LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat verzekeringen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Fico
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:28

Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door Fico »

Hallo !
Grappig, ik zag dat Kruidvat zich inmiddels ook in de verzekeringen heeft gestort onder de noemer Kruidvat Finance. Het ziet er allemaal erg goed en niet duur uit. Vooral de actie met een gratis navigatiesysteem bij een autoverzekering spreekt me wel aan. Ervaringen?
(www.kruidvat.nl/finance)

Groet,
Fico

vandoren
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2006 19:47

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door vandoren »

Hey Fico,

Ik heb eens even op de site van Kruidvat gekeken.
Eerst kon ik de autoverzekering helemaal niet vinden door het onduidelijke menu. Voor diegenen die ook eens willen kijken kwam ik erachter (via een gesponsorde koppeling) dat je ook direct naar http://www.kruidvat.nl/autoverzekering kan gaan.

Echter zie ik bij de kruidvat autoverzekering met het gratis navigatiesysteem nergens het merk van het navigatiesysteem staan.
Ik vind dit wel belangrijk omdat ik bijvoorbeeld niet met een onverstaanbaar gesproken navigatiesysteem wil thuiskomen. Weet jij het merk misschien? Ik zag wel dat er Navteq kaarten van west Europa bijzaten, deze zijn volgens mij wel prima.

Weet je ook of Kruidvat uberhaupt een goede autoverzekering heeft? Ik heb even mijn huidige Unive premie (Volkswagen Golf 1.9 tdi uit 2004) vergeleken met Kruidvat en zij zijn zowaar bijna € 150,- goedkoper. Mijn huidige verzekering loopt echter tot 18 augustus en weet je ook of ik het navigatiesysteem krijg als ik de autoverzekering buiten de actieperiode laat ingaan?

Ik hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden. Anders zal ik wel eens even proberen te bellen met Kruidvat en mijn bevindingen hier posten.

Groet

Monne
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2007 23:42

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door Monne »

Het is een Axxion GPS-374.
De verzekering is ondergebracht bij Ohra maar misschien met iets andere voorwaarden ?

oplettend
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:22

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door oplettend »

ik heb tijdje terug vergelijking gemaakt van ook kruidvat, van alle aanbieders in verzekeringen kwam ik als voordeligste uit bij www.budgetpolis.nl , was snel geregeld met ook een opzeg service voor mijn oude verzekeraar

succes

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Kruidvat in de verzekeringen? Daar verwacht ik veel van (maar niet heus!). Vroom en Dreesman deed in het verleden ook in verzekeringen. De Bijenkorf is inmiddels ook gestopt. De Hema doet nog wel wat. Voor standaardproducten kan dat natuurlijk ook prima, maar inhoudelijk moet je er niet veel van verwachten.

Kruidvat is een tussenschakel en zal ook moeten verdienen aan de dienstverlening. Volgens mij zijn er uitstekende (betere) aanbieders te vinden die hun standaardproducten direct (dus zonder wederverkopers) via internet aanbieden. Een schakel minder dus ook goedkoper.

Ik ga toch ook maar weer eens bij mijn eigen tussenpersoon langs. Kom er al jaren en wordt er prima geholpen. En niet alleen als ik een verzekering sluit maar ook zeker als er eens een keer minder nieuws te melden is. Waarom ik langsga: ik heb asprines nodig, wat pleisters en een doosje met rubbertjes (nee, niet voor mezelf...mijn zoon gaat voor het eerst zelfstandig op vakantie). Misschien dat mijn tussenpersoon inmiddels ook branchevreemde zaken is gaan verkopen? Wie weet heeft hij een goede aanbieding liggen....

Monne
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2007 23:42

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door Monne »

Denk dat dat wel meevalt, tijden veranderen.
De verzekering sluit je af via de site van Kruidvat maar voor de rest heb je inhoudelijk met Ohra van doen, dunkt mij.
Waarschijnlijk krijgt kruidvat gewoon een bonus voor elke aangebrachte klant of iets dergelijks, dit hoeft toch niet ten koste te gaan van de te betalen premie ?
Het nav-systeem heeft kruidvat trouwens eerder in het assortiment gehad, wellicht zijn ze met een partij blijven zitten en is dit een mooie manier om ze kwijt te raken.

riquelme
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:48

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door riquelme »

bij wie brengt kruidvat de ao/ww dekking onder? die kan je er namelijk ook bij sluiten

zalf
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 16:45

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door zalf »

ik ben benieuwd heeft iemand al een navigatiesysteem ontvangen van de kruidvat en zo ja hoelang duurde dit

FrankRadar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 09:39

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door FrankRadar »

Hema verzekeringen. Begin er niet aan. Mocht het al goedkoper zijn, al is dat volgens mij zeker niet zo, dan is het maar hopen dat er nooit een schade zal volgen. Mijn ervaringen zijn zeer slecht, je wordt van kastje naar de muur gestuurd, de medewerkers stralen uit dat ze liever lui dan moe zijn, gemaakte afspraken voor exprtise worden niet nagekomen. Gelukkig heb ik nog een goede rechtsbijstandsverzekering
bij mijn oude vertrouwde tussenpersoon die e.e.a. keurig voor mij heeft opgelost. Voor mij geldt dan ook - nooit meer een HEMA verzekering, laten die nou maar gewoon doen waar ze goed in zijn, het verkopen van producten, voor financiële dienstverlening komen andere dingen bij kijken.

j0p3Y
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2003 00:12

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door j0p3Y »

HAllo,
heb net een offerte gedraaid. Is inderdaad wat goedkoper, maar in de kleine lettertjes lees ik dat een beveiliging van klasse 3 verplicht is, dus startonderbreking, alarminstalatie (geluid) en hellingshoekdetectie.

Als mijn auto gestolen zou worden (heeft geen scm 3) zou de verzekeringsmaatschappij in principe op deze clausule kunnen wijzen en mij afwijzen. Es bellen wat ze te melden hebben.
.......

heb even gebeld,
.......
Antwoord:
" u heeft in dat geval twee opties:
- óf alsnog scm 3 inbouwen,
- óf het risico nemen dat bij diefstal geen schadeuitkering plaatsvindt.
U moet bij die auto gewoon een scm-3 beveiliging hebben"

Helder, maarreh.... 'minder handig', die kleine lettertjes...
Pas op dus!!!
Ik blijf in elk geval gewoon bij mijn oude vertrouwde verzekeringsmaatschappij waar ik al een auto verzekerd heb, die doet niet moeilijk over beveiligingsklasse, ook niet in de polisvoorwaarden, (zonder kleine lettertjes).

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Dan ben ik zéér benieuwd bij welke verzekeraar je zit. Er zijn inderdaad verzekeraars (zoals Delta Lloyd) die geen alarm eisen bij auto's tot EUR 50.000, - nieuwwaarde (m.u.v. bepaalde type auto's). Een andere verzekeraar - mij niet geheel onbekend - eist standaard een klasse I beveiliging, anders geldt er een eigen risico van heb ik jou daar (let wel: geen uitsluiting, maar een hoog eigen risico). Wéér andere verzekeraars dekken helemaal niets, zolang je niet aan de eisen hebt voldaan.

Mensen, kijk niet alleen naar de premies, maar ook naar de kleine letterjes. Ik heb het gevoel dat té vaak wordt gekeken naar hoe goedkoop een verzekeraar is en niet hoe zaken zijn geregeld bij o.m. premierestitutie bij tussentijds royement (zie topic Orion Direct).

Anno 2008 zie je steeds meer (grote) verzekeraars die klanten bedienen vanuit een andere kanaal. Ik noem een AllSecur (Allianz), Ditzo (Fortis), de Postbank Autoverzekering, Budgio (Fortis), Premio (Delta Lloyd), De Nationale (NSF/Delta Lloyd) en wellicht vergeet ik er nog een paar. Allemaal spelen ze in op een gemakkelijke manier van verzekeren. Lees echter goed de voorwaarden, eer je met een nieuwe verzekeraar in zee gaat!! Ook wil niet elke nieuwe verzekeraar ieder risico verzekeren (zoals bij AllSecur bijvoorbeeld).

Persoonlijk geniet Lancyr mijn voorkeur. Je ziet deze verzekeraar niet terug op vergelijkingssites, doch het is handig om daar eens een premie op te vragen. Scherpe premie en goede voorwaarden.

Nee, ikzelf werk niet bij Lancyr :D.

j0p3Y
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2003 00:12

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door j0p3Y »

mijn verzekeraar is ZLM. Ik heb nergens in de voorwaarden iets kunnen lezen over een verplichte beveiliging. Overigens zie er wel een startonderbreking op, klasse 1 is dat geloof ik.
ervaring bij eerdere schademelding was positief. Geen gedoe, snelle reaktie en professionele afhandeling.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door mar42 »

Het valt me op als ik mijn gegevens invoer, dat ik bedragen krijg van andere verzekerings mmatschappijen.
Maar niet wat ik bij u zou betalen, en of deze bedragen per maand zijn??

Niet dat ik ergens anders goedkoper uit zou zijn hoor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb ook even de proef op de som genomen.

Ik heb gekeken naar een inboedelverzekering. Daarbij kun je niets aangeven over bv. de waarde van je kostbaarheden, iets wat toch zeer relevant is in de keuze van de maatschappij. Er wordt dus puur naar de premie gekeken, niet naar mogelijk verschil in voorwaarden. Vervolgens krijg je een prijs en kun je een offerte van een maatrschappij aanvragen, zonder dat je ergens iets kunt lezen over de dekking van de polis.

Ik kan er dus niet warm voor lopen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door mar42 »

Dan is het alleen interesant voor mensen die net een verzekering gaan afsluiten, of mensen die nog geen no-claim bescherming hebben.

Anders heeft het geen zin, want dan verspeel je je rechten die je nu hebt.

Dan had je dus beter neer kunnen zetten, mensen die net een verzekering willen aflsuiten zouden dit kunnen doen via, testmijnverzekering.nl.
Dus voor mensen die al jaren een verzekering hebben, heeft oversluiten geen zin.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door rattaplan »

ik zit nu bij de ohra en ben 40 euro goedkoper uit per maand dan via testmijnverezekering.nl`dus....

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door rattaplan »

hmmm. goedkoopste die bij mij eruit komt op jouw site is Delta Lloyd met 95 euro. Bij ohra nu 60 euro. (toegegeven is met 7% pakketkorting en 10% collectiviteit) maar dan nog zou het goedkoper zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kostbaarheden dient men zoals bij elke verzekering apart te verzekeren
Het gaat mij vooral om de standaarddekkingen waarvoor je niet hoeft bij te verzekeren. Voor bv. audiovisuele apparatuur is bij de ene maatschappij standaard tot 5.000 verzekerd, bij de andere tot 10.000, etc.

Ander voorbeeld, kunst en antiek valt bij veel maatschappijen ook onder de kostbaarhedenbeperking, terwijl dit bij bv. ING een onderdeel is van de inboedel. Heb je relatief dure kunst maar verder geen dure inboedel, dan ben je dus via ING via de normale inboedelverzekering al gedekt, terwijl je daarvoor bij veel andere maatschappijen een aanvullende, en dure, losse kostbaarhedenverzekering voor moet afsluiten.

Bij andere vergelijkingssites kun je de waarde van je kostbaarheden ook invoeren en wordt daar bij de berekening van de beste maatschappij rekening mee gehouden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door Radar »

Reclame maken op ons forum is niet toegestaan. Dergelijke uitingen zijn uit dit topic verwijderd en de gebruiker is geband.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Kruidvat verzekeringen?

Ongelezen bericht door mar42 »

Je kunt ook altijd je verzekering bellen of je bij moet verzekeren of niet.
Ik had dat 11 jaar geleden ook, toen had ik een bang en olufsen instalatie van mijn vader gekregen na zijn dood. Een waarde toen van ruim 12.000,00 gulden. Toen zij de verzekering dat ik voor aparatuur de verzekering moest verhogen, en dat was toen een relatief klein bedrag wat er per jaar bij kwam. Standaard was ik voor apparatuur 5.000,00 gulden al verzekerd.

Gesloten