LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO Priverekening ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
One and Only

ABN AMRO Priverekening ?

Ongelezen bericht door One and Only »

Goeden dag,

Gisteren werd ik gebeld door (je kent het wel) een aardige dame van De Bank. Ze vertelde mij dat ik nog een oud model lopende rekening had met een rentepercentage van 18% en een oude limiet van 300 euro. Er was volgens haar nu een betere met hogere limiet en lager rentepercentage. Nu wordt ik altijd een beetje huiverig als van dat gelikte bankpersoneel belt dus ook nu. In eerste instantie heb ik de boot afgehouden en wat denk je vandaag belde ze weer. Wederom vriendelijk maar toch een beetje aandringerig. Ik sta nooit rood dus heb ook geen behoefte deze rekening te veranderen. Mijn vraag is nu welk addertje zit er onder het gras ? Ik vermoed dat het nieuwe wel "weer" duurder zal worden. Of dat het personeel misschien provisie ontvangt of iets dergelijks. Wie weet meer ?

Alvast bedankt voor de reactie.

miffy53

Re: ABN AMRO Priverekening ?

Ongelezen bericht door miffy53 »

Volgens mij is dat bij de meeste banken zo, hoe hoger de limiet hoe lager het percentage. Stel dat je 5000 rood mag staan dan betaal je (als je rood staat) een lager percentage als bij een limiet van 300. Het gaat erom dat ze hopen dat je je niet kunt inhouden met een hogere limiet en lekker diep in het rood gaat.

Het percentage nu is 18% maar je zegt nooit rood te staan dus rentekosten 0. Als je je limiet verhoogt wordt het percentage bijv. (ik noem maar wat) 14% maar als je toch niet rood staat wat heb je er dan aan?

Of er verschil is in vaste kosten (paskosten, kwartaalkosten e.d.) van je huidige rekening ten opzichte van de 'nieuwe' rekening zou je even op de site van ABN-AMRO moeten nakijken.

Frankko

Ongelezen bericht door Frankko »

Er is geen adder want dit hebben ze bij mij ook gedaan. Ik had een oude limiet van 300.- en het schijnt dat de banken deze in het verleden zonder registratie gesloten hebben. De bank wil toch graag eea op papier hebben en zetten de ongeregistreerde limieten om.

Enige wat er veranderd is dat de limiet bij BKR aangemeld wordt en de rente omlaag gaat.

xxxMaverick

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Klopt dat dit inderdaad eerste het verschol was. tegenwoordig is het echter zo dat beide limieten bij het BKR staan.

Dus inderdaad, geen addertje maar service/klantbelang van de bank.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Het is natuurlijk al bizar dat de bank je gaat bellen over dit soort zaken. :?
Is brief papier te duur geworden voor ze ofzo, nooit met iets instemmen via de telefoon, vraag ze of ze dit op papier kunnen zetten en het je toe te sturen zodat je er over na kunt denken, altijd zelf op onderzoek uitgaan, om te kijken of dit mag en kan. :wink: :wink:
Banken zijn op dit moment natuurlijk allerlei verzinsel aan het toepassen om aan geld te komen.

En immers als jij dit niet wilt kunnen ze je niks verplichten. :wink:

xxxMaverick

tja , kwestie van voorkeur. Ik heb liever dat ze bellen dan brief sturen. En voor de duidelijkheid: ze kunnen dit nooit telefonisch omzetten! dat doen ze dus ook niet mar nodigen je uit voor gesprek, of sturen papieren op

verkeersleider

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Klopt helemaal.

De oude kredieten hebben twee nadelen

Ten eerste betaal je 18 pct rente en ten tweede dien je eenmaal in de drie maanden een dag in de plus te staan

Dus dit is voor u een aarader als u voordeliger uit wil zijn en als u aangeeft nooit van het krediet gebruik te maken waarom dan niet gewoon opheffen?

En dat bellen vind ik juist erg netjes ipv een onpersoonlijke brief

teringzooi

Ongelezen bericht door teringzooi »

"een oude limiet van 300 euro"

En dat is nou juist het addertje. Want het minimale limiet bij het nieuwe product is duizend euro. En dus sta je waarschijnlijk sneller en dieper in het rood. Bovendien wordt je limiet bekend gemaakt bij het BKR (was eerder niet het geval) en bespaar je maar 3,9 % rente t.o.v. het oude product (http://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/ta ... zicht.html).

xxxMaverick

ook de oude limieten staan tegenwoordig bij het bkr

teringzooi

Ongelezen bericht door teringzooi »

"ook de oude limieten staan tegenwoordig bij het bkr"

Niet het "PrivéLimiet" van ABN AMRO!

xxxMaverick

Je hebt gelijk als het beneden de 500 euro is, anders wel! Ook de oude

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

Het beste kun je zeggen dat je een limiet van 0,- wilt hebben, betaal je ook 0% rente.

Tenslotte wat is het nut van 300 euro krediet ? Als je het nooit gebruikt zoals je zelf stelt, gewoon opheffen

Gesloten