LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Servicecontract (oplichterij?)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NielsNoorden

KPN Servicecontract (oplichterij?)

Ongelezen bericht door NielsNoorden »

Ik heb een probleem met KPN .
Ik heb de afgelopen 2 jaar een mobiel abbonement gehad van KPN met een hoge belbundel omdat ik veel bel . Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar een andere (véél goedkopere) aanbieder omdat ik de hoge rekeningen van KPN meer dan beu was .

Nu heb ik dus ruim 2 weken geleden gebeld met de klantenservice van KPN om mijn abbonement op te zeggen voordat de opzegtermijn afgelopen is . Beter te vroeg opzeggen als te laat zullen we maar zeggen .
De telefoniste heeft dit allemaal geregeld en ik zou binnen een paar dagen een brief krijgen dat ik mijn abbonement volgens de regels opgezegd zou hebben .
Tot heden heb ik nog niets ontvangen . Ik heb dus opnieuw gebeld met KPN om te vragen of men mijn abbonement had beeïndigd ,en na veel zoeken bleek dit ook te kloppen . Maar nu komt het :
Volgens de telefoniste had ik niet mijn servicecontract opgezegd ! Ik was hier nogal verbaasd over omdat ik vernam dat dit bij het abbonement hoorde . Ik vroeg dus of ze deze tegelijk met mijn abbonement wilde opzeggen ,maar dat kon niet omdat dit een jaarcontract was . Volgens hun gegevens loopt het servicecontract af op 27 augustus 2010 . Ik heb het hier dus over een JAARcontract ! Hoe kan een jaarcontract pas aflopen terwijl het nu pas 14 juli 2009 is ? Ik weet niet hoe KPN hun kalenders heeft , maar tussen 14 juli 2009 en 27 augustus 2010 zitten wel 13 maanden ! Ik zit dus vast aan een servicecontract terwijl het jaar waarover dit gaat nog niet eens begonnen is ! Ik heb hier helemaal niet om gevraagd . Als ik dus mijn jaarcontract wil afkopen (dat was mijn advies van KPN ) moet ik wel 13 maanden x €5,09 betalen ! Dit vind ik dus ook vreemd omdat op mijn facturen staat dat mijn KPN Zeker Mobiel Service €2,25 per maand is ?!

Weet iemand hier raad mee ?

In mijn ogen riekt dit naar oplichterij.

TdeHond

Re: KPN Servicecontract (oplichterij?)

Ongelezen bericht door TdeHond »

11.3 Een Serviceovereenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur tegen het
einde van een periode met inachtneming van een opzegtermijn van één Maand door Contractant
schriftelijk worden opgezegd bij Klantenservice KPN6.
Een Serviceovereenkomst eindigt in ieder geval na een periode van 36 Maanden na aankoop van de
Mobiele Telefoon, waarop de Serviceovereenkomst betrekking heeft, en bij beëindiging van de overeenkomst
voor de mobiele telefoonaansluiting, waarvan in combinatie met de Mobiele Telefoon
gebruik wordt gemaakt.
Bron:
[PDF]
Algemene Voorwaarden

Op welke datum is uw jaarcontract ingegaan?
Uw verzoek tot beëindiging service contract moet bij KPN binnen zijn 1 maand voor het einde v.h. jaarcontract. Daarom kunt u het beste altijd opzeggen schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging.
Kopie van brief maken + verzend en ontvangstbewijzen goed bewaren mochten er problemen over ontstaan.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe zit het nu met het feit dat stilzwijgende verlengingen na het eerste jaar niet meer mogen?
Na het eerste jaar mag je nu toch wettelijk per maand opzeggen??

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

ja.

Gesloten