LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wsnp bewindvoering

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dimitri1974
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jun 2009 16:48

wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door dimitri1974 »

wie kan mij de taken van een bewindvoerder uitleggen ??
want hier schijnt veel verwarring over te zijn

ik heb een normale bewindvoering maar blijkf in de problemen
kan ik me om laten zetten naar een beschermende bewindvoering ??

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door krieties »

Een bewindvoerder regelt de financiele zaken van iemand die dat niet meer zelf kan. De procedure loopt via de kantonrechter. Geen publicatie in Staatscourant. De bewindvoerder bepaalt mee, moet met de rechthebbende en/of kantonrechter overleggen.
Curatele is een zwaarder middel. Wel publicatie in Staatscourant.
Bestel een brochure via: bestel.postbus51.nl om meer te weten.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door henduk »

als het om schulden gaat (en dat is meestal zo) dan kun je niet in de problemen komen, de schuldeisers, deurwaarders, mogen je dan niet meer lastig vallen met aanmaningen E,D en dat doorgaans 3 jaren ik moet nog 1 jaar.
groetn

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door henduk »

http://www.wsnp.rvr.org/ hier staat info.

Daaniejelluh
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:05

Re: wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door Daaniejelluh »

Er bestaan 2 soorten bewindvoering en dit zorgt inderdaad voor veel verwarring.

De eerste vorm is beschermingsbewindvoering. Dit HOEFT absoluut niets met schulden te maken te hebben. Beschermingsbewindvoering wordt inderdaad niet gepubliceerd, maar wel via de Kantonrechter uitgesproken. De regels omtrent deze vorm van bewindvoering staan (zoals hierboven vermeldt) in een brochure die te bestellen is via postbus 51 of via www.rechtspraak.nl of www.ministerievanjustitie.nl

De tweede vorm van bewindvoering is WSNP-bewindvoering. Dit heeft ALLES met schulden te maken. Bij mensen die een WSNP-bewindvoering hebben, worden de schulden binnen een periode van drie of vijf jaar gesaneerd. Deze vorm van bewindvoering wordt wél gepubliceerd (om schuldeisers de kans te geven zich te melden) en eveneens uitgesproken door de Rechter.

Een WSNP-bewindvoerder zorgt dat de schulden gesaneerd worden: de onder bewindgestelde dient zelf uit zijn/haar budget voor aflossing hiervan aan de bewindvoerder te zorgen.
De beschermingsbewindvoerder beheert het daadwerkelijke budget (en niet de schulden). Beide vormen van bewindvoering kunnen dus héél goed naast elkaar bestaan. Sterker nog, naar mijn mening is dit een zeer wenselijke manier om ervoor te zorgen dat mensen op een goede manier de periode van een schuldsanering doorlopen (mits er natuurlijk sprake is van een goede samenwerking tussen beide bewindvoerders en de saniet/onder bewindgestelde).

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: wsnp bewindvoering

Ongelezen bericht door chanti68 »

hallo iedereen

bij deze wil ik iedereen die in de schuldsanering zit of een wsnp heeft veel succes wensen en ik hoop op een goede afloop bij jullie

ik heb namelijk zelf in de wsnp gezeten
eerst 3 jaar wat daarna werd verlengt
toen werd ik failliet verklaard
Nee ik heb geen eigen bedrijf

nu is het faillisement opgeven en nu ben ik van 14000,- naar 42000,-
schuld gegaan

lang leve de wsnp ??
voor mij niet helaas

Gesloten