LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder woning-verhuurdersverklaring geen recht op woning?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
vanstee

Zonder woning-verhuurdersverklaring geen recht op woning?

Ongelezen bericht door vanstee »

Ik heb de laatste 10 a 15 jaar geen huurwoning gehuurd, alleen een koopwoning en daarna wegens overlijden partner het huis moeten verkopen en daarna inwonend zonder huurcontrakt bij vrienden en kennissen wegens een beperkt budget (schulden etc.)
Ik was werkzaam in de bewaking en draaide regelmatig nachtdiensten.
Na een relatiebeeindiging in 1997 / 2003 kwam ik op straat te staan en moest toch mijn post ERGENS onderbrengen, kwam ik via kennisen voor een postadres bij het Leger des Heils / stichting Release terecht.
In 2004 heb ik mij voor een woning in laten schrijven bij woonservice.
In 2007 een nieuwe vaste baan aangenomen bij Justitie als gevangenisbewaarder in de Koepel te Haarlem.
5 jaar moeten wachten voor een woning en eindelijk was het zover, een woning aangeboden gekregen via Pre-wonen te Haarlem Schalkwijk.
Ik dacht, eindelijk een optrekje voor mijzelf om lekker met een schone lei te beginnen en mijn kinderen en kennissen te ontvangen.
Kreeg ik bij een intake-gesprek te horen dat ik geen woning kon krijgen omdat ik geen woning-verhuurdersverklaring kon overleggen!!!
Ik kreeg allerlei vooroordelen te horen van de woonconsulent van Pre-wonen dat ik junk was of geen baan had en al mijn levenslijdenswegen maar aan hem moest opbiechten.
Ik dacht,: Waar gaat dit allemaal over, dit slaat nergens op!!!!
Ik zei dat ik bij Justitie werkte en dat geloofde hij niet, ook niet toen ik mijn Justitie loon-specificaties aan hem overlegde.
Hij zei steeds,: dit zijn allemaal minpunten, minpunten, minpunten!!
Hij wist zelfs nog te zeggen dat ik misschien wel een strafblad had, hoe durft hij!!
Ik heb mijn hele leven nog geen appel gestolen!!!!!!!
Ben beedigd rijksambtenaar en hij is maar een snotneus!!!!!
Als ik dat huis alsnog niet krijg, ga ik naar de rechter en de media.
Volgende week krijg ik de uitslag of ik deze woning krijg of niet.
Dan maar een particuliere verhuurder deze verklaring opvragen.
De persoon in kwestie: Wout Boeser, woonconsulent Pre-wonen Surinameweg 8 Haarlem-Schalkwijk.
Laatst gewijzigd door vanstee op 02 jul 2009 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Re: Zonder woning-verhuurdersverklaring geen recht op woning?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een klacht indienen en ze veertien dagen de tijd geven om dit recht te zetten. Doen ze dat niet: direct een geschil aanspannen bij de Regionale Geschillencommissie.

Iemand die beweert dat je een strafblad hebt terwijl dat niet zo is moet erg voorzichtig zijn: dit kan betekenen dat deze persoon zich schuldig maakt aan smaad en/of laster en dat is een strafbaar feit in Nederland.

De hele procedure staat hier:
http://www.prewonen.nl/huurdersinformat ... -klachten/

Laat even weten hoe het afloopt. Als je de klacht per e-mail verstuurt, let er dan op dat je per omgaande een ontvangstbevestiging krijgt. De 14 dagen gaan in vanaf dat moment ën je hebt bewijs dat Pre Wonen de klacht heeft ontvangen. Als je per brief klaagt, doe het dan aangetekend. Anders kunnen ze later beweren dat je klacht niet is aangekomen. En dan sta je met lege handen bij de Geschillencommissie. Het zou niet de eerste keer zijn!

vanstee

Ben gisteren weer bij Pre-wonen geweest om een verhuurdersverklaring af te geven omtrent een particulier verhuurbedrijf waar ik in 1995/1998
heb gewoond.
Particuliere huur vind meneer in kwestie niet relevant en ongeldig.
Hier moeten ze het maar mee doen, ik heb nog nooit een huurschuld op mijn geweten gehad!!
Ik heb het meest in een koopwoning gewoond en bij particulieren gehuurd vanaf 1994 tot heden.
Ze beweren dus, als je nog nooit in een woning van een wooncoorporatie heb gewoond, en daarom geen woning-verhuurdersverklaring kunt overleggen, je geen recht hebt op een woning van een wooncoorporatie?
Ik vind dit krom!!!
Als Starter KAN je toch niets overleggen? Of begrijp ik het verkeerd.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Weet je wat is als je een postadres ergens heb gehad. Zoals het ldh dan denkt iedereen dat je automatisch een strafblad heb. Kun waar je het je postadres heb. Hun niet inschakelen en contact met de wbv laten opnemen en de hele situatie laten uitleggen. Dat helpt meestal wel.

vanstee

Vandaag, maandag 6 Juli, gebelt met de desbetreffende woonconsulent, en heeft hier en daar over mij geinformeerd bij particuliere verhuurders.
Hij vertelde mij dat het allemaal keurig is afgehandeld en op deze voorwaarde heb ik eindelijk recht op dit huis.
a.s. woensdag mag ik de sleutels komen halen.
Het was wel even zweten voor mij want als ik nul op het recest kreeg had ik er een advokaat opgezet.
Hij voelde wel nattigheid omdat hij wist dat hij fout zat met de argumenten en beschuldigingen die hij mededeelde, hij bod dus daarom ook zijn verontschuldigingen aan.
Heerlijk een EIGEN optrekje!!!!Hoera!!! Kan ik mijn leven weer op poten zetten en met een schone lei beginnen.

Gesloten