LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Electrabel iemand ervaring?
Electrabel iemand ervaring?
Hallo,
Momenteel zit ik bij Essent en kan ik de tarieven vastleggen voor 3 jaar.
Maar ik kan ook overstappen naar Electrabel en het daar voor 3 jaar vastleggen wat mij 50 euro per jaar voordeel zal opleveren, dit is niet veel maar wel 5% op mijn jaarrekening van +/- 1000 euro.
Is er iemand die ervaring met Electrabel heeft en of deze partij een goede service biedt?
Maken ze qua facturen niet steeds fouten met alle gevolgen van dien?
m.a.w. is dit een goed energie maatschappij om bij aan te sluiten?
Ik heb al wat op google gekeken maar kwam op dit forum en consumentenbond niks tegen.
Momenteel zit ik bij Essent en kan ik de tarieven vastleggen voor 3 jaar.
Maar ik kan ook overstappen naar Electrabel en het daar voor 3 jaar vastleggen wat mij 50 euro per jaar voordeel zal opleveren, dit is niet veel maar wel 5% op mijn jaarrekening van +/- 1000 euro.
Is er iemand die ervaring met Electrabel heeft en of deze partij een goede service biedt?
Maken ze qua facturen niet steeds fouten met alle gevolgen van dien?
m.a.w. is dit een goed energie maatschappij om bij aan te sluiten?
Ik heb al wat op google gekeken maar kwam op dit forum en consumentenbond niks tegen.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Electrabel is op de nederlandse energiemarkt relatief nieuw. Essent heeft hier altijd gezeten. Kun je bij eletrabel ook de prijs voor 3 jaar vastzetten? Bespaar je dan die 4 euro per maand?
Ik wil je alleen maar t volgende meegeven. Overstappen van leverancier brent vaak ellende met zich mee. Als je tevreden bent zou ikzelf voor zo'n klein bedrag niet overstappen. Ik kan natuurlijk niet in jou financiele situatie kijken, k zou t wel eens overwegen.
Ik zou wel de vaste tarieven van beide bedrijven naast elkaar leggen.
Idem voor de variabele tarieven als je ergens voor kiest.
Ik wil je alleen maar t volgende meegeven. Overstappen van leverancier brent vaak ellende met zich mee. Als je tevreden bent zou ikzelf voor zo'n klein bedrag niet overstappen. Ik kan natuurlijk niet in jou financiele situatie kijken, k zou t wel eens overwegen.
Ik zou wel de vaste tarieven van beide bedrijven naast elkaar leggen.
Idem voor de variabele tarieven als je ergens voor kiest.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 jul 2009 06:58
Re: Electrabel iemand ervaring?
Ik ben klant van Electrabel en tevreden over hun diensten. Electrabel heette vorig jaar nog Rendo.
Wat misschien een tip is: Op de site van de toezichthouder staat of energieleveranciers wel op tijd hun facturen sturen en dingen regelen. Bij Electrabel (vh Rendo) scoren ze op alle punten 100%.
http://www.nma-dte.nl/images/Scorecard_ ... 20737.pdf
Kan ze dus van harte aanbevelen. Weet niet of ze de goedkoopste zijn, maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil waar je wordt genaaid.
Wat misschien een tip is: Op de site van de toezichthouder staat of energieleveranciers wel op tijd hun facturen sturen en dingen regelen. Bij Electrabel (vh Rendo) scoren ze op alle punten 100%.
http://www.nma-dte.nl/images/Scorecard_ ... 20737.pdf
Kan ze dus van harte aanbevelen. Weet niet of ze de goedkoopste zijn, maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil waar je wordt genaaid.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Overstappen naar een andere aanbieder dan Essent is altijd aan te raden. Het is een klantonvriendelijk bedrijf met te hoge tarieven en een slechte klantenservice. Zelfs bij gelijke tarieven is overstappen de moeite waard. Essent moet worden gerekend tot dezelfde categorie als Oxxio, NEM en Nuon. Bedenk verder dat goede aanbieders als Greenchoice of Caplare/Main al snel zo'n 2-3 cent per m3 gas en 0,5 cent per kwH goedkoper zijn dan Essent en Electrabel (voor een vast tarief voor 3 jaar). Let verder ook op de hoge opzegvergoedingen van Essent.Overstappen van leverancier brent vaak ellende met zich mee. Als je tevreden bent zou ikzelf voor zo'n klein bedrag niet overstappen. Ik kan natuurlijk niet in jou financiele situatie kijken, k zou t wel eens overwegen.
Re: Electrabel iemand ervaring?
@Wim2007
ik kom toch vrij weinig klachten tegen van Nuon, Essent en Eneco (de grote 3) op dit forum.
ik kom toch vrij weinig klachten tegen van Nuon, Essent en Eneco (de grote 3) op dit forum.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Essent en Nuon, oftewel de oude energiebedrijven op de hoop gooien als de NEM en Oxxio gaat mij toch echt te ver. Ik vind dit ook appels met peren vergelijken.
De oude energiebedrijven hebben een giga klantenbestand wat in de miljoenen loopt. Iets wat bepaald niet van NEM/Oxxio gezegd kan worden.
Als ik dan het aantal klachten ten opzichte van het klantenbestand vergelijk scoren de grote bedrijven ten opzichte van de kleine levernaciers goed.
Het aantal greenchoice klachten liegen er overigens ook niet om. Zeker als ik hun klantenbestand ernaast leg.
Verder wat betreft de opzegvergoedingen. Wim je slaat de plank volledig mis.
De opzegvergoedingen zijn wettelijk vastgelegd en zijn dus bij iedere leverancier hetzelfde.
De oude energiebedrijven hebben een giga klantenbestand wat in de miljoenen loopt. Iets wat bepaald niet van NEM/Oxxio gezegd kan worden.
Als ik dan het aantal klachten ten opzichte van het klantenbestand vergelijk scoren de grote bedrijven ten opzichte van de kleine levernaciers goed.
Het aantal greenchoice klachten liegen er overigens ook niet om. Zeker als ik hun klantenbestand ernaast leg.
Verder wat betreft de opzegvergoedingen. Wim je slaat de plank volledig mis.
De opzegvergoedingen zijn wettelijk vastgelegd en zijn dus bij iedere leverancier hetzelfde.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Dat is niet juist. De hoogte is alleen aan een maximum gebonden en zijn niet bij iedere leverancier hetzelfde.Verder wat betreft de opzegvergoedingen. Wim je slaat de plank volledig mis. De opzegvergoedingen zijn wettelijk vastgelegd en zijn dus bij iedere leverancier hetzelfde.
De klanttevredenheid van deze bedrijven verschilt niet zo heel erg: http://www.energieleveranciers.nl/energ ... nergie_allEssent en Nuon, oftewel de oude energiebedrijven op de hoop gooien als de NEM en Oxxio gaat mij toch echt te ver. Ik vind dit ook appels met peren vergelijken.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Quote:
Verder wat betreft de opzegvergoedingen. Wim je slaat de plank volledig mis. De opzegvergoedingen zijn wettelijk vastgelegd en zijn dus bij iedere leverancier hetzelfde.
Klopt idd helemaal. Vooral bij opzegvergoedingen van ondernemers (bedrijven) zijn zeer grote verschillen.Quote:
Dat is niet juist. De hoogte is alleen aan een maximum gebonden en zijn niet bij iedere leverancier hetzelfde.
mwah ben ik niet zo met je eens. Je vergelijkt enkele energiebedrijven met elkaar, dat is totaal niet appels met peren vergelijken. Je vergelijkt wel een oud bedrijf met een nieuwkomer. Dan zijn ouwe appels met jonge appels vergelijkenQuote:
Essent en Nuon, oftewel de oude energiebedrijven op de hoop gooien als de NEM en Oxxio gaat mij toch echt te ver. Ik vind dit ook appels met peren vergelijken.
Feit blijft dat ik op dit forum bijvoorbeeld weinig klachten over bijvoorbeeld Eneco en Essent zie en relatief veel over de kleinere energiebedrijven op de Nederlandse markt.
Geloof ik niks van zo'n site. Totaal niet geloofwaardig. Energiebedrijven die betalen krijgen betere beoordelingen. En je moet van alle bedrijven hetzelfde aantal klanten benaderen. [/quote]Quote:
De klanttevredenheid van deze bedrijven verschilt niet zo heel erg: http://www.energieleveranciers.nl/energ ... nergie_all
Re: Electrabel iemand ervaring?
Dat is niet juist. De hoogte is alleen aan een maximum gebonden en zijn niet bij iedere leverancier hetzelfde.
Vooralnog ben ik geen enkele leverancier tegengekomen die niet het maximum aan boete in rekening brengt bij de consument. Waarbij ik met consument bedoel: de huisje, boompje, beestje klanten. Dus geen ondernemer(s) van een of ander bedrijf die bij een leverancier een contract hebben.Vooral bij opzegvergoedingen van ondernemers (bedrijven) zijn zeer grote verschillen
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Electrabel iemand ervaring?
Electrabel heette geen Rendo. Rendo leverde rechtstreeks maar staat bekend als een netbeheerder. De vergunning van Rendo is per Maart 2009 dan ook ingetrokken. Rendo heeft al haar klanten verkocht aan Electrabel hetgeen in strijd is met de wetgeving. Alle klanten moeten zelf een nieuwe leverancier kiezen en niet het slachtoffer worden van koehandel.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Blijkbaar niet goed gezocht. voorbeeld: contract 3 jaar, vertrek na minder dan jaar. Gaat bij Essent en Nuon per produkt € 100,- kosten. Bij Greenchoice € 50,- per contract. en bij Electrabel niets.Vooralnog ben ik geen enkele leverancier tegengekomen die niet het maximum aan boete in rekening brengt bij de consument.
bron:
http://www.essent.nl/content/thuis/prod ... oeding.jsp
http://greenchoice.nl/Overstappen-Naar- ... ormen.aspx
http://www.electrabel.nl/Thuis/Producten/Acties.aspx
http://www.nuon.nl/producten-en-dienste ... oeding.jsp
Re: Electrabel iemand ervaring?
Voor wie wat meer wil weten over de geschiedenis en achtergronden van Electrabel, bekijk eens deze documentaire op YouTube:
Hoe groen is Electrabel?
http://www.youtube.com/watch?v=IC4DW7j2Ksk
Hoe groen is Electrabel?
http://www.youtube.com/watch?v=IC4DW7j2Ksk
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Electrabel iemand ervaring?
Leuk maar dat verhaal van die kosten bij voortijdige beëindiging ofwel contractbreuk is mij een doorn in het oog. De netbeheerders zijn het daarover eens en proberen daarom de klant zo lang als mogelijk aan het contract te houden door de leveranciers een begindatum mee te geven welke voorbij de einde contractdatum gelegen is. Echter is vastgesteld dat de schadeloossteling per product maximaal: € 50m00 mag bedragen maar ik kan het mis hebben.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Electrabel iemand ervaring?
Niet helemaal mis maar meer klok en klepel verhaal. Gelukkig is daar altijd nog www.consuwijzer.nlEchter is vastgesteld dat de schadeloossteling per product maximaal: € 50m00 mag bedragen maar ik kan het mis hebben.
Hebt u een energiecontract dat op een afgesproken tijd stopt?
* Nee. Dan mag uw energiebedrijf geen opzegvergoeding van u vragen als u uw energiecontract opzegt.
* Ja. Ga naar vraag 2
U hebt uw energiecontract opgezegd. Deed u dat meer dan twee weken vóór of meer dan twee weken na de afgesproken tijd?
* Nee. Dan mag uw energiebedrijf geen opzegvergoeding van u vragen.
* Ja. Uw energieleverancier mag dan wel een opzegvergoeding van u vragen. Ga naar vraag 3 om te weten hoe hoog die opzegvergoeding maximaal mag zijn.
U hebt een contract waarin staat wanneer het zou aflopen. Maar u zegt eerder op. Hoe lang zou u het nog duren voordat het contract afloopt?
* Minder dan 1,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 50 euro
* 1,5 tot 2 jaar? Dan betaalt u maximaal 75 euro
* 2 tot 2,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 100 euro
* Meer dan 2,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 125 euro
Let op:
Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag.
Een voorbeeld:
U wilt nu stoppen met uw contracten, dus voor gas én voor elektriciteit. Het duurt nog 14 maanden voordat uw gascontract zou aflopen. En het duurt ook nog 14 maanden voordat uw elektriciteitscontract zou aflopen. Dat is minder dan 1,5 jaar. Uw energiebedrijf mag u nu maximaal 2 keer 50 euro vragen. Dus in totaal betaalt u niet meer dan 100 euro voor de opzegvergoeding aan uw energiebedrijf.
Is uw energiecontract steeds vanzelf verlengd?
Als uw energiecontract steeds vanzelf is verlengd, dan noemen we dit 'stilzwijgend verlengd'.
Heeft uw energiebedrijf u verteld dat uw contract steeds stilzwijgend is verlengd?
Dan mag het energiebedrijf maximaal 50 euro vragen als u opzegt.
Let op:
Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Als u allebei opzegt, betaalt u dus maximaal 100 euro.
Heeft uw energiebedrijf u niet verteld dat uw contract steeds stilzwijgend is verlengd?
Dan mag het energiebedrijf maximaal 25 euro vragen als u opzegt.
Let op:
Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Als u allebei opzegt, betaalt u dus maximaal 50 euro.
Re: Electrabel iemand ervaring?
Nou ikke en het is een regelrechte "ramp" cq horrer film en ik heb erg veel spijt van de overstap. Ik ben begin maart 2009 overgestapt. In de eerste maanden ging het goed tot ze de netwerkkosten gingen bereken. Pats boem het voorschot extreem omhoog gezet. Op deze manier schiet ik er financieel niets mee op, maar betaal erg veel méér. Nu moet je overal toch voor betalen, maar voor de paar centen méér die ik bij het vorige energiebedrijf betaalde, wil ik deze ellende echt niet hebben. Je kunt overduidelijk merken dat ze niet in staat zijn om een op maat gemaakt briefje te schrijven. Je krijgt een standaard briefje terug waar het probleem uit de weg wordt gegaan cq je geen echt antwoord krijgt. Ze blijven je gouden bergen beloven met lage tarieven. Hoezo lage tarieven?
Je krijgt ook nergens maar een briefje met uitleg over. Ze doen maar wat. Geschreven en geschreven en niets helpt. Telefoneren doe ik nooit, want de één belooft dìt en weer een ander belooft dàt en een belofte is door de telefoon makkelijk gemaakt. De ene afdeling weet niet wat de ander doet en alles gaat bij elkaar langs. Ik ben het nu méér dan zat en conform artikel 8 kan je met een opzegtermijn van 30 dagen opzeggen. Het vorige energiebedrijf was ook niet makkelijk, maar electrabel spant wel de kroon wat uiterst gebrekkige administratie betreft. Maar tsja, uit vroegere dagen heb ik een spreuk onthouden: Bij laag water komen de wrakken boven.......
Je krijgt ook nergens maar een briefje met uitleg over. Ze doen maar wat. Geschreven en geschreven en niets helpt. Telefoneren doe ik nooit, want de één belooft dìt en weer een ander belooft dàt en een belofte is door de telefoon makkelijk gemaakt. De ene afdeling weet niet wat de ander doet en alles gaat bij elkaar langs. Ik ben het nu méér dan zat en conform artikel 8 kan je met een opzegtermijn van 30 dagen opzeggen. Het vorige energiebedrijf was ook niet makkelijk, maar electrabel spant wel de kroon wat uiterst gebrekkige administratie betreft. Maar tsja, uit vroegere dagen heb ik een spreuk onthouden: Bij laag water komen de wrakken boven.......
Re: Electrabel iemand ervaring?
Waar zal ik beginnen, wat een ontzettend slecht bedrijf is dit!
Het drama begon allemaal in januari, Electrabel belde mij en verkocht mij telefonisch een contract. Zij vertelden mij dat ik na de bevestigingsbrief nog een wettelijke bedenktermijn zou hebben van 10 dagen, waarin ik gemakkelijk kon opzeggen.
Nooit een bevestiginsbrief ontvangen (wat komt dat Electrabel makkelijk uit), wel de eerste contractsbrief in februari, welkom bij Electrabel! Hierop heb ik direct een aangetekende brief verstuurd met het verzoek het contract te ontbinden, omdat ik geen klant wilde zijn bij Electrabel.
Hierop werd ik gebeld, afzeggen was niet meer mogelijk, omdat de bedenktermijn na de eerste brief al was verstreken. Maar deze eerste brief hebben ze mij gemakshalve nooit opgestuurd!
In augustus nog steeds niet opgelost, gebeld met de klantenservice, ene Jessica was behulpzaam, en na het hele verhaal dat ik bewijs had van mijn aangetekende brief, vertelde zij mij dat het contract toch ontbonden kon worden, op basis van de aangetekende brief.
Ik natuurlijk opgelucht dat het eindelijk geregeld was, kreeg ik in september doodleuk een rekening! Nu ben ik dus weer aan het bellen met de klantenservice, ik blijf maar doorverbonden worden en niemand kan mij vertellen waarom het contract nog steeds niet stopgezet is, ze willen mij met alle macht als klant houden!
Vreselijke manier van klantenwerving en communicatie, ga nooit in zee met Electrabel!
Het drama begon allemaal in januari, Electrabel belde mij en verkocht mij telefonisch een contract. Zij vertelden mij dat ik na de bevestigingsbrief nog een wettelijke bedenktermijn zou hebben van 10 dagen, waarin ik gemakkelijk kon opzeggen.
Nooit een bevestiginsbrief ontvangen (wat komt dat Electrabel makkelijk uit), wel de eerste contractsbrief in februari, welkom bij Electrabel! Hierop heb ik direct een aangetekende brief verstuurd met het verzoek het contract te ontbinden, omdat ik geen klant wilde zijn bij Electrabel.
Hierop werd ik gebeld, afzeggen was niet meer mogelijk, omdat de bedenktermijn na de eerste brief al was verstreken. Maar deze eerste brief hebben ze mij gemakshalve nooit opgestuurd!
In augustus nog steeds niet opgelost, gebeld met de klantenservice, ene Jessica was behulpzaam, en na het hele verhaal dat ik bewijs had van mijn aangetekende brief, vertelde zij mij dat het contract toch ontbonden kon worden, op basis van de aangetekende brief.
Ik natuurlijk opgelucht dat het eindelijk geregeld was, kreeg ik in september doodleuk een rekening! Nu ben ik dus weer aan het bellen met de klantenservice, ik blijf maar doorverbonden worden en niemand kan mij vertellen waarom het contract nog steeds niet stopgezet is, ze willen mij met alle macht als klant houden!
Vreselijke manier van klantenwerving en communicatie, ga nooit in zee met Electrabel!
Re: Electrabel iemand ervaring?
Hallo
Ik zit ook bij electrabel maar heb nog geen problemen met deze mensen.
Ik denk zelf dat er wel eens een foutje gemaakt kan worden elke energie leverancier is ***. Electrabel is een hoofd producent.
Ik beveel electra bel dus wel aan.
Ik zit ook bij electrabel maar heb nog geen problemen met deze mensen.
Ik denk zelf dat er wel eens een foutje gemaakt kan worden elke energie leverancier is ***. Electrabel is een hoofd producent.
Ik beveel electra bel dus wel aan.