LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep aan NS: Plaats bordjes op perron en trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jdek

Oproep aan NS: Plaats bordjes op perron en trein

Ongelezen bericht door jdek »

Hierbij wil ik de NS oproepen om bordjes te plaatsen op perron en in treinen:
HET IS VERBODEN GELD TE GEVEN AAN BEDELAARS EN DAKLOZEN.

Bijna iedere trein die ik gebruik wordt ik lastig gevallen door bedelaars en zwervers.

Het zijn de mensen die hen wat geld geven die deze overlast in stand houden.

Dirkie

Re: Oproep aan NS: Plaats bordjes op perron en trein

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik mag hopen, dat de NS geen gehoor geeft aan een dergelijke discriminerende oproep. Het is overduidelijk, dat TS het verschil niet weet tussen een bedelaar en een dak- of thuisloze.
Ik kan aan iemand niet zien of het een dak- of thuisloze is. Het beeld dat sommige mensen hebben van dak- en thuislozen is blijkbaar nogal vervormd.
En als iemand in een trein iets vraagt dan kun je ook gewoon beleefd een antwoord geven. Ik zit dagelijks in het OV en heel soms komt er iemand een bijdrage vragen voor een kop koffie. Gewoon een beleefd nee en verder niets.

En als ik dagelijks lastig gevallen zou worden in de trein, dan zou ik snel weer me de auto gaan reizen. Kan ik me weer gaan ergeren aan de daglijkse files en asociale automobilisten :(

Wageninger

Ongelezen bericht door Wageninger »

Ik ben het met jdek eens: bedelen zou verboden moeten worden, overal!
Ze vragen, met een zielig verhaal, vaak om iets te eten of drinken of geld voor de trein terug naar huis. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het opgehaalde geld vervolgens aan drugs wordt besteed.
Een vriend van me heeft eens in plaats van geld aangeboden een broodje te kopen (er werd om geld voor eten gevraagd). Boos, beledigd. Dat was -uiteraard- niet de bedelaars bedoeling....

N.B. ook de jeugdige accordeonspelertjes zouden actiever aangepaktmoeten worden. Die zitten daar echt niet vrijwillig of voor hun eigen verdiensten.

yohanneman

Ongelezen bericht door yohanneman »

bedelen zou verboden moeten worden, overal
Bij mijn weten is het al verboden, al vele (tientallen, meer dan een eeuw?) jaren. Alleen wordt er niet overal actief op gecontroleerd.

Gesloten