LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Particuliere verkoop gsm Namibië (ander verhaal dan Nigeria)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bionda1963

Particuliere verkoop gsm Namibië (ander verhaal dan Nigeria)

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Hallo,

Ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat, ik hoop het wel. (ik heb het net ook bij "internet" geplaatst, dus dit bericht staat 2x op het forum)
Enige tijd geleden heb ik een gsm te koop aangeboden op marktplaats. Het was een Sony Erickson van ongeveer een jaar oud, zo goed als niet gebruikt omdat het type telefoon me toch niet beviel.

Op deze advertentie reageerde iemand die de telefoon wel wilde kopen onder rembours. Ik heb aan alle kanten proberen mee te denken en mee te rekenen. Als hij eerst het geld plus verzendkosten zou overmaken en ik vervolgens de gsm op zou sturen zou hij vele malen goedkoper uit zijn.

Hij kwam toen met het verhaal dat hij zelf in Namibië woont, maar dat een vriend van zijn vader eerdaags op bezoek zou komen en dat hij de gsm mee zou nemen. De gsm moest bij deze vriend afgeleverd worden onder rembours, hij zou dit eerst betalen voor onze vriend in Nambië. Ik beleef erbij dat hij goedkoper uit zou zijn zoals ik voorstelde, maar hij bleef zijn poot stijf houden.

Ik heb toen de TPG opgebeld en me voor laten lichten over het verzenden onder rembours. Ik was toen gerustgesteld dat er niets fout zou kunnen gaan en heb besloten tot verkoop aan deze mijnheer.

Alles netjes ingepakt, alle rembourskosten doorberekend aan hem, waar hij het helemaal mee eens was, en de telefoon opgestuurd.

Dit is inmiddels een week geleden zo'n beetje. Het geld van tpg heb ik nog niet, maar naar ik begreep kon dit weleens 2 tot 3 weken gaan duren, ik maak me daar dus nog niet ongerust over.

Wat dan wel? Onze vriend in Namibië blijft e-mailen met dat hij problemen heeft met de telefoon. Dit was zijn laatste e-mail:

Will je even laten weten wat er aan de hand is
Toen ik de telefoon kreeg kon ik hem voor twee dagen niet gebruike
om dat ik de beveilegings code niet had gekregen,toen ik de code kreeg
typte ik hem in en toen zij de telefoon dat hij mijn simkaart niet kom ondersteunen
en toen moest ik hem laaten unlocken voor N$300 dollar.
toen was ik natuurlijk blij en wou gelijk mijn nieuwe mobiel uitproberen.
Ik probeerde muziek te speelen maar het deed het niet toen werd ik van mij broer verteld dat de speaker kapot is.ik ben gelijk naar de winkel geloopen en hab gevraagt wat er aan de
hand was.ze hebben ff gekeken en zijden dat de speaker kapot was en dat het nog N$400 kost om die heel te maken.

Ik zit hier dus met een probleem,jij hebt mij niet verteld dat hij gesimlockt
was en ook niet dat de speaker(in de cellfoon) kapot was.nu zit ik met een cellfoon die geen muziek kan spelen behalve al ik de boksjes er in doe.

Gr
Aron

Daar schrok ik wel even van. Mijn gsm was nl. helemaal simlock vrij en werkte perfect!! Het is zijn woord tegen het mijne, maar als ik kwaad in de zin had gehad, had ik toch niet een defect toestel gestuurd? Dan had ik wel een baksteen verzonden. Ik heb dit allemaal naar eer en geweten gedaan en weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vandaar mijn bericht hier, in de hoop dat iemand mij advies zou kunnen en willen geven. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

M.vr.gr.,

Annabelle

mar42

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië (ander verhaal dan Nigeria)

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja naar mijn inziens kan je hier niks mee, omdat de telefoon in namibie is.
Wat wou diegene daar nu mee doen dan. :?
het terug sturen ofzo.

bionda1963

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Geen idee...ik weet alleen dat het een heel vervelend mannetje is. Ik hoop op deze manier ook anderen te waarschuwen niet met dit soort verkoop akkoord te gaan!

Dit kreeg ik vandaag:

jA Hallo

Denk je dat ik dat geld niet heb gestopt...
Ik heb aan de post verteld dat ik bedonderd
was en ze hebben mij het geld terug gegeven....

en:

Hoi

Ik heb geprobeerd 20 euro van het geld terug te claimen omdat ik een toestel heb gekregen
die niet aan zijn eisen voldeed.
Ik heb nog geen Antwoort gekregen.
Ik heb een Voorstel.
Of jij stuurt mij 30 euro op of ik claim all he geld terug wat ik al eerder gedaan heb....
Jouw keuze...

Mvg
Aron

Ik heb hem verder verteld het te bekijken en veel plezier met de telefoon. Heel naar aanhoudend mannetje.

mar42

Hij verteld wel bizarre dingen zeg, dat de post hem hetgeld terug heeft gegeven. :? :?
Dan had de post dit toch aan jou moeten melden, en de telfoon terug bezorgd bij jou, of zie ik dit nu verkeerd.

En dan heeft hij het weer over dat hij een claim heeft ingediend bij de post, en zijn geld terug eist.

Hij woont toch in Namibie zoasl hij zelf zei, en dat zijn vader het toestel bij zijn vriend zou ophalen.
Wie heeft de telefoon nu gecontroleerd, diegeen in namibie of diegeen die jij het toestel hebt toegestuurd. :?

Heel vaag figuur zeg. bewaar al je emails, en ook het bewijs van verzenden van het toestel. Mocht hij vervelend blijven dan kun je daarmee naar de polite gaan.

Je kan ook zijn ip adres achterhalen.

Denk ook niet, maar dat is mijn mening, dat je hier op dit forum verder geholpenkunt worden.

Wat je dan zou kunnen doen is je aanmelden bij het forum www.ikbengenaaid.net, daar zitten actieve moderators.
Die kunnen heel wat voor je uitzoeken, ip adres etc, ze kunnen zelfs een mail sturen naar diegene, en om opheldering vragen. En zij kunnen je ook vertellen welek stappen je eventueel kunt nemen. Daarin zijn zij heel behulpzaam. Niet alleen voor mensen die zijn opgelicht. Ook voor mensen zoals jouw. :wink:

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.ikbengenaaid.net/

Zonder komma doet de link het.
Goede tip, want ik zie haar geval als pogingen tot afpersing. Mocht het geld niet komen, wat zeker in de lijn der verwachtingen ligt, is zij opgelicht.

mar42

Ja precies,daarom verwijzing naar ikbengenaaid, omdat daar de moderators je kunnen helpen met uitzoeken. OOk ip adres kunnen zij achterhalen.

Ja stom die komma had ik er niet bij moeten plaatsen, dank je voor het melden :wink:

Gesloten