De verzender heeft een onderzoek laten instellen via de Oostenrijkse post en hieruit kwam naar voren dat het pakket ontvangen zou zijn op 10 maart 2009. Middels dit onderzoek kreeg ik het verzendnummer 3SRR##### door. Via de website van TNT kon ik inzien dat er voor dit pakket was getekend. Tevens stond mijn naam boven de handtekening. Dit is niet mijn handtekening, noch mijn handschrift. Daarnaast ben ik op 10 maart helemaal niet thuis geweest wat ik ook nog eens kan aantonen.
Omdat het pakket volgens de verzender en de Oostenrijkse post geregistreerd staat als positief='ontvangen', willen/kunnen zij verder niets ondernemen zonder verklaring van TNT.
- maandag 20 April heb ik contact opgenomen met de klantenservice van TNT. Mij werd toegezegd dat er binnen 5 werkdagen contact met mij zou worden opgenomen.
GEEN REACTIE 1
- Maandag 27 April bel ik opnieuw met de klantenservice. De medewerker vond het vreemd dat ik de handtekening met handschrift had kunnen inzien via de website omdat aangetekende pakketten niet via die manier zichtbaar horen te zijn. afin ik zou binnen 5 werkdagen wederom bericht krijgen.
GEEN REACTIE 2
- Dinsdag 5 mei bel ik opnieuw. "excuses, erg vervelend voor u, U wordt binnen 48 uur contact met u opgenomen"
GEEN REACTIE 3
- Donderdag 7 mei dien ik de klacht in via de website van TNT, ik krijg direct een ontvangstbevestiging dat ik binnen 2 werkdagen antwoord zal krijgen.
- Maandag 11 mei krijg ik 'antwoord'
GEEN REACTIE 4Het antwoord op uw vraag:
Geachte heer #######,
Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.
U heeft een klacht over de aflevering van uw pakket. Ik vind het vervelend dat u uw pakket niet heeft ontvangen bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag informeer ik u over de afhandeling van uw klacht.
Ik heb uw klacht doorgegeven aan mijn collega van de afdeling klachtbehandeling. Hij zal uw klacht in behandeling nemen en u hier binnen vijf werkdagen over informeren.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Joke Hemstra
TNT Post Klantenservice
- Maandag 18 mei bel ik opnieuw met de klantenservice. Dit maal spreek ik met Dhr Vincent van Haandel. wederom excuses en hij beloofd direct achter de klacht aan te gaan, stuurt een fax etc. Binnen 48 uur krijg ik bericht zegt Vincent van Hamelen mij toe. Tevens laat ik via het webformulier van TNT weten dat het antwoordtermijn van bovenstaande e-mail is verstreken.
Dinsdag 19 mei krijg ik volgende reactie:
GEEN REACTIE 5Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.
Uit uw bericht begrijp ik dat u de meer informatie wilt hebben over uw klacht. Graag wil ik hierop reageren.
Ik heb het voor u nagekeken in het systeem. Er is vandaag een spoedklacht voor u gemaakt het referentie nummer van deze klacht is 4######. Ik adviseer u te wachten op de uitslag van dit onderzoek.
Uw klacht is doorgegeven aan mijn collega van de afdeling klachtbehandeling. Hij zal uw klacht in behandeling nemen en u hier binnen 4 werkuren over informeren.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Joke Hemstra
TNT Post Klantenservice
Mijn excuses voor het ontstane ongemak.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Joke Hemstra
TNT Post Klantenservice
- Vrijdag 22 mei bel ik weer met de klantenservice en vraag ik direct naar Dhr Vincent van Haandel die 5 dagen eerder mij had toegezegd binnen 48 uur een reactie te krijgen. Na enig aandringen krijg ik de persoon in kwestie eindelijk aan de lijn. Maar helaas voor mij: "het systeem waarmee wij werken ligt er helaas uit, ik kan nu verder niets voor u doen". Met al het geduld wat ik nog bezit vraag ik hem netjes of hij mij dan wil terug bellen als het systeem weer werkt. "dat is pas volgende week" zegt van haandel alwetend. Geen probleem zeg ik. "Ik kan u alleen zelf niet terugbellen, maar u kunt gewoon volgende week contact opnemen met de klantenservice, dan kan een collega van mij u ook wel verder helpen".
- maandag 25 mei bel ik opnieuw met de klantenservice. De mevrouw aan de lijn, Nicol Huijnen, wil mij echter niet doorverbinden. Na een tijd in de wacht te hebben gestaan komt ze met het idee een fax te sturen naar de afdeling die zij K&K noemt. Ik zeg dat er vorige week voor Vincent ook al een fax is gestuurd en vraag naar wie die fax vorige week dan was verstuurd. "naar Joke Hemstra" zegt Nicol. O daar krijg ik altijd de standaard emailtjes van dat ik binnen zoveel tijd antwoord zou krijgen. Mooi is dat jullie sturen gewoon allemaal faxen naar elkaar.
Dit keer wordt de fax gestuurd naar Mevr ter Schuur. binnen 48 uur krijg ik bericht beloofd Mevrouw Huijnen.
GEEN REACTIE 6
- dinsdag 26 mei. Ik krijg weer een email dat ik binnen 48 uur contact met mij opgenomen zal worden. Steeds schuift TNT het op en steeds overschrijden ze die belofte...
GEEN REACTIE 7Hartelijk dank voor uw reactie. U heeft een klacht over de aflevering van uw aangetekende zending uit Oostenrijk. Ik vind het vervelend dat u nog steeds geen antwoord heeft ontvangen en bied hiervoor mijn excuses aan. Graag informeer ik u over het vervolg.
De klacht heb ik doorgegeven aan de leiding gevende van het onderzoeksteam. Deze heeft de klacht melding opnieuw uitgezet. Men zal binnen 48 uur contact met u opnemen.
Mijn excuses voor het ontstane ongemak.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Louise Heitbrink
TNT Post Klantenservice
- 27-5-2009 weer is de belofte van maandag 25 mei verbroken dat ik binnen 48 uur bericht zou krijgen. ik bel de klantenservice, spreek met Anneke Koostra. Heeft u een klachtnummer? Ik noem het nummer dat in de email van Joke Hemstra staat. "dat kan niet, alle nummers beginnen met een 7 bij ons". Dat is toch echt het nummer wat ik heb doorgekregen, vervolgens zoekt ze op postcode. "het is in behandeling bij mevr Ter Haar" verteld ze. Weet u dat zeker zeg ik, maandag werd verteld mevrouw Ter schuur. "O inderdaad, het moet zijn mevrouw Ter Schuur".... abra kadabra...
voor 17.00 uur vandaag krijg ik echt bericht beloofd Anneke Koostra......
GEEN REACTIE 8
- 27-5-2009 17:15 uur Ik ben niet gebeld of gemaild dat zou voor 17 uur gebeuren werd mij vanmiddag nog toegezgd door Anneke Koostra.
Ik bel opnieuw met de klantenservice. Niemand van de personen die ik al gesproken had was aanwezig dus word ik 'geholpen'door Mevr. S de Haan. Die kan niks doen en adviseerd mij een paar dagen te wachten. als ik dan nog niets gehoord heb moet ik maar even terugbellen. MAAR ER IS AL 9 KEER BELOOFD BINNEN EEN BEPAALDE TIJD MIJ ANTWOORD TE GEVEN????!!!? WAAROM HEB IK HIER GEEN VERTROUWEN IN?
- 29-5-2009. Ik bel opnieuw met de klantenservice. Dhr Kainana 'bekijkt' de zaak even en vindt het ook belachelijk dat er nog geen contact met mij opgenomen is. "binnen 4 uur wordt er contact met mij opgenomen".
na 4 uur GEEN REACTIE 9
- 1-6-2009 word ik gebeld door TNT!!! het is niet te geloven maar waar, ik spreek met Nienke Postma. Excuses etc, maar ze kan nog niets zeggen, ik zal waarschijnlijk later die dag nog berricht krijgen. Dat gebeurt in zekere zin:
GEEN REACTIE 10Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.
Uit uw bericht begrijp ik dat u nog steeds geen reactie heeft ontvangen over uw onderzoek. Ik vind het vervelend dat u nog geen bericht heeft gehad en bied daarvoor mijn excuses aan. Graag informeer ik u over de vervolgstappen.
Ik heb uw bericht doorgegeven aan mijn leidinggevende. Deze zorgt er voor dat er contact met u wordt opgenomen. U kunt binnen 4 werkuren een reactie verwachten.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Dina Moerman
TNT Post Klantenservice
- vrijdag 5-6-2009 ontavng ik een voicemail bericht van Nienke Postma van de afdeling K&K van TNT post. Een heel verhaal maar het komt er op neer dat de postbode inmiddels niet meer werkzaam is bij TNT en dat dus niet te achterhalen is wat er met het pakket is gebeurt.
Via de afzender kan een procedure gestart worden. einde bericht.
HEB IK HIER 6 WEKEN OP ZITTEN WACHTEN?????
Omdat de Oostenrijkse Post en de afzender niets willen/kunnen doen omdat het er voor het pakket is getekend ben ik terug bij af. Ik heb in ieder geval een verklaring nodig op papier van TNT zoals ik al herhaaldelijk heb gevraagd.
- maandag 8-6-2009 Ik besluit navraag te doen bij het distributie centrum van TNT. De Postbode die het pakket zou hebben bezorgt, Dhr Finisie blijkt ontslagen te zijn op 23-4-2009 wegens vele klachten over (aangetekende) pakketten.
- maandag 8-6-2009 Ik bel met de klantenservice omdat ik Nienke Postma wil spreken die mijn voicemail had ingesproken. Ik kan helaas niet doorverbonden worden, maar ik wordt binnen 4 uur teruggebeld.
Na 4 uur GEEN REACTIE 11
Ik bel opnieuw en spreek Nicolle Huijnen, Ook zij kan alleen een fax sturen naar Ivonne Ter Schuur. MAAR DIE HEEFT HAAR HELE BUREAU AL VOL LIGGEN MET FAXEN!!!! zeg ik netjes.
Ook is er geen direct nummer van Nienke Postma of Ter Schuur.
morgen ochtend is dit het eerste wat in behandeling wordt genomen zegt Huijnen.
TNT heeft hiermee 11 keer op een rij een afspraak niet nagekomen[/u][/b], en dan laat ik het niet afleveren van het pakket nog buiten beschouwing.
Erg verwerpelijk allemaal.
TNT maakt zich hier dus schuldig aan valsheid in geschrifte door namens mijn naam een handtekening neer te zetten en verduistering van bezittingen door het niet leveren van het pakket.
Juridisch gezien heeft TNT een afspraak met de verzender en niet met de ontvangen. Maar omdat TNT namens mijn naam heeft gehandeld door mijn naam en handtekening te plaatsen op het ontvangstbewijs ligt dit ineens heel anders!
Zijn er meer mensen die soort gelijke ervaringen hebben met TNT.
Het lijkt wel onmogelijk om iets tegen ze te ondernemen.
MIJN ADVIES: GEBRUIK DHL. DAT IS NOG GOEDKOPER OOK!! pakket vanaf 3,50 Euro
PS Gedurende deze kwestie is er nog 2 vreemde zaken de revue gepaseerd (dit om aan te geven hoe TNT in mijn wijk met pakketten omgaat):
* Ik vind een niet-thuis-bericht in mijn brievenbus van een aangetekend pakket uit Frankrijk (een ander pakket als hierboven dus), en deze zou afgeleverd zijn bij mijn buren. Mijn buren zijn echter net verhuisd en het huis staat nog leeg. Via de website van TNT zoek ik dit pakket op en blijkt er iemand anders voor getekend te hebben, iemand die ik niet ken. gelukkig vond ik kort daarop het pakket in de gang van het appartementencomplex tussen aan aantal dozen oud-papier.
Het handschrift op dit niet-thuis-bericht komt sterk overeen met het handschrift boven de ondertekening van het vermiste pakket.
Dit heb ik dan ook gemeld aan TNT via de klacht, maar er wordt dus niets mee gedaan.
* - 4-6-2009 Ik vind 2 pakketten van TNT in mijn hal toen de deur open stond bestemd voor onbekenden aan de andere kant van de straat. Ik heb dit direct opgenomen in mijn volgende reactie aan TNT:
Geachte Dina Moerman, Na uw email ben ik niet meer gebeld door TNT. Maandag ochtend ben ik wel gebeld door Nienke Postma van TNT met dezelfde mededeling als in uw email, maar tot nu toe nog geen reactie. Om even aan te geven hoe slecht TNT hier in de wijk pakketten bezorgd: Ik vind zojuist 2 pakketten bij mij in de hal bestemd voor andere mensen in de straat. Te weten pakket nummers: 3S######## en 3S#######. Deze zijn nota benen voor mensen die ik niet eens ken aan de andere kant van de straat. Ik ben toch geen postbode!! wat moet ik hier mee? Ik stel voor deze even achter te houden als bewijsmateriaal tot mijn pakket correct afgehandeld is.
misschien heb ik nu een stok achter de deur....