LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door hazal »

WIE KAN ME VERTELLEN WAT IK ALLEREERST MOET DOEN EN WAAR IK MOET ZIJN VOOR SCHULDSANERING
OM ME IN TE SCHRIJVEN

ALVAST BEDANKT ,HAZAL :(

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Daarvoor moet je zijn bij de gemeentelijke sociale dienst of gemeentelijke kredietbank. Uiteindelijk dien je door de rechtbank te worden toegelaten tot de WSNP. Zie bijvoorbeeld hier

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door hazal »

Hoi Ad bedankt voor je antw.

Bedoel je met de gemeentelijke sociale dienst de Cwi of de stadskantoor. En nog iets hoe moet mijn toestand zijn om daar in aanmerking te komen. Ik heb inmiddels heel veel schulden en achterstanden met mijn hypotheek en achterstand met mijn lening. Wat moet k doen en wat gebeurd er als ik me daar heb aangemeld.

Alvast bedankt,

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi, de gemeente is de juiste optie, wettelijke sanering hoeft niet altijd. Eerst wordt bekeken hoe de schulden ontstaan zijn en of er een minnelijk traject mogelijk is, D.w.z. de eisers gaan accoord met een deel van de schuld, de schulden kunnen dan middels een saneringskrediet afgelost worden. Voorwaarde is wel dat u bugdetbeheer accepteert ( de stadsbank beheert alle inkomsten en uitgaven u krijgt dan weekgeld) indien het minnelijke niet lukt dan kan er door de stadsbank een verzoek tot toelating WSNP gedaan worden. Ga direct naar de gemeente/stadsbank en maak een afspraak.

Succes Ronald.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door hazal »

als ik me daar bij de gemeente ga inschrijven en daarna heb ik gehoord dat ze naar huis komen voor gesprek gaan ze dan met iedereen praten ook met de knderen? en wat vragen ze allemaal? gaan ze ook overal kijken in het hius.

alvast bedakt

twenthe

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door twenthe »

Eerst wordt er contact opgenomen met Sinterklaas om te horen of de kinderen wel gehoorzaam zijn. Verder moet u ook nooit zeggen dat u en/of uw vrouw zwart werken.

Maak het allemaal veel erger dan het is en ze kijken thuis onder uw matras of u daar geld verstopt hebt en achter een schilderij gaan ze kijken of u een kluisje hebt enz.

Zeg wel dat u altijd uw belastingen betaalt en dat u de werkster ook niet meer zwart kan betalen van de kinderbijslag. Verder is het van belang om een extra uitkering aan te vragen bij de bijstand om luxe artikelen te kunnen kopen, zoals b.v. drugs, drank etc. als u het zo speelt, dan slaagt u met vlag en wimpel voor de test.

Heel veel plezier gewenst.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Ik vind het logisch dat ze bij je thuis komen om een gesprek aan te gaan. Lijkt mij zelfs prettig dat ze naar je huis komen. Je hebt dan alle papieren gelijk bij de hand en je hoeft niet met je paperassen te slepen. Maar misschien kun je een afspraak maken bij het gemeentehuis.

Ik denk niet dat ze je hele huis willen zien. Dat ze met je kids (eventueel) zouden willen praten lijkt me ook sterk. Misschien alleen om te kijken of ze er onder lijden. Kinderen weten vaak niets van de financiele situatie. Ze willen een totaalplaatje.

Wat ze gaan vragen? Waarschijnlijk vragen die betrekking hebben op je financiele situatie. Over je inkomen en je uitgaves.

chanti68
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jul 2009 20:24

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door chanti68 »

hallo

ik wil bij deze hazal heel veel succes wensen bij de aanvraag en ik hoop op een goed einde

ook ik heb in de wsnp gezeten
eerst 3 jaar wat vervolgens werd verlengt naar 5 jaar
vervolgens zijn we failliet verklaard
nu dat het faillisement is opegven zit ik met 3 x zoveel schulden dan voor de wsnp

dis is niet om u bang te maken er zijn mensen die er wel door zijn geholpen maar ik wil u alleen waarschuwen dat het ook heeeel anders kan gaan

veel succes toegewenst

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: HELP WAAR MOET IK ME IN SCHR. VOOR SCHULDSANERING?

Ongelezen bericht door hazal »

waarom heb je meer schulden dan voor de wnsp
hoe kwam het groetjes hazal

Gesloten