LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemers gebruik geen Paypal

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ben je ook al gestopt met Paypal?

ja
1
100%
nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

kareldebeuker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:45

Ondernemers gebruik geen Paypal

Ongelezen bericht door kareldebeuker »

Na een jaar of 5 met de nodige tegenzin met Paypal gewerkt te hebben is nu de maat vol.

Wij hebben al bijna 10 jaar een internetwinkel en sinds begin jaren 2004 ook een account bij Paypal. Puur vanwege onze klanten uit de VS die hier om vroegen. Maar we hebben ZO ontzettend veel gezeik en gezeur gehad dat we hebben besloten weer te stoppen met het aanbieden van Paypal. Dan maar wat minder omzet.

Voornaamste klachten destijds waren dat alle communicatie in het engels gaat, je niet even kunt bellen en dat bij het minste geringste je account bevroren wordt en je mar moet wachten totdat zij het er naar hebben. Op een gegeven moment konden we alleen nog maar geld innen ( overschrijven) als ik een credit card nummer opgaf. Dat had ik niet en ik ga dat echt niet alleen aanschaffen voor de firma paypal!

Toen heeft er een jaar of wat een paar honderd euro op die account gestaan. Totdat we in 2007 een nieuwe webwinkel kregen en de meeste betalingen via een NL betaalprovider liepen. Die bood ook Paypal aan.

Laten we het maar weer proberen dan. Credit card was niet meer nodig om geld over te schrijven omdat de betaalprovider er tussen zat.

Het was nog steeds op veel fronten een drama om mee te werken. Geen fatsoenlijke communicatie, geen mogelijkheid om ordergegevens ( bijv. klant of ordernummer) te verwerken in de transactiecode van Paypal. Ja, misschien maar dan moet u maar contact opnemen met de technische dienst in Ierland :twisted:

Maar goed, dagelijks werden er wel betalingen gedaan via Paypal dus kennelijk voorziet het in een behoefte. ( snap ik niets van als je met Ideal kunt betalen wat ronduit perfect werkt)

Tot vorige maand. Toen vond een klant het nodig om een account van iemand anders te gebruiken en dus fraude te plegen. Kan gebeuren op zich.

Deze klant, moet ik even vertellen, was al een jaar klant bij ons en had al meerdere bestellingen geplaatst. Betaald via paypal. Wel wat vage handelingen en herbetalingen nodig waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Maar goed, Paypal greep niet in en verder liep het steeds los en ik kon de goederen verzenden.

Totdat het dus vorige maand mis ging. Wat gebeurde; de klant deed 3 orders. 2 van dik 400,- euro en 1x van 30,- euro. Samen dik 800,- euro dus. Betaald met het account van iemand anders. Dat op zich mag!

Spullen na enkele dagen vertraging verzonden. En afgeleverd. Na een week een vraag van paypal of ik de spullen verzonden had en of ik daarvan eventueel op verzoek het bewijs kon leveren. ( allemaal op de onpersoonlijke paypal methode)

Ik heb aangevinkt dat het verzonden was en dat ik het aan kan tonen. ( wij verzenden met TNT en melden pakketten dagelijks via het TNT systeem Parcelware aan) Ik kan dus middels deze TNT gegevens aantonen dat de paketten verzonden waren en in ontvangst genomen waren.

Desondanks werd ons niet gevraagd deze informatie te leveren aan Paypal. Wel werd tot mijn grote schrik al het geld van onze account gehaald! :x Dit was 2 weken nadat de betaling had plaats gevonden.

Ik ben met dit verhaal naar de politie gegaan want met paypal kwam ik geen steek verder. Ze verchuilen zich overal achter en werken je zo veel mogelijk tegen door standaard teksten voor te lezen aan de telefoon.

De regio Politie heeft alles minutiuus onderzocht en was zeer behulpzaam. Ook de agent die mij hielp heeft in mijn bijzijn gebeld met paypal ( na de nodige kunstgrepen uitgehaald te hebben om ze aan de telefoon te krijgen) en deze agent was ook zichtbaar boos hoe hij behandeld werd. ( ze wilden bijv. niet geloven dat hij van de politie was maar wilden ook niet terugbellen naar het bureau :shock: )

Uiteindelijk kwam ik met Paypal niet verder. 100% een paarse krokodil verhaal dit.

De Politie heeft het nu nog steeds in onderzoek en men bekijkt momenteel wat men hiertegen kan doen zodat ik mijn geld krijg.

Kijk; die klant heeft fraude gepleegt dat is helder. Maar dan moet Paypal aangifte doen tegen die klant en mij schadeloos stellen. ( zeg maar zoals de credit card maatschappijen dat doen)

Daarom doe ik hier zo vaak ik kan de oproep aan ondernemers:

STOP PAYPAL TE GEBRUIKEN . Het kan jullie ook overkomen :idea: Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Gesloten