Wat betreft de btw: op onze facturen staan de kosten inderdaad exclusief btw vermeld. Over het totaalbedrag exclusief btw wordt echter op de eerste pagina 19% btw berekend. Dit staat dus apart gespecificeerd.
Dit klopt. Helaas ben ik hier pas achter gekomen na het ontvangen van de eerste factuur.
De prijsstelling(en) op de website zijn misleidend. Op bijvoorbeeld de pagina waar een totaalpakket samengesteld kan worden staat niets vermeld of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn.
Ik heb ruim een jaar geleden een pakket samengesteld: 10Mbps internet, onbeperkt en TV digitaal Royaal DVR voor €35. Dit is dan exclusief het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 per mnd).
Let wel, de €16,70 wordt hier wel vermeld inclusief BTW! Maar de €35 is dus exclusief BTW!
En dit terwijl in de algemene voorwaarden in artikel 6.3 vermeld staat dat: 'De UPC-tarieven zijn in euro’s, inclusief BTW en overige belastingen, heffingen
en rechten.'.
Ik zou hierover op dit forum graag een reactie zien van UPC.
Achteraf BTW berekenen mag niet. Je kunt als particulier de BTW terugvorderen, als dit als extra bedrag op de factuur komt en bij de aanbieding niet duidelijk vermeld is.
Marjorin. Als dit klopt, zou je mij en andere geïnteresseerden dan willen toelichten hoe wij dit terug kunnen vorderen?
Alvast bedankt!