LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
stefaniedewit
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:16

Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door stefaniedewit »

Enige weken geleden ben ik verhuisd. Dus wat doe je dan, je maakt een lijstje met bedrijven en instellingen om door te geven dat je bent verhuisd en ze je op een ander adres kunnen vinden. Zo deed ik dit ook bij PolisDirect waar ik sinds maart een rechtsbijstandverzekering heb. Tijdens de verhuizing en drukte hou je echter je bankrekening iets minder in de gaten en daarom zag ik pas een aantal dagen later dat er een bedrag van €9,88 van mijn rekening was afgeschreven. Zonder omschrijving. De papieren er op na geslagen te hebben, kon ik niet tot een rede van afschrijving komen waarop ik PolisDirect ben gaan bellen. Dit bedrag blijkt afgeschreven te zijn ivm mijn adreswijziging. Jaja mensen, PolisDirect (een internetverzekering die zegt goedkoper te zijn door alles via internet te regelen) vraagt 10 euro om, geheel automatisch, een adresmutatie door te voeren. Via internet is dit gedaan, dus handenwerk lijkt mij er niet bij te komen en een verandering in de polis vind indeze ook niet plaats.

Inmiddels na menig contact wordt duidelijk dat er, zoals verwacht, nergens iets over deze kosten vermeldt staat. Niet in de polisvoorwaarden, niet op internet en niet bij de mogelijkheid op de site om je adres te laten wijzigen. Naar hun zeggen ligt er een voorstel om dit te verbeteren, maar tot op de dag van vandaag staat hier NIETS over vermeldt en hebben ze geen recht mensen dit geld afhandig te maken. Het gaat MAAR om 10 euro, maar ik zal niet rusten tot ik dat geld terug heb en hier een eind aan komt. Moet u eens uitrekenen hoeveel extra geld u kwijt bent als u zoveel moet betalen aan alle bedrijven wanneer u verhuisd...!

Wassabi
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:36

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door Wassabi »

Dat krijg je ervan, als je alles zo goedkoop mogelijk probeert te regelen. Ze moeten hun winst toch ergens vandaan halen?

Wacht maar als u schade hebt, dan zien wij u hier wel weer terug met nog meer klachten.

stefaniedewit
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:16

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door stefaniedewit »

@Wassabi: Dus dit soort bedrijven hebben daarom maar het recht om onrechtmatig mensen geld afhandig te maken? Zolang ze hier nergens melding van maken, zijn ze wettelijk strafbaar bezig en dat mag iedereen weten en moet stoppen. Of wilt u zeggen dat u het eens bent met deze manier van zaken doen?

stefaniedewit
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:16

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door stefaniedewit »

@ testmijnverzekering.nl: Deze verzerking is via zon zelfde site afgesloten maar dan verzekering.nl. Ik zit daarom dus ook door die site bij PolisDirect maar bij BOVEMIJ. En dit is weer een dochter van Bovag..

Maar bedankt voor de tip!

Wassabi
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:36

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door Wassabi »

Ik ben het zeer zeker niet eens met de manier waarop zij werken, maar dit is een bekend verhaal. Aangezien zij handelingen hebben moeten verrichten (automatisch of niet), kunnen zij hiervoor kosten in rekening brengen. Bij het afsluiten van de polis heeft u vermoedelijk ook poliskosten betaald, waar waarnschijnlijk ook nergens stond.

stefaniedewit
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:16

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door stefaniedewit »

Poliskosten zijn standaard, net als assurantiebelasting. Dat hoort bij het afsluiten van een verzekering. Overige kosten moeten vermeldt staan, anders is het ten onrechte. Inmiddels heb ik al van meerdere juristen dit bevestigd gekregen. Ze hebben in dit geval het recht niet hier kosten voor in rekening te brengen. Er wordt dus nu, in samenwerking met een van die juristen, een brief opgesteld naar de klachtencommissie. Geld winnen om uit de kosten te komen, lijkt mij voor zo´n bedrijf heel logisch. Maar, automatisch incasseren van rekening zonder medeweten van de rekeninghouder, is in mijn ogen nog steeds diefstal..

stefaniedewit
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:16

Re: Verhuizing doorgeven kost geld bij Polis Direct?

Ongelezen bericht door stefaniedewit »

Als iets goed gaat, mag dat ook gezegd worden..

Vanmorgen ben ik gebeld door Polis Direct. Mijn dossier was er nog eens bijgepakt omdat intern de discussie toch ook wel erg opspeelde dat het erg onterecht was poliskosten te rekenen voor een adresmutatie. Deze verandering is overigens ook nog maar pas ingevoerd. Omdat het personeel hier ook erg op tegen was, is de kans erg groot dat zeer binnekort er geen kosten meer worden gerekend voor een dergelijke mutatie. Ondanks dat dit nu nog niet het geval is, is er toch besloten de afgeschreven kosten aan mij terug te storten!

PolisDirect: goed gehandeld, zo kan het ook!

Gesloten