LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

ja
11
55%
nee
8
40%
ik twijfel
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 20

CH
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2003 12:52

Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door CH »

Wekenlang hoor je niets, dan plotseling claimt PAYBACK een aandeel in het openbaar maken van een deel van het AFM rapport. Reden genoeg om je af te vragen : is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Mario »

Ze hebben hun best gedaan en best veel bereikt in het verleden, maar toen de baas JW wegging en de heer Blok is afgetreden, gaan ze zaterdag waarschijnlijk hun faillissement aanvragen. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Was er zelf ook lid van maar gelukkig niet meer.

Ze proberen nu nog een graantje mee te pikken.


Mario

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

Payback heeft zonder enige twijfel het nut van het bestaan bewezen, zeker voor al diegenen die niet thuis zijn in het goed lezen van de veelal wollige teksten. Ook op dit forum is PB duidelijk aanwezig, dit in tegenstelling tot SLV, maar ook achter de schermen kan gezocht worden naar een bevredigende oplossing. Een ieder moet zelf weten bij welke stichting aansluiting wordt gezocht. Het is net als het lidmaatschap van een vakbond, je betaalt er voor maar je krijgt er te weinig voor teru. Uiteindelijk moet je ZELF het werk doen.
Laatst gewijzigd door JH op 27 okt 2003 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JL »

Ik denk dat ze geen bestaansrecht meer hebben. Onbetrouwbaar nu denk ik niet meer.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Mensen pas op met deze vereniging ze zoeken vrijwilligers, leden die betalen, gaan rechten tegen hun oude voorzitter, bestuurders, liggen constant rollend over straat met elkaar. Laten weken niets van zich horen en nu zijn ze weer aktief.

Als je een advocaat zoekt kijk in het telefoonboek van je woonplaats en hou het initiatief aan je zelf. Iedere advocaat weet de weg als je niet vermogend bent.

Je advocaat kan een handleiding opvragen bij SLV. Piet verwijst naar advocaten krijgt daar misschien wel provisie over. Weet jij veel. Het is je eigen beslissing.

Harry

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Piet »

Harry, Harry, Harry,

Waar haal je deze "wijsheid" vandaan.

PAYBACK is voor en door gedupeerden.
De vereniging wordt volledig bemand door vrijwilligers.
Hulp hierin is oa. nodig om alle gedupeerden te helpen die om advies vragen.
Ik lig niet te rollen over straat, slecht voor mijn rug.
Ik heb inderdaad een paar weken niets van mij laten horen, ik ben met vakantie geweest, sorry ik zal het niet meer doen.

Het adviseren hoe aan een advocaat te komen heb ik al vaker aangegeven bv. www.rvr.org en www.advocatenorde.nl

Provisie? Dan was ik wel bij dexia gaan werken.

Harry, je had wel een positieve opmerking over PAYBACK: "nu zijn ze weer actief" Bedankt, alle beetjes helpen.

Wij, gedupeerden, hebben elkaar nodig om elkaar steun en advies te geven, niet om elkaar af te vallen.

En dat doen we ook.

Groeten,
Piet

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door kees1000 »

ja

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Piet je weet best waarover Harry praat 8) De vraagstelling is: Is Pay-back nog betrouwbaar en ik zeg dus gewoon nee. Het is een mening jullie zijn te vaak negatief in het nieuws geweest. Demonstreerden met een doodskistje en zaterdag is het hoop ik voor jullie zover het einde van jullie Vereniging. Krijg je zelf ook rust en kun je je huisje in Bosnië kopen, want dat gun ik je wel. Maar niet over de rug van nieuwe betalende leden.

Harry

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

Harry12, deze poll gaat over de integriteit van PB, niet over personen die op vrijwillige basis bereid zijn tijd en energie te geven om gedupeerden die daartoe niet in staat zijn te helpen. Piet vermeldt steeds in zijn reacties en adviezen de links naar sites. Mensen moeten dan vervolgens zelf actie ondernemen. Over het accepteren van provisie oid door Piet wordt niet gerept.
Verder moet een ieder zelf weten bij welke stichting of zo men zich thuis voelt, ik maak er geen geheim van dat PB voor mij ook niet hoeft, zeker niet na die emailcampagne waardoor je mailbox volgestort wordt met tig ontvangstbevestigingen en zo.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Oké JH ik ben het niet met je eens. Die mensen zijn prima alleen die hoempapa van ze.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

Juist het gaat om de hele heisa er om heen, veel ophef en poeha met hier zijn wij en wij lossen het wel even op. We raden een ieder vooral af om niet over te gaan tot betalen onder protest zodat ze later voor nog hogere kosten komen met incassokosten en advocaatkosten.
Zolang er nog geen enkele jurisprudentie is is dit olie op het vuur gooien ten koste van de gedupeerden.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Dat is precies mijn bezwaar tegen ze. :wink:

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Sterno »

Als ik het zo bekijk lijkt mij dat juist die e-mail actie één van de redenen is geweest waardoor den haag wel moest ingrijpen. ik heb mijn verhaal verteld hoe bedrogen ik mij voel en dat ik tegenwoordig geen enkel persoon op financieel gebied meer vertrouw. elk lettertje wat in lees leg ik nu in een weegschaal en zoek naar het addertjes onder het gras en daar ben ik helemaal niet blij mee. het verpest mijn dagelijks leven.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

tuurlijk moet den haag wakker geschud worden, alleen als ik had geweten dat het gevolg van deze actie was een veel te volle mailbox met de adressen van de tweede kamerleden etc waar ik nu niet bepaald op zit te wachten, sorry maar dan komt het op mij wel erg amateuristisch en ondoordacht over.

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Sterno »

ik heb een andere ervaring. mij vertelde ze het naatje van de kous wat er gebeurd als ik stop met betalen en wat me dan te wachten staat als er geen wettelijke reden voor is om te stoppen met betalen. en ze wezen me de weg waar ik moest zijn om een advocaat te vinden en hoe de regels zijn om in aanmerking te komen voor een advocaat onder toevoeging. ik moet nog steeds op zoek gaan maar weet nu waar ik kan beginnen en dat geeft me toch weer enigzins wat rust.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

iedereen reageert op zijn of haar eigen manier op de verkregen adviezen. Jij en ik gaan daarmee aan de slag, maar er zijn er helaas nog teveel die een blind vertrouwen hebben dat een stichting dat wel op zal lossen. De doelstelling van een stichting, of het nu pb is of slv of leaseleed, om mensen te adviseren, en zeker niet aan te zetten tot
(noem het voor het gemak) anarchie.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Nou zo te lezen, zou ik maar eens een advocaat gaan zoeken.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

overigens ben ik ook van mening dat wanneer belangenverenigingen onvoldoende feedback, positief of negatief, krijgen van hun achterban, dat zij in feite oppermachtig zijn, vandaar dat een bestuur zich dan ook van alles meent te moeten permitteren.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door croosjes »

JH,onderneem zelf eens wat neem een voorbeeld aan ron.Anders sta je zelf nog een keer aan de kant met lege handen?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Is PAYBACK nog geloofwaardig ?

Ongelezen bericht door JH »

ik sta niet zo gauw met lege handen hoor croosjes of is het kroosjes.
Ik onderneem genoeg, wanneer het in mijn belang is. Ik geef de voorkeur aan de vertrouwde spaarrekening in plaats van het beleggen met risico's. Maandelijks eens een gokje wagen in de staatsloterij meer niet. Wat ik dan doe op dit forum, dat kun je terugvinden op dit forum.
Maar wat onderneem jij eigenlijk croosjes, ik zie alleen maar postings en reacties waarin je duidelijk maakt dat je bewust bezig bent met beleggen ? Dat is dus niet datgene waar de meeste gedupeerden op zitten te wachten, omdat zij blij zullen zijn wanneer deze misstap is rechtgezet.

Gesloten