LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken nog steeds geen respect voor de kleinere klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Shine

Banken nog steeds geen respect voor de kleinere klant

Ongelezen bericht door Shine »

Ik stoor me mateloos aan het beleid van de banken t.a.v de klant zoals jij en ik.
menig bank heeft zwaar te leiden gehad tgv de kredietcrisis. Menig bank heeft bij de overheid meoten aankloppen voor een lening. Een lening verstrekt met onze belastingcentjes.
Niettemin heeft menig bank haar lesje niet geleerd en kijkt neer op de kleinere klant. Consumenten met spaarcentjes die niet hoger reiken dan 20-30.000,=. Deze consumenten blijken voor de menig bank helemaal niet interessant te zijn.
Deze opstelling vind ik schandalig en eigenlijk ook onacceptabel. Zeker als je in ogenschouw neemt dat precies dit soort banken bij de overheid moesten aankloppen voor steun.
Wanneer leren banken respect te hebben en zich eens te realiseren dat ook deze groep consumenten belangrijk zijn voor hun financiele status?
Dunkt me dat een bank blij moet zijn als ik bij hun mijn centjes wil parkeren, hoe veel of weinig ook. Als alle kleine consumenten met hun spaargelden bij hun bank zou weglopen, merkt de bank dat zeer zeker en zullen ze niet blij mee zijn.
Vele kleintjes maken........ juist!

Bah, ik merk dat ik steeds meer een weerzin tegen banken en hun opstelling krijg.
(zo, dit moest mij even van het hart)

SJZ

Re: Banken nog steeds geen respect voor de kleinere klant

Ongelezen bericht door SJZ »

Ze hebben wel belang bij kleine spaarklanten, maar dan alleen klanten die zonder te zeuren een leuk bedrag tegen een veel te lage rente komen parkeren en daar dan niet meer naar omkijken. Zulke spaarders zijn er genoeg. De kleine minderheid die een eerlijk percentage wil is niet de moeite waard en die mag gerust weglopen.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ shine

welkom... roep alleen NIET te hard...

Ik roep al héél lang dat banken rotte mispels zijn
en naar míjn idee NIET te vertrouwen.
Service HO maar, en gaat steeds verder achteruit en uw bijdrage vóóruit.

Andere hier (lees gerust eens wat in het rond..) vinden dat banken PRIMA service leveren
en zijn (echtwaar!!) bereid méér te betalen voor deze service....
want... alles kost toch geld nietwaar??

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Klopt helemaal Noble, ik heb er geen moeite mee als ik bijvoorbeeld mijn spaargeld stal bij een "duurzame"/MVO bank zet en daar minder rente voor krijg dan bij een andere bank die mijn spaargeld gebruikt voor doelen waar ik me niet in kan vinden.

En nogmaals, eenieder moet zijn of haar afweging maken, is geld/prijs je enige afweging (ongeacht wat die bank aan extra diensten kan bieden of wat een bank allemaal doet met je geld) dan switch je toch.

faas1

Ongelezen bericht door faas1 »

Ik kan me helemaal vinden in jullie stelling maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je tegenwoordig verwacht van je bank? Tijden veranderen toch, ook? Vroeger werd bij de kruidenuir ook geholpen werd alles voor je gepakt en tegenwoordig doet de klant alles zelf....

Snel overstappen lijkt me toch ook niet alles terugkijkende op IceSave en de huidige situatie bij DSB....

Gesloten