LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb ook digitenne van kpn met buitenantenne perfect beeld(na 4 jaar cd)Ik kreeg weer een prijsverhoging van cd daar stond op u dient de gewijzigde prijs te voldoen tenzij u het binnen 30 dagen na factuurdatum(15 sept 2007)schriftelijk en kosteloos opzegd.1Okt 2007 opgezegd bevestiging van cd gehad dat het opgezegd was.2 mnd nadien geld van mijn rekening geschreven,laten storneren ,nu heb ik al bijna 2 jaar een incasso(lindorff net zulk gajes als cd)achter mijn broek,die aan het dreigen zijn ,al diverse brieven van verschillende deurwaarders,dat ik toch nog een jaarabo moet betalen,dat ik te laat met opzeggen was.Dus ik betaal never.Nu heb ik bericht gehad dat ik gedagvaard word,laat maar komen dien gelijk een tegenvordering in.Ik heb het helemaal gehad met cd,al waren ze de enige aanbieder,dan ging ik nooit meer met hun in zee

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door kasjacek »

Vertel mij wat positiefs over Canaldigitaal! Ik weet niets positiefs te vertellen over HUN.
Ik heb ruim een jaar geleden een set gekocht van Canaaldigitaal en daar zat een smartcard met een Strong ontvanger bij. Ik heb hem zoals de beschrijving en de informatie op het internet en hun site geplaats en uitgericht. Maar toch had ik geen of slechte ontvangst van NL1, 2 en 3.
Toen kregen we een berichtje van HUN dat er door een wijziging van de sateliet er sommige ontvangers de zenders niet automatisch konden updaten en dat dit handmatig moest gebeuren. Na een maand of 3 kregen we weer een mailtje van HUN dat Strong een update had geplaatst en deze was te downloaden. Dus heb ik dat gedaan. En wat wil nu? Ik heb NL1, 2 en 3 met goede beeld kwaliteit en een optimaal signaal, maar nu waren er zenders die ik normaal goed te ontvangen waren slecht of helemaal niet te ontvangen. In de tussen tijd heb ik mijn abonnement opgezegd per omgaande. Nu belde de reclame afdeling van HUN mioj gisteren avond op of ik toch nog gebruik wilde maken van HUN service? Ik HUN uitgelegd daty ik daar van afzag en ook uitgel;egd waarom, dat ik na herhaaldelijk bij hun geklaagd te hebben tot dit besluit ben gekomen. Zij bood mij 3 maanden gratis en een monteur aan die kwam kijken of het aan mij lag of dat er iets anders fout was op hun kosten. Toch ben ik er niet op in gegaan.
Trouwens ik vind datg je de publieke zenders NL!, 2 en 3 gratis en zonder smartcard moet ontvangen. Nu moet je een smartcard hebben en een malig kosten maken voor deze te kunnen ontvangen. De publieke Duitse zenders zijn wel gratis te ontvangen zonder dat de kaart is geactiveerd.
Net zoals de nieuwe smartcard is dat geldklopperij. Wij als consument zijn weer eens de dupe. Zoals er is gezegd, wij als klant moeten weer eens voor de kosten opdraaien die eigenlijk voor hun rekening zijn.
Als nu eens alle klanten opstappen en een andere manier gaan zoeken om tv te kijken, Dan zouden zij wakker worden.
Het zelfde is het met ZIGGO.
Zij verandere het zenderpakket en halen 3 Duitse zenders eruit, terwijl deze in Limburg veel worden gekeken en ook terwijl de commisie een voorstel heeft gedaan met de Duitse zenders erin, Hebben zij dat voorstel naast zich neer gelegd. Waarom is er dan zo'n commissie? Om de voorstellen die niet in hun kraam passen zonder enige reden naast zich neer te leggen? Dit is MACHTS MISBRUIK van hun positie in de markt.

robkaldenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009 16:25

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door robkaldenberg »

ook ik ben er ingestonken bij canaldigitaal om €9,95 te betalen en geen ontvangst kunnen krijgen met mijn nieuwe kaart deze werkt dan ook niet in mijn ontvanger,dus moet ik ook een nieuwe kopen .Dus mooi niet !Ook ik ga mijn abonnement opzeggen.Laten we dat allemaal doen, deze oplichters verdienen niets beters.[/b]

biglift
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2008 09:33

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door biglift »

zal iedereen hier een slimme hint geven.....
het kost wat moeite maar het is ook een leuke hobby....

neem een dreambox en speur even naar een goede card share provider.

alle tv en radio kanalen die je maar wenst voor een luttel bedrag
ik heb een mannetje die voor 13 euro in de maand er voor zorgt dat ik ALLES wat ik kan ontvangen gedecodeerd kan kijken zonder CD :) :twisted:

ik heb bv jaren de duitse film kanalen en sport kanalen en wat niet meer zij voor noppes ontvangen door een slimme firmware update in mijn Marned ontvanger.
helaas werkt dit niet meer maar er zal vast nog wel eens iemand de code kraken zodat we weer voor noppes kunnen kijken.
--------------------------------------------------------------
maar ook ik heb een CD smart card in een ontvanger zitten en kreeg een nieuwe card binnen en het verzoek om die 9,95.
die ga ik dus echt niet betalen ze kunnen mijn rug op.
ik heb al eens 75 euro o i d voor een kaart betaald en dan ga ik niet nog eens voor hun onzin betalen.
mijn oude card ga ik ook niet terug sturen over mn lijk!

Tros radar pak deze kudt organisatie eens keihard aan!!!!
ik word er de laatste tijd ook al erg door lastig gevallen of ik nog meer kanalen troep wil.
ik antwoorde >> ik heb een dreambox en kijk alles voor noppes ga ik toch niet voor betalen of wel dan ??? rot effe lekker op CD

Nel 50
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:00

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door Nel 50 »

Vanmorgen brief in de bus met informatie over mijn huidige abonnement en verzoek mijn abonnement uit te breiden.

Half los A4tje erbij met d.d. 25 juni 2009

Waarin wordt vermeld dat er onlangs verzocht is een bijdrage in de kosten voor de nieuwe smardcard te doen en door reacties van klanten is hen gebleken dat de communicatie hierover niet helemaal duidelijk was.

Wanneer ik het niet eens ben met het voldoen van de bijdrage bieden zij de gelegenheid om mijn abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. De reeds betaalde smartcard bijdrage zal dan worden teruggestort.

Ik had de bijdrage zelf al terug laten boeken en heb meteen briefje geschreven waarin ik mijn abonnement beëindig.

Zij zijn verplicht om de Nederlandse zenders door te geven.

En ik mag aannemen dat ik tot het eind van de vooruitbetaling van dit huidige abonnementsjaar gewoon van het Basispakket gebruik kan maken.

Brief voorzien van naam, adres, abonneenummer en de datum van vandaag, met handtekening naar:
Canal Digitaal B.V.,
Antwoordnummer 1100
1200 VB HILVERSUM

Afz: Naam:
Adres:
Plaats:
Abonneenummer:

vrijdag 26 juni 2009


Geachte heer, mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik mijn abonnement bij deze opzeg.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd teken ik,

Met vriendelijke groet,



Nel 50

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door agro »

ik word er de laatste tijd ook al erg door lastig gevallen of ik nog meer kanalen troep wil.
ik antwoorde >> ik heb een dreambox en kijk alles voor noppes ga ik toch niet voor betalen of wel dan ??? rot effe lekker op CD
Vermoedelijk niet een erg slimme reactie, als je naam en adres bekend is bij CD en je geeft aan van externe cardsharing gebruik te maken, zou het weleens kunnen zijn dat zowel jij als je "mannetje" binnenkort zeer "nat" zijn. :wink:

ERLO
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 20:57

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door ERLO »

Ik lees veel ongenoegen over de eenzijdige actie van Canaldigitaal met de smartcard wissel. ad. €9.95 verwerkingskosten
Nu is het zo dat ik door blikseminslag (dikke pech) onze Strong ontvanger af kon voeren en heb ik nu een blackbox met een ci module aangeschaft. met elkaar zo'n kleine € 200

Kort nadat alles binnen was, ontving ik ook een nieuw smartcart samen met de bedelbrief.
Ik ga dit niet betalen omdat ik niet heb gevraagd om een andere kaart. Ik heb in een ander forum gelezen dat CD de voorwaarden heeft veranderd zonder hier over te berichten aan haar abonnee's.

Onderandere staat hier nu in dat eventuele wijzigngen t.a.v. smartcards doorberekend kunnen worden.
vandaag 3 juli heb ik een herinnering onvangen met nogmaals het verzoek om de bijdrage van € 9.95 te betalen.
Als ik het niet eens ben met de bijdrage kan ik het abonnent beindigen binnen 4 weken.(kan ik dan ook de overige gemaakte kosten bij cd declareren?

Alleen als men een duurder pakket zou aanschaffen komt deze €9.95 te vervallen zo luidt bij het eerste verzoek.

Het is ook vreemd dat alleen abonnee's met een basis pakket hier om gevraagd wordt en niet alle abonnee's. Er wordt dus onderscheid gemaakt en betekent dit dat de basisabonnee's betalen voor alle anderen die ook een nieuwe smartkaart hebben ontvangen.

Voor het basis pakket betaal je minder en ontvang je uiteraard ook minder kanalen, maar is dit voor ons voldoende.
Het is hierom dan ook niet netjes hier onderscheid in te maken, en keurig betalende abonnee's met dit soort kosten te belasten.

Het gaat hier duidelijk om een monopolist met sateliet TV in Nederland.
Er is geen andere keuze voor de consument om zonder kosten van cd af te komen omdat je dan de gehele ontvanstinstallatie in de wilgen kan hangen.

Ik hoop dat jullie van Radar flink met de kooi gaan rammelen om voor dit soortpraktijken een stokje te steken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door snepke »

Lees Lindorff voorheen Transfair eens ik heb een dagvaarding omdat ik weigerde te betalen

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Canal Digitaal - nieuwe smartcart nieuwe ontvanger?

Ongelezen bericht door moleman »

Ook als je een nieuwe smartcard hebt, de oranje staat je beeld ook om de twee maanden op zwart. Alleen BVN en de rest van FTA zijn te ontvangen. Niet de andere (gecodeerde) kanalen. Standaard procedures uitgevoerd. Hielp niet.
Smartcard gecheckt=geldig. Betalingen gecheckt=incasso:geen probleem.
Nu maar weer wachten tot ze erachter komen. Hopeloos gedoe bij CD+

Die gasten zouden eens uitgenodigd moeten worden om uitleg te geven!

Gesloten