LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

lindorff

Ongelezen bericht door chanti68 »

ook ik heb een vordering lopen bij lindorff
dat betreft een oude schuld aan wehkamp
de schuld aan wehkamp bedroeg rond de 1500 gulden jawel gulden en is ook meegegaan de schuldsanering in
nu na het faillisement bedraagt de schuld aan wehkamp ineens 4200 euro
ja nu euro's
een betalingsregeling met lindorff getroffen van 92,- per maand
ik kreeg een overzicht van wat ik tot nu toe betaald had en wat zag ik tot mijn schrik ????
van die 92,- los ik er maar 27,- af de rest is rente
ik gebeld om te vragen of dat wel klopte en kreeg als reactie dat dat klopte omdat wehkamp zoveel rente vraagt
op deze zei ik ook dan ben ik tot aan mijn dood aan het betalen
reactie ach mevrouw u word toch wel ouder als 60 hoop ik ?
gevolg als ik 80 ben is de schuld nog niet afgelost

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: lindorff

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Chanti,

Voor wat betreft de rente: daar heb je je aan gecompromitteerd. Wellicht kun je een voorstel doen om een gedeelte van de rente te kwijten of de rente met ingang van 1 juli 2009 op nihil te zetten. Ik geef het niet al te veel kans maar nooit geschoten is altijd mis.

Je hebt het over schuldsanering en een faillissement. Heb je in de WSNP gezeten?

LuctorEtEmergo
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mar 2009 12:11

Re: lindorff

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Chanti,

Ik zie nu in een ander topic dat je idd in de schuldsanering hebt gezeten.

De bewindvoerder is aansprakelijk voor fouten waardoor betrokkenen benadeeld worden. Heb je destijds een klacht bij de desbetreffende rechter-commissaris ingediend?

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: lindorff

Ongelezen bericht door chanti68 »

hallo :D

nee helas niet we zaten toen nog niet zo heel lang in de wsnp en omdat het via de rechter liep hielden wij ons maar zo rusten mogelijk en aan onze verplichtingen
nu achteraf gezien misschien stom maar op dat moment wisten wij ook niet wat we moesten doen
dar moeten we nu dan wel de rest van ons leven voor op de blaren zitten

en schulden ja die moeten betaald worden daar ben ik het ook mee eens maar met al die hoge rentes is er geen einde in zicht
dit is nu letterlijk water naar de zee dragen

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: lindorff

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als de vordering dateert van vóór de schuldsanering, en de schuldsanering is afgesloten met een zgn. "schone lei", dan is de schuld aan Wehkamp komen te vervallen.

Heb je aan het eind van de schuldsanering een "schone lei" gekregen, of is de schuldsanering omgezet in faillissement?

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: lindorff

Ongelezen bericht door chanti68 »

goede morgen

nee ik ben niet begonnen met een schone lei helaas heb ik na de schuldsanering 3x zoveel schuld dan voor de schuldsanering
ik heb mijn hele verhaal bij het forum GGN staan :)
en de schuld aan wehkamp moet ik gewoon betalen dat is ook logisvh
maar ik vind dat dit wel onder andere condities zou kunnen dan dat hij nu is

de schuld is al verdrievoudigd bijna verviervoudigd
en het bedrag wat ik aflof daar gaat nog niet een derde van de schuld af dat is toch niet te doen ?

Gesloten