LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arkefly stoelreservering
Arkefly stoelreservering
Arkefly maakt het nu helemaal bond. Je kunt kiezen voor comfortklasse bij een reservering voor extra beenruimte. Nu kun je ook een stoel reserveren van te voren als je een vlucht boekt. Heel mooi, maar dat kost je minimaal 10 euro extra, en als je nog meer beenruimte wilt 50 euro extra!
Je hebt toch al een comfort stoel geboekt, dus waarom nogmaals deze extra kosten!
Je hebt toch al een comfort stoel geboekt, dus waarom nogmaals deze extra kosten!
Re: Arkefly stoelreservering
Ik heb het idee dat sinds men de prijzen geheel inclusief alle kosten in hun advertenties moet zetten Arkefly ( en de rest ook ) weer manieren aan het zoeken zijn om hun prijzen toch weer te verhogen met onder andere de door jou genoemde gekkigheid over de stoelen met meer beenruimte enz.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43
Re: Arkefly stoelreservering
beste hplass,
Ik denk toch echt dat u hier twee zaken door elkaar haalt ! Als u kiest voor de comfortclass dan betaalt u extra voor o.a. een stoel met extra beenruimte, maar niet voor een specifieke stoel (bijvoorbeeld aan het raam of bij de nooduitgang). Als u zeker wilt zijn dat u een specifiek gewenste stoel krijgt, dan biedt arkefly u de mogelijkheid om die vooraf te boeken. Dat is een extra service en daar mag (gezien de bijzonder lage marges in de luchtvaart) best een vergoeding tegenover staan. Bovendien, als u die extra kosten niet wilt betalen, dan regelt u de stoelen toch gewoon gratis bij het inchecken; maar dan niet zeuren als u niet bij uw medereizigers of aan het raampje zit, hoor.
Ik denk toch echt dat u hier twee zaken door elkaar haalt ! Als u kiest voor de comfortclass dan betaalt u extra voor o.a. een stoel met extra beenruimte, maar niet voor een specifieke stoel (bijvoorbeeld aan het raam of bij de nooduitgang). Als u zeker wilt zijn dat u een specifiek gewenste stoel krijgt, dan biedt arkefly u de mogelijkheid om die vooraf te boeken. Dat is een extra service en daar mag (gezien de bijzonder lage marges in de luchtvaart) best een vergoeding tegenover staan. Bovendien, als u die extra kosten niet wilt betalen, dan regelt u de stoelen toch gewoon gratis bij het inchecken; maar dan niet zeuren als u niet bij uw medereizigers of aan het raampje zit, hoor.
Re: Arkefly stoelreservering
Het is echt onzin om te zeggen dat het een sevice is van Arke Fly, als je via internet incheckt, en daar 10 euro v.v. voor moet betalen. Je zou toch denken dat Arke Fly minder administratie heeft, als jezelf via internet incheckt Als je niet via internet incheckt, staat je plaats ook al vast bij het inchecken op Schiphol. Er valt n.l. niets meer te veranderen.
Overigens verdenk ik Arke Fly wel degelijk van verborgen prijsverhogingen. Afgelopen maandag net terug gekomen met een vlucht van Arke Fly vanuit Turkije. Op het vliegveld Daleman in Turkije hebben we uren in de rij moeten staan omdat de koffers precies gewogen werden op overgewicht. Elke kilo meer moest 7 euro voor betaald worden. Op onze vraag waarom dit op Schiphol niet gebeurd was,( wij hadden n.l. precies hetzelfde gewicht op de heen reis ) kregen we als antwoord dat het daar ook had moeten gebeuren.
Verder werden de kilo's meer, gewoon naar boven afgerond. Iemand met 2, 6 kilo moest gewoon 14 euro betalen. Noem je zoiets sevice
Overigens verdenk ik Arke Fly wel degelijk van verborgen prijsverhogingen. Afgelopen maandag net terug gekomen met een vlucht van Arke Fly vanuit Turkije. Op het vliegveld Daleman in Turkije hebben we uren in de rij moeten staan omdat de koffers precies gewogen werden op overgewicht. Elke kilo meer moest 7 euro voor betaald worden. Op onze vraag waarom dit op Schiphol niet gebeurd was,( wij hadden n.l. precies hetzelfde gewicht op de heen reis ) kregen we als antwoord dat het daar ook had moeten gebeuren.
Verder werden de kilo's meer, gewoon naar boven afgerond. Iemand met 2, 6 kilo moest gewoon 14 euro betalen. Noem je zoiets sevice
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43
Re: Arkefly stoelreservering
Beste Alysia,
Het gaat niet om het inchecken voor je vlucht, maar om het inboeken van een specifieke zitplaats. Vroeger kon je dat alleen doen bij het inchecken aan de balie (en moest je dus 3 uur voor vertrek aanwezig en bij wijze van spreken met je ellebogen werken om een raamplaats te krijgen), nu kan dat 3 weken voor vertrek al geregeld worden. En je kan op Schiphol wel degelijk je plaats veranderen, hoor !
Daarnaast valt je verhaal over verborgen prijsverhogingen gewoon onder het kopje "volg de geldende regels mbt bagagevrijdom eens een keer op". 20 kilo is 20 kilo en geen 21 of 22 kilo. En als voor 2,6 kilo 14 euro wordt berekend, bij een bedrag van 7 euro per kilo, dan is dat volgens mij naar beneden afgerond en niet naar boven. Servce is iets anders dan gratis meer kilo's dan toegestaan meenemen !
Het gaat niet om het inchecken voor je vlucht, maar om het inboeken van een specifieke zitplaats. Vroeger kon je dat alleen doen bij het inchecken aan de balie (en moest je dus 3 uur voor vertrek aanwezig en bij wijze van spreken met je ellebogen werken om een raamplaats te krijgen), nu kan dat 3 weken voor vertrek al geregeld worden. En je kan op Schiphol wel degelijk je plaats veranderen, hoor !
Daarnaast valt je verhaal over verborgen prijsverhogingen gewoon onder het kopje "volg de geldende regels mbt bagagevrijdom eens een keer op". 20 kilo is 20 kilo en geen 21 of 22 kilo. En als voor 2,6 kilo 14 euro wordt berekend, bij een bedrag van 7 euro per kilo, dan is dat volgens mij naar beneden afgerond en niet naar boven. Servce is iets anders dan gratis meer kilo's dan toegestaan meenemen !
Re: Arkefly stoelreservering
Beste reisjoepie,
Of het nu gaat om inchecken, of inboeken. Waar het om gaat is dat het bij Arke Fly allemaal geld kost. Overigens ben ik nog nooit 3 uur voor vertrek aanwezig moeten zijn om in te checken. Standaard was het altijd 2, 2 1/2 uur van te voren. Ik heb zelfs eenmaal met Martin Air gevlogen, en moest op dokters advies meer been ruimte hebben. Ik heb gewoon in kunnen checken en op de heenreis keurig aan een daar voor bestemde balie, zelfs de specifieke zitplaats van te voren kunnen vast leggen. Geheel gratis. Dat is pas service.
Wat de 20 kilo betreft het volgende. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt 20 kilo is 20 kilo, maar is in mijn ogen wel theorie. Ik vind het ook terecht als er heel veel over gewicht is, dat daar meer voor betaald moet worden. Maar we hebben het over 1 of 2 kilo.
Wat betreft de kilo's heb ik een fout gemaakt en bedoelde 1.6 kilo. Sorry.
Volgens mijn berekening had ik bij 1.6 kilo maar 11,20 euro moeten betalen, en geen 14 euro. ( 1kilo € 7.00, 6 ons € 4.20 ). Er wordt dus gewoon naar boven afgerond. Als je dan toch over 20 kilo en geen 21 of 22 kilo praat, bereken dan ook de goede prijs. Enig idee hoeveel euro's er meer ontvangen worden door Arke Fly?
Overigens heb ik nog geen antwoord op, waarom is dit niet op de heenweg op Schiphol gecontroleerd, toen mocht de 1,6 kilo n.l. wel voor 0,0 euro mee. Of toch een verkapte tariefsverhoging !!!!!!!! Mensen moeten nou eenmaal terug naar huis, dus zullen ze betalen.
Of het nu gaat om inchecken, of inboeken. Waar het om gaat is dat het bij Arke Fly allemaal geld kost. Overigens ben ik nog nooit 3 uur voor vertrek aanwezig moeten zijn om in te checken. Standaard was het altijd 2, 2 1/2 uur van te voren. Ik heb zelfs eenmaal met Martin Air gevlogen, en moest op dokters advies meer been ruimte hebben. Ik heb gewoon in kunnen checken en op de heenreis keurig aan een daar voor bestemde balie, zelfs de specifieke zitplaats van te voren kunnen vast leggen. Geheel gratis. Dat is pas service.
Wat de 20 kilo betreft het volgende. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt 20 kilo is 20 kilo, maar is in mijn ogen wel theorie. Ik vind het ook terecht als er heel veel over gewicht is, dat daar meer voor betaald moet worden. Maar we hebben het over 1 of 2 kilo.
Wat betreft de kilo's heb ik een fout gemaakt en bedoelde 1.6 kilo. Sorry.
Volgens mijn berekening had ik bij 1.6 kilo maar 11,20 euro moeten betalen, en geen 14 euro. ( 1kilo € 7.00, 6 ons € 4.20 ). Er wordt dus gewoon naar boven afgerond. Als je dan toch over 20 kilo en geen 21 of 22 kilo praat, bereken dan ook de goede prijs. Enig idee hoeveel euro's er meer ontvangen worden door Arke Fly?
Overigens heb ik nog geen antwoord op, waarom is dit niet op de heenweg op Schiphol gecontroleerd, toen mocht de 1,6 kilo n.l. wel voor 0,0 euro mee. Of toch een verkapte tariefsverhoging !!!!!!!! Mensen moeten nou eenmaal terug naar huis, dus zullen ze betalen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43
Re: Arkefly stoelreservering
hoi Alysia,
inchecken is de hele procedure om mee te kunnen met het vliegtuig (dus zoals vroeger melden bij de balie, paspoort en bagage afgeven én je zitplaats verkrijgen plus instapkaart) - de balies gaan daartoe open vanaf 3 uur voor vertrek (wat niet impliceert dat je er dan ook moet zijn; dat is inderdaad minimaal 2 a 2 1/2 uur voor vertrek). Deze hele procedure is gratis (inderdaad ook de zitplaats voor reizigers met een medische indicatie; die kan vooraf via je reisbureau besteld worden). Daarnaast heb je dus nu de mogelijkheid om je gewenste stoel vooraf via internet in te boeken en daar wordt geld voor gevraagd. Blijft staan dat je dat ook gratis pas op de luchthaven kunt doen. Zoals gezegd zijn de verdiensten van de airlines marginaal (de winst per passagier is slechts enkele euro's, en dat is precies de reden dat je voor eventuele extra's (zoals zitplaatsreservering vooraf, maaltijden aan boord of overbagage) moet betalen. Als elke reiziger slechts 1 of 2 kilo meer meeneemt dan kost dat de airline letterlijk de winst. Blijft wel staan dat het natuurlijk vreemd is dat volgens jou de bagage op de heenreis niet optimaal gecontroleerd werd; heb je dt al via je reisbureau aan ArkeFly doorgegeven ?
inchecken is de hele procedure om mee te kunnen met het vliegtuig (dus zoals vroeger melden bij de balie, paspoort en bagage afgeven én je zitplaats verkrijgen plus instapkaart) - de balies gaan daartoe open vanaf 3 uur voor vertrek (wat niet impliceert dat je er dan ook moet zijn; dat is inderdaad minimaal 2 a 2 1/2 uur voor vertrek). Deze hele procedure is gratis (inderdaad ook de zitplaats voor reizigers met een medische indicatie; die kan vooraf via je reisbureau besteld worden). Daarnaast heb je dus nu de mogelijkheid om je gewenste stoel vooraf via internet in te boeken en daar wordt geld voor gevraagd. Blijft staan dat je dat ook gratis pas op de luchthaven kunt doen. Zoals gezegd zijn de verdiensten van de airlines marginaal (de winst per passagier is slechts enkele euro's, en dat is precies de reden dat je voor eventuele extra's (zoals zitplaatsreservering vooraf, maaltijden aan boord of overbagage) moet betalen. Als elke reiziger slechts 1 of 2 kilo meer meeneemt dan kost dat de airline letterlijk de winst. Blijft wel staan dat het natuurlijk vreemd is dat volgens jou de bagage op de heenreis niet optimaal gecontroleerd werd; heb je dt al via je reisbureau aan ArkeFly doorgegeven ?
Re: Arkefly stoelreservering
Beste reisjoepie,
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, en het zal ongetwijfelt allemaal zo zijn. Neemt niet weg dat Arke Fly op dit moment de enige vliegmaatschappij is die deze regels naleeft. En ook de enige is die overal geld voor vraagt. Ik ken verschillende mensen die ook al terug gekomen zijn van vakantie, en geen van alle herkennen mijn ervaring.
Ik heb nog niets door gegeven aan het reisbureau. Ik heb ter plekke, en met mij alle passagiers, ons ongenoegen bij de hostess laten blijken. Haar antwoord was simpel, waarom het op Schiphol niet gebeurd is weet ik niet. Ik verwacht van Arke Fly geen ander antwoord.
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, en het zal ongetwijfelt allemaal zo zijn. Neemt niet weg dat Arke Fly op dit moment de enige vliegmaatschappij is die deze regels naleeft. En ook de enige is die overal geld voor vraagt. Ik ken verschillende mensen die ook al terug gekomen zijn van vakantie, en geen van alle herkennen mijn ervaring.
Ik heb nog niets door gegeven aan het reisbureau. Ik heb ter plekke, en met mij alle passagiers, ons ongenoegen bij de hostess laten blijken. Haar antwoord was simpel, waarom het op Schiphol niet gebeurd is weet ik niet. Ik verwacht van Arke Fly geen ander antwoord.
Re: Arkefly stoelreservering
alysia
Op dit forum is anders wel te lezen dat transavia ook overgewicht
aanrekent.
En normaal is een doktersbriefje niet genoeg om een plaats met meer beenruimte te krijgen,waznt wat als die allemaal bezet zijn door betalende klanten?moeten die dan maar hun plaats afstaan soms.
Normaal moet je gewoon een stoel kopen met meer beenruimte,dus martinair heeft gewoon plaatsen over gehad.
Hier een stukje over overgewicht bij tansavia
Op dit forum is anders wel te lezen dat transavia ook overgewicht
aanrekent.
En normaal is een doktersbriefje niet genoeg om een plaats met meer beenruimte te krijgen,waznt wat als die allemaal bezet zijn door betalende klanten?moeten die dan maar hun plaats afstaan soms.
Normaal moet je gewoon een stoel kopen met meer beenruimte,dus martinair heeft gewoon plaatsen over gehad.
Hier een stukje over overgewicht bij tansavia
Woeno
Geplaatst op 10 Jul 2009 00:46 door Woeno
--------------------------------------------------------------------------------
Wij hadden deze keer (juni) naar Griekenland maar 4,3 kg overgewicht maar moesten wel bijbetalen, zo'n 8 euro per kg. Er stonden die ochtend meer mensen bij de kassier. Transavia zal zo proberen toch nog iets te vangen nu het aantal pasagiers terugloopt en op de lage ticketprijs ook niet veel wordt verdiend. Terug hadden we geen problemen (terwijl we echt niet veel in Griekenland achter hebben gelaten) maar juist aardig wat souvenirs hadden meegenomen. Het lijkt wel of de weegschalen in Griekenland lager staan we hebben altijd minder gewicht dan heen. Of het nu een nieuwe Transavia policy is of dat we een sikkeneurige baliemedewerkster troffen is me nog niet duidelijk.
Re: Arkefly stoelreservering
Ook ik kwam net tot de zeer onaangename ontdekking dat ArkeFly nu probeert geld te kloppen door de reiziger voortaan te laten betalen voor een stoel reservering. Dat betekent dus ook voor de simpele optie gangpad of raamkant.
En in tegenstelling tot wat hier eerder gemeld wordt kun je niet meer gratis nog een stoel reservering doen bij het inchecken. Sterker nog, dit kan helemaal niet meer bij het inchecken.
Kortom het is dus òf vooraf betalen òf anders niets! Je wordt klem gezet.
Want reserveer(lees betaal) je niet, dan heb je een probleem. Je krijgt dan een door ArkeFly toegewezen stoel bij het inchecken, en wil je die niet dan is het jammer en heb je geen keus meer. (dit is dé manier om een grote klantentevredenheid op te bouwen, toch? En vooral voor zéér tevreden passagiers tijdens de vlucht)
Wat wordt het volgende? Voor maaltijden betaal je al, nu de reservering erbij. Misschien nog laten betalen voor gebruik van het toilet aan boord? Of gebruik van de inflight entertainment service of misschien wel gebruik van het leeslampje? Er liggen vast nog wel meer opties voor ArkeFly open om inkomsten te genereren via de passagiers.
Wat zeggen ze ook weer op hun website? "ArkeFly Daar zit je goed!" Of is het: "Daar betaal je goed!" javascript:emoticon('')
En in tegenstelling tot wat hier eerder gemeld wordt kun je niet meer gratis nog een stoel reservering doen bij het inchecken. Sterker nog, dit kan helemaal niet meer bij het inchecken.
Kortom het is dus òf vooraf betalen òf anders niets! Je wordt klem gezet.
Want reserveer(lees betaal) je niet, dan heb je een probleem. Je krijgt dan een door ArkeFly toegewezen stoel bij het inchecken, en wil je die niet dan is het jammer en heb je geen keus meer. (dit is dé manier om een grote klantentevredenheid op te bouwen, toch? En vooral voor zéér tevreden passagiers tijdens de vlucht)
Wat wordt het volgende? Voor maaltijden betaal je al, nu de reservering erbij. Misschien nog laten betalen voor gebruik van het toilet aan boord? Of gebruik van de inflight entertainment service of misschien wel gebruik van het leeslampje? Er liggen vast nog wel meer opties voor ArkeFly open om inkomsten te genereren via de passagiers.
Wat zeggen ze ook weer op hun website? "ArkeFly Daar zit je goed!" Of is het: "Daar betaal je goed!" javascript:emoticon('')
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 03 jul 2009 22:43
Re: Arkefly stoelreservering
Beste woedend,
Ik begrijp dat uw (gratis) gereserveerde en aan u toegewezen stoelen niet aan uw wensen hebben voldaan. Dat is nou precies de reden waarom er een MOGELIJKHEID is om de specifiek door u gewenste stoelen (uw simpele optie gangpad of raamkant) al op voorhand via de website te reserveren! Klaarblijkelijk waren op uw vlucht al zoveel mensen zo slim om dat ook te doen, dat u zelfs niet meer kon ruilen ....
Ik neem aan dat u in uw stukje refereert aan mijn reactie van 3 juli als u het heeft over "En in tegenstelling tot wat hier eerder gemeld wordt kun je niet meer gratis nog een stoel reservering doen bij het inchecken. Sterker nog, dit kan helemaal niet meer bij het inchecken".
En dat is dus ook waarom ik die reactie afsloot met de woorden "maar dan niet zeuren als u niet bij uw medereizigers of aan het raampje zit, hoor".
Verder, uw suggestie over het laten betalen voor andere zaken aan boord, zoals het toilet, is niet origineel (is al geopperd door Ryanair) en de maaltijden zijn juist uit de reissom gehaald omdat nederlanders over het algemeen toch altijd commentaar op de vliegtuigmaaltijden hadden - nu heb je de keus om ze te bestellen en betalen, en anders neemt u toch gewoon zelf uw broodje pindakaas mee ????[/quote][/u]
Ik begrijp dat uw (gratis) gereserveerde en aan u toegewezen stoelen niet aan uw wensen hebben voldaan. Dat is nou precies de reden waarom er een MOGELIJKHEID is om de specifiek door u gewenste stoelen (uw simpele optie gangpad of raamkant) al op voorhand via de website te reserveren! Klaarblijkelijk waren op uw vlucht al zoveel mensen zo slim om dat ook te doen, dat u zelfs niet meer kon ruilen ....
Ik neem aan dat u in uw stukje refereert aan mijn reactie van 3 juli als u het heeft over "En in tegenstelling tot wat hier eerder gemeld wordt kun je niet meer gratis nog een stoel reservering doen bij het inchecken. Sterker nog, dit kan helemaal niet meer bij het inchecken".
En dat is dus ook waarom ik die reactie afsloot met de woorden "maar dan niet zeuren als u niet bij uw medereizigers of aan het raampje zit, hoor".
Verder, uw suggestie over het laten betalen voor andere zaken aan boord, zoals het toilet, is niet origineel (is al geopperd door Ryanair) en de maaltijden zijn juist uit de reissom gehaald omdat nederlanders over het algemeen toch altijd commentaar op de vliegtuigmaaltijden hadden - nu heb je de keus om ze te bestellen en betalen, en anders neemt u toch gewoon zelf uw broodje pindakaas mee ????[/quote][/u]
Re: Arkefly stoelreservering
Ook leuk om te weten overigens: als er een vliegtuig kapot gaat en Arkefly huurt een ander tweedehandsje zodat je stoelreservering niet door kan gaan, krijg je je geld niet terug!
Tenminste, in een foldertje zegt men dat wel te doen, maar ik wacht al meer dan 11 maanden op dat geld retour!
Tenminste, in een foldertje zegt men dat wel te doen, maar ik wacht al meer dan 11 maanden op dat geld retour!
Re: Arkefly stoelreservering
tja en zal je ook niet krijgen
Re: Arkefly stoelreservering
Hoezo? Gaat Arke failliet na de uitspraak van het Hof ? Al die claims van vertragingen over de laatste 5 jaar..... poeh dat wordt het spaarvARKEtje slachten!
rene117 schreef:tja en zal je ook niet krijgen
Re: Arkefly stoelreservering
droom lekker verder met dat arke op de fles gaat
Re: Arkefly stoelreservering
Overbodig geklaag ditmaal, juist ideaal dat je voor jezelf kan beslissen of je hier gebruik van maakt.Een slimme maar toch handige optie van Arke Fly.
Re: Arkefly stoelreservering
Als je een stoel reserveert en deze uiteindelijk NIET geleverd kan worden door Arke, Arke vervolgens aankondigt het reserveringsbedrag (in dit geval € 200,--) automatisch terug zal storten via de creditcard, maar dit domweg niet doet ondanks aanmaningen en dagvaarding, is dat onnodig geklaag?
Inderdaad; handige optie, betalen voor iets dat andere maatschappijen gratis aanbieden en als je toch niet kan zitten waar je gereserveerd hebt, ben je je geld kwijt.....
Inderdaad; handige optie, betalen voor iets dat andere maatschappijen gratis aanbieden en als je toch niet kan zitten waar je gereserveerd hebt, ben je je geld kwijt.....
ron1 schreef:Overbodig geklaag ditmaal, juist ideaal dat je voor jezelf kan beslissen of je hier gebruik van maakt.Een slimme maar toch handige optie van Arke Fly.