LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bullet
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 16:20

telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door bullet »

20 april kreeg ik via mijn mobiele telefoon een aanbieding van Telfort.
Ik had mijn debitelabonnement opgezegd van 150 belmin. voor 8,95 pmnd.
De aanbieding was erg aantrekkelijk, 200 belmin. voor 4.95 pmnd zonder extra kosten, dus..........accoord gegaan. Via mail een bevestiging en de simkaart zou binnen 2-3 dgn bezorgd worden via TNT.

Op 2 juni maar eens gemaild en wat scherts mijn berbazing, ik krijg geen abonnenment, de reden ik ben een te groot risico :roll:

Nooit een betalingsachterstand gehad,al ruim 10 jaar een mobiel abonnement, dus.....mijn vermoeden dat de aanbieding te goedkoop is en ze er op die manier vanaf komen.

Het is een abonnement voor 2 jaar, na die 2 jaar worden de kosten €13
pmnd.

Iemand hier ook ervaring mee?????

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit is vast weer een geval van: Telfort maakt fout op fout.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Bullet

Telfort voert altijd een zogenoemde 'credit check' uit alvorens wij een Overeenkomst met een klant aangaan. Aanvullende informatie over de uitkomst van deze controle kunt u schriftelijk opvragen bij de afdeling Klant Acceptatie. Deze informatie is namelijk niet inzichtelijk voor de medewerkers van de klantenservice.

Tjalzor
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2009 09:18

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Tjalzor »

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn aanmelding.
Ik heb ook een debitel abonnement gehad en gezien deze per eind dit jaar afloopt/er helemaal mee stopt ben ik dus genoodzaakt een andere mobile provider te zoeken. Gelukkig kreeg ik op 3 Juni een telefoniste aan de lijn met een goed aanbod (zelfde aanbod als Bullet) en hiermee ben ik akkoord gegaan. Heb daarna via de mail tevens een bevestigende mail gekregen met de nodige informatie voor het abonnement (waar ik wel achterkwam dat mijn abonnement een actie abonnement was dat na 2 jaar omgezet zou worden naar een 13 euro abonnement, maar dat even terzijde). Echter kreeg ik op 8 Juni een brief binnen met dezelfde info als Bullet (welke ook was getekend op 5 Juni).. Tevens kreeg ik op 8 Juni ook een mail weer binnen van Telfort met de informatie hoe ik mijn nummer moest behouden voor het afgesloten abonnement. Ik neem aan dat er een miscommunicatie hier is ontstaan tussen het versturen van die mail en het niet accepteren van mijn abonnement (tevens dat even terzijde).

Nu heb ik direct een brief terug gestuurd naar het adres van deze Credit & Collections Klant Acceptatie, aangetekend en wel (ontvangen op 15 Juni), maar heb tot op heden toe nog steeds niet gehoord over waarom ik nu niet ben geaccepteerd. In de brief heb ik aangegeven dat ik belangstelling had bij een aantal gegevens, namelijk: de reden waarom ik niet ben geaccepteerd, op basis van welke informatie dit is gedaan, en wie deze informatie heeft geleverd. Allemaal redelijke vragen, gezien ik tot op heden toe nog nooit in financiele problemen of iets dergelijks ben geweest, nog "nooit" echt een misdrijf heb begaan, etc etc.. Dus eventuele opsporing van foutieve informatie welke over mij beschikbaar is, is voor mij wel wenselijk..

@ Telfort webcare:
Mijn vraag is nu, hoelang moet ik nu nog wachten op een antwoord van deze afdeling van Telfort.

Ps. wat ik wel hierbij moet vermelden is dat er werd gevraagd om een brief met bepaalde gegevens, inclusief een copie van mijn identiteitsbewijs. Ik heb er echter geen copie bijgevoegd, maar alleen het nummer welke was vermeldt op mijn identiteitsbewijs. Dit heb ik gedaan omdat dit nummer ook alleen maar nodig was voor het afsluiten van het abonnement en ik het dus niet meer dan redelijk vind dat ze aan dit nummer alleen genoeg zouden moeten hebben (een copie van mijn paspoort vind ik iets te ver gaan om te versturen via de post). Echter als hier problemen mee waren, heb ik voorgesteld dat ze met mij contact op konden nemen zodat ik alsnog dit bewijs, als dit nodig was, kon versturen. Ook heb ik hier nooit iets over gehoord.

@Bullet:
heb jij ook die brief verzonden? en heb je hierop al antwoord gekregen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Telfort, t-mobile hanteren ook een zgn. postcode check.

Als je onder een bepaalde postcode valt met je woonadres, word je vanzelf geweigerd als "risico".

Mijn vader heeft dit gehad - werd geweigerd om onbekende reden.
Een kennis, in een andere straat, wel 10 meter verder, maar wel andere postcode - werd geaccepteerd, terwijl hij een duurdere woning en een gelijk salaris had.

Navraag leverde op dat mijn vader in een risicopostcode woonde, en dus werd geweigerd.

Nu is het wel zo dat in mijn woonplaats in hetzelfde postcode cijfer gebied, een soort van 'vogelaarbuurt' is - met overwegend allochtone bewoners. Ik vraag me dan ook af of hier sprake kan zijn van een verkapte vorm van discriminatie.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Tjalzor

De afwijzing van uw aanvraag kan verschillende redenen hebben. Om uit te zoeken waarom uw aanvraag is afgewezen, is het nummer op uw identiteitsbewijs niet voldoende. Een instelling als het Bureau Krediet Registratie (BKR) wil vanwege privacy pas informatie geven als het identiteitsbewijs is gecontroleerd.

We ontvangen graag een kopie van uw identiteitsbewijs (gericht aan de afdeling Klant Acceptatie) zodat we alles voor u kunnen uitzoeken. Vermeld hierbij uw naam, adres en geboortedatum. We kunnen u sneller helpen als u hierbij kort verwijst naar uw eerdere brief.

Fofa
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 18:44

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Fofa »

Hier hetzelfde verhaal als bij de eerste schrijver.
Op 7 juli 2009 ontving ik een brief met een aanbod: een abbonnement van €9,95 per maand én een gratis nieuwe mobiel als ik zou overstappen van Debitel naar Telfort. Aangezien ik al zeker 6 jaar een debitel abbonnement heb van € 15,- per maand, leek het een leuk aanbod en heb ik op de aangegeven website een mobieltje uitgezocht. De dag erop een mail dat mijn aanvraag in behandeling was en dat mijn telefoon weldra zal worden bezorgd.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een brief dat Telfort mij niet kan accepteren op basis van gegevens die door derden zijn verstrekt bij een een risico-analyse.
Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice die mij niets kon vertellen over deze vreemde gang van zaken. Ik moest maar een brief sturen......

Vanzelfsprekend geen haar op mijn hoofd die erover denkt om hier zelf achteraan te gaan. Nooit een cent betalingsachterstand gehad, geen BKR-registratie. Bovendien is dit wel de beste manier om potentiele klanten weg te jagen. Ik ga wel lekker naar de concurrent!
Maar.....

voor diegene die er wel achteraan willen:

Burgerlijk Wetboek: aanbod + aanvaarding = overeenkomst

In de afwijzingsbrief verwijzen ze naar de algemene vorowaarden, maar daar komen ze niet mee weg, omdat deze niet zijn meegestuurd met het aanbod.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Daar komt u goed mee weg.

U woont misschien in een wijk wat als een risicogebied beschouwd wordt door helfort?

Mark vd Corput
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2010 16:48

Re: telefonische aanbieding mobiel abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Mark vd Corput »

Schandalig !

Via internet een abonnement met telefoon gekozen bij Telfort. Ik heb al jaren KPN maar wilde eens overstappen.

Krijg ik nu een brief dat de risico analyse negatief is en dat het abonnement niet kan doorgaan.

Ik voel me beledigd. Ik weet van niets. Ik heb al jaren gewoon een Blackberry van KPN met een fors abonnement. Ik weet niet anders, dan altijd gewoon op tijd betaald te hebben en dan nu dit. Ik woon netjes, geen Vogelaar wijk, vaste baan en ga maar door.

Onvoorstelbaar, dat daarover zo'n lullig briefje wordt verzonden. En ik kan niet bellen maar moet zelf maar een brief aan hen verzenden over wat en hoe. Niet dus. Ik ga wel gewoon weer naar KPN en verleng daar het abonnement.

Nogmaals: zo ga je niet met mensen om. Ik voel me een crimineel!

Gesloten