Beste mensen hier,
Ik ben een beetje ten einde raad. Mijn laptop is nu al voor de vierde keer defect en ik snap er helemaal niks meer van. Ik zal het verhaal zo goed mogelijk uit proberen te leggen.
In oktober 2007 heb ik een Asus laptop bij de Dixons gekocht. Ik ben daar geadviseerd door de verkoper en hij zei dat deze laptop perfect geschikt was voor mijn doeleindes; tekstverwerken, filmpjes kijken en een beetje Photoshop. De eerste vier maanden heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van de laptop. Het enige was dat ik merkte dat 'ie moeite had met films afspelen, maar dat nam ik toen voor lief. Na die vier maanden kreeg ik ineens een blauw scherm tijdens een film kijken. Op het scherm stond: system memory dump. Ik dacht dat het vast slechts een vastloper zou zijn, en heb 'm opnieuw opgestart. Hij deed het weer gelukkig en ik kon weer verder.
Naarmate een aantal maanden verstreken kreeg ik de blauwe schermen steeds vaker. Herinstalls van Windows Vista mochten niet baten, ik bleef het krijgen. Ik besloot om de laptop op te sturen naar Asus voor reparatie. Daar werd de laptop gecheckt en hebben ze wat onderdelen vervangen, iets met het geheugen. De laptop was weer terug, maar na anderhalve maand kreeg ik weer exact hetzelfde. Zonder na te denken ben ik meteen teruggegaan om het te laten zien aan de Dixons. Deze moesten hem weer opsturen. Na twee weken kreeg ik de laptop terug en was de HDD ditmaal vervangen. Na een maand of 2/3 kreeg ik echter wéér hetzelfde blauwe scherm. Ik baalde flink, probeerde de laptop opnieuw op te starten maar nu deed 'ie helemaal niks meer. Het probleem werd steeds erger. Ik stuurde hem weer op naar Asus, die repareerde het weer, verving wat onderdelen en ik kreeg 'm weer terug. Echter was de laptop behoorlijk vies, ik weet 100% zeker dat ik 'm niet zo heb opgestuurd. Het toetsenbord had rare witte vlekken, en ik besloot hier direct melding van te maken. Maar wat blijkt nu ook weer: ik krijg weer exact dezelfde blauwe schermen! Weer 'System Memory Dump'. Ik heb in de tussentijd ook emailverkeer gehad met Dixons over deze klachten. Telkens krijg ik de simpele emailrespons met: we moeten 'm opsturen naar de reparateur, de uitslag daarvan is bepalend voor ons standpunt. Ik pieker er niet over om de laptop nog een keer op te sturen, want schijnbaar wordt hij daar gewoon niet gerepareerd. Ik heb in een email naar de Dixons aangegeven dat ik de aankoop wil ontbinden, want zij kunnen mij niet voorzien van een degelijk apparaat. In de email terug kreeg ik wederom het leuke riedeltje: we sturen 'm op, het resultaat is bepalend voor ons standpunt.
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb geen vertrouwen meer in de laptops van Dixons, laat staan Dixons in zijn geheel. Iemand een tip?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
Re: Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
mag ik 1 hele simpele vraag stellen.
Wat is het verschil tussen ene laptop van dixons en een laptop van de Mediamarkt of de bcc?
Het verschil zit hem niet in de laptop. Verschillende winkels hebben verschillende soorten service. De prijs van het product is daar meestal ook onderdeel van. Hoe lager de prijs hoe slechter de service.
Feit blijft natuurlijk dat dixons het probeem verplicht is om op te lossen. Als een product 3x het zelfde defect heeft gead dan kan je zelfs een nieuw product eisen
Wat is het verschil tussen ene laptop van dixons en een laptop van de Mediamarkt of de bcc?
Het verschil zit hem niet in de laptop. Verschillende winkels hebben verschillende soorten service. De prijs van het product is daar meestal ook onderdeel van. Hoe lager de prijs hoe slechter de service.
Feit blijft natuurlijk dat dixons het probeem verplicht is om op te lossen. Als een product 3x het zelfde defect heeft gead dan kan je zelfs een nieuw product eisen
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 dec 2006 07:23
Re: Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
Met alle respect, maar @D1234
Waar heb je deze informatie vandaan?Als een product 3x het zelfde defect heeft gead dan kan je zelfs een nieuw product eisen
Re: Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
De consument mag in beginsel vanaf het eerste moment vervanging eisen.
In dit geval kun je ontbinding eisen, omdat het product duidelijk de eerste keer niet echt hersteld is. Een voorbeeld brief kun je vinden bij de consuwijzer.
In dit geval kun je ontbinding eisen, omdat het product duidelijk de eerste keer niet echt hersteld is. Een voorbeeld brief kun je vinden bij de consuwijzer.
Re: Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb al een brief verzonden naar Dixons met het verzoek tot ontbinden. Ik kreeg toen echter een reply in de trant van: we betreuren de stand van zaken. Echter willen we alsnog de laptop ter reparatie aanbieden en de uitslag hiervan is bepalend voor ons standpunt.
Nog tips voor verdere acties?
Ik heb al een brief verzonden naar Dixons met het verzoek tot ontbinden. Ik kreeg toen echter een reply in de trant van: we betreuren de stand van zaken. Echter willen we alsnog de laptop ter reparatie aanbieden en de uitslag hiervan is bepalend voor ons standpunt.
Nog tips voor verdere acties?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 30 mar 2009 03:15
Re: Laptop bij Dixons gekocht, voor de 4e keer defect
alfatrion, vergeet je niet
"behalve als herstel vele malen goedkoper is"
"behalve als herstel vele malen goedkoper is"