LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV reparatie/omruilen duurt lang - Mediamarkt.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Innervision

TV reparatie/omruilen duurt lang - Mediamarkt.

Ongelezen bericht door Innervision »

Ik heb in februari 2007 een LCD TV gekocht van Philips bij de Mediamarkt ter waarde van 600 euro.

Na 1 jaar begon het beeld zwarte strepen te vertonen, dus opgebeld met mediamarkt, ze hebben hun reparatie bedrijf langs gestuurd. Bleek dus dat het paneel kapot was. binnen 2 weken vervangen aan huis. Een jaar later, hetzelfde, weer strepen in het beeld. Ditmaal wederom contact opgenomen met Mediamarkt, en ditmaal moest ik de TV langbrengen.

2.5 weken in de raparatie stuurde ze mij een brief waarin stond dat het paneel niet meer te verkrijgen was, ze deden me een omruil voorstel voor een andere tv met bijbetaling van 80 euro. Hiermee ben ik akkoord gegaan.

1 week na akkoord ben ik eens langs geweest om te vragen.. werd verteld dat het nog een weekje kan duren.

2.5 weken na akkoord (vandaag) wederom langs gegaan. maar kreeg te horen dat het nog wel een weekje kan duren.

Toen heb ik ze hun verteld dat als de TV er komende vrijdag middag niet is (ruim 6 weken na wegbrengen) dat ze maar een bonnetje uitschrijven van 400 euro zodat ik een tv in de winkel kan uitzoeken...
(400 euro dus 600 eurovan TV - 2 jaar gebruik)

Mijn vraagen zijn dus,

- Kunnen/mogen ze wel zo lang er over doen voordat ik mijn TV weer terug heb? is er geen wettelijk maximum tijd?

- Heb ik hier goed aan gedaan om een deadline te stellen? en is het wettelijk wel mogelijk om dit te doen?

D1234

Re: TV reparatie/omruilen duurt lang - Mediamarkt.

Ongelezen bericht door D1234 »

gemiddelde reparatie tijd voor een tv is ongeveer 2-3 weken.

Feit blijft natuurlijk dat als je een product bij de mediamarkt/bcc/saturn of andere winkel keten koopt de service altijd wat minder is.

Deze winkel ketens zijn goedkoper in aanschaf. Dit komt omdat ze bijna geen service kunnen leveren. Service kost namelijk geld.

Waarom bedenken mensen dit niet voordat ze een product aanschaffen!!

killdog

Re: TV reparatie/omruilen duurt lang - Mediamarkt.

Ongelezen bericht door killdog »

Zelf zit ik bij Mediamarkt Groningen en ik weet dat als er een product defect is, gaan ze kijken hoe ernstig de schade is, eigenlijk is het zo netjes om meteen een nieuwe tv mee te geven maar dan moet de schade bijna onherstelbaar zijn. En natuurlijk moet de tv op voorraad zijn. Maar alsnog excuus voor het ongemak. is het nog gelukt met de tv?

Gesloten