Ik ben net verhuisd en nou moet ik dus een keuze maken voor een nieuwe energieleverancier maar ja met al die negatieve berichten weet ik niet meer wat voor keuze ik moet maken. Wie heeft er tips? En ja we willen natuurlijk ook wel voor een van de goedkoperen gaan.
Ik ben benieuwd naar de reacties.......
Groetjes Maantje
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe energieleverancier????
Re: nieuwe energieleverancier????
Indien je verhuisd bent van een eerdere woning naar een andere dan ben je al eerder klant geweest bij een energiebedrijf, zowel Leverings- als Netwerkbedrijf. Voor het Leveringsbedrijf hoef je geen nieuw bedrijf te zoeken, je blijft gewoon klant tenzij je zelf wilt veranderen. Voor wat betreft het Netwerkbedrijf ben je afhankelijk van de regio waar je gaat wonen en wie daar eigenaar is over de infra structuur, daar kun je niet in kiezen. Informeren bij je huidige Leverancier kan je hier inzicht geven.
En mocht je nog nergens klant zijn geweest zou ik Essent overwegen
En mocht je nog nergens klant zijn geweest zou ik Essent overwegen
In de gewone prijs maakt het nauwelijks uit waar je voor kiest. Het gros van de kosten zijn vaste kosten, aan netwerk, vastrecht, belastingen etc., zodat je maar een paar euro verschil kunt hebben als je voor de goedkoopste zou kiezen.
Wel heb je sommige bedrijven die acties hebben dat je bij overstap de eerste periode korting of een x-bedrag terug oid krijgt. Daar zou je op kunnen selecteren. Of op 'groenheid'. Kost niks extra. Bij sommige aanbieders kun je zelfs voor een specifieke 'bron' kiezen (zon, wind, water, biobrandstof etc.).
Maar ik zou vooral zeggen, maak zelf de keuze en laat je niet ompraten door colporteurs of telefoontjes, want dat levert in de meeste gevallen geen tevreden gebruiker op.
Wel heb je sommige bedrijven die acties hebben dat je bij overstap de eerste periode korting of een x-bedrag terug oid krijgt. Daar zou je op kunnen selecteren. Of op 'groenheid'. Kost niks extra. Bij sommige aanbieders kun je zelfs voor een specifieke 'bron' kiezen (zon, wind, water, biobrandstof etc.).
Maar ik zou vooral zeggen, maak zelf de keuze en laat je niet ompraten door colporteurs of telefoontjes, want dat levert in de meeste gevallen geen tevreden gebruiker op.
-
mamamaantje
Ik was bij oxxio maar dat beviel al niet dus dit was de manier om er af te komen. maar ja nu weer wat nieuws.