LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Uiteraard is dit artikel gebaseerd op een zeer aselecte steekproef en de ervaringen van slechts twee individuen die spraken met slechts twee individuele keukenadviseurs. Het is daarom heel goed mogelijk dat u of iemand die u kent een totaal andere ervaring heeft opgedaan.
De schrijfster is danwel niet objectief, maar wel eerlijk.
Uiteraard hebben we Küchenhaus Ekelhoff gevraagd om een reactie op dit artikel. Zij lieten ons bij monde van een advocaat weten dat dit artikel - en we citeren - “niet berust op de waarheid” en dat de verkoper onmogelijk direct om een offerte kan hebben gevraagd, aangezien Ekelhoff zijn verkopers “niet op een dergelijke wijze heeft opgeleid.” Tot slot stelt de verkoper dat het gesprek “geheel anders is verlopen” dan in dit artikel is weergegeven. Waarvan akte.
Küchenhaus Ekelhoffs advocaat is ook eerlijk :wink:

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door gast286 »

das minimaal vreemd te noemen.
zo dan, en nu ineens een Maximus aan het front die het met verve opneemt voor onze Oosterburen. deze schrijver nog nooit gezien of gehoort, en dan zo een stevige reactie/analyse van een onschuldig stukje in de Welke gids.
Ja hoor Maxim, ook wij lezen het met een gepaste hoeveelheid scepsis,
net als al die stukken die hier dagelijks verschijnen over de vele "voordelen" die het kopen over de grens biedt.

Tjuus

giermono
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2009 14:35

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door giermono »

Maximus TBR lijkt in dienst vd moffen te zijn, zodoende krijgt hij bijna een hartaanval van het juiste verslag

Maximus TBR
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:12

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door Maximus TBR »

Ten eerste ben ik niet in dienst van onze Oosterburen. Ten tweede krijg ik geen hartaanval en ten derde neem ik het niet op voor onze Oosterburen. En wat maakt het uit dat ik zoiets als eerste bericht post? Moet ik eerst een aantal berichten posten voordat ik mag wagen aan dit soort berichten?

Je kunt zelf wel nagaan dat als een Nederlandse keukenboer incognito bij de Duitsers langs gaan om te zien of het daar nou echt goedkoper is, ze daar, hoe je het went of keert, bevooroordeeld zitten.
Ik ga hierna ook verder niet discussiëren met mensen die zich meteen aangevallen voelen door mijn mening over het artikel op de site van Welke. Ik zie wel meer scherpe reacties hier op het forum op een mening, ervaring of voornemen van iemand die zijn of haar keuken in Duitsland wil kopen of gekocht heeft.

We zijn nu ook aan het kijken voor een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis. Eerst zijn we een aantal Nederlandse keukenboeren langs geweest en ook Duiste. Naar de Duitse zijn we geweest ZONDER Nederlandse offerte omdat ik al zou verwachten dat ze er gewoon een iets lagere prijs onder zouden zetten. Zeggen dat ze de eerste keukenboer zijn waar we op bezoek komen leek me beter. Zo kom je er ook achter hoeveel kennis de heer voor je heeft van de keuken, materiaal en apparatuur.
Ook voor de tegels zijn we in Nederland en Duitsland geweest. Bij de projectleverancier waren (op afspraak) binnen een kwartier klaar met de dame daar. Als je op mijn vraag of je met een diamant klopboor door een dubbelgebakken vloertegel kunt boren, zonder blikken of blozen ja zegt en je daarbij geen idee hebt wat in je showroom ligt en daarnaast ook niet goed luistert naar de klant, dan ben je weg natuurlijk. Bij een andere tegelboer was het wel aardig maar we hadden niet echt het gevoel wat je eigenlijk moet hebben als je de zaak uitloopt.

Voor beide zaken zijn we ook naar Duitse leveranciers geweest en daar was onze ervaring heel goed! Luisteren naar de klant en niet beroerd om 10 keer door de winkel te lopen om iets te laten zien.
Natuurlijk zijn er ook goede zaken hier in Nederland. Over twee weken zitten we bij een Nederlandse keukenboer hier bij ons in de buurt. Daar zijn we al een keer geweest en dat beviel ons ook erg goed. Daar gaan we heen ZONDER Duitse offerte en ook daar zitten we voor hem voor het eerst....

Oh ja..... om de reactie van pfffff moest ik wel glimlachen.....
Laatst gewijzigd door Maximus TBR op 07 jul 2009 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door maxx »

Als je op mijn vraag of je met een diamant klopboor door een dubbelgebakken vloertegel kunt boren, zonder blikken of blozen ja zegt
Ik ben nog geen tegels tegengekomen waar je met een diamantboor niet doorheen komt. Ik zou alleen niet de klopstand gebruiken want dat levert meestal mozaiek op.

Gebrek aan kennis van verkopend personeel is vaak een probleem. Die dame heeft vast en zeker nog nooit een tegeltje geboord of gesneden en al helemaal geen badkamertje geinstalleerd. Kan ook niet want dan is ze te duur om in een winkel te staan. Vraag aan een keukenverkoper eens of hij een laatje uit de kast wil halen. Dat levert soms echt leuke taferelen op!


Iedereen moet lekker een keuken kopen bij de keukenwinkel waar hij/zij een prettig gevoel heeft over het contact, voorlichting en prijs. Zoals je al aangeeft zijn er ook in Ned. goede keukenzaken te vinden die de klant serieus nemen zonder kortingspelletjes.

Te vaak lees je in de ondertoon van een post op dit forum dat mensen puur en alleen uit financiele overweging over de grens te gaan kopen. Vandaar dat de reacties zo scherp (sommige op het belachelijke af) zijn. Als appels met appels worden vergeleken dan zijn de verschillen klein of helemaal niet aanwezig.

Succes met zoeken.

MVG

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Maximus, natuurlijk zijn er ook in Duitsland prima keukenwinkels, en ook in Nederland slechte keukenwinkels. Het is daarom ook niet goed om te generaliseren naar 'de' duitse en 'de' nederlandse winkel. En in die zin is dit artikel ook geen gedegen onderzoek, maar meer een beschrijving van een ervaring.

Maar wat ik frappant vond, is dat mijn ervaring als consument bij Ekelhof zo overeen komt met wat zij schreven. Hoewel ze de schijn dus (heel erg) tegen hebben, is hun beschrijving van de Duitse ervaring wel conform de realiteit. En omdat heel veel Nederlanders bij die winkel op bezoek gaan, vind ik het wel goed dat ze daarover eens schrijven.

(Overigens vind ik de tip van maxx om een keukenverkoper eens te vragen om een lade eruit te halen wel een goeie! Een leuke test om te zien of de verkoper echt weet waar hij over praat, of dat hij zijn kennis uit de boekjes heeft.)

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

Heeft iemand ervaring met http://www.duitsekeukens.nl in Hoofddorp? Zij geven aan te leveren tegen Duitse prijzen, maar ik vraag mij af of dit ook zo is.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Als je een duitse keuken wilt, ga dan liever na een afspraak gemaakt te hebben, gewoon shoppen in Duitsland.
Zaken als Ekelhoff, Ardland, Akzent in Nordhorn monteren ook probleemloos in het westen van Nederland.

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

Dat zijn we ook zeker van plan, alleen is Hoofddorp hier 10 minuten vandaan en Nordhorn meer dan 2 uur. Ik weet niet hoe vaak je langs moet gaan om de deal te sluiten, maar als dat 3x is....

Dus vandaar mijn vraag, die helaas nog niet beantwoord is...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Heeft iemand ervaring met http://www.duitsekeukens.nl in Hoofddorp? Zij geven aan te leveren tegen Duitse prijzen, maar ik vraag mij af of dit ook zo is.
Jazeker, ze leveren tegen betaling van Duitse Euro's :roll:

Geen verschil met andere keukenzaken in dit prijssegment......

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

Geen verschil met andere keukenzaken in NL of in D?

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door hyama »

kijk eens op cruquius woonboulevard is ook vlakbij

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door maxx »

@msterdam schreef:Dat zijn we ook zeker van plan, alleen is Hoofddorp hier 10 minuten vandaan en Nordhorn meer dan 2 uur. Ik weet niet hoe vaak je langs moet gaan om de deal te sluiten, maar als dat 3x is....

Dus vandaar mijn vraag, die helaas nog niet beantwoord is...
Ach, met het aantal keer dat je hun naam over dit forum hebt geknald zou een goede korting er wel in moeten zitten. Neem trouwens ook een goede dosis inbeeldingsvermogen, veel fantasie en liefst een tekening en offerte van een normale keukenzaak mee want anders wordt het erg lastig. Ze hebben geen keuken staan en leven van het werk van anderen, makkelijk zat.


MVG

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

Ik weet niet of mijn vraag nu zo onduidelijk was, maar het enige wat ik wilde weten is of deze zaak inderdaad de prijzen kan waarmaken die ze beloven (nl. "als in Duitsland").

Dat er meubelboulevards bestaan weet ik, en ook dat ik naar Duitsland KAN.

@ maxx: het noemen van een naam is hier echt geen enkele reclame. Ik heb hier heel veel negatieve commentaren gezien over diverse zaken... Maar ik geloof dat er bij jou heel andere belangen meespelen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door maxx »

@ maxx: het noemen van een naam is hier echt geen enkele reclame. Ik heb hier heel veel negatieve commentaren gezien over diverse zaken... Maar ik geloof dat er bij jou heel andere belangen meespelen
Ach, neem de proef op de som en ga een keertje bij ze langs. Daarna mag je zeggen wat je ervan vindt. Je hebt je bericht volgens mij in minimaal 5 topics geplaatst zodat het erg op spam lijkt......lijkt zeg ik.

Belangen die spelen.... hoezo? Wij verkopen geen korting maar keukens dus zullen we bij de klanten die daar willen kopen toch al niet in beeld komen.

MVG

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

@msterdam schreef:Ik weet niet of mijn vraag nu zo onduidelijk was, maar het enige wat ik wilde weten is of deze zaak inderdaad de prijzen kan waarmaken die ze beloven (nl. "als in Duitsland").]
zal ik me opofferen?
Jij gaat naar je hoofddorpse-duitse-keuken"boer" en laat een tekening maken met uitgebreide offerte. Dan wil ik wel met je offerte en tekening hier naar een echte duitser gaan om een tegenprijs te laten maken.
(en dan geef ik me uit voor duitser, dus niet als nederlander)

Ik voel op m'n klompen echter nu al wel aan dat mijn prijs lager zal uitvallen.

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

maxx schreef:
Ach, neem de proef op de som en ga een keertje bij ze langs. Daarna mag je zeggen wat je ervan vindt. Je hebt je bericht volgens mij in minimaal 5 topics geplaatst zodat het erg op spam lijkt......lijkt zeg ik.
1. dat is het punt nou juist, ik heb helemaal geen zin om her en der offertes te gaan aanvragen. Dat kost mij en de leverancier tijd, lijkt me voor beiden niet zo efficiënt. Ik wil dus vantevoren al weten wat ik kan verwachten. Is dat zo vreemd? Heb HELE slechte ervaringen met een A-merk keukenboer in Nederland (ondanks duidelijk geschetste verwachtingen), en wil dat nooit meer. Ik ben nu dus bezig met desk research.

2. ik heb dit in 5 relevante topics geplaatst, om van diverse mensen relevante feedback te kunnen krijgen. En nog steeds geen antwoord gehad... weet niet wat jij onder spam verstaat, maar dit is noch juridisch, noch feitelijk spam.

Tenslotte: ik ken deze zaak niet, heb er geen connectie mee, en geen belang bij. Jouw commentaar over al deze fora klinkt echter erg verzuurd en is behoorlijk stemmingmakend. In ieder geval niet hulpvaardig, noch ter zake doend. Jammer!

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door @msterdam »

Emlichheimer schreef:
@msterdam schreef:Ik weet niet of mijn vraag nu zo onduidelijk was, maar het enige wat ik wilde weten is of deze zaak inderdaad de prijzen kan waarmaken die ze beloven (nl. "als in Duitsland").]
zal ik me opofferen?
Jij gaat naar je hoofddorpse-duitse-keuken"boer" en laat een tekening maken met uitgebreide offerte. Dan wil ik wel met je offerte en tekening hier naar een echte duitser gaan om een tegenprijs te laten maken.
(en dan geef ik me uit voor duitser, dus niet als nederlander)

Ik voel op m'n klompen echter nu al wel aan dat mijn prijs lager zal uitvallen.
Dank voor het aanbod van opoffering. Jammer, maar nog steeds geen antwoord dus.

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door PKRussel »

@msterdam schreef:
maxx schreef:
Ach, neem de proef op de som en ga een keertje bij ze langs. Daarna mag je zeggen wat je ervan vindt. Je hebt je bericht volgens mij in minimaal 5 topics geplaatst zodat het erg op spam lijkt......lijkt zeg ik.
1. dat is het punt nou juist, ik heb helemaal geen zin om her en der offertes te gaan aanvragen. Dat kost mij en de leverancier tijd, lijkt me voor beiden niet zo efficiënt. Ik wil dus vantevoren al weten wat ik kan verwachten. Is dat zo vreemd? Heb HELE slechte ervaringen met een A-merk keukenboer in Nederland (ondanks duidelijk geschetste verwachtingen), en wil dat nooit meer. Ik ben nu dus bezig met desk research.

2. ik heb dit in 5 relevante topics geplaatst, om van diverse mensen relevante feedback te kunnen krijgen. En nog steeds geen antwoord gehad... weet niet wat jij onder spam verstaat, maar dit is noch juridisch, noch feitelijk spam.

Tenslotte: ik ken deze zaak niet, heb er geen connectie mee, en geen belang bij. Jouw commentaar over al deze fora klinkt echter erg verzuurd en is behoorlijk stemmingmakend. In ieder geval niet hulpvaardig, noch ter zake doend. Jammer!
In 5 verschillende topics exact hetzelfde plaatsen versta ik onder spammen. En uit je antwoord blijkt dat je Maxx ondertussen wel kent, je hebt dus het een en andere gelezen hier. Je zal dan ook wel hebben gelezen dat velen vinden dat er weinig prijsverschil is tussen een goede Nederlandse keukenzaak en een Duitse tegenhanger. Echter meten is weten, gissen is missen.
Waarom is het nou teveel moeite om aan 2 a 3 zaken 2 uur te gaan zitten en je wensen neer te leggen, offerte mee naar huis te nemen en ze te vergelijken? 6 uur in iets insteken wat ruim 10k gaat kosten en wat 15 jaar meegaat lijkt me niet teveel.
Als jij je desk research goed uitvoert, dan weet je vaak al welke keukenzaken goed zijn en welke niet. Zo moeilijk is het allemaal niet.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken kopen: ga eens in Duitsland kijken/praten!!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik voel op m'n klompen echter nu al wel aan dat mijn prijs lager zal uitvallen.
Ik voel het in mijn lederhosen dat IK lager kan uitkomen..... :wink:

Alle gekheid op een stokje.....

De prijzen van een keuken en/of apparatuur verschillen nauwelijks qua INKOOP in Duitsland en Nederland (en dat zeg ik uit ervaring). Natuurlijk kan het dan wel in de VERKOOP verschillen, maar dan net zoveel als keukenzaken onderling in één van de landen!

Ook zal een mogelijk verschil groter zijn tussen een prijsvergelijk van een Rotpunkt keuken- of een SieMatic keuken- over de grenzen; maar ook dat lijkt me logisch; nietwaar!?

Voor echt grote verschillen zou je eens naar Polen moeten rijden! :wink: daar ligt de levenstandaard anders als in NL of D..........., kan je meteen een goeie plaatser en stucadoor scoren! :wink:

En over de duitse keukens uit hoofddorp is al een topic geweest; zet 'm eens op zoeken.. :!:

Gesloten