LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] radiatormeters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
laanra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 20:16

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door laanra »

:cry: Ja, het is echt om te huilen, die rekeningen van Techem. ook wij kregen deze week de rekening van meer dan 600,--. (dat is inderdaad nog niets vergeleken bij een totaal bedrag van 5500,-- die jij moet betalen) Wij hebben ook een bezwaarschrift ingediend. Ook wij werken 5 dagen in de week, doen pas de verwarming aan 's avonds en in het weekend als het echt te koud wordt, 's middags rond 15.00 uur en weer op tijd uit om 22.00 uur. We hebben het berekend: 6 maanden gebruiken wij per jaar de verwarming. Voor ons betekend dit een bedrag van 260,-- per maand - alleen verwarming! Een buurman van een ander blok, werkt ook de gehele week, verwarming natuurlijk uit en heeft een rekening van 2200,--!

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door zuiderster »

Ik heb een aantal jaren geleden ook warmtemeters gekregen in het appartement. En ja wij kregen ook gelijk een hoge rekening. En dan beginnen de discussie want Techem verwijst naar de woningstichting en die weer naar de VVE. Het probleem is dat als de radiator uit staat de meter gewoon doorloopt omdat er bij een verschil van 4 graden (op de plaat met de ruimte) de teller al gaat lopen (en dat verschil heb je praktisch altijd)

Gelukkig hebben we een actieve VVE dus ze krijgen ons niet zo snel klein. Maar het is gewoon weer een manier van geld uit de zakken kloppen.

MarkGesink
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2009 10:56

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door MarkGesink »

Ook ik heb een afrekening gehad van Techem. Dit gaat om een totaalbedrag van 1239 EUR, waarvan ik 512 EUR al als voorschot heb betaald.

Ik heb twee kleine radiatoren die normaal gebruikt zijn.

Volgens mij is het praktisch onmogelijk om een dergelijk bedrag op te stoken...?

Daarnaast heb ik volgens mij ergens gelezen dat jaarafrekeningen voor 1 juli binnen moeten zijn (bij wet bepaald). Kan iemand dat bevestigen.

Groeten,

Mark

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Shine »

Ik lees wel meer topics die gaan over dergelijke warmtemeters. De geluiden klinken veelal hetzelfde.

Ik denk dat hier een erg leuke taak weggelegd is voor Radar om deze warmtemeters eens nader te onderzoeken.
Voor zover ik dit princiepe snap meet de warmtemeter het verbruik middels verdamping. (?) Als dit zo is kun je goed het haasje zijn als de zon hier de hele dag op staat te branden. (denk ik dan met mijn simpele logica)

Misschien dat jullie tesamen eens contact met Radar redactie moet opnemen en vragen of ze hiervoor voelen.

Risken
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 15:21

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Risken »

Hi,

ik heb een rekening van Techen voor 3200 euro. Woon er pas vanaf november 2008. (dus rekening voor nov2008-juni2009)
Mensen!! Die eenheden van Techem zijn heel verleidelijk. Voor ons als consumenten zijn dit maar nummertjes. Ga eens na wat een "techems eenheid" waard is aan m3 aan gas voor u.

Voorbeeld in mijn geval is:
totaal eenheden verbruikt door het complex: 265.668
eenheden verbruikt door mijn appartament: 16.269
Dus min aandeel is 16.269/265.668 = 0.06% van het totaal.
Als er 69.380m3 gas verbruikt is door heel de complex (zie uw afrekening aardgas verbruik), dan is mijn aandeel daarin 0.06%*69.380m3 = 4.163m3 gas heb verbruikt.

Er is ook een tweede manier om te berekenen hoeveel gas m3 ik verbruikt zou hebben volgens Techem:
Door het totaal bedrag van het complex te delen door het totaal verbruikt door jou, = dan zou je de prijs per m3 moeten krijgen.

in mijn geval 62.447eur / 69.380m3 = 0.90 per m3
aandeel in verwarmingskosten (dus min administratie en de resterende onzin) is 80% zeggen ze. 80% van 0,90 eur = 0.72 cent per m3
mijn factuur zegt dat ik 3049.22 eur moet betalen, dus:
Dit betekent dat ik met een bedrag van:
3049.22 / 0.72 = 4200 m3 gas heb verbruikt.

Dit betekend dat als ik een jaar n dit pand had gewoont mijn verbuikt rond 5-6000 m3 was geweest. Gemiddeld eengezinswoning in NL verbruikt 1200m3 gas per jaar.

Je kunt er niets tegen doen, want:
De vereniging van eigenaren heeft totale bedrag allang aan Techem betaald. Waarom zou Techem ze nu wat ondernemen, het is toch al betaald?

Techem moet ons (consumenten ) laten zien dat de systeem betrouwbaar is: Niet dan moet hun recht ontnomen worden om in Nederland diensten te verlenen.

Sorry, ben een beetje kwaad :oops:

Mollly
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:29

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Mollly »

Ook ik krijg voor de 2e keer zo'n afschuwelijke naheffing van Techem.

Weet iemand of er al een reactie/antwoord/actie ergens is geschreven?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Shine »

Het lijkt er op dat Radar binnenkort aan dit probleem speciale aandacht gaat besteden. Ze hebben een oproep geplaatst op hun website.

Zie: http://www.trosradar.nl/470/

Ik zou zeggen als de sodemieter invullen

Innuendo2006
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2009 18:56

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Innuendo2006 »

Ook hier de afgelopen jaren bizar hoge rekeningen van de firma techem. Ik heb een 4 kamer woning, maisonnette.. De vorige bewoner moest ieder jaar al 1200 euro bijbetalen, en bij mij zijn de rekeningen respectievelijk 2200 euro (2006/2007 voor 10 maanden) 4500 euro (2007/2008) en 5100 euro (2008/2009. Dat kan toch niet normaal zijn.. Hier is nog niet het voorschot van 600 euro vanaf gehaald. Klachten en opvragen van specificaties helpt niet. Het huis is prima geisoleerd, en de VVE gelooft het allemaal wel. Dit keer bleek dat vooral de bovenbewoners van de maisonnettes dus de pineut waren en allemaal bizar hoge rekeningen hadden.. Kan nergens heen, maar ben heel erg boos!

rositapeepee
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2009 19:54

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door rositapeepee »

Het is verschrikkelijk woon je als student in een één kamer appartement (studio) en dan krijg je de rekening binnen van techem € 619,25 bij betalen terwijl er al € 600,00 ia betaald. Dat betekend dus € 1219,25 voor een HEEL jaar.. :roll: Die meters klopen gewoon niet! Wat is de oplossing hiervoor? Ik hoop dat er door veel mensen actie wordt ondernomen.

Innuendo2006
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2009 18:56

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Innuendo2006 »

In Leiden wordt er nu door Portaal in samenwerking met TNO een onderzoek gestart, omdat ook daar de meterstanden niet kloppen met de eindafrekeningen.. Misschien moeten meer VVE dit gaan doen...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door Shine »


ToineSiebelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 10:51

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door ToineSiebelink »

Ik ben blij te horen dat ik niet alleen ben. Ik kreeg gisteren een rekening van bijn 4,500€ voor een 2-kamer appartement! Volgens Techem's meters heb ik 10x meer verbruikt dan de 2 voorgaande jaren?! Net als een voorgaande poster lijkt het mij gewoon onmogelijk om zoveel gas te verbruiken.

achley
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 15:03

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door achley »

ik ik een rekening van techem gekregen 2250 euro betalen voor een jaar verwarming op mazout
ik woon in een appartementblok van 4 personen hebben altijd andere meters gehad op de verwarming (oude ) deze zijn vernieuwd en zijn van techem meters op de verwarming nu wij hebben een verwarming van +-5 meter dus hebben ze er 2 meters op gezet volgens google mag dit omdat deze zo lang is maar dan moete ze het gemiddelde nemen ( wat ik denk dat ze niet gedaan hebben )
ik ben huurder en betaal mijn huisbaas elke maand 80 euro voor de verwarming wat doet op een jaar is dit 960 euro voorbije 2 jaar altijd toegegekomen sinds de meters van techem rekening gehad van 2249.10 euro als je dan de papieren na ziet is er voor 2812.08 euro mazout getankt met al hun kosten erbij is dit een totaal factuur van 3967.48 euro volgens hun uitleg heeft mijn 3 andere buren 685.85 euro verstookt de andere 373.30 en 659.23 euro en ik hmmm 2249.10 woooow dit vindt ik gwn een enorm verschil met mijn buren in de blok ik zou zo graag stappen willen ondernemen omdat dit gwn niet kan maar heb totaal geen idee wat ik in mijn eentje hiertegen kan doen een rechtzaak ertegen op spannen allemaal goed en wel ma techem heeft voor alles een uitleg en zun kennen er alles van dus mij krijgen ze dan meteen in die rechtzaak klein als ze over al hun cijfers beginnen want ik ken er nul zero niks van ;)

aquana
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2013 12:59

Re: radiatormeters

Ongelezen bericht door aquana »

En daar is er weer 1 techem warmte meters ik heb 10 jaar in mijn kleine appartementje gezeten en daarbij 756 euro per jaar aan voorschot betaalt en altijd een per jaar een paar tienjes meer of minder heb verbruikt . Nu hebben ze vorig jaar nieuwe warmte meters geplaatst en blijkbaar heb ik ook gelijk mijn warmte verbruik verdubbeld en en kan even 712 euro bij gaan betalen, o ja tijdens de verbouwing waarbij mijn de nieuwe warmte meters zijn geplaast is mijn enkel glas vervangen door dubbel glas zou dus een verlaging van kosten verwachten geen verdubbeling uiteraard ga ik de strijd aan ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten