LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Thanks54,

Fijn om te horen dat het met jou ook goed gaat.
Ik zit nu op dag 4 en heb echt het idee dat ik me steeds prettiger ga voelen,weer meer mezelf, heb tot nu toe geen enkele bijwerking.
Is het bij jou echt zo dat je dat pas na een maand merkt? Ik dacht dat je dat wel gelijk ging merken als je aan het afbouwen bent.

Succes verder!

Groetjes Angela

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Hier weer even een update.

Ben nu een week aan het afbouwen van 20mg naar 10mg en het gaat nog steeds goed. Geen enkele bijwerking, dus dat is goed.

Het is wel rustig op het forum de laatste tijd, jullie zitten zeker lekker op het strand :lol: :lol:

Nou ik hoop het want dan gaat het jullie ook allemaal goed.

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Angela

thanks54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 dec 2008 17:23

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door thanks54 »

Hallo Angela,
Hier ook nog steeds alles oké, zit nu op 4 weken 10 mg. Begin al in de verleiding te komen die 10 mg er ook nog af te gooien, maar denk dat het beter is om nog even af te wachten. Ik hoop dat het met jou ook nog steeds goed gaat. Nog steeds geen last van bijwerkingen?
Groeten mij

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo thanks54,

Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.
Ik zit nu 2 weken op 10mg en alles gaat nog steeds goed, geen enkele bijwerking. Ik heb die verleiding ook hoor om helemaal te stoppen,
maar de dokter zei 6 weken dus daar hou ik me maar aan, dus nog 4 weken te gaan en dan zullen we weten of ik helemaal zonder kan.
Ik hoop het wel.
Nou ik hou je op de hoogte.
Veel succes verders met afbouwen.

Groetjes Angela

pavilion_8060
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door pavilion_8060 »

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met 10mg citalopram.
1 week later, ben ik overgegaan naar 20mg.
Toen ik op 20mg zat, kreeg ik 4 dagen later, een gehoorhallusinatie,
ik hoorde stemmen enz in me hoofd, en het was niet fijn, ik had ook hoofdpijn toen het over was, het duurde ongeveer 2 minuten. Ik gebruik ook Carbamazepine en Lamictal ernaast, voor mijn epileptie, waar ik aan geopereerd ben. :cry: Zijn er ook mensen, die hier meer last van gehad hebben???
Ik heb wel veel last van bijwerkingen, Droge mond en keel, veel zweten, en soms moe en een beetje duizelig, de ene keer voor ik me beter dan de andere keer. Ik hoor het wel van jullie.
Gr. Ronnie

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Ronnie,

Stemmen heb ik nooit gehoord, wel alle andere bijwerkingen die je opnoemd.
Misschien weet je huisarts of dit er bij hoort, ik zou het toch even vragen als ik jou was.
Verder wil ik je veel succes wensen, en ook al is het moeilijk toch doorzetten hoor, want die bijwerkingen worden vanzelf minder.

Groetjes Angela

pavilion_8060
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door pavilion_8060 »

Hallo Angela,

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het met me eigen medicatie te maken heeft, een soort wisselwerking van de carbamazepine. Ik heb die gehoorhallusinatie vaker gehad, voordat ik met citalopram begon. Ik had het toen heel soms, als ik bijvoorbeeld, niet goed me medicatie in nam. Nu had ik het ook, maar nu was het iets erger, en langer dan normaal. ik ben terug gegaan naar 10mg maar ik stop er niet mee. Ik heb die gehoorhallusinatie vaker gehad, en toen kwam er een epileptieaanval erachter aan, dus vandaar dat ik een beetje oppas en goed oplet.
Over 2 weken moet ik weer terug naar me physigiater en dan ga ik het even bespreken. Ik heb ook erg veel last van me darmen, en harde ontlasting, en ik moet heel veel plassen, en soms met moeite. Heeft iemand ook last dat je minder goed kan slikken, met je keel??? Gr. Ronnie :P

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Hoi Ronnie,

Het moeilijke slikken herken ik ook. Had een tijdje last van een 'dikke' en droge keel. Gaat vanzelf over! Als je nog meer moet ophogen met citalopram zul je waarschijnlijk merken dat je iedere keer bijwerkingen hebt, maar het zijn er steeds minder. Ik ben van 20 mg naar 30 mg en 40 mg gegaan en zit nu sinds een week op 50 mg. Bij de laatste stap waren de bijwerkingen verwaarloosbaar. Dus hou vol!

Groetjes,
Mamami

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Zijn er nog meer mensen op dit forum die 40 mg of meer slikken?

pavilion_8060
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door pavilion_8060 »

Hoi Mamami,

Dank je voor de reactie.
Ik denk inderdaad dat het nu nog meevalt met 20mg.
Ik hou het ook vol, maar ik heb nu ook al bijwerkingen van me andere medicatie heb ik het idee. Carbamazepine en Lamictal.
Ik heb speciale tandepasta gekocht, speciaal voor mensen, met medicitie gebruik, die geeft kunstmatige vloeistof in je mond, waardoor je mond niet zo droog is, en dat helpt wel een beetje gelukkig.
Ik heb momenteel ook hoofdpijn, want ik ben 6 dagen geleden, overgegaan, naar 20mg. slapen kan ik nog wel goed, maar ik merk wel, dat ik meer droom, dan gewoonlijk. Appart eigenlijk.
Ik wens iedereen heel veel sterkte.

Gr. Ronnie

Annebelle74
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:19

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annebelle74 »

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die zijn gestopt met citalopram/cipramil en welke klachten (angsten e.d.) er terug kwamen. Ikzelf heb 7 jaar 20 mg geslikt en ben nu ongeveer 3 maanden gestopt. Maar ik merk dat ik me de laatste dagen er angstig en onzeker voel. Dat terwijl ik me met de afgelopen jaren met de medicijnen altijd erg sterk en krachtig voelde. Moet soms ook wel huilen van geluk (ook heftig), maar merk dat de negatieve emoties en gevoelens veel meer aanwezig zijn. Eigenlijk lijkt het of alle emoties/prikkels (positief en negatief) te heftig zijn. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Annebelle74,

Ik ben na 5 jaar slikken van citalopram gestopt. In het begin merkte ik niet veel, vergat het soms wel eens. ben toen gestopt..bijna in 1 keer en had geen klachten. na een paar weken weer lachen zoals vroeger, en voelde weer gevoel. huilen om niks en dacht..ow fijn. ben nu 2 maanden medicijn vrij en moet helaas zeggen dat ik me echt niet fijn voel. Ben moe...pijnlijke spieren, kwaad, boos, en erg down. voel ook depressief. Al met al niet om echt blij van te worden. Om eerlijk te zijn voelde ik me met de citalopram, heel wat beter ondanks al je gevoel wordt afgevlakt. het houd je stabiel wat erg fijn is. dat kan ik nu niet zeggen...heb pieken en dalen.,...om niet goed van te worden. ik weet op dit moment niet goed wat te doen hiermee en dus ga ik een afpsraak maken met de dokter. zijn advies zal ik opvolgen. Hij heeft me ooit gezegd dat ik een chronisch serotenine tekort heb, maar ik heb graag bewijzen. Waneer dit het geval is zal ik zeker herstarten met de citalopram, want op dit moment voel ik me erg vervelend en zelf ziek ervan.

veel sterkte ...grt elmos

Annebelle74
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:19

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annebelle74 »

Hoe kan bewezen worden of je een chronisch serotenine tekort hebt?
Zijn daar lichamelijke onderzoeken voor?

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

annebelle74,

het schijnt dat je bij een neuroloog terecht komt. ze kunnen schijnbaar via wat vocht uit je beenmerg testen of je serotine gehalte op peil is. of dit klopt weet ik niet. ik heb het horen vertellen..

johnathan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 10:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door johnathan »

wat jij wil, stofzuiger
Laatst gewijzigd door johnathan op 14 jul 2009 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Lang verhaal, maar na 7 jaren en 135 pagina's is er voldoende te lezen dus waarom plaats je dit?

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Vraag je dit aan mij stofzuigertje? zo ja..ik plaats dit om mijn verhaal te delen met mensen die net als mij in dezelfde situatie zitten. ook omdat ik graag mensen een hart onder de riem steek om positief te blijven denken en voelen omdat ik weet hoe dit soort mensen zich voelen.

Ik vind jou opmerking waneer dit voor mij bedoelt was meer dan vervelend aan aanvallend overkomen.

Eef'70
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:23

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Eef'70 »

Hallo,

Graag zou ik willen weten of er iemand is die 60 mg citalopram heeft geslikt of nu nog slikken.
Mijn psych wil het nml tot 60 ophogen maar het lijkt me wel heel erg veel.....
Ben nu 3 wk. bezig 1e 2 wk. 20 mg nu sinds 1 wk 30 mg volgende week terug op controle en verwacht dat ie dan ophoogt naar 40 mg.
Ik kan eigenlijk nergens iets terug lezen dat er iemand ook zoveel gebruikt.
De bijwerkingen zijn me tot nu toe mee gevallen, als je de bijsluiter leest wordt je niet echt vrolijk, maar ja dat is bij een paracetamol ook niet!
Heb me wel erg misselijk gevoeld maar dat is nu al ver over en heb nog wel een hele droge mond,moeite met slikken net of ik een dikke keel heb en heb last van blaren op m'n tong en gehemelte?


Groetjes, Eef

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Hallo Eef,

Ik heb nooit geen 60 mg geslikt, maar ik vind wel dat het erg hard gaat met ophogen in 3 weken tijd. Ik weet je situatie niet en mischien is het nodig, maar dit medicijn heeft tijd nodig voor inwerking. ik vind 60 mg erg hoog hoor!! die droge keel en mond is normaal...dat duurt een paar weken. Blaren her en der heb ik nooit van gehoord bij citalopram. Mischien even de dokter bellen en er na vragen. misselijk zijn is een een verschijnsel wat vaak voorkomt maar ook na bepaalde tijd overgaat. Heel veel sterkte.

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

hallo allemaal
ik slik nu 12 weken 20 mg. ik slik het voor angst,dwanggedachten en depressieve stemmingen. heb eerst 6 weken ook iets kalmerends gebruikt omdat ik veel onrust voelde. na 6 weken deed ik het zonder. maar tijdens mijn menstruatie werd ik weer onrustig en nam weer iets kalmerends.(3-4 dagen)
nu ben ik weer ongesteld, maar deze keer is het echt erg.weer kalmeringstabletje, en heb besloten om van 20 mg cita naar 25 te gaan.dit doe ik nu 3 dagen. maar voel me echt niet goed. denk steeds aan zelfmoord. ik wil niet meer zo leven.
lieve lotgenoten help me erdoor!! ik weet niet meer wat ik moet doen!!
moet ik weer terug naar 20 mg, of nog even doorzetten? ik heb het gevoel dat niemand zoiets meemaakt als ik.
ik heb veel steun gehad van jullie verhalen, maar ben zo bang dat ik het deze keer niet zal redden. ben zo bang dat ik de controle ga verliezen.mijn dagen zijn een hel, en ben altijd blij als het bedtijd is. maar als ik wakker word begint de hel weer. sorry voor mijn rommelige verhaal, ik hoop dat jullie me begrijpen.graag snel een reactie :cry:

Gesloten