijn papierwerk. En ik hoop dat er dan een eerlijke uitspraak zal komen. Want ik word stront ziek van het gesjoemel van zorgverzekeraars en incassobureau's.
De premies zijn ook veel te hoog. Twee maanden niet kunnen betalen en je hebt al een schuld van 200 euro. Dat loopt lekker snel op.

Gesloten