LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rare gang van zaken bij UPC
Rare gang van zaken bij UPC
Zelf ben ik al jaren bij UPC voor internet, telefonie en kabelTV. Ik had een totaalpakket van: 25mb/s internet voor 50,50, onbeperkt telefonie voor 15,- en dvr-royaal gratis (was 13,50). Dus ik betaalde 65,50. Nu heb ik zelf gebeld met UPC en is omgezet naar 30mb/s voor 30,- onbeperkt telefonie + Europa voor 18,- en dvr-royaal gratis (was 13,50). Nu betaal ik 48,- Scheelt 17,- per maand!
Alleen het rare is nu, dat bij nieuwe abonnees en al bestaande die een extra product afnemen je nu 3 maanden gratis EredivisieLive erbij krijgt. Maar helaas, zo zegt UPC mij, ik heb geen upgrate gehad, maar een downgrate. UPC gaat dus de spelregels zodanig veranderen, dat een prijsverlaging van je abonnement ervoor zorgt dat je ineens een downgrate hebt, en dus geen gebruik kan maken van deze aanbieding. Ik wist niet dat een prijsverlaging een downgrate is! Ik heb toch extra mb/s en extra Europa bellen, waar ik 3,- meer voor betaal?? By the way, voorheen had ik 25mb/s en dat is nu gehalveerd. Trek dat eens van mijn oude factuurbedrag af, kom ik op 40,50. Dan heb ik dus wel degelijk nu een upgrate gehad van 7,50 ! Ik betaalde al maanden teveel, want 25mb/s zat al een tijd in de halveerweken zonder dan ik er gebruik van kom maken.
Tot nu toe, na enkele mailtjes naar de klantenservice toe, nog niets vernomen...
Alleen het rare is nu, dat bij nieuwe abonnees en al bestaande die een extra product afnemen je nu 3 maanden gratis EredivisieLive erbij krijgt. Maar helaas, zo zegt UPC mij, ik heb geen upgrate gehad, maar een downgrate. UPC gaat dus de spelregels zodanig veranderen, dat een prijsverlaging van je abonnement ervoor zorgt dat je ineens een downgrate hebt, en dus geen gebruik kan maken van deze aanbieding. Ik wist niet dat een prijsverlaging een downgrate is! Ik heb toch extra mb/s en extra Europa bellen, waar ik 3,- meer voor betaal?? By the way, voorheen had ik 25mb/s en dat is nu gehalveerd. Trek dat eens van mijn oude factuurbedrag af, kom ik op 40,50. Dan heb ik dus wel degelijk nu een upgrate gehad van 7,50 ! Ik betaalde al maanden teveel, want 25mb/s zat al een tijd in de halveerweken zonder dan ik er gebruik van kom maken.
Tot nu toe, na enkele mailtjes naar de klantenservice toe, nog niets vernomen...
Re: Rare gang van zaken bij UPC
vreemd bij alle klanten is de snelheid voor de3 * gratis vergroot door UPC, een ander abo kiezen kost je uiteraard 1* administratiekosten, toch logisch
Ja, hehe. Snap ik ook wel. Ik ben gratis van 24 naar 25 mb gegaan.Maar ik heb zelf nu een goedkoper pakket gevonden, maar UPC regelt niets voor mij. Dit heb ik allemaal zelf moeten regelen! En omdat alles nu goedkoper is geworden, krijg je dus geen EredivisieLive gratis! Groet, Ed
Lekker klantvriendelijk! Maar het gaat mij meer om, dat mensen erop moeten letten dat nu juist de prijzen zijn verlaagd, en dus kunnen fluiten naar iets extra's. En het geeft maar weer aan hoe ze omgaan met klanten, als ze niet eens reageren op emails en klachten...
ED 74 jaar of bouwjaar 74 ?.
Wel alle voordeeltjes meenemen van UPC en daarna nog klagen over te terrecht niet ontvangen extra,s, zo werkt de Lidl ook niet Ed, succes met de haarkloverijen, typical nederlands toch ?,
Wel alle voordeeltjes meenemen van UPC en daarna nog klagen over te terrecht niet ontvangen extra,s, zo werkt de Lidl ook niet Ed, succes met de haarkloverijen, typical nederlands toch ?,
Ach Henri42, zoals anderen op dit forum ook al weten en schrijven, kan ik jouw best wel met een korreltje zout nemen haha... En Henri42 leefde nog lang en gelukkig.
Over typical nederlands gesproken )
Over typical nederlands gesproken )
Ach ach Ed74
wat een commotie over het missen van een potje voetbal in de zomermaanden, vlg de regeltjes van UPC heb je er geen recht op, je kunt niet eindelooos uit dezelfde pot plukken, (*-*)
ps; met de weer kijk je toch geen tv
wat een commotie over het missen van een potje voetbal in de zomermaanden, vlg de regeltjes van UPC heb je er geen recht op, je kunt niet eindelooos uit dezelfde pot plukken, (*-*)
ps; met de weer kijk je toch geen tv
Ja op papier. Maar in werkelijkheid maken ze dit niet waar. Sterker nog, mijn snelheid haalt nog steeds niet de snelheid die het 'oude' pakket moest bieden.vreemd bij alle klanten is de snelheid voor de3 * gratis vergroot door UPC
Free/anytime+power internet. Men moest me leveren 10MB, maar ik krijg slechts een gemiddelde van 5,5Mb. Nu, na de gratis snelheid verhoging, wat UPC me met veel bombarie heeft verteld, moeten ze me 16Mb leveren. Maar nope, het blijven woorden op papier.
Heb hierover enkele weken geleden een klachtmail gestuurd. Krijg ik een mailantwoord dat ze de klacht naar de techtnische dienst hebben gestuurd.
Mailantwoord 16 juni:
Geachte (KNIP),
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Voor een correcte afhandeling van uw verzoek wordt uw bericht doorgestuurd naar de juiste afdeling. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
-----------------------
En vanaf dat moment blijft iedere reactie uit en duurt het probleem voort. Ondertussen betaal ik het volle pond.
Speedtest zojuist uitgevoerd:
Download: 5.46Mb
Upload: 1.46 Mb.
Overigens voer ik vrijwel dagelijks een speedtest uit en op uitleenlopende tijdstippen. De 5,.. blijft als resultaat prijken.
Begin mei heb ik ook een snelheidsprobleem aangekaart. Na het indienen van een klacht, ben ik toen keurig netjes geholpen. Hierover heb ik ook op dit form gepost. UPC was vergeten een 'knopje' om te draaien waardoor ik 2 jaar niet de snelheid kreeg waar ik recht op had.
Goed, al met al heb ik ongeveer anderhalve week zowaar 8MB gehad. Daarna kelderde ik weer terug naar om en rond de 5,5Mb.
Ik begrijp niet waarmee UPC bezig is. Lever nou toch eens waar ik voor betaal en dus recht op heb. En minimaal reageer en doe iets met ingezonden mails/klachten. Aan loze reactie woorden heb ik niets.
Het afknijpen van snelheid wordt bewust gedaan zie onderstaande:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 0&start=15
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71
http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/70/
Ook blijft het van de zijde van de firma list en bedrog akelig stil op deze topics.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 0&start=15
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71
http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/70/
Ook blijft het van de zijde van de firma list en bedrog akelig stil op deze topics.