Ik heb de laatste tijd veel problemen gehad met Ziggo, met als dieptepunt dat mijn @home e-mailaccount door Ziggo is verwijderd. Ik heb een uitgebreide brief geschreven waarin precies staat wat er allemaal is misgegaan (heel wat, en beloftes worden nooit nagekomen) en als reactie krijg ik een computer gegenereerde e-mail waarin staat dat ik in de algemene voorwaarden kan kijken of ik in aanmerking kom voor vergoeding. Schandalig hoe Ziggo met haar klanten omgaat. Een e-mailaccount mag niet zomaar verwijderd worden! En als er nou nog op een fatsoenlijke manier aandacht aan werd geschonken en compensatie werd aangebonden maar nee hoor!
Ik werk op een advocatenkantoor en ga samen met een van de advocaten hier kijken wat ik kan doen want ik vind dit echt schandalig. Het is nog een geluk dat ik op deze manier (door mijn werk) kan worden bijgestaan want anders heb je geen poot om op te staan.
Zie hieronder de brief (met het hele verhaal) naar Ziggo:
Op 1 april ben ik naar Utrecht verhuisd vanuit Tilburg. Helaas deed ons internet het niet, reden onbekend. Na eindeloos bellen en 3 weken zonder internet kregen we uiteindelijk een nieuwe modem. Toen zijn we opnieuw aangemeld voor Ziggo (als nieuwe klant, kwamen we later achter). En uiteindelijk deed internet het. Maar een tijdje daarna zijn de problemen begonnen. Mijn e-mailaccount werkte namelijk niet meer! Ik kon niet meer inloggen met mijn e-mailadres en wachtwoord en ik kon ook geen nieuw wachtwoord opvragen. Dus ik ben gaan bellen met uw klantenservice. Dit duurde ontzettend lang, meerdere malen geprobeerd maar iedere keer werd aangegeven dat de wachttijd langer dan 20 min. zou duren. Na een paar dagen had ik eindelijk iemand aan de lijn.
De eerste keer (5 juni) heb ik gesproken met ... (in brief naam van telefoniste vermeld). Zij weet niet wat er aan de hand is, maar ze gaat het door de technische dienst laten nakijken. Erg vriendelijk is ze niet, ze is duidelijk geïrriteerd omdat ik geïrriteerd ben, waar ze naar mijn idee begrip voor zou moeten hebben gezien mijn situatie. Ik ben geen enkele keer onbeleefd geweest maar een vriendelijk antwoord krijg ik niet. Ze belooft mij dat ik binnen 5 werkdagen bericht krijg. Ik vraag of dat niet sneller kan, maar volgens mevrouw (..) kan dat ABSOLUUT NIET. Waarom niet, vraag ik. "Dat is nu eenmaal de procedure". Geen bevredigend antwoord aangezien ik dringend op belangrijke mail zit te wachten. Ik vraag nog een beetje door maar mevrouw (...) wordt snibbig. Ik wacht 5 werkdagen maar krijg geen bericht van Ziggo. Nog 3 werkdagen gewacht en wederom geen bericht van Ziggo.
Ik bel zelf maar weer en na een tijd wachten krijg ik weer iemand aan de lijn. Ik doe mijn hele verhaal en de jongen gaat het nakijken. Ik word in de wacht gezet en ineens ben ik doorverbonden met iemand anders. Zonder bericht dat dit ging gebeuren moet ik weer mijn hele verhaal doen. Ik krijg het standaard antwoord "Ik ga het voor u nakijken mevrouw, moment". De jongen komt terug en zegt: het is me gelukt om een nieuw wachtwoord aan te maken, welkom01, nu kunt u deze zelf weer veranderen. Ik vraag of hij het zeker weet maar hij verzekert me dat dit echt het geval is. Ik check mijn e-mail en zoals verwacht kan ik nog steeds niet inloggen.
Ik bel voor de derde keer (18 juni). Bij de eerste persoon doe ik wederom mijn hele verhaal. "Ik ga het nakijken mevrouw". Ik word weer 10 minuten in de wacht gezet en wordt wederom zonder bericht gewoon doorverbonden. Ik mag bij de 2e persoon alweer mijn hele verhaal doen. "Ik ga het nakijken mevrouw". Deze meneer zegt: wat is uw e-mailadres? Ik zeg dat dit een [email protected] adres is. De meneer verzekert me dat dit niet kan omdat ik Casema klant ben. Als ik zeg dat ik dit niet ben, verzekeren ze me dat ik dit wel ben. In plaats van naar mij te luisteren proberen ze het beter te weten. Maar als ik zeg dat ik nooit Casema klant ben geweest, dan ben ik dit nooit geweest, ik ben altijd @home klant geweest. De meneer vertelt me dat hij kan zien dat ik een casema e-mailadres heb, iets waar ik niks vanaf weet. En dan komt de aap uit de mouw: blijkbaar is mijn @home e-mailaccount verwijderd en heb ik een nieuw casema e-mailadres gekregen waar ik niet van op de hoogte ben gesteld. Hij zegt dat hij het vervelend vindt maar dat hij er niets aan kan doen. Ik word boos en zeg dat ik wil dat er iets gedaan wordt. Hij zegt: "Moment mevrouw, ik vraag het even na". En wat denkt u? Na 10 (!) minuten word ik wederom doorverbonden zonder dat dit tegen mij wordt gezegd, en moet ik voor de zoveelste keer mijn hele lange verhaal vertellen!!!! Ik ben ondertussen zeer gefrustreerd maar ik krijg erg weinig begrip van de servicedesk medewerkers.
Uiteindelijk spreek ik met (naam vermeld in brief) van de technische dienst. Hij gaat kijken of het mogelijk is dat mijn mailbox uit quarantaine wordt gehaald. Ik word hierover binnen 5 werkdagen teruggebeld. Ik geloof dit niet maar hij verzekert me dat hij mij persoonlijk terugbelt binnen 5 werkdagen. We blijven hierover discussiëren maar hij kan niet meer doen dan mij 100% verzekeren dat hij dit gaat doen.
En uiteindelijk heb ik wederom niets gehoord, nu 7 werkdagen later!!!
Conclusie van het verhaal is dat ik DOODZIEK wordt van de service van Ziggo. Ik wil graag compensatie krijgen voor al deze ellende, niet alleen de tijd en de moeite die ik hier helaas in heb moeten steken maar vooral omdat mijn e-mailaccount zomaar verwijderd is. Dit is blijkbaar een gevolg van onze verhuizing naar Utrecht (en de nieuwe aansluiting, iets wat ook al veel tijd en telefoontjes naar Ziggo gekost heeft). Ik vind het schandalig hoe alles afgehandeld wordt bij jullie en hoe de mensen van de klantenservice reageren. Ik krijg totaal geen begrip en niemand kan mij vertellen wat er aan de hand is. Beloftes worden niet nagekomen, kortom: jullie service is totaal waardeloos. Als ik niet heel snel bericht krijg van jullie kant, dan zeg ik binnenkort al mijn diensten bij Ziggo op en zal ik zorgen dat niemand nog één goed woord van mij over Ziggo hoort. Ik ben niet snel zo boos als ik nu ben maar dit is gewoon geen manier om met je klanten om te gaan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo heeft mijn e-mailaccount verwijderd!!
Re: Ziggo heeft mijn e-mailaccount verwijderd!!
1e. De voorwaarden voor compensatie staan gewoon vast. Dat kan wel zo zijn, maar een compensatie voor het verwijderen van e-mailaccount daar niet bij. Er staat alleen dat men in aanmerking komt voor vergoediging bij ...... Er staat vervolgens niet bij hoe deze compensatie verkregen kan worden. Verder staat er dat de hoogte van de vergoedingen te vinden zijn op de Tarievenlijst. Ik kan deze niet vinden op de website. Dit kost wederom veel tijd, terwijl ik van mening ben dat Ziggo zelf een compensatie aan moet bieden. Daarnaast ben ik het voornamelijk niet eens met hoe Ziggo met de situatie omgaat.
2e. Klachten moet je kort en zakelijk houden; dit soort ellenlange epistels vraagt veel te veel tijd en worden dus nauwelijks gelezen.
Dat is een probleem van Ziggo. Ik heb veel ruimte nodig om te beschrijven wat er allemaal misgaat en wellicht dat er door frustratie iets te veel wordt uitgewijd, maar het is aan Ziggo om klachten goed te behandelen. Als een brief lang is, is dit nog geen reden om een klacht niet (correct) te behandelen. Het is des te meer een signaal dat er veel mis is gegaan.
3. Vervelend dat je @home mailaccount er niet meer is, maar daar is niets meer aan te veranderen. Als Ziggo op een nette manier excuses aanbiedt, compensatie biedt en haar verantwoordelijk neemt, ben ik het hier mee eens. Maar ik ga me niet zomaar neerleggen bij het feit dat dit gebeurd is. Dit was een belangrijk e-mailadres dus "daar is niks meer aan te doen" vind ik absoluut geen rechtvaardiging en nogal makkelijk. Nogmaals, fouten worden gemaakt maar het gaat erom hoe men hierop reageert.
2e. Klachten moet je kort en zakelijk houden; dit soort ellenlange epistels vraagt veel te veel tijd en worden dus nauwelijks gelezen.
Dat is een probleem van Ziggo. Ik heb veel ruimte nodig om te beschrijven wat er allemaal misgaat en wellicht dat er door frustratie iets te veel wordt uitgewijd, maar het is aan Ziggo om klachten goed te behandelen. Als een brief lang is, is dit nog geen reden om een klacht niet (correct) te behandelen. Het is des te meer een signaal dat er veel mis is gegaan.
3. Vervelend dat je @home mailaccount er niet meer is, maar daar is niets meer aan te veranderen. Als Ziggo op een nette manier excuses aanbiedt, compensatie biedt en haar verantwoordelijk neemt, ben ik het hier mee eens. Maar ik ga me niet zomaar neerleggen bij het feit dat dit gebeurd is. Dit was een belangrijk e-mailadres dus "daar is niks meer aan te doen" vind ik absoluut geen rechtvaardiging en nogal makkelijk. Nogmaals, fouten worden gemaakt maar het gaat erom hoe men hierop reageert.
Als dat kwartje eens zou vallen bij de providers, dan zou er minder irritatie over de slechte service bij de klanten zijn.Nogmaals, fouten worden gemaakt maar het gaat erom hoe men hierop reageert.
-
Ziggo webteam Alex
Eerst onze excuses voor het probeem dat er is ontstaan betreft uw e-mail adres. Graag willen wij u helpen met uw problemen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Alex
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Alex
-
stofzuigertje
Alex zoekt dus wegens tekort werk oude klachten tot 1 jaar oud op!
Beter is het een Live.nl adres bij Hotmail of iets bij Gmail te vragen, als je ooit weg wilt bij problemen hou je dan tenminste je mail adres!
Ziggo had zoveel klachten en oude weggelopen klanten verliezen ook hun mail adres.
Ik gebruik dus het mail adres van mijn huidige aanbieder daarom ook alleen voor hun nieuwsbrief en rekening.
Dit word dan doorgestuurd en opgehaald via G mail van Google!
Ik kan dus overal mailen zonder provider nodig te hebben....
Beter is het een Live.nl adres bij Hotmail of iets bij Gmail te vragen, als je ooit weg wilt bij problemen hou je dan tenminste je mail adres!
Ziggo had zoveel klachten en oude weggelopen klanten verliezen ook hun mail adres.
Ik gebruik dus het mail adres van mijn huidige aanbieder daarom ook alleen voor hun nieuwsbrief en rekening.
Dit word dan doorgestuurd en opgehaald via G mail van Google!
Ik kan dus overal mailen zonder provider nodig te hebben....