LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn keuken, wat denken jullie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

@maxx dank je voor de tips. Weet je misschien ook format dealers in noordbrabant of zuid holland, dan kan ik eens gaan kijken.

Met betrekking tot die combi's, ik zie geen andere otpie om toch een vriezer onder die combi te kunnen krijgen, tenzij jij andere optie kent?

Overigens zit die klep toch niet op 140? plint: 15cm + 102cm = ~120cm

Helaas zijn combi's met draaideuren een schaars goed ;)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

Voor adressen van Formatdealers kun je een email sturen naar [email protected]

Its Art in Rotterdam en Danse Keukens in Vught, Keukenhof Sliedrecht zijn er een aantal maar er zullen er vast meer zijn.


Hoe diep is het eiland? Kun je geen onderbouwvriezer toepassen in het eiland?


MVG

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door gast286 »

De keuken bevat aan kastwerk:
Hoge kast met nis 122 en 45, voor 122 vriezer en combi
Hoge kast met nis 140, voor koelkast
Hoge kast met nis 122 en 45, voor combi
Overigens zit die klep toch niet op 140? plint: 15cm + 102cm = ~120cm
????????????????????????????????
Maar je vergeet dat de deur voor het apparaat altijd groter is dan de netto app. hoogte. Dus die 140 cm. is zeer reeel, waarschijnlijk zelfs nog krap.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

????????????????????????????????
Typo van mij...ik bedoelde natuurlijk nis 102 en niet 122!

Ik ga uitzoeken hoe hoog die klep nou precies komt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door kweenie »

De vriezer is inderdaad 102. Tel daar wat hout en de plint bij op, dan kun je op zo'n 120 uitkomen. Maar volgens mij ben je naar een keuken aan het kijken met een vaste rastermaat van 125 of 128, zoals Next. Dan krijg je dus een kast van 112½ cm voor je vriezer. Kom je in totaal op bijna 130 hoogte uit.

Voor de 140 cm koelkast kom je dan uit op een kast van 150 cm. Die eindigt dan dus ergens halverwege de ovens. Ik weet niet of dat zo mooi is.

Verder krijg je bij een merk met een vast raster van bv. 125 bij ovens van 45 hoog altijd een passtukje van 5 cm aan de bovenkant, om op 50 cm uit te komen (veelvoud van 125). Dat is vaak een stukje dat aan een kant netjes afgerond is, maar aan de andere kant op maat gezaagd is, en dus helemaal recht is. Ik vind dat zelf niet zo mooi.

Ik weet niet hoe het bij Format zit, maar als die wel de dingen echt op maat maakt, of als die bv. ook werkt met halve rasters, dan zou ik daar eerder voor kiezen. Of anders een ander merk dat niet met vaste rasters werkt. Vaste rastermaten lijken mooi en flexibel, maar als de maten niet overeenkomen met de maten van de apparaten, dan schiet je er niet zo heel veel mee op.

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Ik zou zeker greeploos nemen!
Neem hem nam wel helemaal greeploos, ook bij de vaatwasser en deuren. :wink:

Hier een voorbeeldje

Afbeelding

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Ik heb donderdag de Next dealer nog gemaild.

De conclusie was dat de combi begint op ~133cm met een plinthoogte van 15cm. De hoogte van het front onder de combi is namelijk 118.35cm De klep zit dan dus op ongeveer 133/135 (afhankelijk van de dikte van die klep)

An sich is het inderdaad wel aan de hoge kant, maar we zijn beiden niet klein. Misschien dat we de plint hoogte nog met 2.5cm verlagen.

@maxx ben nog niet bij format dealer geweest ben gisteren op het terras beland :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

Terrasje..... morgen toch even wat moeite nemen om een Formatdealer te bezoeken. Deur is eenvoudig in hoogte aan te passen. Ik gebruik zelf meestal 108cm deurmaat onder de combi/stomer.

Plint 25mm laten zakken heeft gevolgen voor de gehele keuken. De werkhoogte van de keuken heeft hieronder te lijden. Kan Next die deurhoogte niet aanpassen?

MVG

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door gast286 »

Kijk ook eens naar Format.
Voor adressen van Formatdealers kun je een email sturen naar [email protected]
Terrasje..... morgen toch even wat moeite nemen om een Formatdealer te bezoeken
:roll:
Het mag wat mij betreft ietsje minder Maxx, ik vind het ook niet echt bij je passen. :wink:

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door pkd »

FORMAT is een gewoon een goed merk voor een goede prijs.
Mag gezegd worden.
Hier maken ze alleen reclame voor de massaprodukten; Systemat en
Next, dus mag ik ook, als dealer, FORMAT noemen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

Het mag wat mij betreft ietsje minder Maxx, ik vind het ook niet echt bij je passen.

Beste Gast286,


Als iemand een mogelijkheid zoekt om zijn "droom"-keuken te verwezelijken en daar kan Format een mogelijkheid bieden dan help ik hem/haar daar toch mee? Als ik mijn eigen toko hier in de spotlights zou zetten zou ik jouw bericht begrijpen.

Of het past of niet, dit is al sinds jaren dat vriend maxx elke posting aangrijpt om de naam Format onder de aandacht te brengen.
Valt wel mee of heb je scores bijgehouden. :lol:
De naamsbekendheid is in ieder geval groot te noemen op dit forum dankzij het gelobby.
Niet alleen op het forum. Ook daarbuiten is de naamsbekendheid aan het groeien. Ook in vakbladen zie je steeds vaker berichten. Klanten komen ook vaker gericht zoeken.
Als Directeur Format had ik hem allang gefeteerd met een weekendje weg voor het gehele gezin of een diner.[/quote]

Nou.......klinkt goed. Bouwvak staat voor de deur dus....... :lol:


Zonder gekheid... ik heb gewoon een voorkeur. Anders zou het niet in mijn winkeltje staan. Niet meer dan logisch toch?

MVG

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

Dat zal de Rotpunktverkoper die Zanussi apparatuur en kunststof werkbladen van Dekker enthousiast aanprijst ook zeggen, terwijl we allemaal weten dat het bagger is



Die vlieger gaat misschien op als je salaris afhangt van hetgeen wat je baas in de winkel gooit. Aangezien ik mijn eigen zuurverdiende centjes investeer wil ik ook zeker weten dat er zo min mogelijk risico aan kleeft. Dat maakt de kwaliteit van een product nog belangrijker.

Gelukkig heb in in jaren keukenmontage genoeg merken door de handen gehad om het kaf van het koren te scheiden.

Zo, nu nu een lekker broodje gezond.... eet smakelijk allemaal!

MVG

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door gast286 »

Zo zo, meer reacties dan ik had kunnen bevroeden.
En ja, ik snap dat je (terecht) achter je eigen product staat. En ik heb er niets op tegen dat je dat op z'n tijd naar voren brengt. Ik vond/vind 3x op 1 pagina ietwat veel. That's all. :wink:

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Even een update. De keuken is gekocht.

Sorry maxx het is toch een Next keuken geworden. ;) Uiteindelijk gekocht bij Keukenvision in Dordrecht, waren er daar redelijk snel uit.

Ik begin morgen met de aannemer aan de fundering van de aanbouw (waar de keuken voor een deel moet komen), dus over een week of 5 a 6 hoop ik foto's van de keuken te hebben :)

Ik wil nog wel weer even van jullie expertise gebruik maken. De keuken wordt geplaatst tussen de nieuwe buitenmuur een een zelf te plaatsen binnenmuur. Mede hierdoor konden we de keuken naar onze hand zetten. Het deel met het spoelgedeelte is inclusief passtukken (van 5cm aan weerszijde) 3700, het blad is ook precies 3700. Omdat de muren nog gestuct worden is natuurlijk de vraag waar zetten we die binnenmuur? Precies op 3700? Houden we een paar mm over voor stuclaag + kit etc etc?

Achter de spoelbak hebben we nu geen achterwand, we wouden hiervoor bij de lokale gladhandel een glasplaat gaan halen. Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om die plaat op te laten lichten met bijv led verlichting o.i.d. Beetje het effect wat je in sommige korflades ziet? Iemand hier misschien ervaring mee? Of andere ideeen? Ik ben beslist niet op zoek naar van die lichtbakken die je soms ziet.

keukenaankoopadvies
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:22

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door keukenaankoopadvies »

Ziet er goed uit doch ja wat de bovenkasten betreft zou ik ook zeker 1 of 2 lange lage klepkasten nemen en misschien wel met glasfronten en alu kader.
Ja bij Vancel/Schmidt hebben ze een heel mooi front en wat betreft de opdeling van fronten in de hoge kast kan soms een probleem geven doch moet die info bij de keukenverkoper weg komen.

Gr.
Keukenaankoopadvies

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Sorry maxx het is toch een Next keuken geworden. Uiteindelijk gekocht bij Keukenvision in Dordrecht, waren er daar redelijk snel uit.
Daar heeft keukenaankoopadvies het volgende antwoord op:
Ziet er goed uit doch ja wat de bovenkasten betreft zou ik ook zeker 1 of 2 lange lage klepkasten nemen en misschien wel met glasfronten en alu kader.
Ja bij Vancel/Schmidt hebben ze een heel mooi front en wat betreft de opdeling van fronten in de hoge kast kan soms een probleem geven doch moet die info bij de keukenverkoper weg komen.
Ik snap 'm niet :roll: ........enfin shamrock....

Voor stucwerk wordt in de regel 1cm aangehouden, het is wel zaak dit duidelijk door te nemen met de stucadoor (dat de tussenmaat 3700 MOET zijn) dus ik zou de maat op 3720mm zetten en dit doornemen met de "plakker".

Als U een LED rail op de rand van het glas plaatst geeft dit een heel ander effect als dat u de Leds voor- of achter het glas laat schijnen. Ik geloof dat er wat voorbeelden tussen de verlichting op www.doeco.nl staan.

stribi
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 12:47

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door stribi »

shamrocknl schreef:Even een update. De keuken is gekocht.

Sorry maxx het is toch een Next keuken geworden. ;) Uiteindelijk gekocht bij Keukenvision in Dordrecht, waren er daar redelijk snel uit.
gefeliciteerd,
Wat heb je toch betaald? , Zo opsteling willen wij ook binnenkort kopen.

groet,

Gesloten