LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL douane rekening half jaar na bezorging.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
leylaC

DHL douane rekening half jaar na bezorging.

Ongelezen bericht door leylaC »

ik heb nu 2x DHL gebruikt voor mijn zending kleding uit Japan voor mijn winkeltje, beide keren zijn een drama geworden.
DHL klantenservice?! Wat is dat, je wordt alleen maar van hot naar her gestuurd en als men zegt dat ze je terug bellen (3x gebeurt) dan doen ze dat niet.
Ondertussen loopt van hun kant wel alles door, zoals een deurwaarde binnenkort.
Wat is er gebeurt?
DHL heeft ons 2 douane rekeningen gestuurd 1 van een zending uit December en 1 van een zending uit februari en dat sturen ze ons nu pas!!
De kleding is nu allang verkocht en zonder dat ik de douane kosten heb door berekend in de prijs, nu liggen er dus 2 fikse rekeningen klaar,
Daar gaat je winst!!! Kleding voor niks verkocht!!
Ik probeer hier nu dus al 2 weken duidelijkheid van DHL over te krijgen maar echt wijzer word ik er niet van, tot nu toe heeft er alleen iemand me kunnen vertellen
Dat de bezorger ons had moeten vragen om terplekke te betalen maar dat hij dat waarschijnlijk vergeten is en dat er daarna pas een rekening gemaakt is,
Helaas een beetje laat.. een half jaar later dus!
Ik vind dat DHL dit niet kan doen, het is hun fout!
Sinds een week probeer ik nu dus ook een klacht in te dienen maar ik wordt weer van hot naar her gestuurd en mijn nummer wordt dan genoteerd, maar terug bellen doen ze niet.

Het is dat het merk waarvan ik de kleding kocht alleen DHL gebruikt, maar voor mij hoeft het niet meer!
Doe mij maar TNT, dan moet je meteen betalen en als dat niet kan dan kan je bij het postkantoor betalen en het daar op halen, dat werkt veel handiger.

Ik wil de 2 rekeningen echt niet betalen, zo kan ik mijn zaak wel sluiten!
Bij elkaar gaat het om 850 euro.
Heb wel wat beters te doen dan steeds achter rekeningen die niet komen te gaan.

Nooit meer DHL voor mij!
Ook zijn hun inklarings kosten belachelijk hoog: 48 euro
terwijl tnt rond de 16-18 euro zit..

dhc

Re: DHL douane rekening half jaar na bezorging.

Ongelezen bericht door dhc »

Ongeacht of U het leuk vindt dat een rekening laat wordt verstuurd en/of DHL hierin niet wat sneller had kunnen reageren:
U heeft aantoonbaar een dienst afgenomen en dan moet U daarvoor betalen
Dat U aangeeft dan Uw winkel te moeten sluiten is niet het probleem van DHL....

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bij de leverancier aangeven dat DHL fout gaat.
Verzoek om een andere koerier / transporter - ivm achteraf hoge rekeningen.

Qua betalen - in ben bang dat je dat inderdaad gewoon moet doen.
Dit omdat het grootste deel douane kosten zijn, en als je die niet betaald, haal je je allerlei grote problemen op de hals. (Douane= overheid etc.)

Bij eventuele nieuwe zendingen dus wel rekening houden met deze kosten - en doorberekenen. (Wel apart zetten).

Een dure les. Maar inderdaad, men is bij DHL wel erg onzorgvuldig - als deze kosten aan de deur betaald hadden moeten worden - had men ook sneller een en ander kunnen nasturen (de bezorger moet toch per dag/week een en ander administratief verwerken?)

nibt

Ongelezen bericht door nibt »

Een half jaar later is wel erg laat, blijkbaar hebben ze de rente niet nodig.

Maar dacht je nou serieus dat je gratis kleding kon importeren uit Japan? Of je nou met tnt dhl of pietje express laat sturen, de belasting moet gewoon betaald worden.

Komt op mij over alsof je je van de domme hebt gehouden.

dhc

Gebruiksvoorwaarden

onwettelijke, misleidende of anderszins ongepaste bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.
D!RK:
Waarschijnlijk ben je niet op de hoogte dat het aanzetten tot een strafbaar feit zelf ook een strafbaar feit is....
Misschien heb je nog steeds het idee dat je in Rusland bent, hier in Nederland zijn de praktijken die je hier noemt en waar je schijnbaar ook nog trots op bent, niet toegestaan!

Nu maar eens de redactie een abusemail gestuurd.

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ik vind die reactie van stofzuigertje ook echt niet kunnen, dat is gewoon aanzetten tot fraude. Als privepersoon of bedrijf hoor je je gewoon aan de wet je houden en daar hoort ook het betalen van invoerrechten bij. Je dacht toch niet dat je zomaar ongestoord kon importeren van buiten de EU en er niets over hoeft te betalen, lekker dom als je op die manier een bedrijf runt.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Opgelost.
Laatst gewijzigd door jor op 10 jul 2009 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Die abuse-mail is reeds door mij verzonden, maar het lijkt me zinvol als meerderen dit doen!

Je opmerking dat D!RK, want zo heet hij eigenlijk, zich hiermee diskwalificeert, ondersteun ik van hart!
Maar dat moge inmiddels al bekend zijn....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dat mijn bijdrage verwijderd is.

Maar ik mag het elders laten bezorgen als ik vaak niet thuis ben.

Ook zat ik wegens verkoop oude huis en niet klaar zijnde nieuwe tijdelijk op camping dus moeilijk bereikbaar.

Als je nu een half jaar later niet meer te vinden bent na diverse campings en zo zou de persoon die mijn pakket kreeg zonder kosten nu plotseling mijn rekening krijgen?

Ik gaf niet iedereen mijn nieuwe adres en zij hoeven niet voor mij te betalen maar als ik door het verhuizen wanbetaler word kan DHL niet klagen!

Ik heb vroeger pakketten met en zonder extra Douane kosten gehad en weet niet waarom dit zo was.
Ik vind een half jaar erg lang en omdat ik ook nu ik wel een vaste woonplek heb nog regelmatig elders laat bezorgen zou dit fraude in de hand kunnen werken. mag niet maar ze lokken het zo wel uit.

Dus als je gewoon thuis laat bezorgen betaal je gewoon deze extra achteraf kosten en ik zou dan vrijuit gaan?

Helaas kun je soms niet kiezen, als je naast DHL ook via andere zou aanbieden te versturen word het erg lastig voor sommige bedrijven en die bepalen welke het bezorgde, en als je geen DHL wilt moet je elders kopen.

Ook bij hun afhaalpunten die ik wel eens gebruikte is dus geen adres wijziging achter gelaten en hoe vinden ze dan iemand alleen op naam?
Of mogen ze de opsporing kosten op mij dan ook verhalen omdat zij zo traag zijn?

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 10 Jul 2009 22:02 door stofzuigertje
Ik zie dat mijn bijdrage verwijderd is.
Klopt, en ik weet dat je ook een waarschuwing aan je broek hebt gehad. Oppassen dus met de onzin die je in dit topic plaatst of het word je laatste.Mensen de weg wijzen naar wanbetaling of ontduiken van de douaneregels is knap verwerpelijk en nog dom op de koop toe.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas zijn in de avond uren en weekend zoals nu er geen moderators dus vraag of Jor en andere dit mogen doen?

Ik zie vaak vrijdag avond diverse reclame komen en snel verwijderen zoals ook mijn fout mag dus!

Ik kreeg inderdaad die waarschuwing
maar andere adres mag en als ik DHL geen adres wijziging stuurde en dit kreeg, ben ik dan onvindbaar of fraudeur?
Door zo traag een rekening te sturen die TNTpost wel gelijk kan bijvoegen veroorzaak je wanbetalers.
Dus DHL lokt eigenlijk zelf fraude uit en dat is niet goed natuurlijk.
Vooral de vragensteller met relatief hoog bedrag zo lang laten wachten is vragen om problemen.

Ik heb diverse dingen besteld en weet nog steeds niet waarom ik soms wel en andere keren niets moet betalen met soms zelfde inhoud?
Is de Douane een loterij of krijg ik nog vele brieven later?

Gesloten