LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPNGLASVEZEL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
potterkop
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:08

KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door potterkop »

Graag Uw ervaringen met de oplevering van KPNGLASVEZEL pakketten

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Ron58 »

Gezien de ervaringen met andere kpn (dit bedrijf is me niet eens waard om met hoofdletters geschreven te worden) producten zal ik nooit ervaring krijgen met glasvezelpakketten van de Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten.
Colporteurs van kpn gaan hier (Almere) langs de deuren met de boodschap dat zij het eerste jaar het alleenrecht hebben op het glasvezelnet, hetgeen een directe leugen is. Kpn zelf heeft hier geen moeite mee, zo reageren ze op een brief van de gemeente, dit geeft al heel goed weer wat de mentaliteit daar is.

Dus wacht ik wel op ervaringen met de oplevering van glasvezelpakketten door concurrenten van kpn :lol:
Pas als dat goed loopt zal ik er zelf eens aan gaan denken.

potterkop
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:08

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door potterkop »

Kan KPN als enigste provider gebruikmaken van de zojuist aangelegde glasvezel ? Ze zijn namelijk nog niet in staat de diensten over deze vezel te leveren ivm storingen op hun systemen. Lijkt een beetje op internetplusbellen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Hebben we het hier over particuliere of zakelijke abonnementen? Wij hebben inmiddels ruime ervaring met KPN Fiber-to-the-office, en dat zijn vooral goede ervaringen. Eigenlijk nog geen problemen mee gehad, al loop je wel eens tegen het probleem op dat KPN gewoon een logge organisatie is en het wel eens wat langer duurt voor je iets geregeld hebt.

potterkop
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:08

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door potterkop »

Beste pbarendse het betreft hier de particuliere abonnementen.

U kunt meer informatie vinden op http://www.kpnglasvezel.nl

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kan KPN als enigste provider gebruikmaken van de zojuist aangelegde glasvezel ?
Nee, dat was een keiharde voorwaarde, het netwerk is toegankelijk voor alle providers.
kpn liegt er vrolijk op los, ze zijn momenteel helaas wel wel de enige die het al aanbieden.

Zou er voorlopig nog niet intrappen.

Frans.Brouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2009 21:45

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Frans.Brouwer »

Na lang gedoe eindelijk de Interactieve TV geactiveerd, maar de beeldkwaliteit - met name helderheid, kleur en contrast is echt waardeloos ! Waarschijnlijk heeft dit te maken met ofwel de motorola ontvanger danwel de compressie. Ik ben er absoluut niet tevreden mee en hoop dat er iets aan gedaan gaat worden. Anders vrees ik dat ik na een jaar de boel opzeg !

gudo
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2009 14:58

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door gudo »

Is gewoon troep.
je betaald zilver 80 euro 50 mb internetten.
je krijgt 43 mb.
zelfs de tv is traag
En dan krijg je een brief..

Geachte heer ,


Op 16 april 2009 heeft u een e-mail gestuurd met een vraag betreffende de snelheid van uw Zilverpakket.


In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat het snelheidsverlies van 7 Mb binnen de norm ligt.
Dat u niet de snelheid van 50 Mb haalt kan aan verschillende faktoren liggen nl. de leeftijd van de computer, de bekabeling of draadloos internet, het gebruik van een firewall, virusprogramma e.d.
Ook de afstand van de computer ten opzichte van het modem is een faktor.


Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

XXX

Boelshit.
wel via eweka 50 mb maar niet via kpn. en dan krijg je zo een antwoordt.

Joepie kpn

Frans.Brouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2009 21:45

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Frans.Brouwer »

Beste gudo, het is natuurlijk juist dat e.e.a. afhankelijk is van een aantal factoren zoals de doel server , en de drukte op het internet. Dus de snelheid kan inderdaad fluctueren. Wat betreft de TV ontvanger, is geheel te wijten aan het product motorola en waarschijnlijk de firmware. Erger is het dat de beeldkwaliteit te wensen overlaat, dwz de helderheid, contrast en kleur echtheid is niet zo goed. De bediening van de motorola ontvanger is ronduit slecht te noemen, maar zou mogelijk met andere firmware opgelost kunnen worden ? Ik weet het niet maar zal mijn bevindingen in ieder geval op dit forum plaatsen.

gudo
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2009 14:58

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door gudo »

op glasvezel mag je geen verlies leiden.
waarom heb je dan glasvezel dan kan je beter nog naar upc daar gaat ook alles over een simpel coax draad.

En de factoren firewall en antivirus had ik uitgezet om te controleren dat het indruk had dus niet. flauwekul.

Laatste tijd slaat de digitale tv kasje ook steeds vast.
joepie.
mensen denk er 2 keer over na voordat u kpn neemt.
of vraag eerst in de buurt iemand die het al een tijdje hebt.

Zodra het contract afloopt ben ik weg.

Ps:let op de actie eerste maand gratis is niet de eerste maar de tweede maand.

u bent gewaarschuwd.

Frans.Brouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2009 21:45

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Frans.Brouwer »

Hallo Gudo, Ik heb het ook niet over de bekabeling op zich, maar de doelserver heeft vaak niet dezelfde snelle verbinding als jij. Daarom zijn de metingen niet geheel betrouwbaar. Wat ik echt heel waardeloos vindt is dat ik het modem elke dag een harde reset moet geven omdat deze op tilt slaat ! De televisie ontvanger van Motorola is echt helemaal een draak van een apparaat , deze is zooooo traag dat je je kapot ergert. En de beeldkwaliteit is ver beneden peil. Oftewel , wij ondervinden veel kinderziekten die niet uitgewerkt zijn. Zeer slecht voor KPN.

gudo
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2009 14:58

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door gudo »

Joepie ze hebben een software update gedaan.

Positief zou je moeten zeggen.
Oke 50% pos maar er is natuurlijke weer iets op aan te merken.
Bijvoorbeeld: de beeld verhouding elke zender geeft nu de orginele maat aan.
99 % van nederland heeft een breedbeeld maar toch smalbeeld door geven.
Natuurlijk kan je tv op auto zetten.
Maar helaas gaat de beeldkwaliteit verloren.
Weer jammer van kpn.
willen ze wat goed doen doen ze het niet voledig.
Jammer

anbas
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2010 18:49

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door anbas »

sinds een week glasvezel van KPN. Zeer tevreden, alles werkt naar behoren, ook de tweede tv via 220V stekker werkt zonder storing. KPN staat niet heel positief in het nieuws, doch dit hebben ze prima gedaan. :D

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Hier ging het in begin ook goed maar nu is het waardeloos :!:

iluvatar
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2010 14:29

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door iluvatar »

zeeman-b schreef:Hier ging het in begin ook goed maar nu is het waardeloos :!:
beetje korte opmerking..
wat gaat er waardeloos dan?

janthon
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2009 22:17

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door janthon »

ik sinds januari 2010 glasvezel pakket brons,ben er erg tevreden mee het werkt goed.alleen op die non-stop muziekzenders op de radio ben ik niet erg tevreden over ,het zijn gewoon muziekbandjes die ze draaien elke dag de zelfde muziek.
maar internet en tv en tel.werkt goed.en de service ,daar ben ik ook tevreden over.

seelig
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:16

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door seelig »

HEB goede ervaringen met kpnglasvezel. ook wij hadden problemen met het internet maar die werden binnen 24 uur verholpen.Alleen de overstap van interactieve televisie naar glasvezel en het terug krijgen van teveel abonnementsgeld was even een hoop gedoe want dan komt de logge kpnmachine om de bocht.Heeft 2 maanden geduurd voordat alles rechtgetrokken was en maar 2 telefoontjes.Het gekke is dat glasvezel jouw abonnementen moet afwerken zoals digitenne en interactieve tv.als je naar die belt houden zij de boot af.ook in de primafoonwinkel helpen ze je niet

Klasens
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 15:06

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Klasens »

Heb sinds een jaar nu ook Glasvezel brons en na tevredenheid.
Volledige snelheid internet, strak beeld maar vind wel dat de TV ontvanger een stuk beter mag.

Als je bijvoorbeeld GTST wilt opnemen en je bent 3 weken op vakantie dan moet je dit 15x in programeren op die bniet al te snelle ontvanger.

De snelheid van internet is natuurlijk ook afhankelijk waar de glasvezelkabel binnenkomt. In sommige steden hebben ze een centrale kast waar de glasvezelkabel binnenkomt en via een andere kabel naar je huis toegaat.
Wij hebben de glasvezelkabel in de meterkast.

Hierdoor heb je geen snelheidsverlies en maak je optimaal gebruik van de snelheid. Dit heeft de monteur mij uitgelegt die alles perfect aanlegde.

Wij zijn verder super tevreden op de TV ontvanger na. Dit moeten ze zo snel mogelijk aanpassen

Roy

navo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:00

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door navo »

Ik raad je KPN zeker af. Ik weet niet waar de problemen zijn met internet maar met normaal ADSL internet is er iedere avond en weekend een ping waar je niet blij kan worden als je bijvoorbeeld een online game speel. Dit probleem is landelijk op uitzonderingen na dan die er geen last van heeft.

Dit is al een tijdje zo dus denk dat het overal zo is aangezien het de kant van kpn is. Maak je ping totaal niet uit dan heeft de snelheid met downloaden/uploaden weinig last van de hoge ping.

Don Vito
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 22:07

Re: KPNGLASVEZEL

Ongelezen bericht door Don Vito »

KPN wil je graag en snel aan glasvezel helpen, maar vergeet in de gauwigheid allerlei details mee te delen.

Zo kun je de meeste regionale en zeker de lokale radio- en tv-zenders vaarwel zeggen.
Allerlei randapparatuur, zoals harddiskrecorder, tuner, etc, kun je bij het grofvuil zetten. Niet meer bruikbaar.
Gescheiden radio luisteren en tv kijken? Vergeet het maar.
Betrouwbare ontvanger? Uh, uh, niet dus. Regelmatig de boel resetten en uploads downloaden. Dus, altijd meteen beeld... njente.
En zo zijn er nog wel wat zaken.

Maar ja, alleen de (enkele) voordelen die aan glasvezel zijn verbonden worden benoemd... de rest? Daar kom je achter als je voor een jaar vastzit aan het contract. En dan is de enige reactie: "Neem een ander contract, dan ben je van de nadelen af. Wel even tegelijkertijd je glasvezelcontract uitzingen". Dus het dubbele per maand kwijt aan telefoon-, internet- en tv-kosten.

Gesloten