LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Th4iZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:52

Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door Th4iZ »

Hallo,

Kan iemand mij (graag met bronvermelding) vertellen welke rechten je hebt als consument als het gaat om een bedrijf dat vanwege langdurende achterstallige administratie na 8 maand ineens een groot factuurbedrag in rekening brengt? (de optelsom van de maandelijkse kosten over die 8 maand) Het gaat om het bedrijf Ziggo.

Ik ben daar in oktober 2008 klant geworden. (internet) en heb vanaf oktober nog nooit een rekening gezien. Op hun site stonden wij ook helemaal niet als klant van deze dienst geregistreerd. (ik heb daar destijds een paar screenshots van genomen). Ik vond dit toen al vreemd, maar ga niet aan de grote klok hangen voor diensten die ik blijkbaar gratis ontvang, zonder dat ik geregistreerd sta als klant.

in februari zijn we overgestapt naar Telfort internet. per 1 maart zou Ziggo opgezegd worden. Telfort heeft deze overstap geregeld. We ontvingen echter een brief van Telfort dat deze overstap geweigerd werd door ziggo. De reden hiervoor: We waren niet bekend als klant. het advies was om contact op te nemen hierover met Ziggo.

Uiteraard heb ik dit niet gedaan omdat ik vond dat hun de zaakjes blijkbaar niet voor elkaar hebben en het maar lekker zelf uit moesten zoeken. Ik was daar toch niet bekend als klant.

Nu ineens lijkt het erop alsof ze de gegevens ergens hebben teruggevonden. ik ontving vandaag een mailtje dat onze rekening online in te zien was. Verbaasd als ik was nog wat van hun te horen zag ik tot mijn grote schrik op hun site dat ik ineens wél weer geregistreerd stond als klant, en dat ze doodleuk even alle facturen vanaf oktober vorig jaar in rekening hebben gebracht! ook de periode na mijn (geweigerde) opzegging is doorberekent.

Wat kan ik nu als consument hiertegen beginnen?


Met vriendelijke groet,

Thijs

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tja Thijs,
voor niets gaat de zon op.
U zou kunnen verzoeken om een betalingsregeling te treffen.

Het verbaast mij dat u niet bij Ziggo aan de bel heeft getrokken om e.e.a. recht te laten zetten.

Sterkte bij Telfort

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling:
leest u over uw rechten tot betaling de A.V. eens door.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door Frans75 »

Stoppen met "struisvogeltje" spelen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door Ron58 »

Met de reacties op dit bericht ben ik het deels eens, maar een behoorlijk deel valt ook Ziggo te verwijten.

Je zwakke punt is uiteraard dat je wel maanden gebruik hebt gemaakt van de verbinding, Ziggo kan jou opzet verwijten. Je hebt je immers zelf aangemeld, men heeft je op een bepaald moment een gebruikersnaam en wachtwoord toegekend, anders had je nooit verbinding kunnen maken, en je hebt deze verbinding even zo vrolijk gebruikt.

Ik denk dat je hooguit zult kunnen proberen om alleen te hoeven betalen voor de maanden dat je daadwerkelijk gebruik hebt gemaakt van de verbinding.
Wettelijk gezien denk ik dat Ziggo in haar recht staat. Leveranciers mogen een aantal jaren naheffen.
Voor een bronvermelding onderneem je zelf maar actie, misschien even googlen op consumentenrecht of zo??

Een paar jaar gelden heb ik ook te maken gehad met iets wat ineens een paar maanden niet geincasseerd werd, dat heb ik netjes 1 keer gemeld.
Het is nooit meer naberekend, omdat ik het gemeld heb voel ik me niet schuldig, als ze (binnen de verjaringstermijn) er alsnog mee komen zal ik niet beginnen te piepen maar gewoon alsnog betalen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Ron 58

Bij Ziggo is een fout in de administratie gemaakt maar de gebruiker van de voorzieningen heeft geen enkele poging ondernomen om deze fout te corrigeren, noch heeft hij het geld apart gezet om alsnog te kunnen betalen als de fout ontdekt zou worden.

Toen Ziggo mij geen factuur zond na ingaan alles in 1 pakket heb ik onmiddellijk meerdere malen contact opgenomen om de fout te corrigeren.

Dat lijkt mij de juiste gang van zaken.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Consumentenrechten? Probleem ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@Th4iZ,

Helaas bent u zelf ook in dit geval in gebreke gebleven. u geeft aan dat u in oktober 2008 klant van ziggo bent geworden. vervolgens bent u in februari overgestapt naar telfort en wou u waarschijnlijk uw telefoonnummer meenemen naar telfort. Deze hebben aangegeven dat u bij ons niet bekend bent en hebben zij geadviseerd contact op te nemen met ons. Dit heeft u niet gedaan, waardoor uw probleem niet opgelost is.

Graag lossen wij uw probleem nu alsnog op. Om dit te kunnen bekijken en met een oplossing te komen verzoek ik u vriendelijk via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw probleem te versturen. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle
Laatst gewijzigd door Ziggo Webteam Jelle op 14 jul 2009 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten