LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Fiber Power 25

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door laafje23 »

Sinds vorige week heb ik UPC Fiber Power 25, met telefonie en digi tv.
Daarvoor had ik al UPC internet Power 10 en onbeperkt bellen in NL.
Digi tv werkte direct, internet zou iets langer duren voordat die naar 25 mb zou gaan..
Al een aantal keer gebeld, met als mededeling gekregen dat we maar eens op de kabel moesten gaan proberen, daar krijgen we wel 23 mb maar via de router van UPC maar gemiddeld 10 MB..
Daarna moesten we de router kanalen veranderen om te kijken of we dan ook die snelheid konden behalen maar nee, zelfs via de USB stick van UPC geprobeer maar wederom nee..
Ze vertelden net aan de telefoon dat ze me aan zouden melden bij de Technische Dienst want het zou aan de Router liggen...kan dit?
Aangezien de router gewoon werkt maar niet de snelheid omhoog krijgt...
Waneer ze me terug zullen bellen kunnen ze niet zeggen.. maar mijn opzeg termijn van 7 dgn loopt morgen af en die kunnen ze niet verlengen...
Dus met andere woorden, we moeten wachten op de TD of die iets kunnen doen met de router ooit??!!! of gewoon zo aannemen en dus die paar euro per maand meer betalen voor iets wat ze niet kunnen leveren op de router maar wel via de kabel wat wij dus niet willen aangezien we draadloos zitten ...
Iemand hier ervaring mee??

stofzuigertje

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor glasvezel is soms nieuwe apparatuur nodig.

Ik zou gezien deze begin periode deze storingsgevoelige snelle verbinding daarom nooit nemen, liever goedkope zekerheid dan problemen als proef konijn!

Ik zou dus ontbinden deze niet snel werkende belofte en oude terug nemen!

Ook andere aanbieders als KPN en Ziggo werken nog niet foutloos en hoor ook elders in Europa gelijkwaardige klachten.

Opzeggen nu het nog kan?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door cliff »

Heb nu 3 maandaen Fiber 60 en geen problemen mee.
Monteur moet de modem installeren en dan instellen.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@laafje23

De snelheid die je draadloos haalt is afhankelijk van diverse factoren, doorgaans zul je draadloos niet dezelfde snelheid behalen als wanneer je je PC direct op het modem hebt aangesloten.

Je geeft aan dat bij het direct aansluiten van de PC op het modem wel nagenoeg de maximale snelheid hebt behaald.

Om te testen of de router de snelheid wel of niet aan kan zou ik de pc nog eens met een kabel via de router verbinding. Mocht je de snelheid dan nog niet halen dan lijkt het probleem toch in de router te zitten. Mocht je de snelheid dan wel halen dan ben je er vrijwel zeker van dat het verlies in het draadloze signaal zit.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

vanal
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:29

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door vanal »

@stofzuigertje

hoezo denk je dat er hier sprake is van glasvezel?
die term Fiber is gewoon een slap staaltje marketing gelul

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door laafje23 »

Ik ben er inmiddels wel achter dat de snelheids vertraging in het wireless zit van de UPC aan bevolen router zit.
bekabelt aan de router haal ik wel bijna de maximale snelheid van 25 mb. Ik schommel dan rond de 22 mb dat is acceptabel.
maar omdat ik bij het afsluiten in de UPC winkel duidelijk heb gevraagd of mijn 1 jaar geleden aangeschafte router van UPC deze snelheid draadloos aan kan. werd vol mondig gezegd u haalt niet de 25 mb maar rond de 23 mb moet u kunnen halen.
mijn router staat niet ver van mijn pc af en er zitten ook geen dikke wanden/muren tussen. mijn status bereik op de pc is 5 blokjes of te wel 100%

De laatste keer dat ik contact had met UPC werd me gezegd dat het probleem met de router opgelost zou worden. Omdat ik nooit echt grote probemen met upc heb gun ik ze wel dat ze dit op een nette manier kunnen oplossen. misschien is het een instelling of zullen ze mijn router nog kunnen omruilen voor een betere die de aangeboden Wireless snelheid wel kan halen.

ik wacht nog op een telefoontje van de TD van UPC. waar ik voor in gepland zou worden.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door Chief »

Even een blonde vraag wij hebben sinds vorige week 30 mb maar hoe zie ik dat de snelheid goed is????

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door laafje23 »

hoi chief je kunt de snelheid testen via deze url van upc

http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

er zijn er wel meer dan moet je gewoon effe google op internet speedtest.

groetjes

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door Chief »

LAAFJE bedankt!!!


Ik heb even getest maar ik kom dus uit op 20 mb inplaats van de beloofde 30. Nu zit ik ook draadloos via een linksys router dus dat zou het kunnen zijn.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door Ulbe »

Check deze verbinding eens met

http://www.speed.io/index_en.html

Deze speedtest haalt echt alles uit je internetverbinding,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door laafje23 »

En nog steeds wachten we op een telefoontje van de TD van UPC..
We hebben het vertrouwen erin genomen dat het goed gaat komen aangezien we al 10 jaar bij UPC zitten..
Maar ga morgen maar weer eens bellen want vind het te lang duren om terug gebeld te worden voor hulp.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door agro »


stofzuigertje

Re: UPC Fiber Power 25

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook snellere modems die wel hogere snelheden halen maar die zijn vaak gemaakt voor ADSL en niet altijd voor de Kabels...

Meestal word je door de telefoon en extra noodzakelijk software verplicht hun modem te gebruiken.

Een Draadloze router op hun standaard modem via RJ 45 kabel kan meestal wel in dit soort gevallen.

Zowel modem als Uw laptop moeten van juiste onderdelen voorzien zijn, dus die N werkte alleen als beide dit op niet te grote afstand staan en geen geïsoleerde binnenmuren zijn.

Dus zowel Router als ontvanger/USB stick zijn meestal nodig!

De 230 volt router via lichtnet zijn meestal Sneller/betrouwbaarder en kunnen grotere afstanden overbruggen.
Alleen apparaten in huis kunnen storen...

Gesloten