LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] raad

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
erik45

raad

Ongelezen bericht door erik45 »

Wie kan mij raad geven over het volgende.
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een garantieprijs contract afgesloten met de eneco de prijs bleef 3 jaar lang hetzelfde.
Nu loop het contract a.s januari af is het slim om per 1-7 een nieuw 3 jarig contract af te sluiten omdat de prijs op 1-7 omlaag gaat .
Of moet je wachten op 1-1 met de kans dat de olieprijs weer stijgt
Ik krijg wel een boete van de eneco omdat ik me contract verbreek boete is 30 euro per product ik neem electra en gas af dus ben ik 60euro kwijt

zjwaemke

Re: raad

Ongelezen bericht door zjwaemke »

zeg dat je gaat scheiden en dat je eigens in gaat wonen (ouders bijv). Laat het contract op naam van je vrouw zetten. Je vrouw wilt de prijs vastzetten per 1-7.

Geldige reden om het contract te onderbreken, en je kunt boetevrij een nieuw contract aangaan onder de naam van je vrouw. :wink:
Enigste wat je moet doen zijn de meterstanden noteren voor de eindafrekening die je zult ontvangen.

als je er voor kiest de prijs vast te zetten zou ik zeker NIET wachten tot 1 januari 2010. Economie trekt weer iets aan, dollar is duurder geworden. Dit zorgt ervoor dat de prijzen weer duurder worden.

erik45

Bedank voor je antwoord de eerste oplossing kan niet ben alleenstand en woon in een huurhuis dus de boete neem ik maar aan tis niet anders.
Wel met grote moeite maar wat kan je daar tegen doen he maar heb de nieuwe contract besteld het is een gok voor het zelfde geld daalt de olieprijs nog maar kan ook enorm stijgen kijk naar de ontwikkelingen in de wereld

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

zet alleen gas opnieuw vast, voor elektra ga je de kosten er nooit uithalen. Je kan de helpdesk hierover bellen, die kunnen het met je doorrekenen (iig bij de nuon)

erik45

Nou ik heb gewoon alles gedaan ik weet het het is gewoon een gok.
Maar gas ging dacht ik niet erg naar beneden electra wel en bellen met een helpdesk kan maar ik heb eneco dus bellen is 10 cent heb contact gehad via mail maar daar konden ze niets uitrekenen

Gesloten