LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scooterbegrenzer Willemsplein?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door vuuren1 »

Wie heeft er ervaring met de afhandeling van een bestelling bij Willemsplein m.b.t. de scooter begrenzer?

Ik begreep dat men binnen 5 dagen leverden, maar het is inmiddels 12 dagen geleden nadat de betaling daar binnen was.

Ook geen reactie op E-mail.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Ulbe »

In uw situatie zou ik schriftelijk kontakt op nemen bij dit bedrijf,

Als het een nepper is, bent u waarschijnlijk uw geld kwijt voor een begrenzer die nooit geleverd is, :?

Zelf zou ik niet met dergelijke begrenzers gecontroleerd willen worden,

De heren agenten zien al snel aan de configuratie van de scooter al wanneer er van alles mis is,

De begrenzer is verboden voor montage op de brommer/scooter, uiteraard weet u dat,

Bij een controle moet u een domme agent treffen die niet aan het motorgeluid kan horen dat er een begrenzer gemonteerd is,

Bij het gasgeven schiet de motor naar het max. ingestelde toerental en begint dan demonstratief te pruttelen en te roken,

Even zoeken naar het minieme begrenzertje, even loshalen, en de motor kan zijn volle vermogen kwijt op het achterwiel!,

Vaak worden scooters waarvan het vermoeden bestaat dat er een begrenzer gemonteerd is meegenomen naar het bureau, en wordt daar aan een inspectie bloodgesteld, meestal komt de begrenzer dan wel naar voren,

De vette bekeuring is dan ook voor u,

Als je rekent dat je bromscooter in beslag kan worden genomen bij maximum snelheid van meer dan 65 km/uur, zonde van die mooie scooter!,

Bij een snorscooter gebeurd dit bij meer dan 45 km/uur!, en dan maar afwachten met de verzekering, mocht je onverhoopt een aanrijding veroorzaken...,


Reduceer het vermogen tot zo'n max. snelheid van 60 tot 65 km. per uur, bij een overtreding krijg je dan een bekeuring, bij hogere snelheden schieten de €uro's omhoog,

Aan een snorscooter kun je helemaal maar het beste niet sleutelen, alleen al om het feit dat je geen helm op je kop hebt!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door vuuren1 »

Dat weet ik allemaal.. Anders had ik er wel om gevraagd.

Mijn vraag luidde: wie er ervaring heeft met de levering van een begrenzer door Willemsplein.nl

Ik heb een nieuwe snorscooter die inmiddels wind mee over de 45 heen gaat.

Aangezien de dealer er weinig aan kan doen (???) zet ik er zelf een begrenzer in. (die discussie heb ik al afgesloten)
Er zit overigens ook een begrenzer in, maar die stopt bij ca.45KM/U.
Dus onvoldoende en de reden om er een andere in te zetten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Ulbe »

De Snorscooter loopt met 45km op de klok te snel,

U heeft bij de dealer een nieuwe snorscooter gekocht, die "voldoet" aan alle eisen waaraan een snorscooter moet voldoen,

Uw snorscooter echter loopt 45 km/uur!, :shock:

Het rijdt natuurlijk een stuk prettiger, maar deze scooter voldoet niet aan de eisen die wettelijk geregeld zijn voor de snorscooter,

De dealer mag zich hier eens voor inspannen!, deze kan info vragen bij de importeur, en kan op deze manier precies te weten komen hoe deze nieuwe snorscooter begrenst is,

Deze begrenzer hoort gewoon bij uw scooter geactiveerd te zijn, dit is uw dealer zijn probleem!, u constateert, de dealer hoort deze nieuwe snorscooter af te leveren conform eisen van de Nedelandse Wetgeving,

M.a.w. terug met die scooter en laat hem het maar uitzoeken!, hij heeft u tenslotte deze nieuwe scooter verkocht,

P.s. ga niet zelf klooien met een begrenzer in uw nieuwe scooter!, bij een controle bent u het haasje!, en niet de dealer!, er is immers aan de scooter gesleuteld door de eigenaar!, m.a.w. de dealer heeft vrijwaring!, u verspeeld dan uw rechten!, vaak ook op de garantie!, nergens aan komen dus!,

Als u er niet uitkomt, zou ik in uw situatie verder zoeken om uw recht te halen, via de importeur of consumenten belangen organisaties',

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Echelon »

Hmmm Ulbe heeft gelijk: je dealer is verplicht een correct product af te leveren.

Die dealer heeft van zijn probleem nu jouw probleem gemaakt!
Vertel hem maar dat hij verplicht is een scooter te leveren die aan de nederlandse eisen voldoet en dat hij dat maar moet regelen!

En om on topic te blijven: nee ik heb nog nooit wat op die website besteld (sorry)

vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door vuuren1 »

Ik weet er alles van.
Mijn vraag was alleen maar of er iemand ervaring heeft met deze leverancier (die niet levert...).

Wat ik wel en niet mag, wat ik met de scooter of de dealer kan doen weet ik.
Garantie zit er niet meer op, dus is dat de reden dat ik het op deze manier wil invullen.

Blijkbaar zijn er geen lezers met deze ervaring m.b.t. genoemd "bedrijf".

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door mach2005 »

Waarom kan een simpele vraag niet beantwoord worden?

Waarom moet deze jongen zoveel keer de les gelezen worden?

Dit is een consumentenforum en geen forum waar "politie agenten" moeten gaan uitleggen wat wel en niet mag, als er niet om gevraagd wordt.

Waarvan akte...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Omdat je dom bezig bent!, :shock:

Je koopt een snorscooter bij de dealer die 45 km/uur gaat, deze gaat dus te snel,

Wat doe je?, je koopt een ( illegaal ) snelheidsbegrenzer!, en je wilt deze op je scooter zetten om toch " legaal " 25 km/uur te kunnen rijden,

Ga zo snel mogelijk naar je dealer en die moet maar zorgen dat deze scooter weer netjes aan alle eisen conform Nederlandse Wetgeving kan voldoen, en ga niet zelf prutsen met snelheidbegrenzers,

Bij een controle hebben de heren agenten het vrijwel direct in de gaten, en bij een zoektocht door je scooter vinden ze deze begrenzer toch wel, want de mannen weten waar ze moeten kijken,

Jij een dikke prent en een hoop gelazer bij een controle!,

Zonde van je geld!, :roll:

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door mar42 »

Bij een controle hebben de heren agenten het vrijwel direct in de gaten, en bij een zoektocht door je scooter vinden ze deze begrenzer toch wel, want de mannen weten waar ze moeten kijken,

Waarom zouden ze controleren, als je gewoon de snelheid rijdt, hoeft er niks gecontroleerd te worden. Of ze moeten daar een gegronde reden voor hebben. Zoals een fuik controle. En als blijkt dat via rollerbank de snelheid niet harder gaat dan wettelijk word toegstaan, dan hoeven zij verder niet te controleren.

stofzuigertje

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag de Politie voor vrijwillige controle en je kreeg geen boete!

Dan testen ze en als je teller op 60 Km staat en je maar 48 kan mag dat gewoon zo blijven!
De rollenbank is betrouwbaar dus geloof de Politie en vrijwillig aanmelden komt vaker voor.
Naast een auto rijden is onbetrouwbaar, want ook die wijken af.
Alleen een navigatie systeem kan betrouwbaar de snelheid aangeven en daarmee kun je bij volgas wel kijken wat de werkelijke snelheid is.

Een begrenzer is meestal een ring in uitlaat en een maatje kleiner en je rijd minder hard.
Dus waarom op dure apparaten wachten?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door mar42 »

Roolerbank is niet altijd betrouwbaar, er zijn veel gevallen waarop degene die gecontroleerd was via de rollerbank het niet klopte, en de meeste jongeren weten hoe dit werkt. En beroepn zij zich op dit feit en moet de politie een bewijs hebben dat de rollerbank het goede aantal te rijden kmters aan geeft. En zoniet dan heb je recht op een andere rollerbank die wel dit bewijs heeft je brommer/scooter te laten controleren, en vaak klopt de aantal kmters wel, en dus geen boete. :wink:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik ben het wel met Mar42 eens,

Je mág 45 km/uur rijden op de wegen waar dat mag, wanneer je je aan de regels houdt heeft de politie eigenlijk het recht niet om je scooter op een rollenbank te zetten voor een "steekproef ", je doet immers niks verkeerd wanneer je je aan de regels houdt!,

Mijns inziens; net als bij auto en motor; begrenzers verwijderen, en hardrijders aanpakken, eenvoudiger en doeltreffend,

Een snelle motor rijdt 300 km/uur, maar mag max 120 km/uur rijden op de snelweg,

De begrenzers zijn zeer slecht voor de uitstoot, de motor draait te veel toeren en neemt veel meer benzine en olie dan wanneer deze begrenzers verwijderd zijn!, terwijl de scooter veel stiller en prettiger en zuiniger rijdt,

Het is geen wonder dat deze rommel door de jeugd verwijderd wordt, je krijgt er een veel betere scooter door terug!, jammer dat er dan wel 70 km/uur gereden wordt i.p.v. 45 km/uur, en dan snijden ze zichzelf in de vingers!, pech voor hen, maar deze jongeren verpesten het voor de rijders die verantwoord met de scooter om gaan, :(

Jammer dat de politie generaliseert en ook de rustige rijders met domme regels afstraft,

Begrenzers verwijderen heeft alleen maar voordelen voor jezelf en de scooter en
ook de reparatie gevoeligheid neemt toe wanneer de begrenzers in de motor zitten, ( verstopte uitlaat, koolvorming in de cilinder, versnelde slijtage door continue hoog toerental draaien van de motor, e.d, )

De begrenzers zijn eigenlijk al van ver in de vorige eeuw, rommel dus!, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Ulbe::

Je hebt een goed verhaal!!

Zeker betreft de begrenzers! ... weg die rommel en het is beter voor de portemonnee, milieu én het blok!

Alleen:: helaas heeft (volgens de kromme Nederlandse wetgeving) de Politie het "recht" om IEDEREEN met een scooter op een rollenbank te laten keuren... Jammer!... maar waar!

Terwijl 1 straat verderop een oma verkracht én beroofd wordt!

Zo'n rollenbankconmtrole is toch veel belangrijker?.... :evil:

stofzuigertje

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een boete kreeg van rollenbank en twijfelde mag je met zelf rijden en navigatie systeem die nauwelijks afwijken, minder dan 1% bewijzen dat deze niet nauwkeurig is.

Een politie auto met teller en correctie tabel mag ook maar bij versleten banden is deze ook fout....
Dus de navigatie, maakt niet uit hoe duur of merk is nauwkeuriger bij lange stukken met gelijke topsnelheid en beter bewijs!

vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door vuuren1 »

Ik stel een duidelijke vraag en er komt een lawine van meningen op mij af die mij stuk voor stuk bekend zijn en de concrete vraag niet beantwoorden.

Ik maak zelf wel uit wat ik doe, ik vroeg niet om opgestoken vingertjes van betwetertjes.

Blijkbaar kan niemand antwoord geven op mijn vraag.

Toolboy

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Toolboy »

U koopt een illegaal product ulbe geeft in beginsel het juiste antwoord en dan gaat u maar door???.
T

vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door vuuren1 »

Vind je?
Het antwoord staat helemaal nergens, alleen maar meningen. En nu ook jij weer.

Als je de wet kent dan kan je weten dat dit product niet illegaal is om te verhandelen.

Ik heb niets geleverd gekregen, dus is er nog steeds niets illegaal.

Je reactie gaat dan ook nergens over, bemoei je er liever niet mee, want ook jij hebt mijn vraag niet beantwoord.

Ga iets nuttigers doen, bv bij de polititie solliciteren... :!:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Betekent dat, dat je al een maand met je armen over elkaar hebt zitten wachten op een antwoord hier zonder berder actie te ondernenen ?

Toolboy

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door Toolboy »

vuuren1
Zeer jammer dat u!!! niet fatsoenlijk kan reageren op de forummembers die u een antwoord proberen te geven.(snotneus)


Als je de wet kent dan kan je weten dat dit product niet illegaal is om te verhandelen.
Niet om te verhandelen ,maar wel om te gebruiken :wink:
T

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Scooterbegrenzer Willemsplein?

Ongelezen bericht door BBCS »

Als je de wet kent dan kan je weten dat dit product niet illegaal is om te verhandelen.
Zo is het ook met al die gekleurde lampjes voor de auto:

Ze zijn niet verboden om te verhandelen, maar wel verboden om ze te monteren en dan in het verkeer gaan begeven.

Jouw vraag heeft wel niemand beantwoord, maar de doelstelling waarvoor jij het wil gebruiken wordt sterk veroordeeld.

Is het verboden om die begrenzer te kopen?
Antwoord: Neen.

Is het verboden om die begrenzer op een brommer of scooter te monteren en dan met die brommer of scooter op de openbare weg te begeven?
Antwoord: Ja.

Jij wilt die gewoon op je brommer monteren en dan ermee op de openbare weg te begeven. Dat is strafbaar en daarvoor wordt je hier dan ook veroordeeld.

Zo moeilijk te begrijpen? :evil:

Gesloten