November 2008, mijn partner en ik verlaten ons appartement in Almere-Stad.
De verhurend makelaar (van der Linden Makelaardij, groot in heel Flevoland) neemt op 28 november de sleutels in ontvangst, eindinspectie is prima en wij zijn in de veronderstelling klaar te zijn met dit appartement en deze makelaar (laten we het erop houden dat onze ervaringen met deze makelaar niet de allerbeste geweest zijn...).
Na de inspectie nog met het idee gespeeld om nog even lastig te gaan doen (gedachte van: wat zij kunnen, kunnen wij ook) en om de huur van de laatste 2 dagen terug te eisen. Maar we zitten lekker in ons nieuwe appartement, dus we geloven het wel.
Krijg ik vorige week een rekening (ruim een half jaar dus nadat we er vertrokken zijn) met een afrekening servicekosten. Nou gaat het om een bedrag van €37,95, maar het wordt nu een principe zaak.
De 2 dagen die wij wel betaald hebben, maar geen toegang meer hadden tot ons appartement staan gelijk aan €62...
Simpelrekensommetje geeft dus een bedrag van €24 wat wij eigenlijk terug moeten krijgen.
Wat zouden jullie doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afrekening servicekosten
Re: afrekening servicekosten
Was het jullie keuze om de 28e aan te houden of was dit een eis van de makelaar?
Indien eigen keuze heb je geen poot om op te staan...
Indien eigen keuze heb je geen poot om op te staan...
keuze van de makelaar, aangezien de 30e een zondag was...
Hebben jullie toentertijd nog gesproken over het inleveren van de sleutel op 1 december? De eerste van de volgende maand is (volgens mij) het meest gankelijk. Als het een eis was van de makelaar is het misschien een punt van discussie maar...
Mochten jullie er op dat moment geen problemen mee hebben gehad is het niet echt gepast dat nu als argument te gebruiken.
De servicekosten (g/w/l) zijn zaken die je gebruikt hebt en mijns inziens gewoon voor moet betalen, dit staat los van het eerder in (moeten) leveren van de sleutel. Dat het langere tijd geleden is kan de makelaar ook niet altijd iets aan veranderen. Hij/zij moet ook wachten op de afrekening.
Kortom: ik zou de rekening gewoon betalen en genieten van mijn nieuwe huis! Zo zonde om na de niet al te beste ervaringen je weer druk te maken over die 38 euro. Zet het van je af!
Mochten jullie er op dat moment geen problemen mee hebben gehad is het niet echt gepast dat nu als argument te gebruiken.
De servicekosten (g/w/l) zijn zaken die je gebruikt hebt en mijns inziens gewoon voor moet betalen, dit staat los van het eerder in (moeten) leveren van de sleutel. Dat het langere tijd geleden is kan de makelaar ook niet altijd iets aan veranderen. Hij/zij moet ook wachten op de afrekening.
Kortom: ik zou de rekening gewoon betalen en genieten van mijn nieuwe huis! Zo zonde om na de niet al te beste ervaringen je weer druk te maken over die 38 euro. Zet het van je af!