LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichting, fishing of onschuldig ? Toch even waarschuwen...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
joep71

oplichting, fishing of onschuldig ? Toch even waarschuwen...

Ongelezen bericht door joep71 »

In mei jl. kon ik mijn KPN mobiel abonnement verlengen, aangezien het huidige abonnement me prima beviel dit ook gedaan, nieuw contract en toestel gekregen en alles werkt zoals het moet. Vorige week zaterdagavond, rond 18.00 uur gaat mijn GSM, afgeschermd nummer...normaal gesproken neem ik dergelijke telefoontjes niet op, maar ik had ook oproepdienst voor mijn werk, hoewel ik daarvoor een andere GSM bij me had, toch eigen toestel opgenomen. Veel gekraak, herrie en ik wordt door een knul te woord gestaan die even heel snel iets zegt van blablabla-telecom (ik ben aardig thuis in namen, merken en organisaties, maar deze naam was niet te verstaan en had ook geen bekende klank) en geeft aan dat mijn abonnement binnenkort afloopt en dat ik deze kan verlengen....ten eerste was duidleijk te horen dat dit iemand was die buiten stond te bellen (wind in de hoorn) en je hoort duidleijk het gekraak van de behuizing van de telefoon/GSM, maar buiten dat: ik heb mijn abonnement al verlengd. Ik heb ook aangegeven dat dit het geval was, en dat dit telefoontje wat mij betreft dus ook "flauwekul is." Hierna opgehangen en niets meer gehoord...maar het zit me niet lekker...Hoe weet een vreemde dat mijn abonnement verlengd kan worden (oude rekening uit de oud-papierbak ?), en dan een dergelijk knullig telefoontje pleegt, anoniem. Misschien ben ik te wantrouwig, maar misschien is hier meer aan de hand. Meer mensen met deze ervaring ? Positief of negatief ? Of is dit iets om voor op te letten ? Ik vrees zelf het laatste...

Guardian72
Contacteer:

Re: oplichting, fishing of onschuldig ? Toch even waarschuwen...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kan ook een toevalstreffer zijn.
Gewoon lukraak nummers bellen, in de hoop ergens raak te zijn.

Jouw reactie "flauwekul" is dan ook de enige juiste geweest.

Vaak zijn dit soort belfiguren inderdaad schimmig - en uit of persoonsgegevens, of geld voor een 'nieuw' abbo, wat u nooit en te nimmer zult ontvangen.

Gesloten