| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reis betaald maar adverteerder niet meer te bereiken
Reis betaald maar adverteerder niet meer te bereiken
Hallo
Wij zijn denk ik een beetje stom geweest. Via Marktplaats hadden we een advertentie gevonden over een 10 persoons appartement in Mallorca. Nu was er vanaf het begin al een stroef kontakt met de adverteerder. Maar het was best wel goedkoop en na enige twijfel zijn we toch met hem in zee gegaan. Na betaling van ondertussen de gehele reissom (1600 euro) is de advertentie , de site verdwenen en de persoon is telefonisch niet meer te bereiken. De geplande vakantie is eind juli. We hebben nu wel een vlucht naar mallorca maar geen verblijf.
Een verdrietig gezelschap is het gevolg.
Is er een instantie of iets dergelijks waar we met zo'n probleem terecht kunnen?
Wij zijn denk ik een beetje stom geweest. Via Marktplaats hadden we een advertentie gevonden over een 10 persoons appartement in Mallorca. Nu was er vanaf het begin al een stroef kontakt met de adverteerder. Maar het was best wel goedkoop en na enige twijfel zijn we toch met hem in zee gegaan. Na betaling van ondertussen de gehele reissom (1600 euro) is de advertentie , de site verdwenen en de persoon is telefonisch niet meer te bereiken. De geplande vakantie is eind juli. We hebben nu wel een vlucht naar mallorca maar geen verblijf.
Een verdrietig gezelschap is het gevolg.
Is er een instantie of iets dergelijks waar we met zo'n probleem terecht kunnen?
Re: Reis betaald maar adverteerder niet meer te bereiken
Nee je kunt alleen te rade gaan bij je eigen gezonde verstand. Dat heeft je in de steek gelaten. Mogelijk was het erg warm of had je last van een opvlieger.
Marktplaats zegt zelf ook duidelijk bij elke correspondentie, ook als je reageert op de adverteerder via mail, "Als een advertentie te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook " Lijst dit in en hang het boven je bed.
Hier kan niemand nog wat aan doen. Laat je post op dit forum een waarschuwing zjn voor allen die overwegen lichtzinnig met zulke bedragen om te gaan.
Desondanks een fijne vaantie gewenst...
Marktplaats zegt zelf ook duidelijk bij elke correspondentie, ook als je reageert op de adverteerder via mail, "Als een advertentie te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook " Lijst dit in en hang het boven je bed.
Hier kan niemand nog wat aan doen. Laat je post op dit forum een waarschuwing zjn voor allen die overwegen lichtzinnig met zulke bedragen om te gaan.
Desondanks een fijne vaantie gewenst...
zeg dan niets, zo'n stomme reactie zegt genoeg over jou!
Mijn gezond verstand zegt dat dat van jou verknipt is!!!
Mijn gezond verstand zegt dat dat van jou verknipt is!!!
Ik snap dat je het niet leuk vindt om te horen, maar sjoegel heeft wel degelijk gelijk. De enige instantie waar je nog terechtkunt is de politie, maar die zullen ook weinig voor je kunnen doen. Ik ben bang dat je dat geld gewoon kwijt bent...
SJoegel zegt niets waar ik op zat te wachten en nog niet wist. Ik vroeg om raad en niet om een bevestiging van mijn stomheid, alsof meneer zelf nooit iets stoms heeft gedaan. Dat zal wel niet als je alles zo goed weet.
.
Ik hoopte dat iemand misschien hetzelfde heeft meegemaakt en zijn of haar ervaring met ons kon delen.
De politie is inderdaad nodig, maar we hoopten op iets meer.
Waarschijnlijk tegen beter weten in.
Ik hoopte dat iemand misschien hetzelfde heeft meegemaakt en zijn of haar ervaring met ons kon delen.
De politie is inderdaad nodig, maar we hoopten op iets meer.
Waarschijnlijk tegen beter weten in.
-
Waterlelie
Wat je inderdaad kan doe is aangifte van oplichting bij de politie doen. Neem alle gegevens die je van dit persoon nog heb mee. Ook kan je bijv. op opgelicht.nl ook je verhaal neerzetten, misschien vind je zo meer gedupeerden.
Sterkte!
Sterkte!
@denij: waarschijnlijk kun je er niet meer zoveel aan veranderen.
Plaats dit verhaal eens op belazerdophetnet als je wilt?
En dan de gegevens per PB aan 1 van de mod's daar.
Allicht kunnen ze wél mensen waarschuwen hiervoor...
Ik hoop dat er iets anders te krijgen voor die periode in Mallorca.
Sterkte ermee!
Plaats dit verhaal eens op belazerdophetnet als je wilt?
En dan de gegevens per PB aan 1 van de mod's daar.
Allicht kunnen ze wél mensen waarschuwen hiervoor...
Ik hoop dat er iets anders te krijgen voor die periode in Mallorca.
Sterkte ermee!
Plezier en Waterlelie bedankt voor jullie reactie en medeleven.