LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenhome te Heteren
Keukenhome te Heteren
KEUKENHOME te HETEREN
Hierbij willen wij onze waardering uitspreken voor KeukenHome in Heteren.
Zowel qua voorlichting, aankoop bergeleiding,installatie, eindoplevering en het oplossen van problemen een tien met een griffel voor dit bedrijf.
Wij kunnen alleen maar adviseren, als je van plan bent een nieuwe keuken aan te schaffen, zeker dit bedrijf niet te vergeten
Hierbij willen wij onze waardering uitspreken voor KeukenHome in Heteren.
Zowel qua voorlichting, aankoop bergeleiding,installatie, eindoplevering en het oplossen van problemen een tien met een griffel voor dit bedrijf.
Wij kunnen alleen maar adviseren, als je van plan bent een nieuwe keuken aan te schaffen, zeker dit bedrijf niet te vergeten
Re: Keukenhome te Heteren
Op de een of andere manier krijg ik altijd de kriebels als ik een dergelijk topic zie van een zojuist geregistreerd forumlid. No offence, maar dit komt gewoon over als een verkapte vorm van reclame.
Bij een meer inhoudelijker openingspost als deze, zoals bijv. wat dit bedrijf zo ontzettend goed bij/voor jullie gedaan en uitgevoerd heeft, wekt al heel wat meer vertrouwen. Waar bestond de goede service dan uit? Wat voor problemen hadden jullie met de keuken? Hoe hebben zij dit opgelost? Misschien zelfs wat leuke kiekjes van je keuken? Etc...
Simpel wat loze kreten van een (waarschijnlijk) onetime poster, zonder verder enige inhoudelijkheid over je ervaring en wat alleen als boodschap heeft "komt dat zien!", is gewoon spam, plain and simple (en dan ook nog in zeer irritante vettektst, *zucht).
Ik hoop dus op een goed onderbouwd en inhoudelijk vervolg met eventueel wat kiekjes voor de leuk?
Bij een meer inhoudelijker openingspost als deze, zoals bijv. wat dit bedrijf zo ontzettend goed bij/voor jullie gedaan en uitgevoerd heeft, wekt al heel wat meer vertrouwen. Waar bestond de goede service dan uit? Wat voor problemen hadden jullie met de keuken? Hoe hebben zij dit opgelost? Misschien zelfs wat leuke kiekjes van je keuken? Etc...
Simpel wat loze kreten van een (waarschijnlijk) onetime poster, zonder verder enige inhoudelijkheid over je ervaring en wat alleen als boodschap heeft "komt dat zien!", is gewoon spam, plain and simple (en dan ook nog in zeer irritante vettektst, *zucht).
Ik hoop dus op een goed onderbouwd en inhoudelijk vervolg met eventueel wat kiekjes voor de leuk?
Re: Keukenhome te Heteren
esmeha, kun je me meer vertellen over je ervaringen met keukenhome en wanneer is jullie keuken geplaatst, welk merk en is het binnen een nieuwbouwprojekt? Door welke verkoper zijn jullie geholpen?
Re: Keukenhome te Heteren
Graag wil ik even reageren op de opmerking verkapte reclame van WarZir
We zijn enorm tevreden over dit bedrif. Deze tevredenheid heeft vooral te maken met het oplossen van het volgende probleem.
Voor onze keuken hebben we gekozen voor een recirculatiekap in combinatie met een vijfpits gasplaat. Na plaatsing wil je natuurlijk niets liever dan z.s.m. je kookkunsten uitproberen in je nieuwe keuken. Potten en pannen op de gaskookplaat het gas aan en natuurlijk ook de recirculatiekap. Tot onze grote schrik werd de gasvlam door de kracht van de circulatiekap uitgeblazen. koken met deze kap was dus niet mogelijk. Natuurlijk dit voorval direct gemeld. Twee dagen later kwam een medewerker van KeukenHome polshoogte nemen en net als wij schrok hij ook. Na het nemen van foto's(helaas heb ik deze niet in het bezit) heeft hij contact opgenomen met de leverancier van deze recirculatiekap wat hier aan te doen was. De volgende dag een telefoontje dat ons probleem zou worden opgelost door een verandering aan te brengen in het luchtuitstroom kanaal. We hebben direct een afspraak gemaakt voor de week erop. De persoon die de keuekn geinstalleerd heeft kwam langs en heeft geprobeerd de uitstroom aan te passen echter zonder het beoogde resultaat. Hij heeft hierover direct contact opgenomen met KeukenHome. De volgende dag stond de eindcontroleur bij ons voor de deur om samen naar een oplossing voor dit probleem te kijken.
Wij kregen de volgende voorstellen met de mededeling dat voor welke oplossing ook zouden kiezen dit voor ons géén finaciële consiquenties zou hebben.
Keuze 1 : een afvoerkanaal naar buiten geheel afgewerkt met een koof en de koof zou net als de wand worden voorzien van spachtelputz.
Keuze 2: een inductiekookplaat plus het maken van extra groepen en de verdere installatie hiervan.
We hebben gekozen voor nummer 2. Afgelopen donderdag zijn de werkzaamheden volledig naar tevredenheid uitgevoerd. De door ons aangeschafte gaskookplaat vertegenwoordigde een waarde van € 870,00 en de inductieplaat € 2.300 (exl het maken van een extra electragroep en verder materialen)
Het bovenstaande voorval was voor ons de reden om het 1e bericht wat we geschreven hebben hier te plaatsen.
We hopen echt dat wat we nu beschreven hebben, de onzalige gedachte van verkapte reclame, uit de wereld hebben geholpen en topic als integer wordt beschouwd zodat we de keukenleverancier de pluim kunnen geven die ze zeker verdiend hebben.
Wat betreft foto's, graag wil ik foto's op dit forum plaatsen maar helaas kan ik hier niet vinden hoe dit kan worden gerealiseerd[/b]
We zijn enorm tevreden over dit bedrif. Deze tevredenheid heeft vooral te maken met het oplossen van het volgende probleem.
Voor onze keuken hebben we gekozen voor een recirculatiekap in combinatie met een vijfpits gasplaat. Na plaatsing wil je natuurlijk niets liever dan z.s.m. je kookkunsten uitproberen in je nieuwe keuken. Potten en pannen op de gaskookplaat het gas aan en natuurlijk ook de recirculatiekap. Tot onze grote schrik werd de gasvlam door de kracht van de circulatiekap uitgeblazen. koken met deze kap was dus niet mogelijk. Natuurlijk dit voorval direct gemeld. Twee dagen later kwam een medewerker van KeukenHome polshoogte nemen en net als wij schrok hij ook. Na het nemen van foto's(helaas heb ik deze niet in het bezit) heeft hij contact opgenomen met de leverancier van deze recirculatiekap wat hier aan te doen was. De volgende dag een telefoontje dat ons probleem zou worden opgelost door een verandering aan te brengen in het luchtuitstroom kanaal. We hebben direct een afspraak gemaakt voor de week erop. De persoon die de keuekn geinstalleerd heeft kwam langs en heeft geprobeerd de uitstroom aan te passen echter zonder het beoogde resultaat. Hij heeft hierover direct contact opgenomen met KeukenHome. De volgende dag stond de eindcontroleur bij ons voor de deur om samen naar een oplossing voor dit probleem te kijken.
Wij kregen de volgende voorstellen met de mededeling dat voor welke oplossing ook zouden kiezen dit voor ons géén finaciële consiquenties zou hebben.
Keuze 1 : een afvoerkanaal naar buiten geheel afgewerkt met een koof en de koof zou net als de wand worden voorzien van spachtelputz.
Keuze 2: een inductiekookplaat plus het maken van extra groepen en de verdere installatie hiervan.
We hebben gekozen voor nummer 2. Afgelopen donderdag zijn de werkzaamheden volledig naar tevredenheid uitgevoerd. De door ons aangeschafte gaskookplaat vertegenwoordigde een waarde van € 870,00 en de inductieplaat € 2.300 (exl het maken van een extra electragroep en verder materialen)
Het bovenstaande voorval was voor ons de reden om het 1e bericht wat we geschreven hebben hier te plaatsen.
We hopen echt dat wat we nu beschreven hebben, de onzalige gedachte van verkapte reclame, uit de wereld hebben geholpen en topic als integer wordt beschouwd zodat we de keukenleverancier de pluim kunnen geven die ze zeker verdiend hebben.
Wat betreft foto's, graag wil ik foto's op dit forum plaatsen maar helaas kan ik hier niet vinden hoe dit kan worden gerealiseerd[/b]
Re: Keukenhome te Heteren
Dank je voor je reactie , ik kan niet anders dan beamen dat jullie keukenleverancier goede service heeft geleverd en zeker een pluim verdiend. Alhoewel service iets vanzelfsprekends hoort te zijn (wat het in de praktijk helaas vaak niet is), is jullie leverancier een stapje verder gegaan door alle kosten op zich te nemen. Aan de ene kant eigenlijk heel logisch en ook normaal (gezien de situatie), aan de andere kant zie ik dit niet veel andere leveranciers doen.
Als mijn eerdere post wat bot overkwam, mijn excuses, helaas gebeurd het echter steeds vaker dat winkels/leveranciers dit forum gebruiken (lees: misbruiken) om zichzelf te promoten in de vorm van een zgn. 'zeer tevreden klant'. Je openingspost leek op het eerste gezicht de zoveelste in die rij, gelukkig blijkt dit niet het geval, integendeel zelfs.
Als mijn eerdere post wat bot overkwam, mijn excuses, helaas gebeurd het echter steeds vaker dat winkels/leveranciers dit forum gebruiken (lees: misbruiken) om zichzelf te promoten in de vorm van een zgn. 'zeer tevreden klant'. Je openingspost leek op het eerste gezicht de zoveelste in die rij, gelukkig blijkt dit niet het geval, integendeel zelfs.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Keukenhome te Heteren
Keurig van deze keukendealer!
Ofschoon niets "moest" heeft deze voor een zeer nette oplossing gekozen, juist hiermee maakt hij zich onderscheidend.
Dit soort berichten geven de keukenmarkt tenminste een positieve impuls, dat is hard nodig.
Dus bij deze, keukenhome Heteren bedankt.
(Neemt niet weg dat vaste forumbezoekers dergelijke postings met enige scepsis blijven benaderen)
Ofschoon niets "moest" heeft deze voor een zeer nette oplossing gekozen, juist hiermee maakt hij zich onderscheidend.
Dit soort berichten geven de keukenmarkt tenminste een positieve impuls, dat is hard nodig.
Dus bij deze, keukenhome Heteren bedankt.
(Neemt niet weg dat vaste forumbezoekers dergelijke postings met enige scepsis blijven benaderen)
Re: Keukenhome te Heteren
Verzinsel
Laatst gewijzigd door giermono op 13 jul 2009 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Keukenhome te Heteren
Giermono, eerst even lezen......................De keukenzaak wou je een Inductie kookplaat aansmeren tegen
adviesprijs en jij als LEEK vindt dat een prima oplossing.
en......Wij kregen de volgende voorstellen met de mededeling dat voor welke oplossing ook zouden kiezen dit voor ons géén finaciële consiquenties zou hebben.
wie is hier de LEEK ?Wel een vreemd verhaal als de afzuigkap, zoals het hoort, minstens
65 cm boven de koopplaat is geplaatst.
Re: Keukenhome te Heteren
Onze ervaringen zijn heel positief zoals je al heb kunnen lezen in mijn forum berichten.
KeukeHome heeft een mooie toonzaal waar je in alle rust de gelegenheid krijgt om rond te kijken. Als je advies wil of vragen hebt kun je altijd één van de keukenadviseurs dze vragen stellen indien daar op dat moment tijd en gelegenheid voor is. Heeft men op dat moment geen tijd dan is een afspraak maken altijd mogelijk en voor de goede orde deze afspraak hoeft niet te leiden tot aanschaf van een keuken. Dit vaak wel in tegenstelling bij andere keuekncentra. Ze hebben de keuze uit merk keukens en niet merk keukens. Wij hebben gekozen voor de laatste. Uit ervaring is gebleken(dit is onze tweede keuken in hetzelfde huis) dat merkloze keukens niet onder doen voor merk keukens alleen voor een merkkeuken betaal je veel meer.
Onze keuken is 20 april ji geplaatst en om hier een naam van een verkoopadviseur neer te zetten lijkt mij in het kader van privacie overwegingen niet juist. Wel kan ik zeggen dat de keueknadviseur die ons in februari 2009 geholpen heeft niet meer werkzaam is bij keukenhome.
Zoals je al wel begrepen hebt uit dit antwoord betreft het bestaande bouw en geen nieuwbouwproject.
KeukeHome heeft een mooie toonzaal waar je in alle rust de gelegenheid krijgt om rond te kijken. Als je advies wil of vragen hebt kun je altijd één van de keukenadviseurs dze vragen stellen indien daar op dat moment tijd en gelegenheid voor is. Heeft men op dat moment geen tijd dan is een afspraak maken altijd mogelijk en voor de goede orde deze afspraak hoeft niet te leiden tot aanschaf van een keuken. Dit vaak wel in tegenstelling bij andere keuekncentra. Ze hebben de keuze uit merk keukens en niet merk keukens. Wij hebben gekozen voor de laatste. Uit ervaring is gebleken(dit is onze tweede keuken in hetzelfde huis) dat merkloze keukens niet onder doen voor merk keukens alleen voor een merkkeuken betaal je veel meer.
Onze keuken is 20 april ji geplaatst en om hier een naam van een verkoopadviseur neer te zetten lijkt mij in het kader van privacie overwegingen niet juist. Wel kan ik zeggen dat de keueknadviseur die ons in februari 2009 geholpen heeft niet meer werkzaam is bij keukenhome.
Zoals je al wel begrepen hebt uit dit antwoord betreft het bestaande bouw en geen nieuwbouwproject.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58
Re: Keukenhome te Heteren
Een vriendelijk verzoek aan alle keukenspecialisten en keukenverkopers:
Laat het forum met rust!
Het forum is bedoeld voor klanten jullie vervuilen het forum en maken het voor klanten nutteloos.
Jullie verspreiden reclames en vechten ruzies met (ex)werkgevers uit.
Proberen de concurrentieslag te winnen op een forum?
Hoe zie je als klant wat een verkoper is?
Kijk op meerdere onderwerpen en je ziet steeds dezelfde namen, bij 16 again, legoleek, spaanplaatboertje, zelfstandigste, Maxx, keukenklepper, student538 etc. etc.
AUB alleen klantervaringen.
Laat het forum met rust!
Het forum is bedoeld voor klanten jullie vervuilen het forum en maken het voor klanten nutteloos.
Jullie verspreiden reclames en vechten ruzies met (ex)werkgevers uit.
Proberen de concurrentieslag te winnen op een forum?
Hoe zie je als klant wat een verkoper is?
Kijk op meerdere onderwerpen en je ziet steeds dezelfde namen, bij 16 again, legoleek, spaanplaatboertje, zelfstandigste, Maxx, keukenklepper, student538 etc. etc.
AUB alleen klantervaringen.
Re: Keukenhome te Heteren
Betse radarvoorklanten,
Dit stuk heb ik als klant geschreven geheel ter goeder trouw. Ik ben dus niet de ondernemer zelf.
Ik vind het zeer verwerpelijk dat jullie mij betichten van valse reclame, dit siert de Tros niet. Ook heb ik naar aanleiding hiervan KeukenHome voorgedragen voor een 'Warme Douche' Bij de aanmelding hiervan heb ik al mijn persoonlijke gegevens op moeten voeren. Het zou de Tros sieren, alvorens boevenstaand bericht te plaatsen, eens even contact met mij op te nemen.
Ik vind dit een slechte gang van zaken.
Ik zou niet weten hoe ik het de Tros duidelijk moet maken dat ik als consument dit onderwerp in het forum heb geplaatst. Misschien toch iets beter onderzoek doen en niet direct een beschuldigende vinger naar mij wijzen. Onthoudt 1 ding redactie van Tros Radar, er wijzen altijd drie vingers naar jullie zelf.
Dit stuk heb ik als klant geschreven geheel ter goeder trouw. Ik ben dus niet de ondernemer zelf.
Ik vind het zeer verwerpelijk dat jullie mij betichten van valse reclame, dit siert de Tros niet. Ook heb ik naar aanleiding hiervan KeukenHome voorgedragen voor een 'Warme Douche' Bij de aanmelding hiervan heb ik al mijn persoonlijke gegevens op moeten voeren. Het zou de Tros sieren, alvorens boevenstaand bericht te plaatsen, eens even contact met mij op te nemen.
Ik vind dit een slechte gang van zaken.
Ik zou niet weten hoe ik het de Tros duidelijk moet maken dat ik als consument dit onderwerp in het forum heb geplaatst. Misschien toch iets beter onderzoek doen en niet direct een beschuldigende vinger naar mij wijzen. Onthoudt 1 ding redactie van Tros Radar, er wijzen altijd drie vingers naar jullie zelf.
Re: Keukenhome te Heteren
esmeha, Radarvoorklanten is helaas een of andere grappenmaker die zich voordoet als een Radar medewerker/moderator, gisteren heeft dit figuur het hele subforum keukens ondergekladderd met zijn onzin.
Radar en de Tros staan hier dus helemaal buiten en ik zou zijn reactie daarom ook totaal niet serieus nemen .
Beetje offtopic, maar wat mij persoonlijk zeer verwonderd, is dat alle posts van deze dorpsgek én zijn account er gewoon (nog steeds, ondanks een topicreport!) nog staan en het topic die gisteren door een vast forumlid is aangemaakt en de moderators er (naast dus ook nog een topicreport) juist op moest wijzen, wél is verwijderd. No offence, maar er zou wel iets beter gemodereerd mogen worden...
Radar en de Tros staan hier dus helemaal buiten en ik zou zijn reactie daarom ook totaal niet serieus nemen .
Beetje offtopic, maar wat mij persoonlijk zeer verwonderd, is dat alle posts van deze dorpsgek én zijn account er gewoon (nog steeds, ondanks een topicreport!) nog staan en het topic die gisteren door een vast forumlid is aangemaakt en de moderators er (naast dus ook nog een topicreport) juist op moest wijzen, wél is verwijderd. No offence, maar er zou wel iets beter gemodereerd mogen worden...
Re: Keukenhome te Heteren
Erg apart deze ervaring.
Zelf in oktober 2008 bij Keukenhome geweest en echt een verkoper a la DMG-style. Gelijk willen laten tekenen etc., bijhalen van manager verhaal etc.
Ook minimaal 5 andere personen gesproken die bij Keukenhome terecht zijn gekomen (via projectverkoop) en ze zijn allemaal NIET in zee gegaan met ze vanwege hun verkooppraktijken.
Zelf lieten ze mij ruim één uur wachten terwijl zij de tekeningen maakten. Ook wilden ze een vervolgafspraak direct een dag later inplannen. Alsof je over een aankoop van minimaal 10.000 niet langer na wil denken?
Erg jammer dat zaken als Keukenhome de keukenmarkt verzieken.
Zelf in oktober 2008 bij Keukenhome geweest en echt een verkoper a la DMG-style. Gelijk willen laten tekenen etc., bijhalen van manager verhaal etc.
Ook minimaal 5 andere personen gesproken die bij Keukenhome terecht zijn gekomen (via projectverkoop) en ze zijn allemaal NIET in zee gegaan met ze vanwege hun verkooppraktijken.
Zelf lieten ze mij ruim één uur wachten terwijl zij de tekeningen maakten. Ook wilden ze een vervolgafspraak direct een dag later inplannen. Alsof je over een aankoop van minimaal 10.000 niet langer na wil denken?
Erg jammer dat zaken als Keukenhome de keukenmarkt verzieken.
Re: Keukenhome te Heteren
Ook wij zijn voor een offerte geweest, we werden bijna gedwongen om te tekenen. Laten we er op houden dat we ons best moesten doen om weg te komen. En toen het gelukt was met veel moeite we nog 3x gebeld zijn en ook de mededeling kregen dat ze niet voor niks zoveel tijd aan ons besteed hadden.
Maar goed.... achteraf zijn we dolblij, ik ken 2 stellen die wel een keuken daar gekocht hebben. Bij de een waren ze vergeten de keuken te bestellen. Het bedrijf kwam net voor oplevering van hun woning er achter. Je zou denken dat ze er spoed achter zouden zetten of dat ze een noodkeuken of iets anders zouden regelen, maar niks van dit alles.
En het andere stel kreeg de keuken geleverd, deze werd geplaatst, er miste onderdelen, de monteur had heel slecht werk afgeleverd. Gelukkig kwam er een meneer van keukenhome, het zal allemaal opgelost worden en hij vond het schandalig.
Deze meneer kreeg een andere job binnen keukenhome en was vergeten alles door te geven. Op geven moment hebben ze gebeld en wat denk je. Er was niks genoteerd. Er moest toen nog van alles besteld worden en geregeld. Het heeft maanden geduurd en heel wat telefoontjes en bezoekjes verder.....
Wij zijn blij dat we voor een ander bedrijf hebben gekozen die al jaren goed bekend staat, met goed produkt, goede prijs, goede service. Want we vonden keukenhome wel schokkend duur.
Maar goed.... achteraf zijn we dolblij, ik ken 2 stellen die wel een keuken daar gekocht hebben. Bij de een waren ze vergeten de keuken te bestellen. Het bedrijf kwam net voor oplevering van hun woning er achter. Je zou denken dat ze er spoed achter zouden zetten of dat ze een noodkeuken of iets anders zouden regelen, maar niks van dit alles.
En het andere stel kreeg de keuken geleverd, deze werd geplaatst, er miste onderdelen, de monteur had heel slecht werk afgeleverd. Gelukkig kwam er een meneer van keukenhome, het zal allemaal opgelost worden en hij vond het schandalig.
Deze meneer kreeg een andere job binnen keukenhome en was vergeten alles door te geven. Op geven moment hebben ze gebeld en wat denk je. Er was niks genoteerd. Er moest toen nog van alles besteld worden en geregeld. Het heeft maanden geduurd en heel wat telefoontjes en bezoekjes verder.....
Wij zijn blij dat we voor een ander bedrijf hebben gekozen die al jaren goed bekend staat, met goed produkt, goede prijs, goede service. Want we vonden keukenhome wel schokkend duur.
Re: Keukenhome te Heteren
Zelfs een afspraak voor het opstellen van een offerte wordt niet nagekomen bij Keukenhome Heteren. Dus hoe kan dan een leverantie zijn. Ik had op zondag 3 april om 14.00 uur een afspraak bij Keuekenhome Heteren om een offerte optestellen voor een nieuwe keuken. Stipt 14.00 uur was ik daar maar de adviseuse die mij zou helpen was nog eventjes bezig met een andere klant. Dat was na een uur nog steeds zo. Na mijn pongenoegen kenbaar te hebben gemaakt (eigenaar had ook geen tijd voor mij) ben ik maar weggegaan. Dus een keuken kopen zal zeker wel een groot probleem worden. Jammer van die kostbare weekndtijd.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47
Re: Keukenhome te Heteren
Mooi reclame praatje, maar goed moet lumen anno 2011. Er staat wel meer spam op fora.
Maar het allerleukste vind ik om te lezen dat als een klant om 14.00 uur afspreekt, en dat om exact deze tijd het personeel niet in het gelid springt, het weekend van de "klant" naar de vervelend is. Heerlijk
Maar het allerleukste vind ik om te lezen dat als een klant om 14.00 uur afspreekt, en dat om exact deze tijd het personeel niet in het gelid springt, het weekend van de "klant" naar de vervelend is. Heerlijk
Re: Keukenhome te Heteren
Wij hebben ook een keuken bij keukenhome besteld. Wij zijn daar tegen een showroom keuken aangelopen. Waarbij we alle apparatuur van Boretti kregen tegen 50% korting.
Wij vonden de samen werking tot nog toe erg goed. De keuken word eind december geplaatst dus dat is dan nog wel spannend. Nog tips waarmee we rekening moeten houden? Tot zover er al wat problemen werden benoemd op het topic.
Maar goed tot nu verliep de samenwerking erg fijn.
Mocht er iemand overgaan tot het kopen van een keuken bij ze dan hebben wij nog wel een waardebon waarbij wij en ook de nieuwe kopers een kado krijgen. geloof ter waarde van €100 of gave pannen set.
Wij vonden de samen werking tot nog toe erg goed. De keuken word eind december geplaatst dus dat is dan nog wel spannend. Nog tips waarmee we rekening moeten houden? Tot zover er al wat problemen werden benoemd op het topic.
Maar goed tot nu verliep de samenwerking erg fijn.
Mocht er iemand overgaan tot het kopen van een keuken bij ze dan hebben wij nog wel een waardebon waarbij wij en ook de nieuwe kopers een kado krijgen. geloof ter waarde van €100 of gave pannen set.
Re: Keukenhome te Heteren
Laat me raden.. Jullie krijgen de 100 euro op je rekening en de nieuwe koper krijgt 100 euro korting op de keuken ? Dus de nieuwe koper betaald 100 euro teveel die ze vervolgens aan de bestaande klant uit kunnen keren. Slim bedacht hoor.Mocht er iemand overgaan tot het kopen van een keuken bij ze dan hebben wij nog wel een waardebon waarbij wij en ook de nieuwe kopers een kado krijgen. geloof ter waarde van €100 of gave pannen set.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28
Re: Keukenhome te Heteren
Hmm ik vind het onzin als je op dit forum niet gewoon je goeie/enthousiaste ervaringen met een keuken leverancier zou mogen delen. 22 augustus begint de verbouwing van mijn keuken hij wordt totaal gestript en klaar gemaakt om de keuken erin te laten zetten door de keukenleverancier. Ik heb ook bij diverse (grote) keukenboeren gekeken en uiteindelijk gekozen voor een kleine zelfstandige waar ik alle vertrouwen in heb. Geen kortingen gewoon vaste prijs zonder poespas, hij zegt ook gewoon ik moet mijn zaak draaiende houden, heb ik alle begrip voor. Alleen een gratis kwc kraan a la consumentenprijs 450,-, maar goed wat is gratis, in ieder geval niet in de offerte opgenomen.
Mocht alles prima naar wens gaan, wat ik zeker verwacht, dan laat ik zeker met alle plezier weten dat ik tevreden ben over deze leverancier en waarom ook niet een prima zaak verdiend gewoon een goede recensie. Niet alles hoeft kommer en kwel te zijn op een forum. Oke de door de mensen genoemde sluik reclame is natuurlijk niet de bedoeling, maar een eerlijke goede ervaring mag zeker gedeeld worden op een forum vind ik.
Mocht alles prima naar wens gaan, wat ik zeker verwacht, dan laat ik zeker met alle plezier weten dat ik tevreden ben over deze leverancier en waarom ook niet een prima zaak verdiend gewoon een goede recensie. Niet alles hoeft kommer en kwel te zijn op een forum. Oke de door de mensen genoemde sluik reclame is natuurlijk niet de bedoeling, maar een eerlijke goede ervaring mag zeker gedeeld worden op een forum vind ik.
Re: Keukenhome te Heteren
Aanvullende tips:
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.
Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3613
http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=one ... praktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 1&type=pdf
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.
Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3613
http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=one ... praktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 1&type=pdf
Laatst gewijzigd door ayseyasar op 21 dec 2011 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.