LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms dienst ING bank stoppen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
karnemelk
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:16

sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door karnemelk »

Ik heb een probleem met de sms dienst van de ING. Ik krijg al jaren inmiddels elke week een SMS met saldo informatie alleen........ dat is niet voor mij want ik heb niet eens een rekening bij ING. Ik heb ze al tig mails gestuurd met het verzoek dit te stoppen aangezien mij dit ook nog eens geld kost. Tot op heden is dit dus niet gelukt. Wie weet hoe ik dit kan stoppen????
Een antwoord sms met "stop"helpt ook niet.

HELP!!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Zal ik dan maar reageren :).

Blijkbaar heeft iemand je telefoonnummer ingevuld voor saldosms.
Vervelend, maar gelukkig voor jou betaal je daar niet voor.

Zie voorwaarden
2.2 De SMS-klant gaat ermee akkoord dat de ING de in
het vorige lid vermelde kosten vooraf automatisch van de
Betaalrekening van de SMS-klant incasseert.


bron:
http://www.ing.nl/particulier/internetb ... index.aspx

Ik zou ING blijven bestoken met mailtjes om het op te lossen.
Ik denk echter dat het probleem is dat ze zonder rekeningnr. niet kunnen zien bij wie jouw tel.nr. geregistreerd staat.

karnemelk
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:16

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door karnemelk »

Hmm, als het me niets kost, scheelt het alweer. Maar desalniettemin is het vervelend. Ik heb vandaag de klantenservice gebeld(wat wel 10 ct per minuut kost) en ze zouden nogmaals de klacht doorsturen. Afwachten maar even weer dus.
Anders maar weer mailen.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Je kan toch zien of het je wat kost. Je krijgt toch elke maand een telefoonrekening?

En als het je niks kost, waar maak je je dan zorgen over? Ik zou het gewoon zo laten.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door mar42 »

Mocht het je niks kosten, vaak is het dan zo dat je op je eigen telefoon een blokkade kan zetten voor tegen gaan voor dat soort berichten.
Dan ben je daarvan af. :wink:

karnemelk
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:16

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door karnemelk »

Ik kan op de rekening niet zien of het wat kost. De rekening is niet zodanig gespecificeerd.
Het zal ook niet om grote bedragen gaan maar ik vind het gewoon irritant soms wel 3 keer week smsjes te krijgen die niet voor mij zijn.

Ik kan geen telnr ontdekken om te blokkeren. Dat heb je nodig om de blokkade aan te zetten.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik kan op de rekening niet zien of het wat kost. De rekening is niet zodanig gespecificeerd.
Vrij logisch, zoals ik als zei jij betaald er ook niet voor.

Je hebt een aantal (gratis) opties.

1. Je doet niks. De rekeninghouder zal er toch ooit wel achterkomen nemen we maar aan.

2. Email de klantenservice, als je dan reactie krijgt en het wordt niet opgelost stuur je weer een bericht. Blijf netjes, simpel kopieren plakken is voldoende.

3. Bel 300 keer naar 026 353 08 58 want,
Na aanmelding van uw mobiele nummer en Betaalrekening, belt u 026 353 08 58. De ING herkent uw telefoonnummer via nummerweergave en verbreekt de verbinding. Zo heeft u geen belkosten. Na enkele seconden ontvangt u een sms met het actuele saldo van uw Betaalrekening.
dit kost je dus niks maar dan,
U ontvangt 30 berichten voor € 4,50. Als uw abonnement afloopt, krijgt u hiervan vlak voor het einde per SMS bericht.
wordt bij de rekeninghouder 4,50 afgeschreven voor 30 smsjes. 300 keer bellen betekent een totale afschrijving van 45 euro. Hier heb je uiteraard wel doorzettingsvermogen voor nodig. Wie weet valt het ook al op bij 120 keer bellen (4,50x4= 18,-)

En zo makkelijk is het dan.

karnemelk
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:16

Re: sms dienst ING bank stoppen

Ongelezen bericht door karnemelk »

Bedankt voor de goeie tip!!

Gesloten